Gå til innhold

Sliter med matten - hvordan lære å forstå det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har startet på min utdanning, og jeg sliter veldig med å forstå matten. Jeg skal ha fire forskjellige økonomifag, og jeg er på mitt første nå (som også visstnok skal være det enkleste).

Jeg prøver å lese hvert kapittel til hver time, tar notater, spør og bruker lang tid på å lese og tolke formlene i boka. Mitt eneste mål i dette faget er å ikke stryke, sånn at jeg blir ferdig med det.

Hvordan kan jeg lære meg dette grunnleggende? Jeg trenger det forklart som at jeg var et barn. Har hørt mye bra om boka "Hvordan fatte matte", men da jeg dro for å kjøpe den så jeg at den kun er for elever (grunnskolenivå). Jeg er student på univeritetet, så den ble ikke kjøpt :P

Dette er matte i forbindelse med logistikk. Noen med noen gode tips til meg? Noen fine videoer på dette, kanskje? :)

Anonymkode: 66ed0...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør masse oppgaver :)

Jeg har aldri klart å forstå mattefag gjennom kun lesing. Men gjennom oppgaver faller det ofte på plass. 

Anonymkode: 1fa67...b6d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet til de fleste som sliter med matte er at de ikke jobber NOK. Ofre noen helger, ferier osv, så skal du se forståelsen kommer. 

Anonymkode: 5e4b8...ae2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Gjør masse oppgaver :)

Jeg har aldri klart å forstå mattefag gjennom kun lesing. Men gjennom oppgaver faller det ofte på plass. 

Anonymkode: 1fa67...b6d

De er altfor vanskelige :/ Trenger det grunnleggende først.

Oppgavene er laaaange, full av bokstaver jeg aldri klarer å huska hva betyr og en del symboler jeg ikke vet hva er. Boka tar for gitt at vi kan det grunnleggende.

Det er nå jeg blir straffet at jeg var "too cool for school" som 17-åring :P Det er nok der vi lærte det jeg burde kunne, 10 år senere.

Anonymkode: 66ed0...7e4

Lenke til kommentar