Gå til innhold

Føler du deg norsk, skandinaver eller europeisk?


sint og etnisk nor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med oss nordmenn med brune øyne, da? Ikke norske nok? Jeg er så vidt jeg vet 100 % norsk, men har mørkebrune øyne. Det har de fleste på morssiden av familien min også. Synes det er trist om man er liksom annenrangs nordmann om man ikke er blåøyd :( 

Anonymkode: 2a93e...9e7

Selvfølgelig er du like norsk som folk med blå øyne.  Ikke alle i Norge har blå øyne, men det er nok fargen som er vanligst i Norge.  Tipper du har andre trekk som er typisk norske.  Mine trekk er ikke typisk norske og jeg har hørt hele livet at jeg ser østlig/samisk/utenlandsk ut og det forsterkes selvfølgelig av at jeg farger håret brunt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.2.2018 den 17.30, AnonymBruker skrev:

Føler meg norsk, men følelsen blir svakere og svakere for hvert år. Jo flere folk fra hele verden som får norsk pass og kaller seg norske, jo mer utvannet blir norskheten.

Anonymkode: a6581...885

Er etnisk norsk i generasjoner. Men aldri følt jeg har mer til felles med en  nordmann  enn en spanjol. Jeg er et menneske. Og er man litt utenfor A4 arket her til lands så føler man seg utenfor samfunnet. Veldig mange nordmenn er trauste og satte i hvordan ting skal være.  Jeg dømmer folk etter hvem de er, ikke hvor de er i fra. 

 

Anonymkode: 1495d...2bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Europesisk da jeg har røtter i Russland, Finnland, Sverige og Norge

Anonymkode: 4534f...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Europesisk da jeg har røtter i Russland, Finnland, Sverige og Norge

Anonymkode: 4534f...84c

Hva er Finnland for noe ?

Anonymkode: b04b1...a99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Annonse

Jeg føler meg aller mest som en skandinav. Jeg har en norsk og en svensk forelder, er født og oppvokst i Sverige og har også bodd i Danmark og ikke minst Norge. Jeg har bodd lenge nok her til at jeg noen ganger føler meg ganske norsk, lenge nok borte fra Sverige til at jeg ikke lenger føler meg helt svensk, og selv om jeg har bodd kortest tid i Danmark føler jeg meg veldig hjemme der fordi jeg har det typisk danske lynnet. De tre landene er på mange måter ulike men det er likevel et sterkt slektskap der. Jeg kjenner ikke det samme slektskapet til alle europeere. Til det er det for store kulturelle ulikheter.

Anonymkode: af660...96b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt ann på hvor jeg er i verden, eller hvor i verden den/de jeg snakker med kommer fra. 

 Norsk er det nærmeste, skadinavisk er neste og så europeisk. Sier jeg scandinavia i afrika så ser de dumt på meg. Sier jeg norsk også. Da sier jeg Nord europeer.

Jeg vokste opp ved siden av in internasjonal folkehøyskole, og er blitt preget av det :strix:. Har venner fra hele verden, og gift med norsk/pakistaner. Jeg er multinasjonal. Snakker mange språk... Ikke typisk norsk egentlig. Min beste vennine som er norsk/marokkaner bekrefter det ukentlig:tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...