Gå til innhold

Hvis dere hadde hatt tre jenter..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

..ville dere ha sagt dere fornøyd med det eller prøvd en siste gang for å få gutt? 

Orker ikke svar på at kjønn ikke teller, at det handler om at barnet er friskt. Er såå enig! Men akkurat nå så lurer jeg kun på spørsmålet mitt og ikke noe annet.

Anonymkode: 3a6e7...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg stoppet etter 2 jenter. Jeg ville helt ærlig ikke ha flere barn, ikke min eks heller. Han ønsket seg en gutt siste gangen, men ble fornøyd med jenta vi fikk da også.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vært storfornøyd med tre jenter. Jeg synes det er mye mer praktisk med alle barn av samme kjønn, og har aldri skjønt dette med at det er så om å gjøre å få begge deler. 

Jeg hadde mest lyst på to jenter, men førstemann ble en gutt. Da andremann var på vei, håpet jeg det også ble gutt, så vi slapp en av hvert kjønn, og følte jeg var kjempeheldig da jeg endte opp med to gutter. 

Anonymkode: 941ab...ddc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohoi, tre jenter hadde vært veldig nok for meg, du får hendene fulle med dem i puberteten. Men det kan jo tenkes de kan ha godt av en lillebror å ta ta vare på. Får du jente nummer fire er jo det også hyggelig, særlig hvis du har en hytte eller liknende å rømme til når de blir eldre.:P

Jeg har en av hver og syntes det var nok med to barn, kjønn spiller ingen rolle for meg.

Anonymkode: 551dd...adb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde mest lyst på to jenter, men førstemann ble en gutt. Da andremann var på vei, håpet jeg det også ble gutt, så vi slapp en av hvert kjønn, og følte jeg var kjempeheldig da jeg endte opp med to gutter. 

Anonymkode: 941ab...ddc

Jeg skjønner heller ikke ønsket om ulike kjønn, så får meg at det ble mer kræsj i oppveksten før jeg fikk barn selv. Men nå har jeg jevngammel gutt og jente og de har vært bestekompiser hele veien, det var mye mer konkurranse mellom meg og søsteren min da vi vokste opp, helt inn i voksenalder.

Anonymkode: 551dd...adb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 2 nydelige jenter, og ønsket oss en gutt for familiebalansering. Har ikke bror selv, og var veldig spent hvordan det er å være mamma til en liten gutt. Er snart 40.

Leste om kjønnsbestemt befruktning i utlandet med PGD. Men fant ikke så mye info på norsk på nettet. All info var utdatert, og de som var i samme situasjon som meg, enten giddet ikke svare på mine spørsmål på nettet eller har ikke logget seg på forum på lenge. Ble medlem av KG i 2017 av den grunn, og opprettet også et innlegg «Kjønnsbestemt befruktning», men igjen lyktes ikke med å komme i kontakt med de som hadde erfaring.

Tok sjansen, stolte på magefølelsen min, og fant en klinikk i Kypros (det er veldig mange klinikker i Kypros som driver med ivf med PGD). Var veldig fornøyd både med oppfølgingen i forkant og etterkant av behandlingen.

I dag er jeg gravid med 2 guttebabyer. :)

Jeg er ikke innom KG ofte. Opprettet en mail adresse [email protected] for de som er i samme situasjon, og ønsker å komme i kontakt med en som har vært gjennom hele prosessen. Er ikke åpent om mitt valg ovenfor bekjente og nære (kun mannen min og min mor som vet om det). Anonymisert epostadresse av den grunn. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

..ville dere ha sagt dere fornøyd med det eller prøvd en siste gang for å få gutt? 

Orker ikke svar på at kjønn ikke teller, at det handler om at barnet er friskt. Er såå enig! Men akkurat nå så lurer jeg kun på spørsmålet mitt og ikke noe annet.

Anonymkode: 3a6e7...0b8

Jeg troe ikke jenter har like mye igjen for å få en lillebror. Derimot tror jeg gutter har veldig godt av å vokse opp med søstre på lang sikt. 

Ikke forskningsbasert overhode, men basert på egen erfaring med menn som har vokst opp uten andre kvinner i sitt liv enn sin mor. De ser for meg ut til å ofte ha mindre forståelse for og mindre respekt for kvinner.

Anonymkode: d54e0...f71

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, 3 barn hadde vært mer enn nok, og har ikke noe ønske om kjønnsbalanse (har to jenter). Tenkte tanken "det hade vært hyggelig med en lillebror"men det ble ved tanken og er ingen ting vi vurderte seriøst. En lillesøster ville også "vært hyggelig", men akk så slitsomt uansett kjønn. Så en fjerde hadde ikke vært aktuelt. 

Anonymkode: eac0d...297

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to jenter, og skal ikke ha flere, har aldri savnet å få en gutt.

Anonymkode: 61a4d...2f1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ett barn, en sønn. Når han var liten tenkte jeg at det hadde vært hyggelig med et barn til, da hadde det vært gøy med motsatt kjønn. Men, vi "somlet" oss aldri til å få en til og når er sønnen vår tenåring og jeg har oppdaget hvor mye drama det er rundt jentene i vennegjengen hans og er egentlig veldig glad det aldri ble noen datter her i huset. Er selv oppvokst med to søstre så vet jo hvordan vi jenter kan være, visste bare ikke hvor mye lettere det er med tenåringssønner.  

Anonymkode: 4b334...a14

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bestemme seg for å gå for et barn til er jo en stor beslutning, og jeg kan ikke se hvordan hensynet til å få et annet kjønn blir det viktigste argumentet i en slik vurdering. Selv har jeg snart tre gutter, og ville aldri tenkt at vi skulle prøve på et fjerde barn kun pga kjønn. Selv om jeg ser sjarmen med fire barn, er jeg rimelig sikker på at det ikke er aktuelt for oss, og det med kjønn spiller ingen rolle. Selv om det virker fint med en blandet flokk mtp kjønn, er det også noen fordeler som kan oppstå ved rene gutte/jenteflokker, som jeg ikke hadde tenkt på før jeg fikk to gutter selv. Mannen min syns dog det hadde vært fint med en jente, mest fordi han selv bare har brødre og fettere og syns han hadde lite kontakt med jenter i barndommen. Sånn mtp det har jo mine barn jevngamle kusiner og per nå flere jentevenner i bhg, og jeg ser jo fordelene med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke etter 3, 4 barn blir for mye, men jeg hadde nok gjort det etter to av samme kjønn for å prøve å få et tredje som ikke var det kjønnet. 

Anonymkode: f8e7b...ef5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har to jenter og synes det er toppen. Har ikke planer om å få flere barn.

Anonymkode: f2a44...451

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hadde ikke gått for et fjerde barn bare for å prøve å få en gutt. Tror ikke jeg kommer til å gå for et tredje barn bare for å prøve å få en gutt heller. Dersom jeg velger å gå for et tredje barn er det fordi jeg ønsker et barn til, ikke noe med kjønn å gjøre. Har to jenter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig synes jeg det er utrolig trist at du føler at du savne noe i livet ved de 3 jenter du allerede har.  Hvor gammel er de?  Hva skjer hvis du får en fjerde eller femte jente?   Bare vent til de begynner å bli tenåringer som kommer tu å ønsker å enten drikke store mengder av alkohol, eller flytte langt vekk fra hele gjengen. 

Anonymkode: 95367...87a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Egentlig synes jeg det er utrolig trist at du føler at du savne noe i livet ved de 3 jenter du allerede har.  Hvor gammel er de?  Hva skjer hvis du får en fjerde eller femte jente?   Bare vent til de begynner å bli tenåringer som kommer tu å ønsker å enten drikke store mengder av alkohol, eller flytte langt vekk fra hele gjengen. 

Anonymkode: 95367...87a

Jeg har alltid ønsket meg mange barn. Om det hadde blitt en jente til hadde jeg blitt kjempe glad. Spørsmålet mitt var mer «sansynlighets» spørsmål. Om sjangsen er stor for at det blir en jente igjen, eller om det er 50/50. Om jeg ikke får mitt fjerde barn kommer jeg til å føle et savn, om det er gutt eller jente har ingen betydning.

Anonymkode: 3a6e7...0b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ønska vi oss ikke kjønn, men barn. Men må innrømme at jeg ble råfornøyd med jente første gang, syntes det var litt skumlere/mer ukjent med gutt. Håpet neste ble jente og når vi ble garvide igjen. Praktisk med arving av klær, deling av rom, og så følte jeg meg trygg i rollen som jentemamma. Neste ble gutt, og det var like supert! Ikke skummelt eller vanskelig, bare masse kos og kaos. Nå venter vi nr tre, og denne gangen tenkte at det hadde blitt stas med en gutt til, trives minst like godt som guttemamma. Og storesøster digger lillebror og ville ha en til. Men nå er det jente vei, og vi gleder oss masse!

Hadde jeg fått tre jenter (eller gutter) tror jeg vi hadde vært ferdige etter tredje uansett altså, men det er fordi jeg kjenner det holder med tre barn.

Men skjønner at dere ønsker begge kjønn. Ønsker dere fire barn synes jeg dere bare skal kjøre på! Sjansen for gutt/jente er vel uansett ca 50/50, så det er jo gode odds.

Anonymkode: 7cdf1...773

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer heller ikke forstå at kjønn på barna er så viktig. Har nylig født mitt andre barn, godjente nummer to, og kjønnet hennes føltes helt irrelevant på en måte. Det som er spennende, er hennes unike personlighet og særtrekk. De to barna mine er begge helt spesielle og ulike selv om de begge er jenter. Man er jo mye mer enn sitt kjønn!

Personlig ville jeg aldri ha valgt antall barn på noe annet grunnlag enn hva vi som familie ønsker og har kapasitet til. For mannen og jeg har to barn vært drømmeantallet hele veien, fordi det ikke blir altfor kaotisk i hverdagen, samtidig som de har søsken. Hva slags barn de tre barna ble, jenter eller gutter, det var helt utenfor vår kontroll. Det fikk naturen bestemme.

Anonymkode: f0a71...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
På 9.2.2018 den 6.43, AnonymBruker skrev:

..ville dere ha sagt dere fornøyd med det eller prøvd en siste gang for å få gutt? 

Orker ikke svar på at kjønn ikke teller, at det handler om at barnet er friskt. Er såå enig! Men akkurat nå så lurer jeg kun på spørsmålet mitt og ikke noe annet.

Anonymkode: 3a6e7...0b8

Vi ville ikke ta sjansen, og gikk for gender selection.

Anonymkode: d5988...146

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...