Gå til innhold

Reparatørhjørnet AS


An0nymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Jeg vet ikke om noe spesielt lurt utover det som du nevnte over her. :klo: 

Da blir det en liten og eksklusiv kolleksjon....som er unike og som derfor koster det de er verdt og enda litt til. :jepp: 

Ok :) Takk for at du kom :blomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, fiole skrev:

Da var det jo i kompliser jo, kanskje hadde jag overmot her....Takk @An0nymBruker

Er utskjæringen kostbar og antikk, eller er den billig og kan lett erstattes? Om den er billig og lett kan erstattes, skader det jo ikke så mye om det går galt. Kanskje noen som driver med treprodukter som hobby, kunne hjulpet deg med å få bøyd utskjæringen?

En annen løsning er å dele den i 3 og bruke formtre/ sparkel i mellomrommene, men det blir jo helt anderledes og kantete resultat. Jeg ville nok prøvd å komme i kontakt med noen som kan bøye den utskjæringen, om du ikke får det til selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visse ting er satt i gang, men det kan se ut til at den er motstandsdyktig og vil motsette seg fjerning før mars-april. :jepp: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, An0nymBruker skrev:

Er utskjæringen kostbar og antikk, eller er den billig og kan lett erstattes? Om den er billig og lett kan erstattes, skader det jo ikke så mye om det går galt. Kanskje noen som driver med treprodukter som hobby, kunne hjulpet deg med å få bøyd utskjæringen?

En annen løsning er å dele den i 3 og bruke formtre/ sparkel i mellomrommene, men det blir jo helt anderledes og kantete resultat. Jeg ville nok prøvd å komme i kontakt med noen som kan bøye den utskjæringen, om du ikke får det til selv.

Nei den var ikke dyr....kostet meg 35 kr fra Kina. Jo, dette har du rett i. Det er bare til å prøve, går det skeis....så har man jo lært noe i samme slengen :) Jeg vurderte å sage snitt på baksiden nesten gjennom for så å bøye.....Kanskje skal jeg prøve å "koke den rett og slett og la den ligge i vannet helt til den synker....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, fiole skrev:

Da var det jo i kompliser jo, kanskje hadde jag overmot her....Takk @An0nymBruker

Jeg er helt sikker på at det går :klemmer: Se innleggene fra Baatplassen og eventuelt post oppdraget under Hobby her på KG, så kanskje du får bedre svar enn vi Reparatørene kan gi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med t-skjoter er at jeg klipper dem opp etter hvert og lager et nøste som jeg etterhvert bare knytter neste oppklippte skjorte på og fortsetter slik til nøstet blir digert som en baseball....eller mer

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, fiole skrev:

Nei den var ikke dyr....kostet meg 35 kr fra Kina. Jo, dette har du rett i. Det er bare til å prøve, går det skeis....så har man jo lært noe i samme slengen :) Jeg vurderte å sage snitt på baksiden nesten gjennom for så å bøye.....Kanskje skal jeg prøve å "koke den rett og slett og la den ligge i vannet helt til den synker....

Ok :) Du får det helt sikkert til :) Det sto noe om steaming i innleggene fra Baatplassen, og flere metoder for dette (pose med vanndamp, eller la ligge i vann med noe tungt oppå slik at den holder seg nede, og enda flere metoder).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, fiole skrev:

Det med t-skjoter er at jeg klipper dem opp etter hvert og lager et nøste som jeg etterhvert bare knytter neste oppklippte skjorte på og fortsetter slik til nøstet blir digert som en baseball....eller mer

Takk for tips :blomst: Det fikk jeg lyst til å prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, An0nymBruker skrev:

Jeg er helt sikker på at det går :klemmer: Se innleggene fra Baatplassen og eventuelt post oppdraget under Hobby her på KG, så kanskje du får bedre svar enn vi Reparatørene kan gi.

Ja, det kan jeg gjøre......det har jeg ikke tenkt på engang :yvonne:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, fiole skrev:

Nei den var ikke dyr....kostet meg 35 kr fra Kina. Jo, dette har du rett i. Det er bare til å prøve, går det skeis....så har man jo lært noe i samme slengen :) Jeg vurderte å sage snitt på baksiden nesten gjennom for så å bøye.....Kanskje skal jeg prøve å "koke den rett og slett og la den ligge i vannet helt til den synker....

Ikke skjær i den. Da risikerer du at den brekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Catalina Culès
11 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Visse ting er satt i gang, men det kan se ut til at den er motstandsdyktig og vil motsette seg fjerning før mars-april. :jepp: 

Får bare være tålmodig da, :sukk:.........Januar og Februar går alltid så tregt :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, An0nymBruker skrev:

Takk for tips :blomst: Det fikk jeg lyst til å prøve :)

Nå kom jeg på noe annet jeg har gjort som ble kjempefint.....Jysk har jo nærvøs fløyel til en svært rimelig penge 5 meter for hundre kr. Detter har jeg kjøpt og klippet opp frem og tilbake i bredde.....hele de 5 meterne......strikket med veldig tjukke pinner og det ble helt fantastisk flott....problemet mitt er at jeg er ikke så glad i strikking....så jeg blir ikke ferdig med de større prosjektene mine noen gang :laugh:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, fiole skrev:

Nå kom jeg på noe annet jeg har gjort som ble kjempefint.....Jysk har jo nærvøs fløyel til en svært rimelig penge 5 meter for hundre kr. Detter har jeg kjøpt og klippet opp frem og tilbake i bredde.....hele de 5 meterne......strikket med veldig tjukke pinner og det ble helt fantastisk flott....problemet mitt er at jeg er ikke så glad i strikking....så jeg blir ikke ferdig med de større prosjektene mine noen gang :laugh:

Takk for fint tips :blomst: Du kan jo hekle deg noe fint av fløyelen i steden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, fiole skrev:

Jysk har jo nærvøs fløyel til en svært rimelig penge 5 meter for hundre kr. 

Veldig god idè! ...men det blir en del å klippe opp da... :sukk: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, An0nymBruker skrev:

Etter å ha lest om damping her, @fiole så tenker jeg at du sikkert får dampet utskjæringen mer enn nok til å greie å bøye den, om du legger den til damping i en kasserolle med kokende vann og lokk oppå. Etter at treet har blitt mykt av dampen, legger du press på utskjæringen med feks en av metodene fra Baatplassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Veldig god idè! ...men det blir en del å klippe opp da... :sukk: 

Ja, det gjør det, men remsene må være ca 2,5 cm tjukke. Når du trekker i dem ruller de seg sammen og remsen blir mye lenger. stor god saks, så går det radig. Tjukt og fint strikk blir det jaffal og sikkert varmt og godt. Som skrevet ble jeg aldri ferdig med den jumperen jeg begynnte på men fint ble det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...