Gå til innhold

Føler hun gjør narr av meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en instagramkonto hvor jeg deler interiørbilder og har fått en kjekk gjeng med følgere etterhvert som jeg setter stor pris på og får mye inspirasjon tilbake fra.

Dette er noe som betyr mye for meg, jeg har alltid vært veldig sjenert, latt folk hersje med meg og vært "usynelig". Men å jobbe med interiør og ta bilder har alltid vært min sterke side og føler jeg blir mer og mer "meg" om du skjønner.

Det som er ganske dumt nå er at ei som jeg har sett på som venninne også ha laget seg en interiørkonto på instragram, på tøys.

Hun legger ut bilder av rotete hus (henter mange bilder fra finn.no). Men nå i det siste har hun begynt å kopierere tekstene jeg bruker på mine bilder og bruker bilder som inneholder noen av detaljene jeg nevner.

Det siste føler jeg er myntet på meg og føler hun gjør narr av meg og det er ikke en god følelse...

Ja, det jeg holder på med er sikkert tøys og overfladisk i manges øyne men dette er første gang på mange år at jeg føler jeg gjør noe jeg er glad i og hadde håpet det ikke skulle bli gjort narr av.

Anonymkode: bc953...0ee

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å ha en hobby er aldri tøys. Si fra til venninnen din at hun gjerne må legge ut rotete bilder, men ikke stjele dine tekster. Det gjør nemlig ikke venninner. Men si det på en ordentlig måte, ansikt til ansikt, at du synes det er gøy at hun legger ut bilder, men ikke at hun tar tingene du har laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er ei venninne syns jeg ikke noe om, men bruker man sosiale medier så man regne med at alt ikke er positivt. Det som er viktig er at du trives med det. Du må bare heve hodet og ikke bry deg. Eller si det til henne. 

Anonymkode: 9ba32...f7d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Enig med brukeren over.Hev deg over! Og stol på deg selv.Det ligger nok litt misunnelse og dumhet bak,og det er som h*n over skriver:en må dessverre regne med sånt tull.Ellers godt å se at du har funnet din greie og hevder deg med det! Bare overse og fortsett å stole på deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjenner venninnen din bedre enn oss, så du vet vel om hun har dårlige hensikter med det hun gjør eller ikke? Om hun er veldig tøysete og med mye humor, så ville jeg bare prøvd å overse det. Om du tenker at hun gjør det for å latterliggjøre deg, så ville jeg kuttet henne ut som venninne. Ikke gi opp hobbyen din! Du får helt sikkert en del gode tilbakemeldinger, fokuser heller på det positive enn det negative. Som hun over skriver må man regne med mye tull når man går så offentlig ut, men ikke finn deg i å bli latterliggjort av de som skal stå deg nær. 

Anonymkode: 7d1a2...608

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en dårlig venninne det der, TS; kanskje hun er misuuuunneliiiig for at du gjør noe bra og får god respons fra andre?

Verden kryr av gledesdrepere; hev deg over det og fortsett med det du liker! :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NotNaomi
14 minutter siden, Ichiko skrev:

Høres ut som en dårlig venninne det der, TS; kanskje hun er misuuuunneliiiig for at du gjør noe bra og får god respons fra andre?

Verden kryr av gledesdrepere; hev deg over det og fortsett med det du liker! :)

Må bare si at du har så rett: verden kryr av gledesdrepere.Har en det ikke bra selv,så er det om og gjøre å dra andre ned til sitt miserable nivå.

Men så er det heldigvis mange med selvtillit og respekt også.Vi velger hva og hvem vi vil bry oss med :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ikke ut som hun er en spesielt god venninne. Ikke bry deg om henne. Hun er bare misunnelig eller har andre problemer. Er dette en person du må omgås mye? Hvis ikke kan du jo rett og slett bare kutte henne ut av livet ditt

Anonymkode: 4dde8...b97

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov å stjele bilder fra finn? Men hev deg over henne, hobbyer skal man ikke kimse av! 

Anonymkode: bb7fa...d75

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å sperre brukere på Instagram? Jeg har ikke det selv. Men denne dama hadde jeg vurdert å sperre siden hun ødelegger noe av gleden du har av hobbyen din. For ei dårlig venninne!

Anonymkode: 91182...430

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.2.2018 den 18.03, NotNaomi skrev:

Enig med brukeren over.Hev deg over! Og stol på deg selv.Det ligger nok litt misunnelse og dumhet bak,og det er som h*n over skriver:en må dessverre regne med sånt tull.Ellers godt å se at du har funnet din greie og hevder deg med det! Bare overse og fortsett å stole på deg selv.

Jeg synes faktisk ikke st det er normalt å skulle regne med sånt tull jeg. Det er ikke greit eller vanlig å bedrive latterliggjøring av andre i hytt og pine. Da vil jeg si at den som driver med dette kanskje burde se seg litt i speilet. 

Anonymkode: eb4fe...380

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes faktisk ikke st det er normalt å skulle regne med sånt tull jeg. Det er ikke greit eller vanlig å bedrive latterliggjøring av andre i hytt og pine. Da vil jeg si at den som driver med dette kanskje burde se seg litt i speilet. 

Anonymkode: eb4fe...380

Jeg er jo enig! Men stikker en seg ut på en eller annen måte så er det noen som ikke liker det.Mye misunnelse ute og går.Sånn har det alltid vært,men at det ikke er ok er en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stygt gjort av den venninna di! Det der er ikke mye vennskapelig. Spør henne hvorfor hun gjør det! Det holder ikke å drive på sånn som hun gjør bare for kødd. HUN er en kødd.

Anonymkode: 2d34d...32b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hev deg over det og fortsett med hobbyen din. Ikke la andre ta fra deg gleden. Ville ikke tatt det opp med "venninna" for da gir du henne oppmerksomheten hun vil ha. Bare ignorer det. Er ikke helt normal oppførsel og selv om hun er av den funny typen så virker det hun driver med mer som subtil mobbing.

Anonymkode: 93702...222

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, NotNaomi skrev:

Jeg er jo enig! Men stikker en seg ut på en eller annen måte så er det noen som ikke liker det.Mye misunnelse ute og går.Sånn har det alltid vært,men at det ikke er ok er en annen sak.

Ja de i rullestol stikker seg gjerne litt ekstra ut. Eller de med permanent eller de som er albinoer men det betyr ikke at latterliggjøring  eller andre ting er ok. Merkelig at du rettferdiggjør det. 

Anonymkode: eb4fe...380

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk ikke at hun synes det du gjør er dårlig eller dumt. Usympatisk så det holder? Joda, men jeg synes det virker som hun er misunnelig på deg. Høres kanskje rart ut, men hvis du har en del følgere og selv føler dette er "deg", så er det vel et tegn på at du er ganske god på det du driver med. I så fall er det faktisk et kompliment at hun lager en dårlig kopi av din konto. Hvis hun hadde hatt like god stilsans som du har, hadde hun nok lagt seg på nøyaktig samme linje som deg. Siden hun ikke har det, lager hun en tullekonto med bilder av rotete hjem osv. Hvis du vil se om det er noe i dette, kan du jo sammenligne antall følgere. Du har sikkert flest? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...