Gå til innhold

Da man har blitt mindre attraktiv.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

TS. her. Takk for alle svarene. Selvtilliten er nok ikke på topp. Og jeg prøver å gå ned i vekt, men da man er så stillesittende, og har lav forbrenning. Er det ikke enkelt. Lettere da man var frisk og trente mye. Jeg har eksem i ansiktet, og det hovner lett opp, så jo jeg har blitt mindre pen. Gjerne huden rundt øynene hovner opp i løpet av natten, og roer seg ned i løpet av dagen, men det gjør at den ser rynkete og pløsete ut. 

Jeg er for syk til å jobbe, og det har nok vært en knekk for meg. Da jeg alltid har jobbet og vært svært aktivt, studerte jo da jeg ble syk. Og hadde jo gledet meg til å bli ferdig, og få jobbe med det jeg elsket. Jeg er ikke sengeliggende, men må hvile en del i løpet av dagen. Eller hvis jeg vet jeg skal være ute en hel dag, må jeg hvile noen dager før. Jeg leser bøker og prøver å lære meg språk. Men ellers tilbringer jeg dessverre mye tid i sofaen med netflix og HBO.

Frisk blir jeg ikke. Beste jeg kan håpe på, er litt bedring. Tror nok en god del ligger i selvtilliten, så er vel kanskje det jeg burde jobbe med.

Anonymkode: e051d...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 hours ago, Neinøff said:

Smarte menn vet at det er det som sitter mellom øra som teller. 

Er jo åpenbart ikke veldig mye som sitter mellom øra om man ikke ser en enkel løsning på å bli mer attraktiv etter forfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
1 minutt siden, Jens Even skrev:

Er jo åpenbart ikke veldig mye som sitter mellom øra om man ikke ser en enkel løsning på å bli mer attraktiv etter forfall.

Joda. Det er smart å være seg selv. Bygger man et forhold på overfladiskhet, er det som å bygge sitt hus på sand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Neinøff said:

Joda. Det er smart å være seg selv. Bygger man et forhold på overfladiskhet, er det som å bygge sitt hus på sand.

Er det å forfalle definisjonen på det å være seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
Akkurat nå, Jens Even skrev:

Er det å forfalle definisjonen på det å være seg selv?

Det handler om å eldes. Og man går gjennom forskjellige stadier i livet, å se "best" ut til enhver tid er ikke å være smart. Om man trener, skal det være for helsas skyld, ikke for å kunne måle seg opp mot en eller annen fasit for hvordan kvinner skal se ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Neinøff said:

Det handler om å eldes. Og man går gjennom forskjellige stadier i livet, å se "best" ut til enhver tid er ikke å være smart. Om man trener, skal det være for helsas skyld, ikke for å kunne måle seg opp mot en eller annen fasit for hvordan kvinner skal se ut. 

Om du trener for helsas skyld så er resultatet det samme som om du trener for forfengelighet. Det er ikke mye helseffekt i trening om du likevel bærer 20-30 kg for mye. Er du opptatt av helsa di er du heller ikke 20-30 kg for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tragedien er at du trenger mann for bekreftelse..

Anonymkode: 10c44...f1a

Nå har jeg vært singel i flere år, uten noe problem. Men jeg ønsker meg en kjæreste. Hva er galt med det? Og hadde jeg vært desperat og bare ville ha kjæreste, så hadde jeg hatt det. Og jeg må ikke ha kjæreste i dag eller om 3 mnd, men håper jeg får meg en kjæreste innen noen år. Jeg trives best i forhold.

Anonymkode: e051d...f91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

 Men jeg faller jo fortsatt for de samme mennene. Problemet er at nå vil jo ikke de ha meg. Jeg har og alltid hatt en greie for svært smarte menn. Men de vil jo ikke ha en syk middels utseende kvinne.

Anonymkode: e051d...f91

Har du sjekket om du fortsatt har draget på de smarte mennene? Jeg tror du fortsatt har om du bare prøver. :)

Anonymkode: ce587...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har de siste 2 årene vært svært syk. Før dette var jeg sprudlende, pen, normalvektig, trente, studerte og jobbet. Var singel da og, men da var det ikke noe problem, for det manglet jo ikke på interesse. Men grunnet sykdommen har jeg lagt på meg, og ansiktet mitt har blitt styggere. Jeg er ikke like sprudlende, og aktivitetsnivået mitt er lavt. Så min attraktivitet har jo dalt betraktelig. Men jeg faller jo fortsatt for de samme mennene. Problemet er at nå vil jo ikke de ha meg. Jeg har og alltid hatt en greie for svært smarte menn. Men de vil jo ikke ha en syk middels utseende kvinne.

Noen som har opplevd noe lignende? Og noen som har tips til hvordan senke mine krav til menn.

Anonymkode: e051d...f91

Blabla, konklusjon: Hvordan senke mine krav til menn.

Hva slags logikk er dette?

Hva slags krav er det du egentlig hadde til menn tidligere?

Jeg forstår meg ikke på dette forumet.

Anonymkode: 426d6...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler det er vanskelig å bedømme situasjonen din uten å faktisk ha sett deg.

Men generelt kan jeg si at du må nesten bare prøve å sjekke opp lave tall for å få selvtilliten opp igjen. For selvtillit er virkelig alpha omega (Y) Så får du se etter det om det er så ille som du tror når du prøver deg på de høyere tallene når den kommer litt tilbake. Av erfaring er jenter aldri så stygge som de vil ha det til selv. :)

Endret av Mann3030
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts jeg er ilitt samme situasjon som deg, bare at jeg fikk meg type til slutt, og drar på nytt igjen menn som bare rakkern.
Som syk så neglisjerte jeg mye personlig stell, hudpleie , hår, og foksuerte på å gå i behagelige klær fremfor ubehagelig klær. Det ble altså joggebukse og oversized t skjorte/genser, og jeg vasket ikke huden hver dag fordi jeg var innendørs pga sykdommen.

Når jeg fikk meg type så ble prioriteringene mine anderledes, jeg så plutselig poenget med å stelle meg igjen og kle meg bedre. Det som har gjort mest utslag for meg er hudpleie og klærne, og også håret. Før gjorde jeg aldri noe med håret, det var tynt pga sykdommen og ikke pent. Etter jeg begynte å gå til frisør og fikk en frisyre og farge som gjør at håret ser mere levende og mindre tynt ut har heltheten av utseendet mitt tatt seg opp veldig. Klesstil har også veldig mye å si for hvordan kan løfte utseende og gi inntrykk. Fra å vært en babe, til å bli en syk pjuskete gråmus folk i baren trodde var lesbisk, til å bli en ganske attraktiv voksen dame som drar mye menn igjen vil jeg anbefale deg å ikke neglisjere hudpleie, hår , og skift gjerne ut klesskapet ditt. Ta en og en hylle og gi bort eller selg, og kjøp inn nye klær fra bruktgrupper eller butikken. Selvom du ikke har noen å pynte deg for når du går syk hjemme så er det viktig å oppretthold utseende til den dagen du skal ut å sjekke eller møte en nettdate :)

Anonymkode: 158f4...9cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at attraktivitet er viktig og at man må være tiltrekt av hverandre. Men er det bare meg som reagerer på at det er VELDIG mye nevneverdig fiksering på det ytre i denne tråden? Hvor alt ordner seg bare man går en tur til frisøren og fikser håret? ;)

Jeg tror skjønnhet kommer innenfra. Kall det gjerne en klisje, men jeg vet om mange mennesker som kan se flotte og velstelte ut, ha en fantastisk jobb og alt på stell - men personlighetsmessig har de så lite å by på at utstrålingen blir helt ødelagt.

Selvsagt er det fint å føle seg vel også. Få seg en hårklipp/frisyre, ha på seg klær man føler seg vel i, tenke på helsen og div. Men jeg tror flere og flere mennesker blir syke av å sitte å tenke at disse tingene skal redde dem. 

Du sitter å tenker på at du er stygg og bør senke kravene dine. Det får meg tl å lure på hvilken krav du først og fremst hadde eller har til menn/andre rundt deg...?

 

Anonymkode: b61ce...c37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her. Jeg går ikke rundt som en dass. Jeg bruker bare kjoler, kåper, skjerf osv. Jeg har langt, tykt har, går regelmessig til frisøren. Siden jeg sliter med eksem i ansiktet, så får jeg ikke gjort så mye annet enn å smøre med krem og salver x antall ganger om dagen. Jeg bryr meg jo om hvordan jeg ser ut.

Anonymkode: e051d...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Jeg går ikke rundt som en dass. Jeg bruker bare kjoler, kåper, skjerf osv. Jeg har langt, tykt har, går regelmessig til frisøren. Siden jeg sliter med eksem i ansiktet, så får jeg ikke gjort så mye annet enn å smøre med krem og salver x antall ganger om dagen. Jeg bryr meg jo om hvordan jeg ser ut.

Anonymkode: e051d...f91

Ok, men hva er det du tenker har blitt mindre attraktivt da? Du sier at du ikke er like sprudlende lenger og ikke like mye energi , men de fleste menn setter pris på en rolig dame som kan slappe av og ikke masete dame med mange baller i lufta som må gjøre noe hele tiden :) Sikker på du ikke er for kritisk til deg selv?

Anonymkode: 158f4...9cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor smarte og dype er de egentlig hvis de ikke vil ha en syk middels pen kvinne? Drit i om de ikke vil ha deg. Kjør på på neste.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er i samme situasjon. Raste opp i vekt og orket ikke å stelle meg. Alt var på bånn. Tilslutt prøvde jeg ut ting som kunne gjøre meg glad igjen, ting fra barndommen eller ting jeg alltid hadde hatt lyst å prøve. Jeg prøvde meg på pole fitness og dansekurs og tok opp igjen ridingen fra da jeg var yngre. Det ga meg litt mer selvtillit og noe å se frem til. Det er viktig å ha noe å se frem til. Jeg går sakte men sikkert ned i vekt også. 10 kilo på ett år er kanskje ikke allverden, men det går da nedover og er bra mtp min situasjon. Nå har jeg blant annet skaffet meg PT og følger opplegget hans. Prøv å gjøre ting som gjør deg lykkelig! Vil du ha godt av hudpleie på salong feks? Eller noe annet du synes er stas - vippeextensions reddet meg en periode der jeg ikke orket tanken på å sminke meg feks. Jeg gidder fortsatt ikke å sminke og stelle meg hver dag, men kanskje jeg kommer dit sakte med sikkert en dag. 

Anonymkode: 6afc6...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...