Gå til innhold

Hvis dere hadde hatt tre jenter..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjenner et par med 5 gutter. De ønsket seg en jente, å hadde nok hatt flere barn om det ikke var for at mor ikke burde få flere barn grunnet risiko. 

Anonymkode: 16ca0...827

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har to jenter. Skulle jeg fått inn ville det avgjørende være om vi orker ett barn til, og ikke kjønnet. 

Det er faktisk det som er spørsmålet her, for kjønn kan man ikke bestemme her i Norge dessverre, så orker du fire barn? Kjør på. Så får du bare håpe at den siste blir gutten du ønsker deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Herregud så mye nedsnakk av jenter det var her inne da. Eller nedsnakk av det man ikke har endt opp med selv, kanskje.

Nei, jenter i tenårene trenger ikke være et helvete. Ja, gutter i tenårene kan være et helvete de også. Nei, de fleste tenåringer er ikke helvete uansett om de er jenter eller gutter. Jo, gutter kan lære seg å ha respekt for jenter uten å bo sammen med dem. Og det blir folk av de fleste helt uavhengig av antall søsken, så lenge foreldrene er noenlunde fornuftige.

Til HI: hvis jeg ville ha fire barn ville jeg ha gått for en til, men uten de store forhåpningene om det ene eller andre kjønnet (det burde jeg vel også ha lagt fra meg etter tre tidligere graviditeter, ikke sant).

Anonymkode: 35b77...382

Selvfølgelig kan tenåringer være helvete eller ikke uansett kjønn. Med helvete mener jeg ikke at ungdommene i seg selv er kjipe, men at de blir utsatt for mye kjipt press. Så mange av de søte, snille jenteelevene mine sliter psykisk pga alt press og forventninger. En del av guttene også, men overvekt av jenter. Poenget er om jeg allerede har 3 jenter som må gjennom den kjipe mølla som pubertet og ungdomstid er, så vil jeg ikke risikere å få en til. 

Anonymkode: c1841...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to jenter og har nettopp blitt gravid med barn nummer 3. Dette barnet blir det siste, uavhengig av kjønn. Har heller ikke noen sterk preferanse for kjønn denne gangen. Med jente blir arv av tøy og leker lettere, med gutt får vi prøve noe litt annerledes. Hver sin lille fordel. 

Blir det gutt ender han nok uansett opp i rosa strømpebukse, men han skal få slippe kjolene.

Anonymkode: 2053d...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sies vel at flere får 3 barn av de som har 2 av samme kjønn, mens de som stopper etter feks 2 har barn av ulikt kjønn? Uansett nå venter jeg en jente etter en gutt med samboer og uansett om det hadde blitt enda en gutt hadde vi ikke fått flere barn☺️ Jeg har en jente og 2 gutter fra før, men mannen ønsket seg veldig i en jente og er heldig som får det nå☺️🥰

Endret av frk.Sanna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Alle" smilte og lurte på om det ble en fjerdemann om ikke nr 3 nå viste seg å være jente. Vi har to gutter fra før. Men vi har sagt hele tiden at tre barn er nok, uavhengig av kjønn. Det viste seg å være jenta da, noe vi selvsagt syns var stas, men er likevel ganske bestemt på at det ikke hadde blitt flere uansett. 

Anonymkode: 1db1b...27f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.2.2018 den 6.43, AnonymBruker skrev:

..ville dere ha sagt dere fornøyd med det eller prøvd en siste gang for å få gutt? 

Orker ikke svar på at kjønn ikke teller, at det handler om at barnet er friskt. Er såå enig! Men akkurat nå så lurer jeg kun på spørsmålet mitt og ikke noe annet.

Jeg vil gjerne ha en datter. Kan ikke forklare. Selvfølgelig vil jeg gjerne hatt en sønn. Men hvis jeg må velge, hadde jeg valgt en datter. Men tre, tror jeg hadde gjort meg sprø! Men igjen, på en god og utslitt måte. Du er heldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre jenter og kunne ikke vært mer fornøyd!! Så enkelt med alle av samme kjønn og så koselig å finne på ting med de som en liten jentegjeng. De har kjempe godt samhold og vi har alltid funnet på så mye gøy! Nå som de er store drar vi på shopping, storbyturer, spa og trener sammen ofte. I tillegg engasjerer alle seg når det er bursdager, feiringer og f eks jul. Vi baker og pynter og har masse koselig kvalitetstid sammen😊

Anonymkode: 5175d...e73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...