Gå til innhold

Fritt frem med billys?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vår lunkenbrune regjering vil slippe løs billysbruken:

https://www.dinside.no/motor/monter-sa-mange-lykter-du-vil/69399393

Det er jeg veldig skeptisk til. Allerede i dag er det svært mange som ikke klarer å forholde seg til et enkelt regelverk. Jeg ser snart flere biler med tåkelys og nærlys på samtidig enn det er lovlig belyste kjøretøy. Og folk blir tregere å tregere med å slå av langlysene sine også...når de da lyser som et faens tog vet ikke jeg om det vil påvirke tryggheten i trafikken.

Hva synes dere?

Anonymkode: 320fa...8dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er helt i orden det, så lenge hele sulamitten er slukket når nærlys skal brukes. Vi har mange øde veistrekninger her til lands også, som det er i Sverige, så godt lys er jo en selvfølge. Mange biler er elendig utstyrt med originale lykter.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detteer veldig positivt, på tide man slipper å forholde seg til den latterlig lave referanseverdien. Men kurve-/tåkelys ved vanlig mørkekjøring kan godt straffes med et par titusener i gebyr.

Endret av Husholdning1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo en klassisk Frp-seier, på lik linje med segway, lakrispiper og vannscootere. Apellerer til det brune segmentet av velgerne som ikke evner å forstå den økonomiske politikken til partiet, (sko de rike onklene på vanlige folks regning med hjelp av privatisering av velferdstjenester, salg av offentlig eierskap og skattelette).

Anonymkode: 93d80...be6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp kjørt nedover Gudbrandsdalen og mer enn en gang opplevde jeg å få en trailer bak meg som la seg helt oppi rævva på meg og satte på fjernlysene. Helt livsfarlig - og nei, jeg kjørte ikke sakte.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jo en klassisk Frp-seier, på lik linje med segway, lakrispiper og vannscootere. Apellerer til det brune segmentet av velgerne som ikke evner å forstå den økonomiske politikken til partiet, (sko de rike onklene på vanlige folks regning med hjelp av privatisering av velferdstjenester, salg av offentlig eierskap og skattelette).

Uffaaa :fnise:

Anonymkode: bb042...465

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, AnonymBruker said:

Sant det, for et tulleparti, det har de alltid vært.

Anonymkode: 47819...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uffda og nei og nei:fnise:

Anonymkode: d30b7...caa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her understreker du egentlig ikke annet enn din egen manglende forståelse for økonomisk politikk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Husholdning1 skrev:

Her understreker du egentlig ikke annet enn din egen manglende forståelse for økonomisk politikk.

Her understreker du egentlig ikke annet enn din egen manglende forståelse for hvordan man argumenterer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt kjipt at vi begrenser billys til å være svakere enn en lommelykt som er på størrelse med en colaboks.

I Finnmark håndterer ikke politiet regelen om kun 2 tusemeter, så der kjører posten med fire. Der har de færrest reinpåkjørsler (og det er ikke på grunn av mangel av rein, for å si det sånn).

Men boten for å kjøre uten lys når det er mørkt burde være på minst 20 000 og et par prikker. Samme for personer med manglende pære i fronten. Det er helt unødvendig og en høyere bot vil få folk til å sjekke to ganger.

Ser hver dag idioter som kjører uten lys. Få dem av veiene.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her understreker du egentlig ikke annet enn din egen manglende forståelse for hvordan man argumenterer.

En opplysning trenger ikke argumenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...