Gå til innhold

Hvis dere hadde hatt tre jenter..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 9.2.2018 den 6.43, AnonymBruker skrev:

..ville dere ha sagt dere fornøyd med det eller prøvd en siste gang for å få gutt? 

Orker ikke svar på at kjønn ikke teller, at det handler om at barnet er friskt. Er såå enig! Men akkurat nå så lurer jeg kun på spørsmålet mitt og ikke noe annet.

Anonymkode: 3a6e7...0b8

Vi har tre gutter og det blir så desidert ikke flere forsøk.

I følge fagfolk er det langt lavere enn 50/50 når man har TRE av samme skjønn!

Anonymkode: 14969...452

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 9.2.2018 den 8.53, AnonymBruker skrev:

Vi har ett barn, en sønn. Når han var liten tenkte jeg at det hadde vært hyggelig med et barn til, da hadde det vært gøy med motsatt kjønn. Men, vi "somlet" oss aldri til å få en til og når er sønnen vår tenåring og jeg har oppdaget hvor mye drama det er rundt jentene i vennegjengen hans og er egentlig veldig glad det aldri ble noen datter her i huset. Er selv oppvokst med to søstre så vet jo hvordan vi jenter kan være, visste bare ikke hvor mye lettere det er med tenåringssønner.  

Anonymkode: 4b334...a14

Kjekt å vite for meg med tre gutter ;) Takk, håper det stemmer når den tid kommer :):)

Anonymkode: 14969...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.2.2018 den 19.58, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid ønsket meg mange barn. Om det hadde blitt en jente til hadde jeg blitt kjempe glad. Spørsmålet mitt var mer «sansynlighets» spørsmål. Om sjangsen er stor for at det blir en jente igjen, eller om det er 50/50. Om jeg ikke får mitt fjerde barn kommer jeg til å føle et savn, om det er gutt eller jente har ingen betydning.

Anonymkode: 3a6e7...0b8

Jeg ble fortalt at når man har 3 av samme skjønn så er det ikke lenger 50/50 men sjansen for å få en til av samme er MYE større.

Anonymkode: 14969...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble fortalt at når man har 3 av samme skjønn så er det ikke lenger 50/50 men sjansen for å få en til av samme er MYE større.

Anonymkode: 14969...452

Den forskjellen er ikke så stor som man skulle tro. Hvis man ikke har noen barn er det 51,3% sannsynlighet for gutt. Hvis man har tre gutter fra før er det 52,17% sannsynlighet for at fjerde blir gutt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to jenter, venter jente nr 3 og er storfornøyd med det. Blir ikke flere barn

Anonymkode: 8c152...7e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke hatt kapasitet til 4 barn så nei. Men jeg hadde nok ikke fått 3.mann heller. 

Anonymkode: cb3cc...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tre jenter? Da ville jeg stålsatt meg til puberteten og ikke involvert en stakkars potensiell lillebror. I verstefall ender du opp med fire jenter. 

Anonymkode: 9e077...f3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, helt klart gitt meg etter 2 jenter. Men, hadde det vært motsatt kan det være jeg hadde prøvd meg på en jente. Grunnen til det er at i mitt hode er 3 jenter mye mer krevende enn 2 gutter og én jente eller 3 gutter. Jeg er allerede guttemamma, og syns det er helt topp og sikkert langt enklere enn om vi hadde hatt en datter. Så hva neste barn blir er det samme for meg :)

Anonymkode: db31d...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, beklager - leste feil. Hadde HVERTFALL gitt meg etter 3!!

Anonymkode: db31d...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok ikke gått for en nummer 4 nei. Har akkurat fått mitt første barn, en liten jente og jeg håper at jeg får en gutt i fremtiden. Har alltid ønsket meg en av hver. Men dersom det blir en jente til så stopper vi uansett på 2 barn. 

Anonymkode: 5c9c4...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 5 jenter. Fikk 5 barn fordi vi ville, men er glad fikk brukt alle navnene jeg elsket❤️

Anonymkode: 3ae89...c16

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri gått for 4 barn uansett. Tenk om den siste ikke er frisk, og du har 3 andre som skal følges opp i tillegg?! 

Anonymkode: ba014...efe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.2.2018 den 6.43, AnonymBruker skrev:

..ville dere ha sagt dere fornøyd med det eller prøvd en siste gang for å få gutt? 

Orker ikke svar på at kjønn ikke teller, at det handler om at barnet er friskt. Er såå enig! Men akkurat nå så lurer jeg kun på spørsmålet mitt og ikke noe annet.

Anonymkode: 3a6e7...0b8

Det spørs jo om du vil ha et barn til eller ikke det! Føler du at du har nok barn prøver du ikke en gang til bare fordi du vil ha en gutt... 

Anonymkode: 226a3...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg er ikke kjønn viktig, så nei. Man må også huske at det er like sannsynlig å ende opp med fire jenter, så jeg hadde heller vurdert om jeg ville ha fire barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/9/2018 at 6:43 AM, AnonymBruker said:

..ville dere ha sagt dere fornøyd med det eller prøvd en siste gang for å få gutt? 

Orker ikke svar på at kjønn ikke teller, at det handler om at barnet er friskt. Er såå enig! Men akkurat nå så lurer jeg kun på spørsmålet mitt og ikke noe annet.

Anonymkode: 3a6e7...0b8

Nei. For med tre jenter blir det mer enn nok drama i livet mitt,ikke vits å risikere en til.

Jenter i ungdomsskolealder er et helvete 🙈 jobber på ungdomsskole selv, så har vært borti det meste. 

Har ei jente nå,håper på gutt neste gang,fordi det jo litt kjekt å kunne være både jente og gutteforeldre. Men får jeg en jente til så sier jeg meg fornøyd for da er det uansett stopp! 

Anonymkode: c1841...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. For med tre jenter blir det mer enn nok drama i livet mitt,ikke vits å risikere en til.

Jenter i ungdomsskolealder er et helvete 🙈 jobber på ungdomsskole selv, så har vært borti det meste. 

Har ei jente nå,håper på gutt neste gang,fordi det jo litt kjekt å kunne være både jente og gutteforeldre. Men får jeg en jente til så sier jeg meg fornøyd for da er det uansett stopp! 

Anonymkode: c1841...800

Har 2 av hver, så det blir spennende))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei. Nå har jeg gutter da, men har to gutter, og alle maser om når jenta kommer. Og jeg kjenner jeg faktisk er litt lei. Hvorfor skal man ikke få lov til å stoppe når man vil og være fornøyd med det man har? Jeg vil ikke sette til verden et barn jeg kanskje egentlig ikke orker å følge opp, bare for at jeg kanskje får en jente. Hadde sikkert fått en gutt til :P 

Anonymkode: 545d4...75c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.2.2018 den 6.43, AnonymBruker skrev:

..ville dere ha sagt dere fornøyd med det eller prøvd en siste gang for å få gutt? 

Orker ikke svar på at kjønn ikke teller, at det handler om at barnet er friskt. Er såå enig! Men akkurat nå så lurer jeg kun på spørsmålet mitt og ikke noe annet.

Anonymkode: 3a6e7...0b8

Jeg leste akkurat en statistikk som sier at hvis du har to av samme kjønn, blir mest sannsynlig tredje også samme kjønn. Men fjerde blir motsatt:) Er selv veldig opptatt av dette. har to gutter fra før og venter et nytt barn (7 uker på vei, så vet ikke kjønn enda). Tipper nok at dette også blir gutt! Noe gutta mine hadde elsket:) Håper h*n er frisk og rask:) Men hvis jeg kunne velge, hadde ønsket meg en jente. Er jo veldig tabu og ønske seg et kjønn, selv om jeg tror de fleste har en tanke om hva de vil ha:) Et lite tips til deg hvis dere prøver igjen... Skaff deg masse eggløsningstester. Når testen er positiv kjører dere på:P Sannsynligheten for at det blir gutt øker hvis unnfangelsen er på eggløsningsdagen. Dyp penetrering og misjonær er visst også å anbefale for å få gutt:) Vi hadde sex så langt fra eggløsningsdagen som mulig denne gangen, og jeg satt i et bad med limevann før sex for å gjøre miljøet surere der nede:P guttecellene er ikke glad i sånt:) Det høres veldig sykt ut, men dette er siste barnet, og jeg øsnker å vite at jeg gjorde noen tiltak i veien på å få jente. Kanskje jeg da slår meg til ro med gutten som siste barn, når jeg vet at jeg "bare" får gutter:) Har dere plass og økonomi, kjør på! Jeg hadde sikkert hadde flere barn hvis jeg startet tidligere! -preggyhormon- 

Anonymkode: 998c1...159

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tre jenter, nr tre var "gutten" som ble jente..hehe

Er superfornøyd med å ha tre jenter. Men har ofte tenkt hadde jeg hatt tre gutter, tror jeg hadde forøkt en siste gang på jente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så mye nedsnakk av jenter det var her inne da. Eller nedsnakk av det man ikke har endt opp med selv, kanskje.

Nei, jenter i tenårene trenger ikke være et helvete. Ja, gutter i tenårene kan være et helvete de også. Nei, de fleste tenåringer er ikke helvete uansett om de er jenter eller gutter. Jo, gutter kan lære seg å ha respekt for jenter uten å bo sammen med dem. Og det blir folk av de fleste helt uavhengig av antall søsken, så lenge foreldrene er noenlunde fornuftige.

Til HI: hvis jeg ville ha fire barn ville jeg ha gått for en til, men uten de store forhåpningene om det ene eller andre kjønnet (det burde jeg vel også ha lagt fra meg etter tre tidligere graviditeter, ikke sant).

Anonymkode: 35b77...382

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...