Gå til innhold

Monica Nyhus /Iamdaddychris


Gjest Aloha88

Anbefalte innlegg

Gjest Aloha88

Kom tilfeldigvis over denne Instagram profilen i helgen etter jeg så henne og mannen avbildet på bilde fra kick off med influencers. Og holy moly, maken til eksponering av tre små unger tror jeg nesten ikke jeg har sett før. Og mannen virker ikke stort bedre(iamdaddychris). Dobbeleksponering.

Bilder av ungene i truse og bleie på instastory blant annet. Ei venninne fortalte at hun hadde lest i lokalavisen at de mente de ikke viste ungene nakne, syke eller i sårbare situasjoner. Men hva vet vel de om hva ungene synes kan være en sårbar situasjon når de blir eldre? De mente også det ikke var forskjell på unger i reklame magasiner og unger på sosiale medier... Det tok meg ca to sek og finne ut av hva ungene liker å spise, leggerutiner og hvor de bor. De tar jo fra de hele retten til privatliv!

I tillegg virker det som det å merke reklameinnlegg riktig ikke er så nøye...

Trodde jeg hadde sluttet å la meg sjokkere av mammabloggere/pappabloggere som eksponerer ungene sine så sinnsykt for penger, men jeg har visst ikke det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Faktisk litt overrasket over at ekteparet ikke har sin egen tråd jmfr alle andre som har fått en tråd her. Denne familien er langt i fra random. Monica har over 90.000 følgere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har noen av de kleineste instagramkontoene jeg har sett. Og eksponeringen av barna er helt hinsides. Legg for all del ut bilder av dere selv, men slutt å bruke barna for å tjene penger! 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Nicky B skrev:

Faktisk litt overrasket over at ekteparet ikke har sin egen tråd jmfr alle andre som har fått en tråd her. Denne familien er langt i fra random. Monica har over 90.000 følgere.

De er vel normale da. Og ikke svindler og tusker til seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Korsihalsen skrev:

De er vel normale da. Og ikke svindler og tusker til seg.

Usikker på hvordan den skal tolkes men velger å tolke den på hyggelig vis. Jeg har ikke antydet på noe sett og vis at de har tusket eller svindlet, jeg leser ikke bloggene deres ei heller følger jeg de på instagram så jeg vet ikke hvor ryddige de er på reklame og spons. Min forundring over deres mangel på egen tråd var rett og slett basert på den enorme eksponeringen de har av barna sine sammen med antall følgere. Når noen har så mange følgere får de kjapt sin egen tråd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Miranda16 skrev:

90 000? Yeah right

Kan se ut som om noen har kjøpt seg et par følgere... 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette virkelige profiler? :klo: De får CBE og co til å fremstå som veldig ekte og nøkterne i hvert fall. :fnise:

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aloha88

Haha, nei jeg er ikke Monica(opprette egen tråd for å snakke seg selv ned? 🤔)

Det er ekte profiler ja... De skal jo i følge bloggen hennes flytte til LA for en periode. Tror de satser hardt på å bli kjendiser...De er jo 30+ begge to. Overrasket over modenhetsnivået mtp eksponering. I min vennekrets legger man ikke ut bilder av ungene på Facebook engang. Dette er jo heeelt i motsatt ende av den skalaen. Money talks, I guess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg virkelig til den dagen det å leve av evt få biinntekt av å eksponere barna sine og seg selv er slutt. Og til det kommer en lov som beskytter barnas rettigheter utover barnekonvensjonen som de fleste mammabloggere ser ut til å ikke vite hva er. Jeg lurer oppriktig på om mennesker som denne kvinnen ikke er klar over hvordan disse bildene kan misbrukes eller om de ikke bryr seg? Litt den det skjer ikke meg tankegangen. Det er noe galt med samfunnet vårt.. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest engangstilfelle

Ved første øyekast (og kanskje andre, men jeg gadd ikke se mer) så det ut som mer eksponering her enn det AB, CBE og VP driver med til sammen, jo. Godt gjort. Det var sikkert derfor de vant Årets Stjerneskudd på UI Kick off-greia. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner litt til de fra diverse tilstelninger.
M som person er bare skjønn, herlig, genuin og hun er en utrolig god mor. Ei virkelig fin dame. Han vil jeg ikke si noe på for jeg gidder ikke slenge dritt.

Når det er sagt så kan jeg ikke skjønne at de ikke er blitt tatt for den elendige merkingen av sponsing..
På alle sosiale medier så er det fullstendig blottet for korrekt merking. 
I avisartikkelen sier hun at de er sponset av to store firmaer. Ok, hvor er merkingen på dette?
Jeg har selv sendt inn til Forbrukerombudet da jeg har sett meg lei på dette.

Jeg må også si at jeg synes det er skremmende all den eksponeringen av de tre guttene. De sier at når guttene blir store nok til å si nei så stopper de. Men hva med nå da? Når de enda er så små?
Eldstemann skal begynne på skolen til høsten, men da har de enda ikke kommet hjem fra LA. Skal de drive hjemmeskole der? 
Ikke vet jeg.

 

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Aloha88
8 timer siden, Døgnvill skrev:

Jeg kjenner litt til de fra diverse tilstelninger.
M som person er bare skjønn, herlig, genuin og hun er en utrolig god mor. Ei virkelig fin dame. Han vil jeg ikke si noe på for jeg gidder ikke slenge dritt.

Når det er sagt så kan jeg ikke skjønne at de ikke er blitt tatt for den elendige merkingen av sponsing..
På alle sosiale medier så er det fullstendig blottet for korrekt merking. 
I avisartikkelen sier hun at de er sponset av to store firmaer. Ok, hvor er merkingen på dette?
Jeg har selv sendt inn til Forbrukerombudet da jeg har sett meg lei på dette.

Jeg må også si at jeg synes det er skremmende all den eksponeringen av de tre guttene. De sier at når guttene blir store nok til å si nei så stopper de. Men hva med nå da? Når de enda er så små?
Eldstemann skal begynne på skolen til høsten, men da har de enda ikke kommet hjem fra LA. Skal de drive hjemmeskole der? 
Ikke vet jeg.

 

 

Så bra at du har kontaktet f.o!

Hun er kanskje en skjønn person, men jeg synes ikke den eksponeringen tilsier at hun er en supergod mamma akkurat. En mors(og fars) viktigste oppgave er å tenke barnas beste. All den eksponeringen er ikke barnas beste, det er kun for egen vinning og likes. Vet de ikke hvor lett det er for de som vil å manipulere bildene av ungene? Havner de på det mørke nettet forsvinner de aldri.

De skal vel kanskje ha hjemmeskole da ja. Hva skal de i det hele tatt gjøre der borte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette må jo bare være kødd.....? Hele kontoen liksom. Er det et humorpar som har laget en parodi på noe? Det kan UMULIG være seriøst.....Hele familien i samme klær og sånt... 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Aloha88 said:

Så bra at du har kontaktet f.o!

Hun er kanskje en skjønn person, men jeg synes ikke den eksponeringen tilsier at hun er en supergod mamma akkurat. En mors(og fars) viktigste oppgave er å tenke barnas beste. All den eksponeringen er ikke barnas beste, det er kun for egen vinning og likes. Vet de ikke hvor lett det er for de som vil å manipulere bildene av ungene? Havner de på det mørke nettet forsvinner de aldri.

De skal vel kanskje ha hjemmeskole da ja. Hva skal de i det hele tatt gjøre der borte? 

God mor som i hun er superaktiv med ungene, fantastisk kjærlig og alt dette. Veldig god :)

Meeeeeenhe, ja.. Det er dette med alle bildene. Og det er ikke bra i det hele tatt.
Skulle virkelig ønske at de hadde fått en smekk over ansiktet og blitt fortalt hva som kan skje med disse....
Jeg er ikke sikker på nøyaktig de skal, men de skal prøve å leve av blogging. Han er medeier i et firma her, men han prøver å selge det nå. Ref artikkelen i avisen, så det er ikke spekulasjoner.

3 minutter siden, moratiljens said:

Men dette må jo bare være kødd.....? Hele kontoen liksom. Er det et humorpar som har laget en parodi på noe? Det kan UMULIG være seriøst.....Hele familien i samme klær og sånt... 

Jo da, dette er helt tilfelle. De går med samme klær på bildene for de er sponset opp og ned i mente. 
Ungene går ikke sånn likt kledd til vanlig heldigvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...