Gå til innhold

Avsluttet dagbok.


lille_myyy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer med 12 fullgåtte uker! Ååå det må være så koselig å se de på UL:hjerte: Jeg skal på UL neste uke og gleder meg mest, men gruer meg litt også. Håper bare vi får se et bankende hjerte.

Er nok like greit å avbestille turen, selv om det er kjedelig selvfølgelig. Dere kan jo kanskje ta en helgetur ikke så langt vekk? I Norge :) Kan være koselig det også, selv om det ikke akkurat er New York. Eller middag ute og kino eller noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 12 fullgåtte uker! Det er så gøy at det kun er 1 uke i forskjell på oss. :)

Synd at dere må avbestille turen til New York, men jeg hadde gjort det samme. Håper at begge får den næringen de trenger gjennom hele svangerskapet, men det er jo godt at de følger med på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å duverden så moro med tvillinger :nigo: her må jeg bare følge med! Er tvilling selv, og hadde ikke akkurat blitt lei meg om jeg hadde endt opp med det samme. Det ble det ikke, så nå kjører vi på med psudotvillinger istedenfor :ler: (to tette med 15 måneder mellomrom).     

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for vellykket ul :duskedame: 

Superspennende med neste ul altså! 3 uker er jo ikke lenge :jepp: Ihvertfall ikke i ugravid tilstand :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så rart med å ikke få vite kjønnet! Men tre uker til dere får vite det i det minste! :nordvesta:
Gratulerer med 12 uker! Går unna dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med dobbel lykke - og selvfølgelig dobbel glede :) 

Ønsker dere masse lykke til! Jeg gleder meg til å følge med fremover :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, lille_myyy skrev:

Jeg er 13 + 3 i dag.

En liten oppdatering:

I går hadde jeg en veldig fin dag. Det var stor sol, og jeg gikk to turer med to ulike venninner. Styrte på hele dagen, ordnet litt hjemme med husarbeid og i hagen. Kvelden kom og jeg merket at jeg var utrolig sliten og trøtt. Måtte legge meg ned, og fikk litt kramper i nedre del av magen. Har hatt en del ligamentsmerter og stikking hele veien, så tenkte at det bare var kroppen som ville jeg skulle slappe av.

Jeg gikk på do, og skulle ordne meg for kvelden. Da jeg skulle tørke meg merket jeg blod, både på papiret og i do. Ble veldig redd, og ropte på min samboer som kom med en gang. Etter å ha googlet og pratet litt sammen, fant vi ut at vi ringte til sykehuset for å høre hva vi burde gjøre videre. Jeg bor heldigvis i en stor by med tett oppfølging av tvillingsvangerskap, og vi fikk komme dit samme kveld for en undersøkelse. 

Fikk både UL og GU av lege. På UL så vi to aktive krabater som rørte masse på seg, og en livmorhals som var lang og lukket. Lege kunne ikke se hva det var som forårsaket blødningen. Så vi fikk reise hjem igjen, litt mer lettet ❤️

I dag er jeg hjemme fra jobb, og tar det helt med ro. Har murringer og stikking, spesielt på venstre side. Det gjør meg litt bekymret, men prøver å berolige meg selv med at alt så bra ut på undersøkelse. Blødningen virker å ha stoppet opp helt.

Ringte til min sjef, som jeg føler presser veldig med sykmelding. Hun ønsker å vite prognoser på hvor lenge jeg kan jobbe, og at jeg sykmelder meg/jobber redusert fremover nå. Hun ønsket at jeg brukte dagen på å finne ut litt ang sykmelding. 

Er usikker på hvem jeg kontakter? Sykehuset føler jeg blir for «stort» til at se ordner sykmelding, det ble ikke prat om det i går. Fastlege virket uinteressert, og sa selv at han hadde lite kunnskap ang svangerskap og tvillinger. Har ikke vært til jordmor i kommunen enda. Hvem hadde dere evt kontaktet? 🤔 Fastlege er jo den som har fulgt meg opp frem til nå, og sykmeldte meg sist pga kvalme..

Jordmor kan vel ikke skrive ut sykemelding, så jeg tror nok fastlege er det riktige. Jeg tviler på at når du forteller om opplevelsen og bekymringen og at du bør ta det med to, så er vedkommende i mot dette altså. Så selve sykemeldingsbiten ordner seg nok hos fastlegen. Så kan du heller ta oppfølgingsbiten hos sykehus og jordmor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, lille_myyy skrev:

Tusen takk for svar ❤️

Jeg har fått legetime i dag kl 14.00. Vet ikke hvorfor jeg har sånn sperre for å evt sykmelde meg, men har egentlig ikke tid også jobb. Også blir jeg irritert på meg selv fordi jeg vet at den viktigste jobben min nå er å ta vare på mine to tvillinger 😭 

Skjønner deg kjempegodt! Jeg har gått og vært frustrert et par uker nå selv, siden jeg var hos jordmor som ville jeg skulle bestille en legetime for å få sykemelding. Får jo så dårlig samvittighet for jobben, og samtidig for minien i magen. Spesielt når man egentlig føler seg ganske bra og bør sykemelde seg litt sånn "føre var" føles det veldig vanskelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, lille_myyy skrev:

Ja!! Akkurat det jeg synes er vanskelig! Har nok en ganske høy jobbmoral, og trives på jobb. I tillegg er jeg redd folk skal tro jeg sykmelder meg uten ordentlig grunn, særlig når det er forebyggende. Men så vet jeg jo veldig godt, at dette KUN er mine egne krisetanker. Det er ingen andre som kommer til å stille opp for meg selv (og beibisene), det er mitt ansvar å sette grenser ovenfor meg selv 😊

Uansett er det jo ikke du som sykemelder deg, men legen :) Så det kan jo være en trøst? Legen vil nok høre på deg, og det ER viktig å ta vare på seg selv når man er gravid. Og du har jo to å passe på inne i magehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra at du ble tatt på alvor av legen! Det er viktig å lytte til kroppen! :) Jammen bra at alt så bra ut på undersøkelsen, forstår godt at blodet skremte deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 😊 Jeg venter også tvillinger, er 11+4 idag. Skal på UL i slutten av mai, vet ikke om det er eneggede elle toeggede. Det sa de ingenting om da jeg var på UL sist.  

Blir spennende å følg deg fremmover 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...