Gå til innhold

Har du hatt hjemmefødsel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som kan fortelle deres historier? Positivt og negativt?

Ser for meg at vi vil få mer ro. Far får også være en del av både fødselen og tiden etter (her i byen blir fedre kastet ut omtrent med dn gang). 

Anonymkode: b13bb...169

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat i forhold til far er det jo et alternativ å reise hjem etter noen timer. Du trenger ikke å føde hjemme for å unngå barselopphold.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er veldig egoistisk å velge hjemmefødsel. Ja det er sikkert rolig og fint for deg, men hva om babyen din trenger øyeblikkelig helsehjelp? 

Anonymkode: cfb1d...aa6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syntes det er veldig egoistisk å velge hjemmefødsel. Ja det er sikkert rolig og fint for deg, men hva om babyen din trenger øyeblikkelig helsehjelp? 

Anonymkode: cfb1d...aa6

I Nederland fødes nesten alle barn hjemme.

Tanta mi fødte tvillinger hjemme i senga

Anonymkode: f5ca0...86a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i hvert fall hatt hjemmefødselsdag opp til flere ganger. Er mange historier og ta av, både negative og positive

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I Nederland fødes nesten alle barn hjemme.

Tanta mi fødte tvillinger hjemme i senga

Anonymkode: f5ca0...86a

I Nederland fødes 33% hjemme, langt fra nesten alle. Risiko for perinatal død pga fødselsrelatert årsak er doblet hos disse barna, og risiko for neonatal død (innen 1 mnd etter fødsel) er tredoblet. Barn med misdannelser er ikke med i disse statistikkene. 

Grensen for hva som regnes som trygt kan diskuteres, men det er vel ikke ideelt at antatte lavrisikofødsler hjemme har 3 ganger så høy sjanse for å miste barnet innen 1 mnd fra fødsel, som fødsler i sykehus.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skulle føde hjemme men så fikk jeg svangerskapsforgiftning så det ble på sykehuset - HELDIGVIS! For min baby hadde dødd om vi hadde vært hjemme. Man vet aldri hva som skjer under fødselen så jeg er så glad for at vi var nært leger og alt av utstyr som måtte til for å redde vår baby! 

Føler meg så egoistisk nå når jeg tenker på hva som kunne skjedd om vi var hjemme. Det var kun for min egen del, for at jeg ville ha kontrollen og for at pappaen skulle få være med oss hele tiden. Det er ikke verdt det.

Anonymkode: f8160...899

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...