Gå til innhold

Monica Nyhus /Iamdaddychris


Gjest Aloha88

Anbefalte innlegg

Birdo skrev (1 time siden):

Det er ikke mange mnd siden TL sluttet å vise datteren, før det var hun ekstrem. 
 

At det ikke er flaut for disse influenserne å eksponere barna sine, når de ser at så mange ikke gjør det? Det er jo tidvis mye fokus på eksponering og mange av de store er tydelige på at det er noe de ikke støtter. 

Ok. Synes jeg har fulgt Terese en stund men ikkje sett barnet. Men jeg er som sagt ikke slavisk inne hver eneste dag. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har noen av dere sett første episode av den nyeste sesongen av bloggerne? Bare jeg som syns det var veldig kleint ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ersa skrev (3 timer siden):

Har noen av dere sett første episode av den nyeste sesongen av bloggerne? Bare jeg som syns det var veldig kleint ?

Har ikke sett og vet ikke om jeg gidder og gi programmet klikk😟

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29_j skrev (På 27.9.2022 den 23.16):

Hørte også dette. Har han har vært utro i 2 år? 

Han har spilt vekk mye penger på nett. 

Endret av Spyflua
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29_j skrev (11 minutter siden):

Okei? Hvordan vet du dette?

Det er hintet til i flere av artiklene tv2 har postet i det siste i forbindelse med lansering av ny sesong. Har ikke lest de alle, men det står i mange «denne sesongen handler om spilleavhengighet, forelskelse, blabla»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns de fremstår veldig regissert ut, som om at de har et manus de prøver å huske🤔 virker hvertfall utrolig falskt og cringe.. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Corinne skrev (På 24.9.2022 den 13.35):

Chris ønsker god dag i stua og forteller om alt brillefint som skal skje i dag. Å, Santa Maria for en fin dag det skal bli! Monica reklamerer for plastikksandaler, klumpete sko og blomstrete kjole for n'te gang. Ungene filmes og blir spurt om de kooooooser sæ. Ostesmørbrød lages. Dorisicita er på besøk og de roper mange spørsmål til henne om hun koooser sæ etc. And repeat.

Mest oppgitt blir jeg faktisk over meg selv, som blir sittende å se på dette innimellom når jeg kjeder meg 🙄

😂😂😂👌 Spot on!

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyllingmonk skrev (På 4.10.2022 den 0.02):

Det er hintet til i flere av artiklene tv2 har postet i det siste i forbindelse med lansering av ny sesong. Har ikke lest de alle, men det står i mange «denne sesongen handler om spilleavhengighet, forelskelse, blabla»

Det er vel den eneste grunnen til at de fikk være med i denne sesongen, vilkår om at de måtte by på denne historien. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plast skrev (På 10.10.2022 den 22.10):

Det er vel den eneste grunnen til at de fikk være med i denne sesongen, vilkår om at de måtte by på denne historien. 

Å at de skal gifte seg på tv... Det var minst like viktig. Takk og pris for at barna ikke var med i bryllupet. Å har heldigvis ikke sett de så mye i årets sesong.. Nå følger ikke jeg sånn slavisk med hele tiden så jeg kan ta feil

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ersa skrev (3 timer siden):

Barna er dessverre mye eksponert på Snap i det siste, særlig den minste...

Ja det er helt sykt. Jeg blir så kvalm av det paret. De er de værste til dette. Men virker som folk ikke bryr seg

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

elskersommer skrev (15 timer siden):

Ja det er helt sykt. Jeg blir så kvalm av det paret. De er de værste til dette. Men virker som folk ikke bryr seg

HVorfor tenker du at folk ikke bryr seg? Det er jo svært mange som snakker høyt om barns rett til å ikke eksponeres i foreldrenes SoMe. 

Hva gjør du?

Jeg kan ikke si så mye om konkret om hva jeg har gjort fordi jeg ikke ønsker å bli gjenkjent av de jeg har skrevet til, men skriver man høflig og ordentlig og henviser til barns rettigheter og spør etter redaksjonelle vurderinger av å vise frem gjenkjennbare barn i ulike hverdagssituasjoner som helt faktisk er en del av barnas privatliv, får man alltid svar. Selv om virksomheten tilsynelatende fortsetter som før.

Jo fler som sier fra, jo større sannsynlighet er det for at det blir en endring på dette. Å selge barns privatliv for cash grenser til bad parenting i min bok. 

  • Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (7 timer siden):

HVorfor tenker du at folk ikke bryr seg? Det er jo svært mange som snakker høyt om barns rett til å ikke eksponeres i foreldrenes SoMe. 

Hva gjør du?

Jeg kan ikke si så mye om konkret om hva jeg har gjort fordi jeg ikke ønsker å bli gjenkjent av de jeg har skrevet til, men skriver man høflig og ordentlig og henviser til barns rettigheter og spør etter redaksjonelle vurderinger av å vise frem gjenkjennbare barn i ulike hverdagssituasjoner som helt faktisk er en del av barnas privatliv, får man alltid svar. Selv om virksomheten tilsynelatende fortsetter som før.

Jo fler som sier fra, jo større sannsynlighet er det for at det blir en endring på dette. Å selge barns privatliv for cash grenser til bad parenting i min bok. 

Jeg gjør mye av det samme som deg.. jmen hadde håpet at denne tråden kunne bli mere aktiv når det gjelder eksponering av barna.

Men jeg sier ifra til firmaer som jeg ser de sammarbeider med. Jeg skrev her inne at jeg ble skuffet da ODA startet og samarbeide med paret. Noen her mente da at det var tullete av meg og varsle ODA. Men jeg har faktisk ikke sett flere samarbeid mellom ODA og Nyhus så da hjalp det jo og si ifra. 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ersa skrev (På 12.10.2022 den 18.03):

Barna er dessverre mye eksponert på Snap i det siste, særlig den minste...

Det er tragisk.. Foreldre som eksponerer barna på denne måten anser ikke jeg som gode omsorgspersoner for sine barn. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ersa skrev (På 12.10.2022 den 18.03):

Barna er dessverre mye eksponert på Snap i det siste, særlig den minste...

hun er ille,men det er også Anna rasmussen

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (2 timer siden):

Jeg gjør mye av det samme som deg.. jmen hadde håpet at denne tråden kunne bli mere aktiv når det gjelder eksponering av barna.

Men jeg sier ifra til firmaer som jeg ser de sammarbeider med. Jeg skrev her inne at jeg ble skuffet da ODA startet og samarbeide med paret. Noen her mente da at det var tullete av meg og varsle ODA. Men jeg har faktisk ikke sett flere samarbeid mellom ODA og Nyhus så da hjalp det jo og si ifra. 

 

Oda har gått ut med endringer i sine retningslinjer, det skal ikke lenger brukes identifiserbare barn i reklamene deres. Dette var rett etter at flere reagerte på reklamen deres med Nyhus. 

Dessverre sier retningslinjene ingenting om hvorvidt barna kan eksponeres utenom samarbeid med Oda. Det er jo "hverdagseksponeringen" som er problemet. 

  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruJohansen skrev (47 minutter siden):

Oda har gått ut med endringer i sine retningslinjer, det skal ikke lenger brukes identifiserbare barn i reklamene deres. Dette var rett etter at flere reagerte på reklamen deres med Nyhus. 

Dessverre sier retningslinjene ingenting om hvorvidt barna kan eksponeres utenom samarbeid med Oda. Det er jo "hverdagseksponeringen" som er problemet. 

Ja, det hjelper faktisk ikke veldig når ungene vises både før og etter reklamen. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marlii skrev (På 17.11.2021 den 18.26):

Veldig enig, det er vel ikke en inspirasjonskonto for interiør hun driver med. Er det ikke rotete hos folk med barn så tenker jeg mitt. Vi tar så klart en opprydding på kvelden, men kommer du innom på dagtid så må du gjennom en hinderløype av klær, sko og leker.

Leker joda, men ikke over alt. Sko/klær nooooo. Ting skal settes på plass, klær skiftes fra skole/bhg/jobb klær til hjemmeklær. 
Jeg stemmer for en mellomting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...