AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #1 Skrevet 13. februar 2018 Jeg er forkjølet og hoster i ett sett. Halsen er tett, det er slitsomt å puste og øynene og nesa renner. Men det er den uendelige hosten som er verst. Jeg hoster seriøst nesten hvert 2. minutt eller mer. Jeg hoster ikke opp noe, men merker at jeg har slim i halsen. Er det noen gode råd jeg kan prøve for å få det bedre? Hvis ikke det går over snart må jeg faktisk til legen for å få noe mot det, men hadde håpet å lindre det selv. Anonymkode: 8151b...611
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #2 Skrevet 13. februar 2018 Høres ut aom at du skulle hatt cosylan. Til da, drikk gjerne te med sitron og honning, det lindrer bittelitt. Kjøp deg bronkyl brusetabletter i morgen å bruk det med vann på dagtid (de smaker sitrus så ikke noe ekkelt). Så hører du med legen om du kan få cosylan så du får sove om natten. Anonymkode: b1031...b73
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #3 Skrevet 13. februar 2018 Mannen i huset har det helt likt og det eneste som har funket til nå er å koke opp vann med ingefær og kanel. Tilsett så sitron og honning etterpå og drikk. 👍 Anonymkode: b95a6...249
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #4 Skrevet 13. februar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er forkjølet og hoster i ett sett. Halsen er tett, det er slitsomt å puste og øynene og nesa renner. Men det er den uendelige hosten som er verst. Jeg hoster seriøst nesten hvert 2. minutt eller mer. Jeg hoster ikke opp noe, men merker at jeg har slim i halsen. Er det noen gode råd jeg kan prøve for å få det bedre? Hvis ikke det går over snart må jeg faktisk til legen for å få noe mot det, men hadde håpet å lindre det selv. Anonymkode: 8151b...611 Da bør du oppsøke lege snarest. Anonymkode: 93c11...75d
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #5 Skrevet 13. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Høres ut aom at du skulle hatt cosylan. Til da, drikk gjerne te med sitron og honning, det lindrer bittelitt. Kjøp deg bronkyl brusetabletter i morgen å bruk det med vann på dagtid (de smaker sitrus så ikke noe ekkelt). Så hører du med legen om du kan få cosylan så du får sove om natten. Anonymkode: b1031...b73 Takk for tips. Vil helst unngå å dra til legen/apotek ettersom det tar en stund å dra dit, må ta buss osv, og jeg orker rett og slett ikke det akkurat nå. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mannen i huset har det helt likt og det eneste som har funket til nå er å koke opp vann med ingefær og kanel. Tilsett så sitron og honning etterpå og drikk. 👍 Anonymkode: b95a6...249 Takk for tips! Anonymkode: 8151b...611
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #6 Skrevet 13. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da bør du oppsøke lege snarest. Anonymkode: 93c11...75d Altså, det er ikke så slitsomt. Det er bare det at det er litt mer slitsomt enn til vanlig, som det jo er når man er forkjølet. Anonymkode: 8151b...611
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #7 Skrevet 13. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Altså, det er ikke så slitsomt. Det er bare det at det er litt mer slitsomt enn til vanlig, som det jo er når man er forkjølet. Anonymkode: 8151b...611 Jeg opplever aldri at det er slitsomt å puste ved forkjølelse. Kun ved infeksjon i bronkiene og ved lungebetennelse har jeg erfart at det er slitsomt å puste. Anonymkode: 93c11...75d
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #8 Skrevet 13. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg opplever aldri at det er slitsomt å puste ved forkjølelse. Kun ved infeksjon i bronkiene og ved lungebetennelse har jeg erfart at det er slitsomt å puste. Anonymkode: 93c11...75d Det er nok bare fordi jeg hoster så mye. Har lest at ved lungebetennelse så har man som oftest høy feber og det har jeg ikke. Anonymkode: 8151b...611
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #9 Skrevet 13. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er nok bare fordi jeg hoster så mye. Har lest at ved lungebetennelse så har man som oftest høy feber og det har jeg ikke. Anonymkode: 8151b...611 Du gjør det du vil. Jeg ville gått til fastlegen i morgen tidlig. Jeg har hatt kraftig lungebetennelse uten høy feber, og jeg måtte ha akutthjelp på sykehuset for å få puste. Anonymkode: 93c11...75d 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #10 Skrevet 13. februar 2018 Ville anbefalt morfin-holdig hostesaft (cosylan tror jeg?), det eneste som funker skikkelig på slik hoste Du kan jo ha virus-bronkitt og da får du ikke antibiotika. Jeg hadde et helvete før jul med hoste og høy feber, da var hostesaft min gode venn, samt antibiotika. Men det var bakteriell bronkitt. Anonymkode: e9dbc...662
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #11 Skrevet 13. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ville anbefalt morfin-holdig hostesaft (cosylan tror jeg?), det eneste som funker skikkelig på slik hoste Du kan jo ha virus-bronkitt og da får du ikke antibiotika. Jeg hadde et helvete før jul med hoste og høy feber, da var hostesaft min gode venn, samt antibiotika. Men det var bakteriell bronkitt. Anonymkode: e9dbc...662 Den er jo hostedempende, og skal ikke brukes når man plages med slim. Slimløsende hostesaft ville jeg prøvd, eller bronyl som tidligere nevt av andre. Anonymkode: 93c11...75d 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #12 Skrevet 13. februar 2018 Den er jo hostedempende, og skal ikke brukes når man plages med slim. Slimløsende hostesaft ville jeg prøvd, eller bronkyl som tidligere nevnt av andre. Anonymkode: 93c11...75d 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #13 Skrevet 13. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Den er jo hostedempende, og skal ikke brukes når man plages med slim. Slimløsende hostesaft ville jeg prøvd, eller bronyl som tidligere nevt av andre. Anonymkode: 93c11...75d Problemet er jo at jeg ikke får hostet opp slimet. Det kjennes nesten ut som om det ligger for langt nede til at det klarer å bli hostet opp. Men det er vel uansett noe legen bestemmer. Anonymkode: 8151b...611
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #14 Skrevet 13. februar 2018 Bisolvon er bra for å løse opp slim https://www.apotek1.no/produkter/bisolvon-16mg-ml-mikstur-kirsebaersmak-250ml-519929p Anonymkode: 93c11...75d 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #15 Skrevet 13. februar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den er jo hostedempende, og skal ikke brukes når man plages med slim. Slimløsende hostesaft ville jeg prøvd, eller bronyl som tidligere nevt av andre. Anonymkode: 93c11...75d Ja, du har rett. Glemte at det er for hoste uten slim Anonymkode: e9dbc...662 1
Million Skrevet 13. februar 2018 #16 Skrevet 13. februar 2018 Få deg Cosylan på resept. Hostesaften som virker. Den er merket med rød trekant da, så du kan ikke kjøre bil. Den funker!
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #17 Skrevet 13. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Problemet er jo at jeg ikke får hostet opp slimet. Det kjennes nesten ut som om det ligger for langt nede til at det klarer å bli hostet opp. Men det er vel uansett noe legen bestemmer. Anonymkode: 8151b...611 Da hjelper det med noe slimløsende (bronkyl eller bisolvon feks). Dette er reseptfritt. Kanskje noen kan skaffe dette til deg i kveld fra et vaktapotek? Anonymkode: 93c11...75d 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #18 Skrevet 13. februar 2018 3 minutter siden, Million skrev: Få deg Cosylan på resept. Hostesaften som virker. Den er merket med rød trekant da, så du kan ikke kjøre bil. Den funker! men IKKE mot slimhoste. Anonymkode: 93c11...75d 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #19 Skrevet 13. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da hjelper det med noe slimløsende (bronkyl eller bisolvon feks). Dette er reseptfritt. Kanskje noen kan skaffe dette til deg i kveld fra et vaktapotek? Anonymkode: 93c11...75d Det er det nok ikke. Finnes vel heller ikke den typen apotek her tror jeg. Får prøve å komme meg ut i morgen, ev ringe legen i morgen tidlig om jeg ikke får sove i natt. Akkurat nå, AnonymBruker skrev: men IKKE mot slimhoste. Anonymkode: 93c11...75d Men det er jo ikke slimhoste. Jeg hoster ikke noe slim. Anonymkode: 8151b...611
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #20 Skrevet 13. februar 2018 Hva skjer når man tar hostedempende ved slimhoste? Jo, man nedsetter hosterefleksen, og man trenger hosterefleksen for å få hostet opp slim. Hostedempende midler er for tørrhoste (dvs hoste uten slim). Anonymkode: 93c11...75d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå