Gå til innhold

Litt vanskelig sak.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 12.2.2018 den 18.39, nordlending skrev:

Siden billettene er kjøpt for noen spesifikke personer, kan en rett og slett si at en avtale er en avtale, og den skal holdes. Det vil gå begge veier - jente 1 kan ikke "stikke av" med billettene, og de andre kan ikke dra uten henne.

Siden hun er under 18 er hun ikke juridisk myndig og kan da heller ikke inngå avtaler. Dermed vil en slik "avtale" uansett være ugyldig. 

Anonymkode: fd06e...034

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Hactar skrev:

Nå har ikke jentene fått billettene ennå, de har bare betalt. Så det blir som om du har lovet å kjøpe genser til meg, fått med penger, men så ombestemt deg, gitt meg pengene mine tilbake og tatt genseren selv.

Jeg ville selvsagt syntes du var skikkelig snål om du gjorde det, men vet ikke hvor langt jeg hadde kommet med å påberope meg eierskap til genseren.

Her var det i tillegg en forutsetning om å delta sammen på arrangementet bak kjøpet av billettene, så man kan jo argumentere at avtalen om kjøp allerede er brutt fra de andre jentenes side. 

Du har et litt vridd syn på juss, solgt er solgt. Kjipt, men sånn er det. En avtale om å gå på konsert sammen er ikke en bindene avtale, en avtale om salg av billetter er derimot det. Ts spurte her om det juridiske

Anonymkode: acd2f...97d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/02/2018 at 6:49 PM, AnonymBruker said:

Så barn nr 1 skal bli straffet, for hva barn nummer 2 gjør? Det er utsolgt så andre billetter får ikke barn 1 tak i. Det var barn 1 som ønsket å gå, er størst fan. En av de andre, har aldri hørt på musikken engang. Men de skal jo straffe barn 1, fordi barn 2 er sur på henne.

Anonymkode: 920be...b24

Skjønner jo hvem sin forelder du er..

Anonymkode: 0a5dd...ba4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billettene er vel unavnet og dermed et ihendehaverpapir, eller mail som 1 har fått? 
Hvis 1 vil ha seg uvenner for livet kan hun forsåvidt gjøre hva hun vil med billettene. Jeg ville snakket med jentene og sagt at dette får de ordne opp i, slik at de kan gå på konserten sammen som avtalt.

Anonymkode: fd1c3...e73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Du har et litt vridd syn på juss, solgt er solgt. Kjipt, men sånn er det. En avtale om å gå på konsert sammen er ikke en bindene avtale, en avtale om salg av billetter er derimot det. Ts spurte her om det juridiske

Anonymkode: acd2f...97d

I dette tilfellet var det at de skulle gå sammen med henne en essensiell del av avtalen, siden jente 1 ikke hadde kjøpt billettene uten denne delen. De avtalte i praksis å være hennes barnevakt på denne konserten, og de kan ikke nødvendigvis bare gå fra den delen uten at det får konsekvenser for resten av avtalen.

Anonymkode: b2c15...62e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt forslag er at enten gir hun bort to av billettene og refunderer pengene for den siste, slik at hun kan finne noen andre som kan ta henne med, eller så inngår hun avtale om at de skal ta henne med. Siden ikke de kan stoles på nå bør de i såfall gi henne et depositum som de får tilbake etter konserten så ikke de lar henne bli stående igjen utenfor i siste liten.

Jeg skjønner for øvrig ikke helt det med den 18-årsgrensen? Vanligvis er det en slik grense fordi det serveres alkohol, og da har hun ikke lov til å slippe inn selv om hun er sammen med noen andre. Er det egentlig foreldrene som har bestemt det?

Anonymkode: b2c15...62e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden hun er under 18 år og at hun ikke kommer seg inn uten en myndig så hadde jeg refundert pengene for en billett. Sett etter noen andre som kan gå sammen med henne. Jeg regner med at hun ikke har sendt dem billettene ennå? De kommer til å bli sure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...