Gå til innhold

Han har løyet til meg hele tiden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke vite hva hennes / TS sin intensjon er når hun går etter det økonomiske - og mener at det er "attraktivt" at han "eier" leilighet. Men jeg kan lett tolke det slik at siden TS er i begynnelsen av 20-årene og student, så hørtes det så fint ut med en mann som har ekstra cash. Selvsagt er det attraktivt for en student. Jeg "frikjenner" ikke han for at han løy at han eier leiligheten, men som påpekt tidligere, så er det forbundet en stor skam for menn i den alderen og oppover å ikke kunne eie noe. 

De fleste menn vet at kvinner liker at mannen har penger, uansett hva kvinnen sier angående "det at hun liker å betale for seg selv". Se på hva hun gjør - ikke hva hun sier, er min erfaring. Nei, jeg er ikke bitter noe sted. Jeg gjentar nok en gang, at det er kanskje best at forholdet avsluttes, det er helt opp til henne, det. Jeg påpeker bare visse store svakheter når kvinner går etter menn og hvilke "verdier" er det mange kvinner går etter. Så kommer de her og syter etterpå fordi den "kjekkasen med penger" ikke var så kjekk inn hjertet sitt med personligheten sin, ei heller var han så rik som han kanskje ga inntrykk av. 

Hun innrømmet selv - men det vet de fleste uansett - at hun fant det attraktivt når mannen hadde eiendom. Jada, hun ønsker seg en mann som har "kontroll på økonomien" sin. Han har faktisk kontroll, fordi han er i full jobb og betaler nå sine regninger. At han ikke gjorde det tidligere, og havnet i dette problemet gjør at han mest sannsynlig skammer seg.

Om han ønsket å snylte på noen, så er det å invitere en student som har kun en liten deltidsjobb, den siste man inviterer inn i "huset" for å "snylte" på. Studenten med en liten deltidsjobb ved siden av er ikke akkurat en kjøpesterk gruppe. 

Jeg gjentar igjen til slutt, TS står helt fri til å betale 6.000 kroner til en annen, helt fremmed, privat aktør som gir ellers lang beng i henne som person og er kun opptatt av at cash kommer inn på kontoen hans hver måned - altså en bolighai som har massevis av hybler der han tyner ut studenter i leie til siste krone hver eneste måned.

Om hun bor i nærheten av Oslo, Bergen eller Tr.heim, så er 6.000 kr i leie faktisk en helt OK og snill pris egentlig, når man i tillegg bor med noen man tydeligvis er forelsket i, osv.

Du snakker som om TS kommer til å få fri og gratis hybel om hun flytter fra han som hun tross alt beskriver som sin drømmemann - og det eneste problemet er altså at han har 350.000 kroner som han har i gjeld og har en avtale med namsmannen på det. Namsmannen er som regel inne i bildet når man skal avtale hvor mye som skal trekkes ifra hver måned, men TS sin type har rett til å ha ca 8.500 kroner å leve av etter at leie og strøm er blitt betalt, hvis han er under gjeldsordning som varer i fem år. Etter fem år, blir han helt 100% gjeldsfri og skylder ikke en eneste krone lenger. Dette er en ordning som man kan få en gang i livet hvis man er kvalifisert og sliter med regninger over en lengre periode. Denne ordningen eksisterer fordi bankene har slengt dyre lån i trynet på folk de siste 30+ årene uten de største skrupler og da kan det fort skje noe i livet som gjør at man gjerne må forbruke mer over en periode, men da havner man dessverre i en gjeldsspiral.

Så da gjentar jeg igjen, slik at du ikke hopper over det nok en gang - hun står fritt til å flytte ut og betale 6.000 til en bolighai, om det er bedre. For her gir du et inntrykk av at det venter nærmest en gratis hybel på henne på FINN.no om hun bare flytter fra typen.

 

Anonymkode: 0a3b0...80f

Jeg leser posten din sånn: Fordi Ts og andre kvinner synes det er greit med menn som har ting på stell, så er det helt greit å lyve for henne og andre kvinner om ting som kan ha negativ innvirkning på deres privatøkonomi. Problemstillingen her er ikke pengene hun eventuelt gir til husleie eller ikke, problemstillingen er om det er smart av henne å fortsette med denne mannen og få livet sitt ødelagt slik som anonym i post #25 forteller om eller komme seg stille og rolig ut av forholdet og holde seg unna denne løgneren.

 

 

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde vel egentlig ikke tenkt til å svare i denne tråden, men ser at den rommer såpass mange ting som det kan være greit å sette seg inn i et øyeblikk

Om dere tror at dette kan løse seg og endre seg - så finner dere muligheter og løsninger.

Om dere tenker at det ikke vil løse seg - vil dere finne et tonn med forhindringer.

Løsninger: Eksistensielle samtaler

Det går ut på å utforske, avklare og konfrontere forståelsen av ens eget og andres liv. Det er et viktig samtalerom å ha i et forhold

Eks: Noe sier meg at han er redd for å være seg selv, evnt. at han tenker at han blir forlatt hvis han er det. Han er ikke bra nok som han er. Han har problemer som ingen vil godta. +++++ . Det gjør ikke saken grei og det gjør ikke løgn greit, men det er likevel en problemstilling og det er av den type problemstilling som krever forståelse begge veier.

Om man er så usikker på seg selv at man pynter på sannheten hele tiden eller skjuler ting man ikke vil stå for fordi man ikke vil bli forlatt, så blir man ikke uberfet - heller det motsatte. Ingen liker å sitte å sluke løgnhistorier hele tiden og det er det gode grunner til. 

Han bør innse at han har et problem. Du kan ikke gjøre stort annet enn å fortelle det til han, eller forlate han. 

Vil du gå så finnes det mange grunner til å gå.

Vil du bli, krever det at man skrur på løsningsinnstillingen, kommunikasjon, ærlighet

Dere er begge to litt like, om det er en trøst. Dere bryr dere om overfladiske/ytre, du ble sammen med han fordi alt kunne se fint ut og han vil ha en kjæreste som er opptatt av status (siden han lyver om det. Hvis han hadde latt være så hadde han unngått slike damer)

Anonymkode: 67ef5...c94

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er skremmende at det er folk i tråden som råder TS til å bli i forholdet. Gjelden er ikke hennes problem og forblir hun i forholdet vil det slite enormt på hennes privatøkonomi, for alt av hans penger vil jo gå til hans gjeld og så vil han begynne å forvente at hun skal betale for all moroa. Og hva vi ellers vet om husarbeidfordelingen i de norske hjem, så er det at kvinnene gjør det meste i heimen, for alt vi vet har TS allerede begynt å ta storparten av ansvaret der og da er det meget urettferdig at hun skal betale så mye penger som 6000kr i husleie + til mat i tillegg. I praksis vil det si at denne løgneren har fått ei hushjelp som betaler for å gjøre rent hos seg.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, O.G. skrev:

Jeg leser posten din sånn: Fordi Ts og andre kvinner synes det er greit med menn som har ting på stell, så er det helt greit å lyve for henne og andre kvinner om ting som kan ha negativ innvirkning på deres privatøkonomi. Problemstillingen her er ikke pengene hun eventuelt gir til husleie eller ikke, problemstillingen er om det er smart av henne å fortsette med denne mannen og få livet sitt ødelagt slik som anonym i post #25 forteller om eller komme seg stille og rolig ut av forholdet og holde seg unna denne løgneren.

 

 

Fine uttrykk du finner på. Når en stor andel av kvinner (ikke alle) går etter penger, så heter det at "mannen har alt på stell", gitt. Jøss, ikke dårlig, haha. Vi andre, vet hva det kalles - men jeg skal la være å skrive hva det er.

Jeg er helt enig i at det er opp til henne selv å bestemme om hun går fra han eller ikke. Jeg har påpekt bare at hun ikke er så uskyldig som hun vil ha det til. Virker mer som hun er furten over at hun ikke fikk kommet seg noen steg oppover den sosiale stigen, siden dette her er tydeligvis det eneste problemet de har. Jeg gjentar nok en gang - hun kaller han ellers for en "drømmemann". 

Se ellers det gode svaret fra en annen AB her istad. De to er nok ganske like - begge overfladiske.

Poenget med husleien er viktig, fordi hun må betale husleie uansett - enten til typen eller til en bolighai på Finn. Å betale 6.000 er altså ikke mye i det hele tatt .Det er mitt poeng, og de fleste tror jeg ser det.

Det er altså ikke noe gratis hybel som venter på henne på Finn, om hun velger å gå fra han. 

Uansett, som foreslått på forrige side: Hun kan be om å få se selvangivelsen hans. Er ikke verre enn det, for å se om han ikke skylder mer enn 350.000. 

Anonymkode: 0a3b0...80f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er økonomisk rot en absolutt dealbreaker. Når man får en haug med løgner på toppen gjør ikke det saken bedre. Det er helt greit å leie - men å lyve om det og økonomien er ikke greit. Hvordan skal man kunne stole på en slik fyr? Hva annet lyver han om? Jeg hadde gått. Det er brutalt, men det er rett og slett ikke verdt det å bli i et forhold med et økonomisk rotehode og en løgnhals. Tillit er alt i et forhold. Jada, alle kan endre seg - men TS sin samboer står fortsatt midt oppi problemene sine.

 

Anonymkode: 40848...11c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg "frikjenner" ikke han for at han løy at han eier leiligheten, men som påpekt tidligere, så er det forbundet en stor skam for menn i den alderen og oppover å ikke kunne eie noe. 

Anonymkode: 0a3b0...80f

Men han ber jo om å forholde seg til slike situasjoner. Hvis han hadde vært ærlig om situasjonen sin så hadde han sluppet å leve på den måten. Hadde han vært ærlig hadde han etterhvert fått en kjæreste som var sammen med han for den han er, ikke den han later som at han er. Men han vil ha en kjæreste som ts og det på bekostning av å lyve til henne om situasjonen og leve i skam. Alle har et valg.

Ellers må jeg bare påpeke dette med husleien.

La oss avrunde og si at ts tjener 10.000 kr i mnd og han tjener 20.000 kr i mnd.

Husleien er på 6000 kr.

Bør begge to betale like mye? 

Nei. Man betaler like stor prosentdel.

Anonymkode: 67ef5...c94

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fine uttrykk du finner på. Når en stor andel av kvinner (ikke alle) går etter penger, så heter det at "mannen har alt på stell", gitt. Jøss, ikke dårlig, haha. Vi andre, vet hva det kalles - men jeg skal la være å skrive hva det er.

 

Anonymkode: 0a3b0...80f

Hvis rollene hadde vært byttet om, at det hadde vært en mann som hadde skrevet hovedinnlegg, så hadde du ikke tatt tonen der. For hva vil kalle noen som lyver for samboeren sin om at de har namsmannen på nakken for 350000kr?

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg er helt enig i at det er opp til henne selv å bestemme om hun går fra han eller ikke. Jeg har påpekt bare at hun ikke er så uskyldig som hun vil ha det til. Virker mer som hun er furten over at hun ikke fikk kommet seg noen steg oppover den sosiale stigen, siden dette her er tydeligvis det eneste problemet de har. Jeg gjentar nok en gang - hun kaller han ellers for en "drømmemann". 

 

Anonymkode: 0a3b0...80f

For meg virker det som at TS er livredd for å havne opp i noe styr og er samtidig lei seg for å oppdate t samboeren bevist løy om gjelden generelt og sin økonomiske situasjon spesielt. 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Se ellers det gode svaret fra en annen AB her istad. De to er nok ganske like - begge overfladiske.

 

Anonymkode: 0a3b0...80f

Så hvis damen din hadde løyet for deg om å ha med namsmannen å gjøre så hadde det vært greit liksom?

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Poenget med husleien er viktig, fordi hun må betale husleie uansett - enten til typen eller til en bolighai på Finn. Å betale 6.000 er altså ikke mye i det hele tatt .Det er mitt poeng, og de fleste tror jeg ser det.

Det er altså ikke noe gratis hybel som venter på henne på Finn, om hun velger å gå fra han. 

 

Anonymkode: 0a3b0...80f

Noe billiger hybel finner hun nok ikke nei, men hun vil ikke bli personlig blandet inn i andres økonomiske rot, og det er likere enn ei billig husleie.

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Uansett, som foreslått på forrige side: Hun kan be om å få se selvangivelsen hans. Er ikke verre enn det, for å se om han ikke skylder mer enn 350.000. 

Anonymkode: 0a3b0...80f

Men det forslaget er ikke noen god ide. 

Grunn en: Han vil forstå at hun vet, han kan bli voldsom eller begynne å ro og ro og ro og TS kjøper roingen hans.

Grunn to: Dette økonomiske rotet er ikke TSs problem, hennes penger eller tid skal ikke gå med til det her. Hun skal ha ei artig studietid, ikke sitte der i stua med et gjeldsoffer som ikke kan bli med på noe som helst og vil fortsette å lyve til henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men han ber jo om å forholde seg til slike situasjoner. Hvis han hadde vært ærlig om situasjonen sin så hadde han sluppet å leve på den måten. Hadde han vært ærlig hadde han etterhvert fått en kjæreste som var sammen med han for den han er, ikke den han later som at han er. Men han vil ha en kjæreste som ts og det på bekostning av å lyve til henne om situasjonen og leve i skam. Alle har et valg.

Ellers må jeg bare påpeke dette med husleien.

La oss avrunde og si at ts tjener 10.000 kr i mnd og han tjener 20.000 kr i mnd.

Husleien er på 6000 kr.

Bør begge to betale like mye? 

Nei. Man betaler like stor prosentdel.

Anonymkode: 67ef5...c94

Menn vet at mange damer går etter penger. Ellers om det så pent heter: Damer liker at "menn har økonomien på stell". Fine ord, men vi vet hva det betyr. Mange kvinner vil ha en trapp oppover den økonomiske stigen. 

Aller mest sannsynlig ville hun ikke funnet han attraktiv hadde han sagt at: Hør her, jeg må bare si at jeg skylder 350.000 og jeg eier ikke leilighet. Tror du seriøst, hun hadde giddet å være med han da? Som påpekt av en annen AB her - begge virker å være overfladiske sånn sett. 

Når en regning kommer i posten, så bryr ikke regninga seg om "prosentandel". Det er ikke noe gratis hybel som venter TS på Finn. Om hun synes at 6.000 er mye å betale hos typen sin, så er det bare å gå, og betale til en fremmed bolighai på Finn, der sannsynligheten er at hun vil måtte dele den hybelen (bad og kjøkken) med en annen fremmed. Spesielt om hun bor i Oslo, Bergen eller Tr.heim. En pris på 6.000 i det private leiemarkedet og ca 14 - 15 kvm2 er helt standard pris i disse byene. Det er også ganske standard for Stavanger i de fleste tilfellene.

Han er i fulltidsjobb, så mest sannsynlig tjener han mer enn 20.000. Men når regninga kommer i posten, så spør ikke regninga etter "prosentandel". Den må betales uansett. Om en husleie koster 12.000, så koster den 12.000 og da betaler man 6.000 hver. Så du må prøve å argumentere bedre enn dette. Hvorfor skal han da betale 8.000 og hun 4.000 kroner hvis vi går utifra at han tjener 20.000 og hun tjener 10.000? Altså, ifølge deg skal han betale to ganger mer, 8.000 kr, og hun skal betale 4.000, ifølge deg, hvis vi går utifra at husleien er 12.000 kr per måned. Det gir ikke noe mening, overhodet. Er det sånn at han sover to ganger mer i leiligheten og dusjer to ganger mer og bruker ellers leiligheten to ganger mer enn det hun gjør? Nei, tviler på det, gitt. Det er ikke sånn det fungerer. En regning skal deler i to - altså 50-50, uansett hva. 

Eller så kan hun se etter hybler på Finn. Ser noen fine hybler på Finn i Oslo til ca 9 kvm2 til 5.500 kroner. Tenk det, rett under 10 kvadrat å boltre seg på. Det er skikkelige saker, det :) Ja, også må hun dele badet og kjøkkenet med flere andre helt fremmede mennesker. Er ikke det fantastisk?

 

 

Anonymkode: 0a3b0...80f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn vet at mange damer går etter penger. Ellers om det så pent heter: Damer liker at "menn har økonomien på stell". Fine ord, men vi vet hva det betyr. Mange kvinner vil ha en trapp oppover den økonomiske stigen. 

Aller mest sannsynlig ville hun ikke funnet han attraktiv hadde han sagt at: Hør her, jeg må bare si at jeg skylder 350.000 og jeg eier ikke leilighet. Tror du seriøst, hun hadde giddet å være med han da? Som påpekt av en annen AB her - begge virker å være overfladiske sånn sett. 

Når en regning kommer i posten, så bryr ikke regninga seg om "prosentandel". Det er ikke noe gratis hybel som venter TS på Finn. Om hun synes at 6.000 er mye å betale hos typen sin, så er det bare å gå, og betale til en fremmed bolighai på Finn, der sannsynligheten er at hun vil måtte dele den hybelen (bad og kjøkken) med en annen fremmed. Spesielt om hun bor i Oslo, Bergen eller Tr.heim. En pris på 6.000 i det private leiemarkedet og ca 14 - 15 kvm2 er helt standard pris i disse byene. Det er også ganske standard for Stavanger i de fleste tilfellene.

Han er i fulltidsjobb, så mest sannsynlig tjener han mer enn 20.000. Men når regninga kommer i posten, så spør ikke regninga etter "prosentandel". Den må betales uansett. Om en husleie koster 12.000, så koster den 12.000 og da betaler man 6.000 hver. Så du må prøve å argumentere bedre enn dette. Hvorfor skal han da betale 8.000 og hun 4.000 kroner hvis vi går utifra at han tjener 20.000 og hun tjener 10.000? Altså, ifølge deg skal han betale to ganger mer, 8.000 kr, og hun skal betale 4.000, ifølge deg, hvis vi går utifra at husleien er 12.000 kr per måned. Det gir ikke noe mening, overhodet. Er det sånn at han sover to ganger mer i leiligheten og dusjer to ganger mer og bruker ellers leiligheten to ganger mer enn det hun gjør? Nei, tviler på det, gitt. Det er ikke sånn det fungerer. En regning skal deler i to - altså 50-50, uansett hva. 

Eller så kan hun se etter hybler på Finn. Ser noen fine hybler på Finn i Oslo til ca 9 kvm2 til 5.500 kroner. Tenk det, rett under 10 kvadrat å boltre seg på. Det er skikkelige saker, det :) Ja, også må hun dele badet og kjøkkenet med flere andre helt fremmede mennesker. Er ikke det fantastisk?

 

 

Anonymkode: 0a3b0...80f

Men hvorfor er det så galt at kvinner liker at menn har penger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, O.G. skrev:

Jeg tror ikke det er så uvanlig at gjeldsofre misbruker samboere finansielt heller. Fordi det er det TS er offer for her, finansielt misbruk fra kjæresten sin.

Du mangler jo helt bakkekontakt. 

DET ER IKKE FINANSIELT MISBRUK Å TA EN NORMAL HUSLEIE AV SAMBOEREN SIN. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har sikkert to ekstra koner i Thailand, en sexdukke i skapet og en hund på andre siden av landet også. Dump!

Jeg forsvarer ikke handlingene, men må være grenser til fordømmelse 

Anonymkode: 57101...1f0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, FrodeF skrev:

Du mangler jo helt bakkekontakt. 

DET ER IKKE FINANSIELT MISBRUK Å TA EN NORMAL HUSLEIE AV SAMBOEREN SIN. 

Det er finansielt misbruk å ikke fortelle samboeren sin at man har namsmannen på nakken fordi man skylder en trekvart million.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har sikkert to ekstra koner i Thailand, en sexdukke i skapet og en hund på andre siden av landet også. Dump!

Jeg forsvarer ikke handlingene, men må være grenser til fordømmelse 

Anonymkode: 57101...1f0

Skulle du ha ironiflagg her? :P Ble litt forvirret. 

Men ja, lå være grenser til fordømmelse. Som en bruker påpeker løgn er løgn, men det er forskjell på bevisst løgn/feilaktig fremstilling for å oppnå fordeler den andre ikke hadde gått med på om de visste sannheten (manipulering) og å lyve av frykt eller tanke om å komme til kort.

Jeg tror ikke denne mannen bevisst har prøvd å føre TS bak lyset. Jeg tror han skammer seg over sin situasjon og er i et skikkelig øknomisk uføre. Noe som er veldig viktig å ha styr på for ALLE voksne mennesker (både menn og kvinner). Jeg forstår at disse løgnene kunne skje. 

Jeg tror likevel det beste er å avslutte forholdet. Evt. forvente totalt gjennomsiktighet på økonomien, som andre krever ved annen type utroskap. 

Anonymkode: 43b97...a76

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle du ha ironiflagg her? :P Ble litt forvirret. 

Men ja, lå være grenser til fordømmelse. Som en bruker påpeker løgn er løgn, men det er forskjell på bevisst løgn/feilaktig fremstilling for å oppnå fordeler den andre ikke hadde gått med på om de visste sannheten (manipulering) og å lyve av frykt eller tanke om å komme til kort.

Jeg tror ikke denne mannen bevisst har prøvd å føre TS bak lyset. Jeg tror han skammer seg over sin situasjon og er i et skikkelig øknomisk uføre. Noe som er veldig viktig å ha styr på for ALLE voksne mennesker (både menn og kvinner). Jeg forstår at disse løgnene kunne skje. 

Jeg tror likevel det beste er å avslutte forholdet. Evt. forvente totalt gjennomsiktighet på økonomien, som andre krever ved annen type utroskap. 

Anonymkode: 43b97...a76

Han løy om å eie leilighet. så jo, han har løyet meget bevisst for å virke bedre i TS sine øyne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men når regninga kommer i posten, så spør ikke regninga etter "prosentandel". Den må betales uansett. Om en husleie koster 12.000, så koster den 12.000 og da betaler man 6.000 hver. Så du må prøve å argumentere bedre enn dette. Hvorfor skal han da betale 8.000 og hun 4.000 kroner hvis vi går utifra at han tjener 20.000 og hun tjener 10.000? Altså, ifølge deg skal han betale to ganger mer, 8.000 kr, og hun skal betale 4.000, ifølge deg,

Se på skattesystemet. 

Kan ts betale like mye skatt som Jens Stoltenberg? Kan ts flytte inn til Jens Stoltenberg og betale halve "husleia hans"? Bare for å sette det i perspektiv!

Hvis Jens Stoltenberg hadde en husleie på 12 000 kr i mnd og inntekt på 20 000, hadde han hatt 8 000 kr til andre ting og regninger i mnd. Hvis ts flytter inn og betaler 6000 kr av husleien, vil Jens ha 6000 kr mer hver måned. 

Men ts tjener bare 10 000 kr og har bare 4000 kr ekstra i mnd mens Jens har 6000 kr mer

Å ha rettferdig og fellesøknomoni handler om prosentdel av inntekten sin

Anonymkode: 57101...1f0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Se på skattesystemet. 

Kan ts betale like mye skatt som Jens Stoltenberg? Kan ts flytte inn til Jens Stoltenberg og betale halve "husleia hans"? Bare for å sette det i perspektiv!

Hvis Jens Stoltenberg hadde en husleie på 12 000 kr i mnd og inntekt på 20 000, hadde han hatt 8 000 kr til andre ting og regninger i mnd. Hvis ts flytter inn og betaler 6000 kr av husleien, vil Jens ha 6000 kr mer hver måned. 

Men ts tjener bare 10 000 kr og har bare 4000 kr ekstra i mnd mens Jens har 6000 kr mer

Å ha rettferdig og fellesøknomoni handler om prosentdel av inntekten sin

Anonymkode: 57101...1f0

Ps.

De ekstra 6000 kr som Jens Stoltenberg har i mnd på grunn av ts. Skal de pengene betale gjelden til ts?

Anonymkode: 57101...1f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøver du å være morsom? Hun trenger IKKE å "forholde" seg til gjelden hans. Hun skylder ikke noe til namsmannen, men til Lånekassen. Akkurat som han heller ikke trenger å forholde seg til hennes studiegjeld i Lånekassen, når han blir gjeldsfri etter fem år. Det eneste de to trenger å forholde seg til er ting som begge bruker - nemlig leiligheten (leia) og kjøp av mat. 

Du greide å bable noe i stad, om at han skylder "trekvart" million. Hvor står det? I hovedinnlegget ser jeg at det står 350.000 kroner, og det er IKKE 750.000 kroner. Uansett, etter fem år er han gjeldsfri om han har gjeldsordning, mens hun har et fint, stort studielån etter fem år. 

 

Anonymkode: 0a3b0...80f

Lånekassen er jo det greieste lånet man kan ha og det kan ikke arves av etterkommere, f.eks. blir Ts gravid, beholder og mannen dør før han har betalt ned gjelden og jobbet seg opp formue, så arver ungen gjeld. Denne mannen har ikke hatt noe med å etablere forhold før han var ferdig med namsmannen i det hele tatt, men han trengte noen å dele husleia og litt annet forskjellig med sånn at han ikke kjedet seg i hjel fordi han ikke har hatt råd til noen ting. Istedet lurte han TS og hun ble hans reddende engel. Nu har han 6000kr i lommepenger og noen å dele husarbeidet med.

 

 

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Se på skattesystemet. 

Kan ts betale like mye skatt som Jens Stoltenberg? Kan ts flytte inn til Jens Stoltenberg og betale halve "husleia hans"? Bare for å sette det i perspektiv!

Hvis Jens Stoltenberg hadde en husleie på 12 000 kr i mnd og inntekt på 20 000, hadde han hatt 8 000 kr til andre ting og regninger i mnd. Hvis ts flytter inn og betaler 6000 kr av husleien, vil Jens ha 6000 kr mer hver måned. 

Men ts tjener bare 10 000 kr og har bare 4000 kr ekstra i mnd mens Jens har 6000 kr mer

Å ha rettferdig og fellesøknomoni handler om prosentdel av inntekten sin

Anonymkode: 57101...1f0

Ah, really, haha. Så nå begynner vi å komme i kjernen av saken. Du forventer at typen hennes skal altså subsidiere studiene hennes? Er ikke rart at hun "forventet at typen har det økonomiske på stell", hvis hun gikk inn i forholdet med denne tankegangen du nå skisserer.

Det er åpenbart at hun er furten kun fordi typen har mindre penger enn hun trodde at han hadde. Rart at du ikke stiller spm angående dette, gitt. I og med at hun ellers mener at mannen er "drømmemannen" hennes og dette er tydeligvis det eneste problemet - at han har mindre penger enn hun trodde i hodet sitt.

Nei, fellesøkonomi handler om å betale 50-50 og ikke der den ene subsidierer den andre utifra "prosenter". 

For å gjenta meg selv igjen - hun står fritt til å avslutte forholdet og gå til en bolighai og betale samme beløpet til han. Så hva er problemet? Det venter 10 kvadrat på henne på Finn - til ca samme pris, der hun skal dele badet og kjøkkenet med flere totalt fremmede. Go for it, liksom. Lol.

Anonymkode: 0a3b0...80f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde flyttet ut sporenstreks. Det der er en mann du aldri kan regne med å stole på. Han vil ha problemer med å få lån til hus m.m. En fremtid med han der må du regne med å betale alt, risikere å måtte betale på hans gjeld osv. Kom deg vekk!

Anonymkode: aadad...b36

hvorfor må hun regne med å betale alt? jeg hadde selv 300.000 i gjeld. min samboer betalte selvsagt ikke alt for meg. hvorfor skulle han det?  jeg betalte husleie, mat,strøm som alle andre. jeg er forøvrig gjeldsfri nå

Anonymkode: 48abb...bf9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ah, really, haha. Så nå begynner vi å komme i kjernen av saken. Du forventer at typen hennes skal altså subsidiere studiene hennes? Er ikke rart at hun "forventet at typen har det økonomiske på stell", hvis hun gikk inn i forholdet med denne tankegangen du nå skisserer.

Det er åpenbart at hun er furten kun fordi typen har mindre penger enn hun trodde at han hadde. Rart at du ikke stiller spm angående dette, gitt. I og med at hun ellers mener at mannen er "drømmemannen" hennes og dette er tydeligvis det eneste problemet - at han har mindre penger enn hun trodde i hodet sitt.

Nei, fellesøkonomi handler om å betale 50-50 og ikke der den ene subsidierer den andre utifra "prosenter". 

For å gjenta meg selv igjen - hun står fritt til å avslutte forholdet og gå til en bolighai og betale samme beløpet til han. Så hva er problemet? Det venter 10 kvadrat på henne på Finn - til ca samme pris, der hun skal dele badet og kjøkkenet med flere totalt fremmede. Go for it, liksom. Lol.

Anonymkode: 0a3b0...80f

TS har behørig forklart problemet i hovedinnlegg, mannen har løyet om sin økonomiske tragedie og rettsmøte i mars, så kom ikke her om påstander om gold digging. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...