Gå til innhold

Hvor rart er det å spørre om noen vil treffes? Når du på en måte har avvist dem tidligere.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du las innlegg nr 461 så skriver jeg noe om dette. Men hvordan i helvete blir man kvitt det? Jeg er livredd for hjernen, og den gjør det samme mot meg nå!! Jeg er redd for noe som jeg mest sannynlig ikke trenger å være redd for. Jeg vil sende den meldingen, for at han skal se at jeg vil ha kontakt!

hvordan vet jeg om jeg er intressert i HAN eller bildet av han? For noen uker siden traff jeg han tilfeldig og vi tok en klem, og etter det har jeg bare tenkt på hvordan det er å stå inntil kroppen hans :( 

jeg lurer også på hva sannsynligheten er for at han faktisk føler det samme. Noen skrev også i en annen tråd her om at enkelte bare vet at de er riktig for hverandre, men at tidspunktet er feil. Håper jo dette stemmer her, men jeg legger ikke sjelen i det skuratt... :( 

Anonymkode: efb68...cf1

Da har du jo bestemt deg da. Et døgn inneholder 24 timer, det er mange timer hvor det er mulig å sende en melding. Bare gjør det eller så slutter du å kverne på dette. 

Du vet om du er interessert i han eller bildet av han ut i fra hvordan følelsene dine utvikler seg. Dvs. hvis dere dater og du mister interessen = du var egentlig ikke interessert. Det er det som er så fint med dating, du får finne ut av disse tingene. Hvis du legger han på hylla så vil du også miste interessen etter hvert.

Timing er selvfølgelig en faktor, sliter med det om dagen selv. Å vite med sikkerhet at man er riktig for hverandre er i overkant romantiserende, det sier bare noe om at man har god kjemi og at livssituasjonen generelt passer. At han sitter med de samme følelsene om deg er lite sannsynlig, men du vil aldri vite helt sikkert om du ikke tar kontakt. En ting som er sikkert er at slik du holder på så ødelegger du deg selv. Det finnes ingen mann som er verdt å ødelegge seg selv for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Valmuefrø skrev:

Da har du jo bestemt deg da. Et døgn inneholder 24 timer, det er mange timer hvor det er mulig å sende en melding. Bare gjør det eller så slutter du å kverne på dette. 

Du vet om du er interessert i han eller bildet av han ut i fra hvordan følelsene dine utvikler seg. Dvs. hvis dere dater og du mister interessen = du var egentlig ikke interessert. Det er det som er så fint med dating, du får finne ut av disse tingene. Hvis du legger han på hylla så vil du også miste interessen etter hvert.

Timing er selvfølgelig en faktor, sliter med det om dagen selv. Å vite med sikkerhet at man er riktig for hverandre er i overkant romantiserende, det sier bare noe om at man har god kjemi og at livssituasjonen generelt passer. At han sitter med de samme følelsene om deg er lite sannsynlig, men du vil aldri vite helt sikkert om du ikke tar kontakt. En ting som er sikkert er at slik du holder på så ødelegger du deg selv. Det finnes ingen mann som er verdt å ødelegge seg selv for.

Ja, jeg mente ikke å gi uttrykk for at jeg tenker at han er "the only one" . Jeg møter en annen mann og har jo møtt enda flere ila livet, og vi klaffer på alle måter men følelsene er fraværende. :( de sitter igjen hos han her. 

Jeg fatter bare ikke hvorfor han har holdt kontakten med meg hvis han ikke har følelser. 

Jeg er bare så redd jeg ikke vil oppleve dette igjen! 

Anonymkode: efb68...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så synd at du glatt hopper over det som Valmuefrø, meg selv og andre har skrevet til deg igjen og igjen - IKKE send den meldingen! Fordi den voldsomme usikkerheten, overanalyseringen og grublingen din vil ikke forsvinne om han svarer. Ei heller om dere begynner å date og han viser at han er interessert. Tvert om, jeg mistenker den kommer til å bli hundre ganger verre.

Du vil virkelig ikke dra ham, eller noen andre, inn i dette tankekjøret ditt. Det fortjener han virkelig ikke. Du er ikke klar for noe forhold nå. Du kommer til å slite ham ut med all usikkerheten og overanalyseringen på alt han sier og gjør (og evt alt han ikke sier og gjør). I verste fall ender det med at han går fordi han ikke orker, og det vil nok ikke akkurat hjelpe på usikkerheten din og vil gjøre deg enda verre. "Bekrefte" at det går galt, du ikke er verdt et forhold, du ikke burde sendt melding osv osv osv.

Du trenger hjelp. Den ene meldingen du evt sender vil ikke hjelpe på det som faktisk er problemet ditt. Du trenger hjelp helt uavhengig av om du sender den meldingen eller ikke.

Anonymkode: 340f0...daf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Valmuefrø skrev:

Da har du jo bestemt deg da. Et døgn inneholder 24 timer, det er mange timer hvor det er mulig å sende en melding. Bare gjør det eller så slutter du å kverne på dette. 

Du vet om du er interessert i han eller bildet av han ut i fra hvordan følelsene dine utvikler seg. Dvs. hvis dere dater og du mister interessen = du var egentlig ikke interessert. Det er det som er så fint med dating, du får finne ut av disse tingene. Hvis du legger han på hylla så vil du også miste interessen etter hvert.

Timing er selvfølgelig en faktor, sliter med det om dagen selv. Å vite med sikkerhet at man er riktig for hverandre er i overkant romantiserende, det sier bare noe om at man har god kjemi og at livssituasjonen generelt passer. At han sitter med de samme følelsene om deg er lite sannsynlig, men du vil aldri vite helt sikkert om du ikke tar kontakt. En ting som er sikkert er at slik du holder på så ødelegger du deg selv. Det finnes ingen mann som er verdt å ødelegge seg selv for.

Vel, kanskje jeg bre er forelsket i han som en nettvenn?! Har jo møtt han altså, men jeg forstår ikke hvorfor han betyr så mye for meg! Og så er det så dumt og bortkastet at jeg har brukt så masse tid og krefter på å tenke på ham!!

Anonymkode: efb68...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og 25 sider med innlegg og andres tid. Får du bestemt deg?

Anonymkode: a78cb...dcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

...og 25 sider med innlegg og andres tid. Får du bestemt deg?

Anonymkode: a78cb...dcc

Folk bestemmer selv om de skal henge på kg eller ikke! Og svare meg. 

Anonymkode: efb68...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje litt overtroisk av mgeg. Men føler at det er stengt for meg. Jeg klrer bàre ikke å sende meldingen. Men det er så vosnt...føles som jeg kastet en person ut av livet mitt mot min viljje

Anonymkode: efb68...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, AnonymBruker said:

Kanskje litt overtroisk av mgeg. Men føler at det er stengt for meg. Jeg klrer bàre ikke å sende meldingen. Men det er så vosnt...føles som jeg kastet en person ut av livet mitt mot min viljje

Anonymkode: efb68...cf1

Flott, da har du tatt en avgjørelse. For din egen del: Få hjelp til de tankene du har sånn at du kan få det bedre i fremtiden. :)

Anonymkode: 340f0...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flott, da har du tatt en avgjørelse. For din egen del: Få hjelp til de tankene du har sånn at du kan få det bedre i fremtiden. :)

Anonymkode: 340f0...daf

Det jeg vil er å ha kontakt da... 

Anonymkode: efb68...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det jeg vil er å ha kontakt da... 

Anonymkode: efb68...cf1

Ja, men du kommer ikke til å tørre å gjøre det. Så fokuser heller på deg selv og jobb for å få det bedre med deg selv. 

Anonymkode: 340f0...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flott, da har du tatt en avgjørelse. For din egen del: Få hjelp til de tankene du har sånn at du kan få det bedre i fremtiden. :)

Anonymkode: 340f0...daf

Anonymkode: efb68...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tror du jeg kan ta kontakt igjen med han senere? 

Anonymkode: efb68...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men tror du jeg kan ta kontakt igjen med han senere? 

Anonymkode: efb68...cf1

Selvsagt kan du ta kontakt med han senere. Om han er interessert da er en annen sak. 

Anonymkode: 4f4a7...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt kan du ta kontakt med han senere. Om han er interessert da er en annen sak. 

Anonymkode: 4f4a7...22a

Men han virket intressert for 2 år siden og. Da hadde jeg ikke tenkt at han enda er intressert om 2 år. Men det er han kanskje da, han har ihvertfal holdt kontakten.

Anonymkode: efb68...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så han tilfeldigvis for noen minutter siden og. Jeg turte ikke prate med han. Han satt i tlf, så jeg tenkte at han kanskje snakket med en jente han liker eller hva det enn kunne være. Var på et kjøpesenter og jeg bare tok trappa opp. Stod dee oppe litt for å vente på en melding, men så kom han etter hvert og jeg vet ikke om han så meg. Han bare gikk ut og stod der. Jeg bare gikk forbi.

han kan umulig føle det samme... tror kanskje bare det er jeg som går og tenker på han. Føles så bortkastet, på samme tid var det fint å like han. Men når det ikke skal føre noe godt med seg, så ønsker jeg bare å miste følelsene. Mne føles så feil å slette han. Skal jeg bare blokkere han ut av det blå over alt? Tror dere han i det hele tatt vil se det? 

Når det er såpass vanskelig å snakke med noen som det er så er dette forferdelig å bære på. Jeg har dårlig matlyst, klarer ikke sosialisere... osv

Anonymkode: efb68...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen her som kan hjelpe deg, TS. Gå og oppsøk hjelp til tankekjøret ditt.

Anonymkode: 340f0...daf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ingen her som kan hjelpe deg, TS. Gå og oppsøk hjelp til tankekjøret ditt.

Anonymkode: 340f0...daf

Jeg ignorerte han fordi jeg ikke visste hva jeg skulle si. :'( 

Men jeg vil ikke oppfattes som arrogant mot han :( huff.. Jeg er så nysgjerrig på hva vi kunne blitt.... Jeg har slike håp hele tiden. Men jeg vil glemme og :/ jeg finner ingen som når opp. 

Anonymkode: efb68...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
On 2/15/2018 at 1:49 PM, sjonkelrolf said:

Etter 13 mnd er det kanskje ikke så rart at man går lei, vil jeg si.

Hvordan tror du det høres ut for ham, når du unnskyldte deg at du var uklar med hva du mente med "vi", at da mente du deg og venninna di, og ikke du og ham?

Hva er det egentlig du har lyst til med ham? For du har jo skrevet tidligere at du ikke vil møte ham eller at han skal se på det som en date, men bare ha kontakt. Eller har det endret seg nå?

For mange er ikke 13 mnd lenge, som du har poengtert noen ganger. For jeg har opplevd at en rekke menn har ventet i mange år, er også en som har ventet og prøvd seg i 10 år nå, han begynte å skrive i 2008. Siden jeg ikke er spesielt pen eller attraktiv, og er innadvent, så vil jeg tro at dette er ganske vanlig. 

Anonymkode: 5bf43...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For mange er ikke 13 mnd lenge, som du har poengtert noen ganger. For jeg har opplevd at en rekke menn har ventet i mange år, er også en som har ventet og prøvd seg i 10 år nå, han begynte å skrive i 2008. Siden jeg ikke er spesielt pen eller attraktiv, og er innadvent, så vil jeg tro at dette er ganske vanlig. 

Anonymkode: 5bf43...99a

Ok, du opplever at menn skriver med deg flere år etter på, eller prøver de seg flere år etterpå?
Jeg har også en på lista som har "prøvd seg" i ca like mange år. Men jeg klarer ikke å ta han seriøst på samme måte. Jeg har heller ikke følelser for han. Grunnen kan være at han generelt fremstår useriøs når det kommer til et forhold. Han var sammen med ei venninne da vi var i tenårene og skrev til meg likevel. Dette er en del år siden, men han har tatt frem penisen og gnidd seg på meg og han har presset seg under genseren min selv om jeg ikke ville. Også i fylla. Dette er vel da en som ikke er så flink til å respektere andres grenser. Han har også hatt mange forskjellige kjærester. Jeg vet ikke hva jeg bør legge i det at han fremdeles tar kontakt....kanskje liker han meg ekstra godt, ellers så er det fordi han alltid vil prøve seg på de han ikke får, mens han har andre har knuller/er kjæreste med. Jeg har ikke helt orket å analysere han heller. Han er så absolutt ikke en jeg kan se en fremtid med, og han er alt for glad i alkohol og fest. 

Mulig det er en slik en som skriver med deg? Eller en åpenbart intressert?

Han jeg liker, tar jeg mer seriøst. men det er nok det at jeg fikk følelser også. Og han presser seg ikke over grenser, drikker alkohol og oppfører seg barnslig. Lettere å ta seriøst bare. Ja, jeg føler noe enda....jeg tar meg jo i å spørre meg om han fremdeles har for meg og. Jeg er kanskje ikke hodestups lenger, men jeg har disse følelsene. -der jeg tenker på han, skulle ønske jeg kunne spole tiden tilbake osv.

Anonymkode: efb68...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Ok, du opplever at menn skriver med deg flere år etter på, eller prøver de seg flere år etterpå?
Jeg har også en på lista som har "prøvd seg" i ca like mange år. Men jeg klarer ikke å ta han seriøst på samme måte. Jeg har heller ikke følelser for han. Grunnen kan være at han generelt fremstår useriøs når det kommer til et forhold. Han var sammen med ei venninne da vi var i tenårene og skrev til meg likevel. Dette er en del år siden, men han har tatt frem penisen og gnidd seg på meg og han har presset seg under genseren min selv om jeg ikke ville. Også i fylla. Dette er vel da en som ikke er så flink til å respektere andres grenser. Han har også hatt mange forskjellige kjærester. Jeg vet ikke hva jeg bør legge i det at han fremdeles tar kontakt....kanskje liker han meg ekstra godt, ellers så er det fordi han alltid vil prøve seg på de han ikke får, mens han har andre har knuller/er kjæreste med. Jeg har ikke helt orket å analysere han heller. Han er så absolutt ikke en jeg kan se en fremtid med, og han er alt for glad i alkohol og fest. 

Mulig det er en slik en som skriver med deg? Eller en åpenbart intressert?

Han jeg liker, tar jeg mer seriøst. men det er nok det at jeg fikk følelser også. Og han presser seg ikke over grenser, drikker alkohol og oppfører seg barnslig. Lettere å ta seriøst bare. Ja, jeg føler noe enda....jeg tar meg jo i å spørre meg om han fremdeles har for meg og. Jeg er kanskje ikke hodestups lenger, men jeg har disse følelsene. -der jeg tenker på han, skulle ønske jeg kunne spole tiden tilbake osv.

Anonymkode: efb68...cf1

Han som har prøvd seg i 10 år er nok litt som du beskriver lenger opp her, ja. Han er en useriøs tulling på flere måter, men også sagt at han vil ha en fremtid med meg (men jeg er ikke interessert). Er også et par som har prøvd seg i ca 5 år, og flere av de er seriøse menn som har god sjans på damer, så jeg blir ikke klok på hvorfor de aldri gir opp, men tror mange kvinner har det sånn :P 

Jeg ser du ikke tør å ta kontakt med han du liker siden det har gått lang tid, men jeg har opplevd at en jeg avslo i 2013 fortsatt var interessert og ble glad for melding til tross for at han har gitt lite av seg selv de siste årene. Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt et glass vin og sendt 👍🏻

Anonymkode: 5bf43...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...