Gå til innhold

Han har løyet til meg hele tiden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja det er ganske åpenbart at han ville flytte sammen med deg så raskt pga sin økonomiske situasjon. Og jeg tenker at hvis du ikke hadde flyttet inn hos deg hadde han jaktet videre på en annen dame som ville. Forstår kjempegodt at dette her er vondt som fy for deg å innse og finne ut!!!!!! Men du er bare helt nødt til å flytte ut, for sånn situasjonen er nå så kan du aldri føle deg trygg på om han faktisk elsker deg eller om det bare er noe han sier for å få hjelp til å nedbetale gjelden sin..... Tillitten er brutt og uansett hvor mye han hevder han elsker deg nå når du sier at du vil gå fra han og tviler på han så retter ikke det opp i ting. Ikke la deg lure. Vær singel og vent til en ordentlig mann kommer inn i livet ditt og ikke en utnyttende løgner med gjeld og utspekulert plan!

Anonymkode: 72a5e...1e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS her.

Takker for alle gode kommentarer og tips. 

Ser at det er noen som misforstår situasjonen her. Grunnen til at jeg er fortvilet er fordi han har løyet til meg. I tillegg fant jeg ut at han skylder en god del penger til Namsmannen. Selvfølgelig blir jeg satt ut ?! Hvem ville vel ikke blitt det. Vi har snakket om å kjøpe noe sammen i fremtiden og få barn, det vil stå i veien for disse planene. Kjenner jeg blir utrolig skeptisk til å i det hele tatt fortsette dette forholdet når det starter med en sånn løgn. 

Jeg har bodd for meg selv i 2 år og klart meg veldig bra. Da betalte jeg 7000 i mnd, så jeg er vant til å betale mer. Jeg trenger ingen mann for å forsørge meg med ekstra "cash" og synke så lavt for å være en "Gold Digger". For meg er det en selvfølge å bidra med leie og annet når jeg bor hos kjæresten min. Synes det er ubehagelig å la en mann betale alt for meg, så det sier jeg nei takk til. Jeg har 45% stilling ved siden av studiet så jeg tjener "godt" til å være en student. Så 6000kr i måneden + strøm er ikke et problem, selv om det av og til kan føles mye. Uansett måtte jeg ha brukt mye penger på leie hvis det var i et kollektiv eller hybel etc. Spesielt når det er i Oslo-området.

Over til det å ha "livet på stell". Jeg hadde synes han var attraktiv uansett om han hadde eid eller leid. I mine øyne virket han som en mann som hadde kontroll og visste hva han brente for her i livet. (Ikke rik som noen skal ha det til her!). Det å ha kontroll over sin egen økonomi og eget liv synes jeg er attraktivt. 
Problemet mitt bunner i at han har løyet fra starten og ikke forteller sannheten. 

For å gi en liten oppdatering på situasjonen så tok jeg opp det med leiekontrakten. Han sier at han har kjøpt leiligheten i etterkant. Kjenner jeg er skeptisk ettersom han har problemer økonomisk med Namsmannen. Og hvorfor har han en kontrakt liggende rundt som varer fra 2017 - 2020, det synes jeg er veldig spesielt. Ikke har jeg fått sett en kontrakt av kjøpet heller.

Jeg tenker å vente til mars. Gir han en sjanse til å forklare seg om Namsmannen. Hvis han ikke kommer med en god forklaring vet jeg ikke hva jeg gjør. Men jeg vet at jeg fortjener bedre enn å bli løyet til. 

Kommer nok til å svare litt mer i morgen.

Anonymkode: 8588f...062

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sterk historie, AB 80f. Skjønner du er bitter, men jeg synes ikke valget du gjorde var dårlig. Du var bare drit uheldig. Jeg fikk også finanskrisen midt i trynet. Da som nyansatt i en bedrift med ansvar for produkter for et marked som forsvant for en lang periode. Heldigvis hadde jeg lave boligkostnader med en nesten nedbetalt selveier. Dette ga en enorm trygghet. Du var maks uheldig, men generelt mener jeg investering i egen bolig er det klokeste økonomiske valget man kan ta i livet - hvis man har muligheten.

Jeg har ingenting i mot damer som ser en positiv egenskap i en mann med eid leilighet som TS gjorde. Hvordan er det mulig å bo i en leilighet og ikke vite hvem som eier den? Er TS veldig naiv?

Den løgnen typen kommer med når det gjelder å eie en leid leilighet er for grov etter mitt skjønn. Kvalmt! Å skjule andre økonomiske problemer kan være innafor. Andel av husleie er en fillesak i forhold.

TS bør ta dette opp med samboer på en klok måte. Hvis ikke samtalen gir deg en betryggende følelse, så flytt. Ikke lag noen stor sak ut av dette. Ingen konfrontasjon. Falske folk er uberegnelige! Ikke si noe, flytt en dag du har klar ny bopel og han ikke er til stede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forsåvidt syns det er greit at han ikke har fortalt om de 300 000, så lenge dere ikke har felles økonomi og hvis han har en reell plan om å nedbetale.

Å lyve om at han eier er for det første psyko, og for det andre bor du jo da der ulovlig. Hvis han i tillegg lyver om å ha kjøpt, som er ganske sannsynlig at er løgn, siden kombinasjonen fersk utleggsforretning + nylig boligkjøp er ganske mistenkelig. Og hvor ofte skjer det at noen kjøper en leilighet de her leid, liksom? Her ringer det ekte psykobjeller. 

Til han andre her: fordi du har hatt uflaks på boligmarkedet og har klart å jobbe deg ut av gjelda (kudos for det, forresten), må alle andre menn med kredittkortgjeld også være ærlig angrende syndere som ikke har noen problemer med å endre seg? Ville du også løyet om gjelden din til en du snakker om boligkjøp og barn med?

Anonymkode: 35b58...08a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, goldenchanel skrev:

Det er jo bare å sjekke adressen på https://siste.eiendomspriser.no/ så ser du fort hvem som eier leiligheten ;) 

Det er heldigvis en forholdsvis enkel sak å finne ut om mannen lyver om at han har kjøpt leiligheten eller ei. 

Skulle det også være løgn, altså at han tviholder på løgnene sine selv når han blir konfrontert med det, da bør det gå av en gedigen varsellampe. Hadde han lagt seg flat og sagt at han skammet seg og ikke turte si sannheten hadde det nå vært en ting - men hvis han fortsetter å lyve og holde deg for narr, så er han en rimelig usympatisk type altså.

Anonymkode: 40848...11c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lang er erfaring med denne typen løgnere. Min eks var av samme typen, og det ble aldri bedre. Vi var sammen i 9 år. Det værste for meg var løgnen. Han rotet seg inn i løgner han ikke kom seg ut av, og for å få frem delvis sannhet måtte jeg være skikkelig sint og pågående. Dette å aldri vite hva som er sannheten ble en form for psykisk terror. Jeg var alltid i beredskap.  

Det at han lyver om at han har kjøpt leiligheten når du konfronterer han, ser jeg på som et veldig dårlig tegn. Mitt råd: Om han ikke vil innrømme situasjonen og søke hjelp, så forlat han!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er ganske åpenbart at han ville flytte sammen med deg så raskt pga sin økonomiske situasjon. Og jeg tenker at hvis du ikke hadde flyttet inn hos deg hadde han jaktet videre på en annen dame som ville. Forstår kjempegodt at dette her er vondt som fy for deg å innse og finne ut!!!!!! Men du er bare helt nødt til å flytte ut, for sånn situasjonen er nå så kan du aldri føle deg trygg på om han faktisk elsker deg eller om det bare er noe han sier for å få hjelp til å nedbetale gjelden sin..... Tillitten er brutt og uansett hvor mye han hevder han elsker deg nå når du sier at du vil gå fra han og tviler på han så retter ikke det opp i ting. Ikke la deg lure. Vær singel og vent til en ordentlig mann kommer inn i livet ditt og ikke en utnyttende løgner med gjeld og utspekulert plan!

Anonymkode: 72a5e...1e0

Dette.

TS: Har du brukt å ta ut husleiepengene og gi dem ham i hånden? Slutt med det, overfør i nettbanken i stedet, sånn at det ikke blir noe penger han kan lure unna namsmannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Jada, siden tidenes "morgen" - det er ikke så rart at man kaller et visst yrke som verdens eldste yrke. Det er ekstremt frekt av deg å komme her og påpeke at alle i 30-årene som ikke har fin og nedbetalt leilighet i Oslo eller Bergen er "tapere" som ikke skjønner noen ting. 

Du skal vite at det kunne ikke ha vært lenger unna sannheten. Dette latterlige synet ditt hører også mennesker fra dine likesinnede når de sliter med å få fast jobb til tross for at de har god utdanning, men de mangler nettverk og riktig "trynefaktor".

Det stemmer - jeg gjorde et dårlig valg i livet mitt, som har tatt flere år av livet mitt. Vet du hva det er? Det var nettopp det du anbefaler nå - nemlig å kjøpe leilighet til enhver pris. For det var sååå "ille" i leie, ble jeg fortalt. Penger rett ut av vinduet, ble jeg fortalt.

Jeg kjøpte leilighet i 2007 - innskuddsbasert + fellesgjeld, da var jeg godt oppe i 20-åra. Leiligheten var ny og den stod ferdig utpå høsten 2008. Vet du hva som skjedde utpå høsten 2008 - eller satt du og så på tegnefilmer ennå for ca ti år siden? Jo, det som skjedde var en brutal finanskrise som ødela hele boligmarkedet fra høsten 2008 og utover i 2009.

Jeg hadde ikke fast jobb på det tidspunktet, men jeg hadde jobb, men hvem forventet I 2007 at det skulle komme en brutal økonomisk nedgang høsten 2008? Svært få. 

Så hva skjedde - leiligheten som jeg skulle flytte inn i - helt NY leilighet i Oslo - sank med 1.100.000 kroner i verdi utover i 2009 og jeg mistet den midlertidige jobben min. Jeg ble tvunget til å selge den til slutt for rett under 1.000.000 kroner i tap. GØY, ikke sant? Så da satt jeg der skikkelig "smart" i 2009, etter å ha fulgt rådet om å kjøpe leilighet i 2007. 

Long story short, jeg satt med nesten 1.000.000 kroner i råtten gjeld på bare to års mellomrom. Hele livet snudd opp ned på grunn av et simpelt kjøp av leilighet, der jeg fulgte mantraen om at det er "alltid best å kjøpe fremfor leie". Jammen lærte jeg på den harde måten at det er stort forskjell på å kjøpe leilighet på "topp" kontra gjøre det på "bunn". Så da ble det til slutt gjeldsordning på meg, og jeg ble kvitt gjelda etter fem år. Men det tok sånn totalt sett minst sju år av livet mitt. 

Slike som deg, hadde sikkert greid å bable noe ut av kjeften din angående hvor "uansvarlig" jeg må ha vært for å ha fått en slik gjeld - uten at du har en f#ckings peiling på hvor lett det er å få livet sitt snudd opp ned - ved å f eks følge det latterlige rådet som du og et par andre her lirer fra deg.

By the way, i andre europeiske land - man skal ikke lenger ned enn til Frankrike eller Sveits, så er det overhodet ikke normalt å eie der. I Tyskland eier kun halvparten. 

https://www.aftenposten.no/verden/i/a9QAE/Mens-nordmenn-er-besatt-av-a-kjope-egen-bolig_-er-det-helt-vanlig-a-leie-i-resten-av-det-rike-Europa

Vær nå litt obs på neste gang du slenger med dine "råd og forventinger" - om at det er "best" å "eie" og at sånn og sånn er "normalt" når man er i 30-årene.

Til slutt, det er ingen garanti for at hun / TS får brukt utdanningen sin. Hvor mange tråder har vi ikke her fra diverse folk som klager over at de vil omskolere seg eller ikke får brukt utdanningen sin. Ergo, er pengene de har brukt på utdanningen, tapt og da sitter de ikke "igjen" med noe som helst.

 

 

Anonymkode: 0a3b0...80f

Har ikke kalt noen tapere. 

Mer det noen som ikke har trygghet, er det prostituerte. Det er faktisk fedre av kvinner/bruder som har øk trygghet som punkt 1 i historien. Ingen giftet bort døtrene sine til fattigluser om de kunne velge. Så dette var ikke en kvinneprioritet flest og fremst.

Din uflaks var at du var nødt til å selge på et tidspunkt du ikke valgte selv. Hadde du latt være å selge da du solgte ville leiligheten ha vært en god investering i dag. Da hadde du enten tatt deg vann og hodet da du kjøpte, du var dårlig til å forhandle med banken, eller du unnlot å undersøke mulighet for å leie ut menscdu selv bodde billigere en periode. For dippen i 2008 var ikke så hard og så langvarig (for oss som fikk med oss dippen 89-93). 

Dette forandrer ikke det faktum at å leie er øk ufornuftig, at det er naturlig å søke trygghet i et forhold, at økonomi er en vesentlig del av tryggheten og at man i 30-årene har hatt tid på seg til å få dette på plass. 

Anonymkode: 2a6a0...e29

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, padawan skrev:

Jeg tror ikke det er så uvanlig å ha en eller annen form for økonomisk baktanke når man blir samboere.

Hvis man har "baktanker" bør man kanskje tenke seg om flere ganger før man flytter sammen. At det kan være gode økonomiske grunner for å flytte sammen, er noe helt annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
2 minutter siden, Roci skrev:

Hvis man har "baktanker" bør man kanskje tenke seg om flere ganger før man flytter sammen. At det kan være gode økonomiske grunner for å flytte sammen, er noe helt annet. 

Jeg tror jeg formulerte meg litt dårlig. Er "økonomiske grunner" jeg helt klart mente. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Jada, siden tidenes "morgen" - det er ikke så rart at man kaller et visst yrke som verdens eldste yrke. Det er ekstremt frekt av deg å komme her og påpeke at alle i 30-årene som ikke har fin og nedbetalt leilighet i Oslo eller Bergen er "tapere" som ikke skjønner noen ting. 

Du skal vite at det kunne ikke ha vært lenger unna sannheten. Dette latterlige synet ditt hører også mennesker fra dine likesinnede når de sliter med å få fast jobb til tross for at de har god utdanning, men de mangler nettverk og riktig "trynefaktor".

Det stemmer - jeg gjorde et dårlig valg i livet mitt, som har tatt flere år av livet mitt. Vet du hva det er? Det var nettopp det du anbefaler nå - nemlig å kjøpe leilighet til enhver pris. For det var sååå "ille" i leie, ble jeg fortalt. Penger rett ut av vinduet, ble jeg fortalt.

Jeg kjøpte leilighet i 2007 - innskuddsbasert + fellesgjeld, da var jeg godt oppe i 20-åra. Leiligheten var ny og den stod ferdig utpå høsten 2008. Vet du hva som skjedde utpå høsten 2008 - eller satt du og så på tegnefilmer ennå for ca ti år siden? Jo, det som skjedde var en brutal finanskrise som ødela hele boligmarkedet fra høsten 2008 og utover i 2009.

Jeg hadde ikke fast jobb på det tidspunktet, men jeg hadde jobb, men hvem forventet I 2007 at det skulle komme en brutal økonomisk nedgang høsten 2008? Svært få. 

Så hva skjedde - leiligheten som jeg skulle flytte inn i - helt NY leilighet i Oslo - sank med 1.100.000 kroner i verdi utover i 2009 og jeg mistet den midlertidige jobben min. Jeg ble tvunget til å selge den til slutt for rett under 1.000.000 kroner i tap. GØY, ikke sant? Så da satt jeg der skikkelig "smart" i 2009, etter å ha fulgt rådet om å kjøpe leilighet i 2007. 

Long story short, jeg satt med nesten 1.000.000 kroner i råtten gjeld på bare to års mellomrom. Hele livet snudd opp ned på grunn av et simpelt kjøp av leilighet, der jeg fulgte mantraen om at det er "alltid best å kjøpe fremfor leie". Jammen lærte jeg på den harde måten at det er stort forskjell på å kjøpe leilighet på "topp" kontra gjøre det på "bunn". Så da ble det til slutt gjeldsordning på meg, og jeg ble kvitt gjelda etter fem år. Men det tok sånn totalt sett minst sju år av livet mitt. 

Slike som deg, hadde sikkert greid å bable noe ut av kjeften din angående hvor "uansvarlig" jeg må ha vært for å ha fått en slik gjeld - uten at du har en f#ckings peiling på hvor lett det er å få livet sitt snudd opp ned - ved å f eks følge det latterlige rådet som du og et par andre her lirer fra deg.

By the way, i andre europeiske land - man skal ikke lenger ned enn til Frankrike eller Sveits, så er det overhodet ikke normalt å eie der. I Tyskland eier kun halvparten. 

https://www.aftenposten.no/verden/i/a9QAE/Mens-nordmenn-er-besatt-av-a-kjope-egen-bolig_-er-det-helt-vanlig-a-leie-i-resten-av-det-rike-Europa

Vær nå litt obs på neste gang du slenger med dine "råd og forventinger" - om at det er "best" å "eie" og at sånn og sånn er "normalt" når man er i 30-årene.

Til slutt, det er ingen garanti for at hun / TS får brukt utdanningen sin. Hvor mange tråder har vi ikke her fra diverse folk som klager over at de vil omskolere seg eller ikke får brukt utdanningen sin. Ergo, er pengene de har brukt på utdanningen, tapt og da sitter de ikke "igjen" med noe som helst.

 

 

Anonymkode: 0a3b0...80f

PS

Du skal ikke lenger enn til Sverige før det er vanligere å leie enn her. 

Det er smart å eie i Norge ikke bare som sparing men også pga de gunstige skattereglene for eiendom (lav beskatning). At det er andre regimer i andre land, og derfor vanligere å leie, endrer ikke på hva som er smart i Norge. 

Din tabbe var å investere uten å ha fast jobb, det er gambling. 

De aller aller fleste for brukt utdanningen sin. Ellers ville ikke det vært et forsvarlig råd å ta utdanning. 

Min storhetstid som tegneserietitter var på 70/tidlig 80-tallet, ikke undervurder livserfaringen til de du diskuterer med. 

Anonymkode: 2a6a0...e29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.2.2018 den 12.59, AnonymBruker skrev:

Lol, jeg må bare le av kvinnfolk som kjører den latterlige "kjemien er perfekt" og "gnisten er sterk" tullballet. Det er nok det eneste som er i hodet på en del kvinner. Det er bare å se på trådene her - stort sett klager dere over menn når andre ting går galt, men dere har aldri valgt å fokusere på det som faktisk teller - nemlig å ha felles interesser, og ha en veldig god personlighet. Jeg vet at sistnevnte er en klisje, men i dagens kalde verden, der ellers alt er "seksualisert" og vi bor i et bruk-og-kast samfunn, så kan ikke dette med god personlighet gjentas mange nok ganger. 

For det andre, så må jeg bare si at du fremstår som litt hyklersk. Du innrømmer selv at det som blant annet gjorde han attraktiv (økonomisk argument) var at han eide egen leilighet og "hadde dette på stell" - og har han ikke det, så er han angivelig "useriøs". For det første, man eier ingenting før leiligheten nesten /helt er blitt avbetalt. Ellers så har mange kun lån, og de skylder ofte 75 - 80% av leilighetens verdi. 

Men fyren er i full jobb iallfall. En del med fulltidsjobb har ikke råd til leiligheter med dagens priser. Leste senest idag at i UK er det en trend nå der man møter helt fremmede folk som man kjøper leilighet med 50-50. Norske priser i storbyene er ikke noe særlig snillere enn de er i flere byer i England / Skottland.

Om det er namsmannen som er inne i bildet, så er det sannsynlig at han er under gjeldsordning som varer i fem år. Etter fem år, får man slettet all gjeld. Imellomtiden har han rett til å ha ca 8.500 kroner å leve av når leilighet og strøm og lignende er blitt betalt. Hvis han har noe utover 8.500 kr + leie og strøm, osv, så får kreditorene resten av lønna.

For menn er det gjerne stor skam å ikke ha "god" økonomi. Det skjønner bare menn, fordi mange kvinner fokuserer på bling-cash og utseende, og det er gjerne en stor skam for en mann personlig å ikke ha "solid" økonomi hvis man er i 30-årene. Så jeg tror ikke at han løy med vilje.

Uansett, jeg sier ikke at du ikke bør flytte fra han - kanskje du bør det. Det velger du selv. Men du bør iallfall gå inn i deg selv og se hvilke feil du gjør når du hele tiden velger menn som er kjekke, har "perfekt kjemi med" og "eier leilighet". Ærlighet er også svært viktig. Personlig tipper jeg dog at han føler skam over den økonomiske situasjonen, hvis det er slik at han har full jobb og ellers tjener en god del mer enn deg. Men igjen, du var litt dobbelmoralsk når du selv mente at det er attraktivt når han "eier leilighet og alt var på stell" - slik at du bare kan valse inn i avbetalt leilighet, tenkte du. Uansett hvor mye kvinner mener at de "liker å betale for seg selv", så er det viktig å se på hvor mange av dere faktisk er totalt selvmotsigende og er som forvirrede unger.

 

På 13.2.2018 den 12.59, AnonymBruker skrev:

Synes du har misforstått situasjonen helt. Overfor meg har han aldri uttrykt at han er rik og har lomma full av 1000-lapper. Han har en helt grei lønn til å være 30+. Og selvfølgelig tjener han mye mer enn meg når jeg er student med deltidsjobb ved siden av. Det er ikke så vanskelig å overgå den summen som totalt er på rundt 15.000 i mnd... 

Vi har mye til felles, og han har selvfølgelig mange gode egenskaper som betyr mye mer enn at han eier en leilighet. Han har altså en god personlighet! noe som jeg falt for. 
Jeg ville ALDRI flyttet inn med noen kun for å gjøre min økonomiske situasjon bedre, og snylte på en mann. Ikke er jeg en person som er opptatt av å brenne av mest mulig penger på shopping, utseende og klær heller. Sosiale medier for eksempel er noe jeg ikke bruker så den "sosiale stigen" har jeg aldri hatt et behov for å klatre oppover på. 
Han hadde heller aldri vært "useriøs" for meg hvis han leide. Men skal innrømme at han hadde vært sett på som "useriøs" i mine øyne hvis jeg visste at han skylder over 300.000 og trolig snart får lønnstrekk grunnet dårlig kontroll over egen økonomi. Ser ut som at han har ignorert hele situasjonen og for meg er dette latskap. 


Er enig med at jeg burde gå inn i meg selv og tenke over ting. Jeg har vært naiv som innledet et forhold med ham og flyttet inn såpass fort. Men sånn tenker jeg det er å være i starten av 20-årene. Man gjør av og til dumme ting. Man lærer av sine feil, og jeg kommer garantert ikke til å gjøre samme feilen igjen. 

 

 

 

Anonymkode: 8588f...062

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...