Gå til innhold

Han har løyet til meg hele tiden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal starte dette, men trenger deres synspunkter på situasjonen. 

Jeg er en jente i starten av 20 årene som for et halvt år siden ble sammen med en mann i 30 årene. 
Jeg har aldri før møtt en mann der kjemien stemte så godt som med ham. Alt føles så naturlig og at vi virkelig har kjent hverandre hele livet. Etter en kort stund sa han at jeg godt kunne flytte inn hvis jeg ville, det var noe han virkelig ønsket ettersom han var blitt så glad i meg.
Jeg var litt skeptisk i starten men jeg var hos ham 24/7 uansett(Også elsker jeg ham utrolig mye), så det var ingen grunn som talte imot det. Dermed flyttet jeg inn i leiligheten hans og i 6 måneder har vi hatt det utrolig flott sammen. Vi har til og med snakket om å få barn og kjøpe hus sammen i fremtiden. 

Selv om jeg vet at ting har gått veldig fort, så har alt føltes så trygt og godt. Jeg trodde virkelig at jeg hadde møtt drømmemannen. 
Men nå føler jeg meg som den største idioten. 

I starten når vi datet så sa han at leiligheten han bodde i var noe han selv eide, og var kjøpt i hans navn. Jeg synes det var attraktivt at han hadde livet på stell og er i full jobb.(Jeg er lei av useriøse gutter på min alder som ikke har livet på stell for å si det sånn). 
Jeg har alltid vært sånn at jeg ikke vil snylte på kjæresten min. Så jeg betaler godt husleie når vi bor sammen, som er på 6000 kr i mnd + strøm av og til og mat selvfølgelig. Jeg er student og har en liten jobb ved siden av, så dette er en god del penger for meg. Men jeg har betalt halvparten av leien siden jeg synes det er riktig gjort. (Han er i full jobb og tjener mye mer enn meg). 

I dag når jeg skulle finne PCen min og bøker, for å lese til eksamen, fant jeg en leiekontrakt. Det står at kjæresten min leier, og ikke eier leiligheten vi bor i. Hadde han vært ærlig om dette fra starten, så hadde det ikke vært noe problem. Jeg elsker ham jo uansett. Men han har altså løyet meg rett opp i trynet. Og ikke nok med det. I samme skuff finner jeg dokumenter på at han skylder Namsmannen nærmere 350.000 kroner. Han har masse renter også fordi han ikke har betalt over lang tid. 
De har laget en stor sak på ham og det står at de skal ta forretning i starten av Mars. (Dette er litt gresk for meg, ettersom jeg aldri har vært borti liknende situasjon. Jeg betaler alltid alt av regninger og har aldri tatt stilling til Namsmannen). Så jeg skjønner virkelig ikke hva som skjer. 

Jeg føler meg som den største idioten som flyttet inn så fort. Føler han har blitt sammen med meg kun for at jeg gjør hans økonomiske situasjon bedre. Hva i alle dager burde jeg gjøre nå? Og har noen vært i samme situasjon? 

Jeg skjønner også at jeg må snakke med ham. Men nå er jeg utrolig redd og aner ikke hva jeg skal si. 

Anonymkode: 8588f...062

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde flyttet ut sporenstreks. Det der er en mann du aldri kan regne med å stole på. Han vil ha problemer med å få lån til hus m.m. En fremtid med han der må du regne med å betale alt, risikere å måtte betale på hans gjeld osv. Kom deg vekk!

Anonymkode: aadad...b36

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt ut. Verre er det ikke. 

Hvis du likevel vil beholde han så må du se en endring hos han over lang tid. Men før det ville jeg bare flyttet.

Anonymkode: 86277...c07

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde jeg gått rett på finn og funnet et annet sted å bo. Jeg hadde slutta å betale noe som helst til denne 'mannen', ikke så mye som en potet hadde jeg betalt for han.

Dette er et grovt tillitsbrudd, og når den tilliten først er brutt så er den brutt. Jeg ville alltid ha stilt spørsmål med alt han hadde sagt og gjort etter en slik hendelse. Jeg ville aldri klart å stole på en slik person igjen.

Det er jo ikke en liten ting han har løyet om. Og han har holdt på løgnene sine gjennom flere måneder! Ikke akseptabelt!

Anonymkode: d7d63...2c5

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis har han ikke turt å si noe. Snakk med han, få rede på hvorfor han har løyet. Se om du får en grunn du kan forstå, og ta det derfra.

Anonymkode: 0d7a3...2e7

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er alvorlige løgner, og du må flytte ut asap. Ikke betal mer for ham. Jeg skal ikke si «dump ham», det må du ta stilling til selv, men du bør holde deg helt unna hans økonomi til han eventuelt har ryddet opp i dette. Men ja, det ser ut til at han utnytter deg økonomisk og at det var grunnen til at han ba deg flytte inn. Hva betaler han i husleie da, hva sto det i leiekontrakten?

Anonymkode: bc222...6b6

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i familie med en slik person. Han er febrilsk og alt han ønsker seg er et normalt liv med normal forståelse for økonomi. Desverre har han ikke det, og det klarer han ikke å se selv og det ender opp i at han blir veldig følelsesladet og derfor vanskelig å ha med å gjøre. 

Du må ikke ta sorger på forskudd, at han kanskje ikke elsker deg og bruker deg kan for pengene. For det tror jeg ikke. Jeg tror han er glad i deg og ønsker et normalt liv sammen med deg. Det er drømmen hans. 

Men.. Det går ikke når han lyver for deg i flere mnd. Han har et alvorlig problem med økonomi og det kommer til å gå utover deg. Du kommer ikke til å ha det godt hvis du bor med denne mannen nå. 

Flytt ut og ikke gi ham en krone. Aldri betal noe for ham, aldri. Hvis du ønsker å fortsette forholdet så må du kreve at han oppsøker hjelp (psykisk og økonomisk),  at han skal få orden på økonomien, at du ikke kan hjelpe han med noe økonomisk og at dere må desverre være særboere i noen år til han har fått orden på seg selv og sitt. 

Dette gjør nok veldig vondt for deg ts, og jeg ønsker å gi deg en klem!! Men vær så snill å ikke stol 100% på det han sier når dere snakker sammen, han kommer til å bli kjempe redd og lei seg for at virkeligheten har slått han nok en gang. 

Ta vare på deg selv :hug:

Anonymkode: aa135...fd7

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist at så mange ikke kan med penger. Hva skyldes det? 

Anonymkode: 5c1bb...1be

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:



Jeg skjønner også at jeg må snakke med ham. Men nå er jeg utrolig redd og aner ikke hva jeg skal si. 

Anonymkode: 8588f...062

Ikke si noe om at du har funnet ut av skiten hans. Bare stille og rolig finn deg en ny plass å bo og informer ham om det når det er flytteklart. Si noe sånt som at samboerskap blir for intenst for meg, jeg må konsentrere meg om studiene. 

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, O.G. skrev:

Ikke si noe om at du har funnet ut av skiten hans. Bare stille og rolig finn deg en ny plass å bo og informer ham om det når det er flytteklart. Si noe sånt som at samboerskap blir for intenst for meg, jeg må konsentrere meg om studiene. 

Så hun skal ikke være noe bedre enn han da? Helt greit å juge liksom? 

Anonymkode: 8bd0c...c81

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så hun skal ikke være noe bedre enn han da? Helt greit å juge liksom? 

Anonymkode: 8bd0c...c81

Hun skylder ham ingenting og det kan være at han blir voldsom og prøver seg på noe før hun er flytteklar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har garantert ikke turt å si det. Sånne økonomiske problemer sitter ofte dypt med mye skam og fornektelse. Jeg ville bare vært helt ærlig med han. Sagt at du fant papirene når du skulle lese til eksamen, og at du føler deg veldig lurt, og hva som er forklaringen hans. Du kan også gi han muligheten til å innrømme eventuelle andre ting han har skjult for deg, i og med at mye av tilliten er brutt. Du er nødt til å kreve at han tar tak i problemene om dere skal fortsette forholdet. Om du flytter ut eller ikke, kommer helt ann på hva du føler er riktig, og hvordan han håndterer at han har blitt tatt på fersken. Hvis du velger å bli boende hos han er det viktig at du kun bidrar med halve leia, og at alt annet økonomisk er hver for seg. Ikke bli en del av økonomien hans eller betal noe for han før all gjeld er nedbetalt og slettet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, tesla123 skrev:

Han har garantert ikke turt å si det. Sånne økonomiske problemer sitter ofte dypt med mye skam og fornektelse. Jeg ville bare vært helt ærlig med han. Sagt at du fant papirene når du skulle lese til eksamen, og at du føler deg veldig lurt, og hva som er forklaringen hans. Du kan også gi han muligheten til å innrømme eventuelle andre ting han har skjult for deg, i og med at mye av tilliten er brutt. Du er nødt til å kreve at han tar tak i problemene om dere skal fortsette forholdet. Om du flytter ut eller ikke, kommer helt ann på hva du føler er riktig, og hvordan han håndterer at han har blitt tatt på fersken. Hvis du velger å bli boende hos han er det viktig at du kun bidrar med halve leia, og at alt annet økonomisk er hver for seg. Ikke bli en del av økonomien hans eller betal noe for han før all gjeld er nedbetalt og slettet.

Jeg er uenig.

Siden det allerede er maktubalanse med aldersforskjellen mellom dem, så bør hun bare komme seg unna ham så hurtig som mulig og ikke gi ham beskjed om at hun vet om det finansielle misbruket. Han kan klare å overtale henne til å bli og så blir hun enda mer ned i skiten med ham enn det hun allerede er.

Jeg håper det at TS ser i etterkant at han faktisk gjorde noe galt mot henne uansett hvordan økonomien hans var med å ta i mot 6000kr + penger til mat fra en student. Jeg kan tenke meg at hun i tillegg gjør mesteparten av husarbeidet. For det er sikkert ikke sånn at han kommer til å hjelpe henne med å betale ned et eventuelt studielån. Han har vært ekstremt egoistisk, kalkulert med å ikke si noe og hvis hun fant ut noe at hun er så forelsket i ham at hun vil kjøpe forklaringene hans og bli der og hjelpe ham opp økonomisk. 

 

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal starte dette, men trenger deres synspunkter på situasjonen. 

Jeg er en jente i starten av 20 årene som for et halvt år siden ble sammen med en mann i 30 årene. 
Jeg har aldri før møtt en mann der kjemien stemte så godt som med ham. Alt føles så naturlig og at vi virkelig har kjent hverandre hele livet. Etter en kort stund sa han at jeg godt kunne flytte inn hvis jeg ville, det var noe han virkelig ønsket ettersom han var blitt så glad i meg.
Jeg var litt skeptisk i starten men jeg var hos ham 24/7 uansett(Også elsker jeg ham utrolig mye), så det var ingen grunn som talte imot det. Dermed flyttet jeg inn i leiligheten hans og i 6 måneder har vi hatt det utrolig flott sammen. Vi har til og med snakket om å få barn og kjøpe hus sammen i fremtiden. 

Selv om jeg vet at ting har gått veldig fort, så har alt føltes så trygt og godt. Jeg trodde virkelig at jeg hadde møtt drømmemannen. 
Men nå føler jeg meg som den største idioten. 

I starten når vi datet så sa han at leiligheten han bodde i var noe han selv eide, og var kjøpt i hans navn. Jeg synes det var attraktivt at han hadde livet på stell og er i full jobb.(Jeg er lei av useriøse gutter på min alder som ikke har livet på stell for å si det sånn). 
Jeg har alltid vært sånn at jeg ikke vil snylte på kjæresten min. Så jeg betaler godt husleie når vi bor sammen, som er på 6000 kr i mnd + strøm av og til og mat selvfølgelig. Jeg er student og har en liten jobb ved siden av, så det

Anonymkode: 8588f...062

Lol, jeg må bare le av kvinnfolk som kjører den latterlige "kjemien er perfekt" og "gnisten er sterk" tullballet. Det er nok det eneste som er i hodet på en del kvinner. Det er bare å se på trådene her - stort sett klager dere over menn når andre ting går galt, men dere har aldri valgt å fokusere på det som faktisk teller - nemlig å ha felles interesser, og ha en veldig god personlighet. Jeg vet at sistnevnte er en klisje, men i dagens kalde verden, der ellers alt er "seksualisert" og vi bor i et bruk-og-kast samfunn, så kan ikke dette med god personlighet gjentas mange nok ganger. 

For det andre, så må jeg bare si at du fremstår som litt hyklersk. Du innrømmer selv at det som blant annet gjorde han attraktiv (økonomisk argument) var at han eide egen leilighet og "hadde dette på stell" - og har han ikke det, så er han angivelig "useriøs". For det første, man eier ingenting før leiligheten nesten /helt er blitt avbetalt. Ellers så har mange kun lån, og de skylder ofte 75 - 80% av leilighetens verdi. 

Men fyren er i full jobb iallfall. En del med fulltidsjobb har ikke råd til leiligheter med dagens priser. Leste senest idag at i UK er det en trend nå der man møter helt fremmede folk som man kjøper leilighet med 50-50. Norske priser i storbyene er ikke noe særlig snillere enn de er i flere byer i England / Skottland.

Om det er namsmannen som er inne i bildet, så er det sannsynlig at han er under gjeldsordning som varer i fem år. Etter fem år, får man slettet all gjeld. Imellomtiden har han rett til å ha ca 8.500 kroner å leve av når leilighet og strøm og lignende er blitt betalt. Hvis han har noe utover 8.500 kr + leie og strøm, osv, så får kreditorene resten av lønna.

For menn er det gjerne stor skam å ikke ha "god" økonomi. Det skjønner bare menn, fordi mange kvinner fokuserer på bling-cash og utseende, og det er gjerne en stor skam for en mann personlig å ikke ha "solid" økonomi hvis man er i 30-årene. Så jeg tror ikke at han løy med vilje.

Uansett, jeg sier ikke at du ikke bør flytte fra han - kanskje du bør det. Det velger du selv. Men du bør iallfall gå inn i deg selv og se hvilke feil du gjør når du hele tiden velger menn som er kjekke, har "perfekt kjemi med" og "eier leilighet". Ærlighet er også svært viktig. Personlig tipper jeg dog at han føler skam over den økonomiske situasjonen, hvis det er slik at han har full jobb og ellers tjener en god del mer enn deg. Men igjen, du var litt dobbelmoralsk når du selv mente at det er attraktivt når han "eier leilighet og alt var på stell" - slik at du bare kan valse inn i avbetalt leilighet, tenkte du. Uansett hvor mye kvinner mener at de "liker å betale for seg selv", så er det viktig å se på hvor mange av dere faktisk er totalt selvmotsigende og er som forvirrede unger.

 

 

Anonymkode: 0a3b0...80f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Uansett, jeg sier ikke at du ikke bør flytte fra han - kanskje du bør det. Det velger du selv. Men du bør iallfall gå inn i deg selv og se hvilke feil du gjør når du hele tiden velger menn som er kjekke, har "perfekt kjemi med" og "eier leilighet". Ærlighet er også svært viktig. Personlig tipper jeg dog at han føler skam over den økonomiske situasjonen, hvis det er slik at han har full jobb og ellers tjener en god del mer enn deg. Men igjen, du var litt dobbelmoralsk når du selv mente at det er attraktivt når han "eier leilighet og alt var på stell" - slik at du bare kan valse inn i avbetalt leilighet, tenkte du. Uansett hvor mye kvinner mener at de "liker å betale for seg selv", så er det viktig å se på hvor mange av dere faktisk er totalt selvmotsigende og er som forvirrede unger.

 

 

Anonymkode: 0a3b0...80f

Hjelpes, du klandrer en dame liker at menn har ting på stell og for å reagere på at mannen ikke er ærlig om nærekontakt med namsmannen, men ikke et ord om at denne mannen selv hadde økonomiske motiv for å ta inn en samboer så tidlig inn i forholdet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest padawan
2 minutter siden, O.G. skrev:

ikke et ord om at denne mannen selv hadde økonomiske motiv for å ta inn en samboer så tidlig inn i forholdet?

Jeg tror ikke det er så uvanlig å ha en eller annen form for økonomisk baktanke når man blir samboere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags leiekontrakt signerte du da du flyttet inn hos ham? Har dere samboeravtale? 

Anonymkode: 05d13...ee7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, padawan skrev:

Jeg tror ikke det er så uvanlig å ha en eller annen form for økonomisk baktanke når man blir samboere.

Jeg tror ikke det er så uvanlig at gjeldsofre misbruker samboere finansielt heller. Fordi det er det TS er offer for her, finansielt misbruk fra kjæresten sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, O.G. skrev:

Jeg tror ikke det er så uvanlig at gjeldsofre misbruker samboere finansielt heller. Fordi det er det TS er offer for her, finansielt misbruk fra kjæresten sin.

Så hvis ts ikke hadde vært "rik" så hadde han ikke flyttet inn med henne..? 

Du må ta dette opp med han ts.Jeg stusser veldig over at han har sagt at han eier leiligheten. Da har han gått ganske hardt inn for å lyve

Anonymkode: 91bc8...a2b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...