Gå til innhold

Hvorfor er det ok å rakke ned på unge kvinner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Just now, AnonymBruker said:

Voksent. De eldre skal være positivte forbilder for de yngere. Harvester of sorrow. 

Anonymkode: bb6f1...93c

Er det virkelig ingen her som får med seg denne i innlegget: ;) ???

Hvilken emoji skal man egentlig bruke for å varsle om at man harselerer? Please, noen? 

Anonymkode: 8c022...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det virkelig ingen her som får med seg denne i innlegget: ;) ???

Hvilken emoji skal man egentlig bruke for å varsle om at man harselerer? Please, noen? 

Anonymkode: 8c022...f35

Men hvorfor er det så om å gjøre å drive harselas med andres meninger rundt et tema som for mange er seriøst nok? Hvorfor? Det handler da ikke om hvilken emoji du bruker, men selve ordvalget.

Men siden du insisterer, har jeg funnet en emoji til deg som kanskje kan hjelpe litt. :kaklehone:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min arbeidsplass er det i alle fall sånn fordi mennene ikke ser oss unge kvinnene som mer enn pynt. De ser oss som skjøre, og identifiserer oss med konene deres som går hjemme, eller døtrene deres som ikke har valgt en karrierevei. 

I kombinasjon med at de eldre kvinnene føler seg truet av de yngre, både faglig og på andre måter, blir det et klima hvor det er ok å rakke mye ned på de unge kvinnene. Spesielt de som tørr å stikke seg frem eller som ikke skammer seg over ambisjonene sine.

Anonymkode: 4f9d1...bbb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kan ikke bruke profilnavn fordi jeg har politianmeldt en bruker for stalking og er blitt anbefalt å ligge lavt, men jeg synes ikke jeg har vært ufin. Jeg slang ut en flåsete men humoristisk ment kommentar og la på en smiley for å være sikker på at folk fikk med seg humoren, men det feilet visst. Hva var det jeg gjorde som var så galt egentlig?

Anonymkode: 8c022...f35

ROFL du er ikke litt høy på deg selv? 😂 egoet ditt var grunnen til at du mottar så mye dritt. Åssen går det med den deprimerte kjæresten din? Prøver du enda hardere med å fremstå best og lykkes? 

Jobb med konkurranse instinktet ditt og jobb med empatien. Å bruke mennesker rundt deg gjør deg til søppel. 

Og du trenger ikke holde lav profil, om ikke så burde du samle krefter, lese deg opp og bli smart, og virkelig gjøre en forskjell. Du er smart. Mye smartere enn mange der ute. Potensielt mye smartere enn meg. Men du trenger å føle litt hvordan andre som er i krig har det. Og stå frem for å kjempe for de. 

Om det er deg, så ber jeg om unnskyldning for å ha dratt det ned fra din komfortable tilværelse, og dratt deg inn i en krigssone. Men du kommer deg opp på beina igjen. Jeg tenker ikke eller bruker ikke energi på deg. Du er uinteressant. 

Spørsmålet er hva du har lært av hele greia. Og hvem du velger å sette først. Intuisjonen min sier en ting, men jeg har lyst til å svare noe annet. 

25 minutter siden, Ichiko said:

Jeg synes bare du holder en noe spydig tone overfor NotNaomi, mens du prøver å forklare det med humor, og her er du "offer" som angripes for humoren.

Egentlig er du et godt eksempel på det denne tråden handler om.

Og når det gjelder å ligge lavt - hvorfor ordner du ikke bare en helt ny profil?

Offementalitet og oppmerksomhet er hennes spesialiteter. Lite hint: hun er også attraktiv fra noe som trolig er øvre middelklassen. 

Hun liker ikke å ta feil eller bli sagt imot. Hun trenger ikke lage ny profil, for jeg har ikke tenkt å oppsøke henne eller fortsette svare henne. Ser her at andre setter henne på plass, så universet ordner opp. 

Anonymkode: 3d847...fbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tillater meg å generalisere spørsmålet litt mer; hvorfor rakker mennesker ned på andre mennesker? For min del gjør jeg det bare i selvforsvar. Jeg kan være en av de beste man kjenner, eller en som gjør at man ønsker å dø. Hvordan folk ønsker å møte meg velger de selv :)

 

Anonymkode: fd11c...a3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

En voldsom generalisering av unge kvinner. 

Anonymkode: 6277d...3c3

Hovedinnlegget er vel en like voldsom generalisering av eldre kvinner?

Anonymkode: 8e3ba...e6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det OK å umyndiggjøre og latterliggjøre unge kvinner?
Det virker som en del kvinner har dette behovet for å rakke ned på kvinner som er yngre enn dem selv. Hersketeknikker blir stadig brukt. 
Disse unge kvinnene er dumme, uintelligente, kjedelige, uerfarne, svake, overfladiske. En voldsom generalisering av unge kvinner. 
Ingen reagerer - for det er visst helt OK å bedrive hersketeknikker og latterliggjøring mot en hel gruppe mennesker.

Anonymkode: 6277d...3c3

Handler vell kanskje mye om at det for en del sikkert er vondt å se unge attraktive kvinner, som i stor grad er attraktive grunnet at tidens tann ikke har fått tæret enda, mens en selv har forfalt en del og kanskje i tillegg har dårlig samvittighet for å ikke ta godt nok vare på seg selv. 

Jeg tror dette særlig gjelder fra eldre kvinner, da utseende og "unghet" er så viktig for kvinners attraktivitet, og kvinner dessverre ikke kan "jobbe" seg attraktive i like stor grad som menn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, herzeleid skrev:

Handler vell kanskje mye om at det for en del sikkert er vondt å se unge attraktive kvinner, som i stor grad er attraktive grunnet at tidens tann ikke har fått tæret enda, mens en selv har forfalt en del og kanskje i tillegg har dårlig samvittighet for å ikke ta godt nok vare på seg selv. 

Jeg tror dette særlig gjelder fra eldre kvinner, da utseende og "unghet" er så viktig for kvinners attraktivitet, og kvinner dessverre ikke kan "jobbe" seg attraktive i like stor grad som menn. 

Nja, for noen stemmer kanskje dette, men langt i fra for alle.

Ut i fra hva jeg har observert tror jeg oftere det handler om at mange unge mennesker, i dette tilfellet kvinner, møter sine eldre medmennesker med en "ovenfra-og-ned-holdning", og skal belære de eldre om "alt de ikke vet".  Alt er svart/hvitt hos denne gruppen.
De ser ikke på de som er eldre enn seg selv som erfarne, men som utdaterte.

Og hvis de eldre blir lei av å være overbærende, og tar til motmæle, fører det til såret stolthet hos de yngre, og en beskyldning om at de blir rakket ned på.

Selv er jeg sjeleglad at min datter og hennes venninner ser ut til å komme bort i fra denne fasen nå, og at de har begynt å forstå at verden ikke er så svart/hvit som de trodde den var for noen år siden.
For jeg er mildt sagt drittlei av å bli behandlet som et utdatert fossil som ikke kan noe som helst, og ikke aner noe om hva som skjer i denne verden i dag.
 

(Og merk jeg skrev "mange", ikke "alle")

Anonymkode: ea826...8ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nja, for noen stemmer kanskje dette, men langt i fra for alle.

Ut i fra hva jeg har observert tror jeg oftere det handler om at mange unge mennesker, i dette tilfellet kvinner, møter sine eldre medmennesker med en "ovenfra-og-ned-holdning", og skal belære de eldre om "alt de ikke vet".  Alt er svart/hvitt hos denne gruppen.
De ser ikke på de som er eldre enn seg selv som erfarne, men som utdaterte.

Og hvis de eldre blir lei av å være overbærende, og tar til motmæle, fører det til såret stolthet hos de yngre, og en beskyldning om at de blir rakket ned på.

Selv er jeg sjeleglad at min datter og hennes venninner ser ut til å komme bort i fra denne fasen nå, og at de har begynt å forstå at verden ikke er så svart/hvit som de trodde den var for noen år siden.
For jeg er mildt sagt drittlei av å bli behandlet som et utdatert fossil som ikke kan noe som helst, og ikke aner noe om hva som skjer i denne verden i dag.
 

(Og merk jeg skrev "mange", ikke "alle")

Anonymkode: ea826...8ac

Jeg kan ikke se at noe av det jeg skriver skulle tilsi at jeg snakker om "alle" gitt at jeg starter innlegget med å skrive "for en del". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, herzeleid skrev:

Jeg kan ikke se at noe av det jeg skriver skulle tilsi at jeg snakker om "alle" gitt at jeg starter innlegget med å skrive "for en del". 

Jeg beklager at jeg formulerte meg slik at det virker som om jeg argumenterer i mot deg, det var ikke slik det var ment.  Jeg ville komme med et supplerende alternativ.  ("noen synes kanskje det er trist å se at yngre er mer attraktive, men jeg tror det for langt flere handler om at de ser på de som er eldre enn seg selv som utdaterte")

 

Og siste setning var ikke til deg, men til de som garantert ville si at jeg generaliserte over yngre mennesker.

Anonymkode: ea826...8ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/13/2018 at 6:26 PM, AnonymBruker said:

Det er ikke nødvendigvis tilfelle at yngre kvinner er mer attraktive enn eldre, det forstår du vel?

Anonymkode: 6277d...3c3

Jo, det er det! 

Jeg er 40, og jeg var temmelig lekker da jeg var 20. Nå er jeg..... vel 40 😳

Anonymkode: 3acf7...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg beklager at jeg formulerte meg slik at det virker som om jeg argumenterer i mot deg, det var ikke slik det var ment.  Jeg ville komme med et supplerende alternativ.  ("noen synes kanskje det er trist å se at yngre er mer attraktive, men jeg tror det for langt flere handler om at de ser på de som er eldre enn seg selv som utdaterte")

 

Og siste setning var ikke til deg, men til de som garantert ville si at jeg generaliserte over yngre mennesker.

Anonymkode: ea826...8ac

Da missforstod jeg deg nok, og vi er nok i det store og det hele enige, da jeg synes innlegget ditt ellers er et godt supplement :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det er det! 

Jeg er 40, og jeg var temmelig lekker da jeg var 20. Nå er jeg..... vel 40 😳

Anonymkode: 3acf7...a26

Og jeg var mer lekker som 40-åring enn som 20-åring, uten tvil. Folk er forskjellige, og eldes forskjellig. 

Hvorfor rakke ned på hverandre, i det hele tatt? KG er jo en lekeplass for folk som trenger å få ut aggresjon, gørr og frustrasjon, så inntrykket man får her inne, stemmer forhåpentligvis ikke med virkeligheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...