Gå til innhold

Hvor rart er det å spørre om noen vil treffes? Når du på en måte har avvist dem tidligere.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler på en måte med deg. Det er tragisk og gå å leve livet på innsida på den måten. Jeg har kjent på noen sånne ting her i livet, så derfor er det kanskje rart om jeg henger meg opp i en ting, nemlig din redsel for at han skal tro det er en date. Du sier du har følelser, kåthet, og tenning for fyren. Dette høres ikke ut som vennefølelser,  og jeg kan garantere at han ikke vil bare være venner.  Pulevenner eller kjærester bør dere bli. Skal du få deg en omgangsvenn for samtaleterapi, så må det være en du ikke har sånne følelser for. Har du betrodde venninner forresten? 

Anonymkode: 2bbb9...06b

Hvorfor var du redd for at han skulle tro det var en date? Synes det er en merkelig ting å være redd for. Men jeg er det jo selv.

jeg angrer så fryktelig på at jeg ikke tok sjansen når han spiurte. Flere ganger til og med. Nå ligger det vel på meg. Jeg bate føler jeg må roe meg ned litt, før jeg evt gjør det. 

Anonymkode: efb68...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, sjonkelrolf skrev:

Du vil altså sette deg i respekt? Én ting som får meg til å miste respekten for et menneske totalt, er nettopp de som sier en ting og mener/gjør det stikk motsatte, gir personer falske forhåpninger. Altså de som seiler under falskt flagg. Noe ála det jeg har lest i denne tråden.

Det finnes faktisk andre måter å finne ut om man blir brukt eller ikke enn å behandle folk som dritt. Og vet du hva? Det er jo nettopp å se på hva en person gjør ift. det personen sier. Og hvis de to tingene ikke stemmer overens bør varsellampene lyse.

Du skrev bla. dette:

Ærlig talt, hva forventer du egentlig hvis du avviser noen? Man skulle jo tro at en mann med respekt for seg selv selvfølgelig går videre etter å ha blitt avvist. Å avvise noen betyr vel at man ikke ønsker den personen i livet sitt på den måten, eller i det hele tatt? Eller er avvisning en del av en eller annen syk form for spill som tydeligvis går i arv fra mor til datter?

Kan jo spørre om du har hørt noe fra ham siden sist?

Det jeg har hørt fra han er 2 likes på 2 bilder jeg har lagt ut. Jeg må gjøre noe :(((

Anonymkode: efb68...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg har hørt fra han er 2 likes på 2 bilder jeg har lagt ut. Jeg må gjøre noe :(((

Anonymkode: efb68...cf1

Det er faktisk opp til deg, ja. Ene og alene. Man kan vel trygt si at det "brenner på dass" for din del.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, sjonkelrolf skrev:

Det er faktisk opp til deg, ja. Ene og alene. Man kan vel trygt si at det "brenner på dass" for din del.

Jaaaaaa:///// jeg har ikke sendt noe enda. Jeg føler liksom på meg at han kommer til å bli sur

Anonymkode: efb68...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jaaaaaa:///// jeg har ikke sendt noe enda. Jeg føler liksom på meg at han kommer til å bli sur

Anonymkode: efb68...cf1

Og det som i hvert fall kommer til å skje hvis du ikke gjør noe er at du mister ham. Det er bare et tidsspørsmål før det skjer, og det kan skje uten forvarsel, sånn at du får greie på det først når det er for sent. Kanskje han allerede har gitt deg opp, hvem vet? Regner ikke med at du har hørt så mye fra ham den siste tiden? For ham fremstår du som totalt uinteressert i ham, er det dét inntrykket du vil at han skal sitte med?

Hvordan jeg vet dette? Jo, fordi jeg har vært akkurat der han du gnåler om befinner seg nå. Det er slik adferd du viser som gjør at man forbinder forelskelse med noe negativt, hvor forelskelse blir synonymer med nervøsitet, usikkerhet, indre uro etc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sjonkelrolf skrev:

Og det som i hvert fall kommer til å skje hvis du ikke gjør noe er at du mister ham. Det er bare et tidsspørsmål før det skjer, og det kan skje uten forvarsel, sånn at du får greie på det først når det er for sent. Kanskje han allerede har gitt deg opp, hvem vet? Regner ikke med at du har hørt så mye fra ham den siste tiden? For ham fremstår du som totalt uinteressert i ham, er det dét inntrykket du vil at han skal sitte med?

Hvordan jeg vet dette? Jo, fordi jeg har vært akkurat der han du gnåler om befinner seg nå. Det er slik adferd du viser som gjør at man forbinder forelskelse med noe negativt, hvor forelskelse blir synonymer med nervøsitet, usikkerhet, indre uro etc.

Kan du si litt om hva den jenta gjorde?  Som du likte? 

Anonymkode: efb68...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du si litt om hva den jenta gjorde?  Som du likte? 

Anonymkode: efb68...cf1

Jeg trenger ikke gå i detaljer om hva hun gjorde eller ikke gjorde. Men poenget her er at du fremstår tvetydig, uklar og dermed gjør du det veldig vanskelig for ham å vite hvor han har deg. Det å gå rundt og være forelsket i sånne man er usikre på er ganske slitsomt i lengden. Du har avvist ham når han har tatt initativ, flere ganger (jada, du sier du pratet det bort, men det er også i realiteten en avvisning). Det gjør at det sitter veldig langt inne for  ham å ta initiativ nå, for man får følelsen av at man maser. Tipper at du ikke liker mas om sånt? Da venter man på at motparten, altså deg i dette tilfellet, skal spørre, men har et lite håp og dermed holder kontakten, med små "drypp" av og til. Ikke for ofte, ref. det med mas. Men hans tålmodighet har en grense, du kan ikke vite når den tar slutt. 13 mnd er tross alt lang tid...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, sjonkelrolf skrev:

Jeg trenger ikke gå i detaljer om hva hun gjorde eller ikke gjorde. Men poenget her er at du fremstår tvetydig, uklar og dermed gjør du det veldig vanskelig for ham å vite hvor han har deg. Det å gå rundt og være forelsket i sånne man er usikre på er ganske slitsomt i lengden. Du har avvist ham når han har tatt initativ, flere ganger (jada, du sier du pratet det bort, men det er også i realiteten en avvisning). Det gjør at det sitter veldig langt inne for  ham å ta initiativ nå, for man får følelsen av at man maser. Tipper at du ikke liker mas om sånt? Da venter man på at motparten, altså deg i dette tilfellet, skal spørre, men har et lite håp og dermed holder kontakten, med små "drypp" av og til. Ikke for ofte, ref. det med mas. Men hans tålmodighet har en grense, du kan ikke vite når den tar slutt. 13 mnd er tross alt lang tid...

Ok. Jeg skal sende ham en melding. Snart. 

Men jeg er så redd for å få bekreftet at jeg bare har vært et tidsfordriv og han egentlig aldri følt me noe :/

Anonymkode: efb68...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Jeg skal sende ham en melding. Snart. 

Men jeg er så redd for å få bekreftet at jeg bare har vært et tidsfordriv og han egentlig aldri følt me noe :/

Anonymkode: efb68...cf1

Eller så får du høre at han ble lei og har gått videre, at han ikke orket mer. Basert på hva jeg har lest i denne tråden ville jeg nok vært mer bekymret for det siste om jeg var deg.

Endret av sjonkelrolf
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sjonkelrolf skrev:

Eller så får du høre at han ble lei og har gått videre, at han ikke orket mer. Basert på hva jeg har lest i denne tråden ville jeg nok vært mer bekymret for det siste om jeg var deg.

Ja, det kan bli spennende å se. Litt typisk/rart om han hadde gått videre sånn plutselig når jeg ble "klar" da :) har jo alltid likt han, men hatt store personlige problemer. 

Han har likt bilder jeg har lagt ut, men han har ikke skrevet med meg på 5 dager nå. Jeg er redd han misforstod det med at jeg akrev at jeg ventet svar fra en venn og ikke han. Du vet, det jeg skrev om at "vi skal snart ut", da han taklet "vi" som om jeg mente meg og han, og jeg unnskyldte det. 

Æsj, dette er noe dritt. 

Jeg må jo bare godta det hvis han har gått videre. Jeg krever ikke at menn skal sitte og vente. Men jeg har tenkt jeg må roe meg ned litt før jeg tar kontakt. Blir så fort kleint om man gjør det. 

Hvis han faktisk sier nei og ikke foreslår en annen dag, hva takler jeg det som da? At han vil vise meg at han ikke bare stiller opp så fort jeg knipser med fingern, eller at jeg bare har vært et tidsfordriv?

Anonymkode: efb68...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 13 mnd er det kanskje ikke så rart at man går lei, vil jeg si.

Hvordan tror du det høres ut for ham, når du unnskyldte deg at du var uklar med hva du mente med "vi", at da mente du deg og venninna di, og ikke du og ham?

Hva er det egentlig du har lyst til med ham? For du har jo skrevet tidligere at du ikke vil møte ham eller at han skal se på det som en date, men bare ha kontakt. Eller har det endret seg nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, sjonkelrolf skrev:

Etter 13 mnd er det kanskje ikke så rart at man går lei, vil jeg si.

Hvordan tror du det høres ut for ham, når du unnskyldte deg at du var uklar med hva du mente med "vi", at da mente du deg og venninna di, og ikke du og ham?

Hva er det egentlig du har lyst til med ham? For du har jo skrevet tidligere at du ikke vil møte ham eller at han skal se på det som en date, men bare ha kontakt. Eller har det endret seg nå?

Er redd konklusjon ble at jeg ikke var intressert i å høre fra ham ja og at han derfor holder avstand. Men jeg er litt stresset i hverdagen for tiden og må klare å holde fokus. Da orker jeg ikke tanken på at "har han svart nå?" og sjekke mobilen hele tiden... 

Først og fremst kontakt, men kanskje sammen. Det må taes sakte uansett. Det som har forandret seg er at jeg tør mer.. 

Anonymkode: efb68...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må taes sakte uansett. Det som har forandret seg er at jeg tør mer.. 

Anonymkode: efb68...cf1

Og hvordan har du vist det med handling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, sjonkelrolf skrev:

Og hvordan har du vist det med handling?

Det er det som ikke er vist. 

Anonymkode: efb68...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er det som ikke er vist. 

Anonymkode: efb68...cf1

Og da spiller det ingen rolle hva du sier, for det er det du (ikke) gjør som teller. Hvis det man sier og det man gjør ikke stemmer overens er ens egne ord fullstendig verdiløse.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frustrerende å lese denne tråden. Send melding!! Just do it. Det er ikke farlig uansett hva som skjer, og det er definitivt deg ballen ligger hos! Hvis han foreslår en annen dag er det fordi han er opptatt den dagen. Skal han avlyse alt pga du spør? Da svarer du ja til den nye dagen han foreslår.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

25 minutter siden, Bestemor Piletre skrev:

Frustrerende å lese denne tråden. Send melding!! Just do it. Det er ikke farlig uansett hva som skjer, og det er definitivt deg ballen ligger hos! Hvis han foreslår en annen dag er det fordi han er opptatt den dagen. Skal han avlyse alt pga du spør? Da svarer du ja til den nye dagen han foreslår.

Selvfølgelig skal han ikke avlyse alt pga meg. 

Anonymkode: efb68...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han spør hvorfor jeg plutselig er intr. Eller sender meg et irritert svar, noen som vet hva jeg kan si?  Jeg vil ikke fremstå som at jeg plutselig forventer at han stiller opp på mine premisser. Og det gjør jeg heller ikke. 

Hadde en mann vist meg lite interesse og så plutselig spurt om å treffes etter lang tid, hadde heller ikke jeg bare sagt tvert "ja". 

Men jeg vet ikke hva slags svar jeg skal gi på det. 

Anonymkode: efb68...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@sjonkelrolf i første innlegget sitt skriver du at det er et glatt nei hvis jeg faktisk spurte ham. Er det jeg er spent på, siden han skriver "kanskje neste gang". Jeg lurer på om jeg bre skal ta den kjedelige veien og la det ligge. Men jeg føler det er så feil. Jeg stopper jo helt opp o jeg skal feige ut hele tiden. Men du aner ikke hvor redd jeg er for å være påtrengende........

Anonymkode: efb68...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

@sjonkelrolf i første innlegget sitt skriver du at det er et glatt nei hvis jeg faktisk spurte ham. Er det jeg er spent på, siden han skriver "kanskje neste gang". Jeg lurer på om jeg bre skal ta den kjedelige veien og la det ligge. Men jeg føler det er så feil. Jeg stopper jo helt opp o jeg skal feige ut hele tiden. Men du aner ikke hvor redd jeg er for å være påtrengende........

Anonymkode: efb68...cf1

Nei, jeg sa i mitt første innlegg (hvis det er det innlegget du sikter til) at han neppe kommer til å gjøre noen fremstøt etter å ha blitt avvist tidligere. At du har null garanti for at du ikke får døra smelt i trynet. Jeg skrev ikke at det ville bli et glatt nei hvis du faktisk spør. Det kan også gå andre veien, dvs den rette veien. Men det er faktisk opp til deg nå. Og hittil har du utifra dine egne handlinger (hvor mange ganger har jeg ikke sagt at det er dine handlinger som teller, ikke hva du sier) ikke vist noe vilje til å ofre noe som helst.

Endret av sjonkelrolf
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...