Gå til innhold

Hvordan roer dere babyen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså, her går det mest i puppen når ungen "sutrer". Jeg har ikke tålmodighet til å bysse, og hun roer seg ikke hos meg, mest hos far, når hun er trøtt og burde sove. Jeg gir alltid opp og tar ut en pupp fordi da slipper jeg gå rundt med misfornøyd unge som ikke roer seg. Vet dette er dumt i lengden.

hva gjør dere for å roe baby som ikke hylgråter men er "misfornøyd"? Vil ikke ligge, vil ikke bysses, osv.

Anonymkode: 3fa12...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fortsetter å bysse.. jeg nekter å la babyen bruke meg som smukk, da går jeg heller rundt lenger for å roe henne. 

Anonymkode: 3079b...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fortsetter å bysse.. jeg nekter å la babyen bruke meg som smukk, da går jeg heller rundt lenger for å roe henne. 

Anonymkode: 3079b...7ff

Javel. Byssetips da?

Anonymkode: 3fa12...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Javel. Byssetips da?

Anonymkode: 3fa12...6c2

Baby i bæresele, sitte på gymball og humpe. Så slipper man bli sliten i armene, og man får armene fri til å gjøre andre ting. Samt at man ikke blir så sliten i føttene av å måtte traske omkring. 

Et annet tips er baby i vogn, trille vognen frem og tilbake over en teppekant (eller håndklekant om man ikke har noe teppe tilgjengelig). 

Anonymkode: 3079b...7ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått 3 barn. Når eldstemann var baby så stresset jeg inni meg når han fikk sine skrikebyger og det hjalp ikke. Tvert imot skrek han bare enda mer. De to andre så var jeg veldig rolig inni meg og kunne bare legge dem til brystet - hjerte mot hjerte - og de roet seg med det samme. 

Babyer føler på det som rører seg inni deg og blir påvirket av det. Det kan enten være beroligende eller stressende for babyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mass skrev:

Jeg har fått 3 barn. Når eldstemann var baby så stresset jeg inni meg når han fikk sine skrikebyger og det hjalp ikke. Tvert imot skrek han bare enda mer. De to andre så var jeg veldig rolig inni meg og kunne bare legge dem til brystet - hjerte mot hjerte - og de roet seg med det samme. 

Babyer føler på det som rører seg inni deg og blir påvirket av det. Det kan enten være beroligende eller stressende for babyen.

Eh ja. Jeg har en unge som elsker pupp, som helst skulle ha spist hver time - og gjør det i perioder. Spiller virkelig ingen rolle hvor rolig jeg er. Ungen har også noe som kalles egen vilje. Skjønner konseptet ditt, men blir et veldig tullete svar i denne tråden.

 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Baby i bæresele, sitte på gymball og humpe. Så slipper man bli sliten i armene, og man får armene fri til å gjøre andre ting. Samt at man ikke blir så sliten i føttene av å måtte traske omkring. 

Et annet tips er baby i vogn, trille vognen frem og tilbake over en teppekant (eller håndklekant om man ikke har noe teppe tilgjengelig). 

Anonymkode: 3079b...7ff

Hun blir krakilsk av bæresele. Har sittet på gymball, men jeg har sting etter fødsel som er gått opp, så er vanskelig å sitte.

skal vurdere å ta vogna opp i leiligheten. Takk!

Anonymkode: 3fa12...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når min eldste var urolig var det ofte bare amming som hjalp, så det gikk mye i det. Jeg gikk også mye rundt og bysset, fordi jeg fort fikk overproduksjon av at babyen brukte meg som smokk, men noen ganger måtte jeg bare prøve amming selv om babyen nylig hadde spist. Med nr to var det mest sutring når han var trøtt, som det høres ut som din er. Da pleide jeg å bysse, dersom han ikke roet seg i seng eller vogn. Men jeg kunne bruke sele eller sjal, da. Eller jeg bare bar ham i liggende positur i armene mine og gikk rundt med dype kneløft og sang eller lagde en repeterende hysjelyd. Så kunne jeg legge ham ned når han hadde sovnet. Men dette var noe som oppstod mest etter hvert, ikke de første mnd. Jeg tenker som så at det man gjør de første tre mnd ikke skaper "dårlige vaner" hos babyen, men når babyen blir større har jeg tenkt mer på at jeg ikke ønsker å koble søvn til amming f.eks, ved at babyen alltid ammes i søvn, om det kan unngås.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byssing, kollikgrepet. Gå og bære. Gå kg bysse. Danse og gynge med baby i armene. 

Setter jeg meg, er det krise til puppen kommer. 

Anonymkode: 2aaf7...442

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker puppen for det den er verdt. Hvorfor er det dumt i lengden? Alle mine tre barn har fått puppen som trøst. Har avvendt de alle rundt 1 års alder og da tok pappa store deler av den jobben. 2-3 dager og så var puppen glemt. Mulig vi var heldig der. 

Anonymkode: ae191...662

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga pupp. Hvorfor skulle jeg gjøre det vanskelig for meg selv? Ser ikke helt hvorfor det er dumt i lengden, han er nå 1.5 år og jeg har nå ennå ikke angret på fremgangsmåten jeg brukte på han som baby. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Altså, her går det mest i puppen når ungen "sutrer". Jeg har ikke tålmodighet til å bysse, og hun roer seg ikke hos meg, mest hos far, når hun er trøtt og burde sove. Jeg gir alltid opp og tar ut en pupp fordi da slipper jeg gå rundt med misfornøyd unge som ikke roer seg. Vet dette er dumt i lengden.

hva gjør dere for å roe baby som ikke hylgråter men er "misfornøyd"? Vil ikke ligge, vil ikke bysses, osv.

Anonymkode: 3fa12...6c2

Hvorfor det?

Anonymkode: d2c71...885

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eh ja. Jeg har en unge som elsker pupp, som helst skulle ha spist hver time - og gjør det i perioder. Spiller virkelig ingen rolle hvor rolig jeg er. Ungen har også noe som kalles egen vilje. Skjønner konseptet ditt, men blir et veldig tullete svar i denne tråden.

Anonymkode: 3fa12...6c2

Herregud. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Mass skrev:

Herregud. 

Ja, til ditt eget innlegg håper jeg? Først og fremst snakket du om babyer som gråter, jeg snakker ikke om det, men klagelyder. Deretter antar du at jeg blir stresset av at babyen gråter, noe jeg ikke blir, beholder roen og varmen. Deretter antar du at fordi du hadde to du kunne roe ned lettere enn den første, så handler det om at jeg er stresset 🙄

Så ja: herregud. 

Anonymkode: 3fa12...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det?

Anonymkode: d2c71...885

Ønsker ikke at ungen blir så avhengig av puppen min (meg) for å finne roen, og ønsker heller ikke å amme i søvn i lengden. Da må jeg holde på til ungen blir 1 år med det, og det er ikke aktelt

Anonymkode: 3fa12...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, til ditt eget innlegg håper jeg? Først og fremst snakket du om babyer som gråter, jeg snakker ikke om det, men klagelyder. Deretter antar du at jeg blir stresset av at babyen gråter, noe jeg ikke blir, beholder roen og varmen. Deretter antar du at fordi du hadde to du kunne roe ned lettere enn den første, så handler det om at jeg er stresset 🙄

Så ja: herregud. 

Anonymkode: 3fa12...6c2

 

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså, her går det mest i puppen når ungen "sutrer". Jeg har ikke tålmodighet til å bysse, og hun roer seg ikke hos meg, mest hos far, når hun er trøtt og burde sove. Jeg gir alltid opp og tar ut en pupp fordi da slipper jeg gå rundt med misfornøyd unge som ikke roer seg. Vet dette er dumt i lengden.

hva gjør dere for å roe baby som ikke hylgråter men er "misfornøyd"? Vil ikke ligge, vil ikke bysses, osv.

Anonymkode: 3fa12...6c2

Ser du også antok at jeg ammet i all antydningen din, så siden jeg ikke ammet så la jeg barna ganske enkelt bare til brystet - hjerte mot hjerte - uten å ta puppen ut. 

Utålmodig, men bevarer likevel roen? Mhm.

Endret av Mass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor gammel er babyen? Det har mye å si, etter min mening. En baby på 0-4 mnd kan ammes som trøst/i søvn uten problem. Det går ikke an å skjemme bort små babyer. 

For vår del hjalp det litt med smokk og koseklut.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Mass skrev:

 

Ser du også antok at jeg ammet i all antydningen din, så siden jeg ikke ammet så la jeg barna ganske enkelt bare til brystet - hjerte mot hjerte - uten å ta puppen ut. 

Utålmodig, men bevarer likevel roen? Mhm.

Hæ? Skriver ingenting om hva du gjorde eller ikke gjorde, snakker om mitt eget barn, min egen pupp.

Skrev ikke at jeg ble utålmodig, men at jeg ille har tålmodighet - Dvs jeg bysser ikke lenge før jeg tar frem puppen. Altså har ikke UTHOLDENHET. 

Anonymkode: 3fa12...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ingen grunn til å la være å bruke puppen. I retrospekt er dette 1 år av barnet sitt liv. Det blir så mye bedre på sikt og hvorfor slite seg ut hvis man ikke ønsker. Babyen får masse nærhet og kos. Min ga seg helt naturlig med amming når hun var 10 mnd og jeg synes det var verdt å slenge ut puppen på kvelden;)

Anonymkode: 014e9...862

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Skriver ingenting om hva du gjorde eller ikke gjorde, snakker om mitt eget barn, min egen pupp.

Skrev ikke at jeg ble utålmodig, men at jeg ille har tålmodighet - Dvs jeg bysser ikke lenge før jeg tar frem puppen. Altså har ikke UTHOLDENHET. 

Anonymkode: 3fa12...6c2

Jesus

Anonymkode: 2edd0...f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...