Gå til innhold

Å date noen uten jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det vet du godt.  Men selvsagt gjør du deg dum og later som du ikke forstår det.

Anonymkode: 14141...09d

Niks, forklar meg hva det har med min kommentar å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja for alle mannfolk later som de er syke.  Mens kvinner aldri lurer NAV.

Anonymkode: 14141...09d

Finns damer som lurer Nav også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes late mennesker, men måten jeg ser folk snakker om Nav'ere her innpå gir det meg inntrykk av at folk tror det er noe folk liker å gjøre. Om du hadde hatt valget mellom å være frisk, være i full jobb og tjene greit eller må på fulltid konsentrere deg om helsen din og ha akkurat nok til kanskje en kommunal bolig, tror virkelig folk her inne at det er noe folk flest vil? For menn er det også enda mer skammelig for da blir du sett ned på både som snylter og en som ikke kan gi en framtidig partner et godt nok liv, for det er forsatt forventninger på menn å skal kunne forsørge. 

Anonymkode: f1c2f...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har full forståelse for at mange mottar ulike ytelser fra NAV fordi at de trenger det. Selv har jeg, etter flere års studier, oppdaget at arbeidslivet tar knekken på meg fysisk. Og jeg er livredd for å komme i en situasjon der jeg ikke kan jobbe og må få ytelser fra Nav og bli stigmatisert. Tørr ikke å sykemelde meg heller.

Erfaringen min med menn som naver er allikevel at de ikke gjør det fordi de ikke kan jobbe. De er bare veldig gode til å finne på unnskyldninger for hvorfor akkurat de ikke kan jobbe. Ofte handler det om at de skjønner at de ikke synes jobben de vil få er særlig interessant eller godt betalt, de gidder ikke å gjøre arbeidet med å studere, så da blir det Nav og fritid da.

Anonymkode: 01513...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At dere er forskjellige i planleggingen trenger ikke nødvendigvis å være kun på grunn av forskjeller i jobbing, noen er ganske anale når det kommer til planlegging mens andre liker å ta dagen som den kommer enten de har fulltidsjobb eller ei. Ellers har jeg ingen gode tips annet enn å kommunisere godt med hverandre om dette og forsøke å finne et kompromiss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle menn MÅ jobbe, mens alle kvinner kan velge i et forhold, er det slik å forstå? Litt av en logikk, og mange kvinner hyler om likestilling. Litt av en likestilling må jeg si. Likestilling skal gjelde begge veier. Hvorfor er det alltid mannen som skal ha den høyeste inntekten eller jobben med høyest status?

Anonymkode: 715d5...0e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo et problem hvis du føler at det er et problem. Har han nok positive kvaliteter slik at du føler at det ikke er et problem?

Anonymkode: daa6e...09e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det kommer an på hvorfor personen ikke jobber og hva han ellers fyller dagene sine med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...