Gå til innhold

Hvordan få bort muffinsmagen? Området med fett under navelen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil ikke ned i vekt på hele kroppen, men vil få bort "muffinsmagen" en bul med ekstra fett på nedre magedel fra navelen og ned.
Hva kan jeg gjøre? Treningsøvelser? Er redd jeg blir for tynn i resten av kroppen om jeg prøver å slanke den vekk da jeg ellers er slank i kroppen.

Anonymkode: 8b149...277

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan ikke punktslanke. Styrke og kondisjon.

Sikker på at du ikke overdriver? Du skriver at du er ellers er slank.

Anonymkode: 5109c...88f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygg muskler! Er du tynn i resten av kroppen trenger du kun å stramme opp. Tren styrke på hele kroppen så vil du nok se resultater ganske fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På før og etterbilder jeg har sett av folk som har slanket seg, så er det ofte mest synlig på magen fordi det er der man har mest å miste. Du mister jo ikke 10 cm rundt lårene samtidig som du mister 10 cm rundt magen. 

Men kanskje du har litt lite muskler? Da ser bein og armer fort formløse og tynne ut. 

Endret av penny_
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.2.2018 den 9.48, Inwe skrev:

Bygg muskler! Er du tynn i resten av kroppen trenger du kun å stramme opp. Tren styrke på hele kroppen så vil du nok se resultater ganske fort.

Men jeg har hørt fra flere at å bygge muskler på magen ikke gjør den slankere? 

Problemet er ikke at resten av kroppen er uproporsjonert og trenger mer muskler, men den ganske store neven med fett bul som står ut på nedre magedel.

Vil det hjelpe å foreksempel kutte ut sukker?

Anonymkode: 8b149...277

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg er festbrems nå, men det er ikke alle som kan få flat mage. Jeg har en liten fettkul under navlen selv om jeg er så slank og godt trent at jeg har synlig sixpack, så har ikke et gram med fett til overs. Jeg synes ikke det er så pent, men jeg er bare skapt sånn har jeg funnet ut. Tenker det er på grunn av hormoner siden jeg fikk det i puberteten. Kanskje det er for å beskytte fosteret. Du kan naturlig nok ta av en del om du har en del fett til overs, men det er ikke sikkert magen blir helt flat. 

Anonymkode: b37eb...a1c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Motbakkeintervaller. Bygger litt bak, og hjelper på holdningen, samtidig som det er supert for magemusklene uten å "bygge" på noen måte. 

For meg som kvinne, som ikke vil bygge på overkroppen, ha en fin holdning, fylle ut kjoler og bukser bak, og ha flat mage, er det den aller beste øvelsen. 

Anonymkode: 0d35a...b6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fettsuging!

Jeg har samme kroppsform som deg. Legen sa jeg enten må ned til en uforsvarlig fettprosent, eller fettsuging området. Jippii....

Anonymkode: 612b1...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Motbakkeintervaller. Bygger litt bak, og hjelper på holdningen, samtidig som det er supert for magemusklene uten å "bygge" på noen måte. 

For meg som kvinne, som ikke vil bygge på overkroppen, ha en fin holdning, fylle ut kjoler og bukser bak, og ha flat mage, er det den aller beste øvelsen. 

Anonymkode: 0d35a...b6d

Eneste motbakkeintervaller vil hjelpe for er å brenne noen ekstra kalorier :)

Bygger ingenting av det, og for de fleste vil det gjøre stikk motsatt for holdningen. Vil du virkelig få en fin holdning så må du inn på styrkerommet og løfte vekter. 

Den aller beste øvelsen, for deg som er kvinne, vil være tung styrketrening kombinert med hvilken som helst form for kardio

Anonymkode: b0e3a...826

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner jeg er festbrems nå, men det er ikke alle som kan få flat mage. beskytte fosteret. Du kan naturlig nok ta av en del om du har en del fett til overs, men det er ikke sikkert magen blir helt flat. 

Anonymkode: b37eb...a1c

Jeg har hatt kjempe flat mage før , men var undervektig på resten av kroppen. Nå har jeg gått opp til normalvekt og ideal vekten min, men så har tydeligvis litt for mye enn ønsket lagt seg akuratt rundt magen :(  På resten av kroppen har jeg ikke noe fett til overs, isåfall hadde jeg bare slanket meg men problemet er at jeg vil ikke nevneverdig ned i vekt i hele kroppen, kun få bort det magefettet....

Må vel finnes en metode??

Anonymkode: 8b149...277

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fettsuging!

Jeg har samme kroppsform som deg. Legen sa jeg enten må ned til en uforsvarlig fettprosent, eller fettsuging området. Jippii....

Anonymkode: 612b1...feb


Oi, ja altså fettsuging kunne jeg tatt om det var eneste løsning. Men sett på TV at man får arr fra hofte til hofte av fettsuging og det er jo IKKE pent eller ønsket!.... Noen her inne som har tatt det?

Må vel finnes andre løsninger?! :O

Anonymkode: 8b149...277

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært både anorektiker og stilt i fitness, men den "muffinsen" er der alltid LITT..... Altså, jeg har vært dødelig undervektig, men litt bul er det likevel (er visst noe med at noen har litt fremoverlent livmor eller noe som kan gjøre det ekstra synlig). 

Uansett, sånn generelt ble den mindre når jeg var veldig trent selvfølgelig - så du må nok bare stramme opp.

Anonymkode: 59980...11d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg har hørt fra flere at å bygge muskler på magen ikke gjør den slankere? 

Problemet er ikke at resten av kroppen er uproporsjonert og trenger mer muskler, men den ganske store neven med fett bul som står ut på nedre magedel.

Vil det hjelpe å foreksempel kutte ut sukker?

Anonymkode: 8b149...277

Den blir strammere, altså flatere. Vet ikke hvordan magen din ser ut, men jeg vil tippe den blir noe slankere og veldig mye penere med litt styrketrening. 

Nei det sier jeg ikke, men skal du trene styrke bør du gjøre det på hele kroppen. Da får du en stram kropp. 

Det er alltid bra å kutte sukker, om det har noe å si på magen din vet jeg ikke. 

Kan være prevensjon også forresten, p-piller og hormoner kan gjøre det vanskelige å miste fett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er skapt sånn. Har to tynne jenter med akkurat lik mage. Jeg har ett råd til deg selv: Lær deg å elske deg selv som du er. Når du blir eldre vil du innse hvor unødvendig det var å bruke dine beste år på å bekymre deg for slike bagateller. 

Anonymkode: 8ba41...a80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke punktslanke. Når du spiser sunt og trener regelmessig mister du fett fra hele kroppen (magen vises ofte ikke like mye starten fordi det ofte er mer fett der, så det tar lengre tid å SE resultater, men det skjer), men hvem sier at det ikke er bra? :)Hvis du trener litt ekstra mage kan du få en mer tonet mage, eller muskulær om du vil. Men du må jobbe hardt for å oppnå slike mål. Men det er helt oppnåelig og mulig! 

Kutt ut så mye behandlet mat som mulig. Mindre behandlet mat, mer mat laget fra bunn. Da vet du akkurat hva du putter i deg. Spis regelmessig og sunt - les på nett om ulike matvarer og hva kroppen trenger. Ikke spis for lite, det er like dårlig som å spise for mye. 

Les på nett, lær. Det er utrolig viktig før du starter å trene og endre kostholdet. Og vit at ting tar tid. Endringer skjer ikke over natta - det kan ta ukesvis, månedsvis før du ser endringer. Men det skjer gradvis. Ikke gi opp. :) Det er det jeg har lært i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner jeg er festbrems nå, men det er ikke alle som kan få flat mage. Jeg har en liten fettkul under navlen selv om jeg er så slank og godt trent at jeg har synlig sixpack, så har ikke et gram med fett til overs. Jeg synes ikke det er så pent, men jeg er bare skapt sånn har jeg funnet ut. Tenker det er på grunn av hormoner siden jeg fikk det i puberteten. Kanskje det er for å beskytte fosteret. Du kan naturlig nok ta av en del om du har en del fett til overs, men det er ikke sikkert magen blir helt flat. 

Anonymkode: b37eb...a1c

Samme her, utenom sixpacken. Resten av kroppen har null fett til overs, men det lille jeg har ligger under navelen. Sånn er livet

Anonymkode: acf5d...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eneste motbakkeintervaller vil hjelpe for er å brenne noen ekstra kalorier :)

Bygger ingenting av det, og for de fleste vil det gjøre stikk motsatt for holdningen. Vil du virkelig få en fin holdning så må du inn på styrkerommet og løfte vekter. 

Den aller beste øvelsen, for deg som er kvinne, vil være tung styrketrening kombinert med hvilken som helst form for kardio

Anonymkode: b0e3a...826

 

Funker som bare det for min del, i alle fall. Jeg trente styrke en periode, men da ble lår og overarmer for store (ikke synlige muskler, men flere cm).  Så tunge motbakke, eller trappeintervaller og hopp, er det som gjør at jeg alltid føler meg fantastisk i en trang kjole, inkludert at jeg fyller den passe ut bak. 

Anonymkode: 0d35a...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mulig å "punktslanke" seg. For å få magen bort er det kondisjon som gjelder :-) Om du er redd for å bli for tynn på resten av kroppen er det styrketrening på disse områdene som skal til, da vil du bli muskuløs fremfor for tynn :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.2.2018 den 19.37, AnonymBruker skrev:

Men jeg har hørt fra flere at å bygge muskler på magen ikke gjør den slankere? 

Problemet er ikke at resten av kroppen er uproporsjonert og trenger mer muskler, men den ganske store neven med fett bul som står ut på nedre magedel.

Vil det hjelpe å foreksempel kutte ut sukker?

Anonymkode: 8b149...277

Det stemmer, men det hjelper å stramme opp musklene i magen for det. Fettet er som det er, men du ser jo selv forskjellen hvis du strammer magen eller slapper av i magen. Godt trente magemuskler gir bedre holdning og får magen til å fremstå slankere. Underhudsfettet kan være det samme. 

Anonymkode: fed19...0db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...