Gå til innhold

OL 2018


Angelheart2

Anbefalte innlegg

Fant ingen annen tråd om OL (og er veldig usikker på om denne passer best her på TV, under kultur eller under sport.....)

OL i PyeongChang er allerede i gang og spenningen er stor rundt "våre" utøvere.
Hvor mange medaljer tror dere Norge tar?
Hvem er de største favorittene i hver gren?
Vil vi få noen nye dopingsaker i år?
Hva med OL-sendingene på TVN/Discovery? Blir dette like severdig som vintersport på NRK?

Masse vi kan snakke om her, kjenner jeg.
Gleder meg masse til OL og håper å få med meg det aller meste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gleder meg jeg også, spesielt til de store etsppene våre er med i, 3mil, 5 mil osv. Og også kunstløp både for single og par, de ser helt magiske ut

Anonymkode: 89dd3...fd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med å finne entusiasmen og interessen denne gangen. Det blir så knotete sendeskjema, det er så mange av de gode som ikke er med, det er så mye dopingsnakk, og jeg er uhyre skeptisk til at det ikke er nrk som skal vise det. Det var ille nok da tv2 viste det. 

Anonymkode: 775e3...09c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg syyyykt :mynona: Jeg er skikkelig vintersportidiot.

Blir P1 med kvalifisering hopp normal bakke 13:30 I dag....

Hvor mange medaljer tror dere Norge tar? Mange :) Vi tar medaler I div langrenn, skiskyting herrer, hopp, skøyter, kombinert, alpint og på brett I div øvelser
Hvem er de største favorittene i hver gren? Marit Bjørgen / Johannes Klæbo I langrenn, Brødrene Bø I skiskyting, Tande I hopp, Rieber I kobinert, Bøkko og Pedersen på skøyter
Vil vi få noen nye dopingsaker i år? Selvfølgelig - naivt å tro noe annet
Hva med OL-sendingene på TVN/Discovery? Blir dette like severdig som vintersport på NRK? Rett og slett noe dritt. All vintersport hører hjemme på NRK, ferdig snakka!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg! Utrolig kjipt at det er noen andre enn NRK som sender. De har "beroliget" med at de bare skal vise reklame når det er langrenn og skiskyting. Latterlig. Hjelper ikke at rennet sendes i et bittelite vindu oppe i hjørnet mens reklamen går. 

Anonymkode: 0d9b9...d5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gleder meg! Utrolig kjipt at det er noen andre enn NRK som sender. De har "beroliget" med at de bare skal vise reklame når det er langrenn og skiskyting. Latterlig. Hjelper ikke at rennet sendes i et bittelite vindu oppe i hjørnet mens reklamen går. 

Anonymkode: 0d9b9...d5f

Det er vel sånn at de ikke sender reklame når normenn er I aksjon eller sender når det er innspurt I ett renn? Discovery mener de har lagt alt til rette.... Som med Håndball EM laster jeg ikke ned apper hvor jeg må legge igjen kortnr for jeg er sykt sløv med å si opp abbonement selv om det er gratis I 30 dager pga mesterskap - men jeg har GET hjemme og har I den forbindelse lastet ned Get-appen på mobil så jeg får sett alt jeg vil uansett hvor jeg er :nordvesta:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg jeg og, men mye blir vel sendt på natta? Håper de sender mye i reprise på dagen. Ellers vil ikke jeg få med meg så mye. Det begynner i morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Aurora** skrev:

Gleder meg jeg og, men mye blir vel sendt på natta? Håper de sender mye i reprise på dagen. Ellers vil ikke jeg få med meg så mye. Det begynner i morgen?

De har tjuvstarta I dag med curling og akkurat nå er det kvalifisering hopp normalbakke :)

Ellers er det langrenn/skiskyting som regel "tidlig" på morgenen norsk tid, som feks skiatlon som sendes hhv lørdag 0815 og søndag 0715.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at flere er engasjerte.
Selv gleder jeg meg egentlig til alt. Er også skikkelig sportsidiot (på TV, vel og merke...) og sitter spikret til TV når de store øvelsene går. Med unntak av i spennende innspurter, da jeg er mer oppe og hopper enn nede i sofaen.... :fnise:
Er kjempespent på TV-dekningen og håper de ikke ødelegger med altfor mye krampaktige forsøk på å gjøre alt morsomt, eller overdrevne sensasjonsintervjuer (ref Leersveen på TV2....)
Er også litt redd for reklameavbruddene, men håper de har rett når de sier de skal tilpasse.
Jeg er som regel positiv til at de bruker gamle idrettshelter til sidekommentatorer, men det fordrer at hovedkommentatoren er helproff og at de seg i mellom har god kjemi. Syns ikke TV2 fikk til dette med bruken av Kristin Størmer Steira eller Hjelmeseth, dessverre. Blir spennende å se hvordan TVNorge fikser det med Aamodt, Olafsen, Knudsen & co.

Har RiksTV-appen på telefonen og har sørget for at jeg kan koble denne til storskjermen på jobb, så her skal vi ikke gå glipp av mange minuttene, selv om jeg kjenner at den tiden da man kunne sitte oppe halve natta for å se sport selv m man skulle på jobb dagen etter, er litt over....

På en tippekonkurranse på jobb har jeg tatt i og tippet 28 medaljer til Norge... blir spennende å se hvordan vi ender ut!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sett min første VM sending (hopp kvalifiseringen), og ble ikke skremt av reklamene heldigvis. Men om det kommer mer reklame når viktigere renn sendes - vites ikke enda ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Trollmora, hvem kommenterte hopprennet? Var det greit?
Fikk ikke sett på selv i dag, dessverre..... Får jobbe litt ekstra hardt denne uka, så blir det tid til litt mer slack de neste to ukene :nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Angelheart2 Her finner du forresten oversikten over ekspertene og kommentatorene I de forskjellige grenene:

 

https://www.eurosport.no/ol/pyeongchang/2018/slik-blir-ol-pa-tvnorge-og-eurosport_sto6390870/story.shtml

Kommentatoren var helt åkey, syns kanskje kameravinkel kunne vært bedre og nærmere - men mulig det var fordi jeg så det på mobil og ikke TV :P

Endret av Trollmora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for god link. :ninuskapus:
Ser de har virkelig satset tungt på eks-utøvere, så det blir spennende å se hvordan de gjør seg som kommentatorer. Det er jo ikke automatisk slik at selv om du har vært høyt oppe i en idrettsgren så er du flink til å kommentere....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig :) 

Han som kommenterte hopp var ikke Remmen Evensen akkurat, men helt OK å høre på. Så får vi se/høre på de andre etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Én ting ser jeg fram til: å få slippe å høre på de ufattelig mange og helt overflødige intervjuene som NRK pleier å plage oss med. Til og med mens rennet pågår for fullt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når det gjelder OL og vinteridrett generelt er jeg skikkelig gammeldags, det må liksom bare gå på NRK og med alle de super-dedikerte kommentatorene. Men når jeg nå må innse at tidene er i endring skal jeg nok alikevel få med meg høydepunktene. Blir savnet etter fordums tider for stort, skrur jeg av lyden på tv'en og setter på NRK Sport :sjenert:

Endret av NullHull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede lagt merke til ett par kommentarer rundt omkring på sosiale medier, hvor folk klager over at en del russiske idrettsutøvere idet heile tatt får være med til disse lekene. Det brukes det "argumentet" at  ""en del russiske utøvere vissnok skal ha dopet seg tidligere"" og dermed burde visst INGEN russiskw utøvere noensinne få gå noe som helst igjen. 

Selv uskyldige og rene utøvere  som aldri har blitt mistenkt for noe som helst, burde vissnok aldri få muligheten til å være med noe som helst. Men dette er vel egentlig en ganske tåpelig  begrunnelse uten særlig substans. Med en slik begrunnelse så burde egentlig INGEN idrettsutøvere fra Norge få muligheten til å delta heller. Både Sundby og Johaug har jo blitt dømt for doping, i løpet av de siste par årene. Så det blir jo umulig å være sikker på alle de norske utøverne er uskyldige eller ikke... 

Anonymkode: d218b...6e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har allerede lagt merke til ett par kommentarer rundt omkring på sosiale medier, hvor folk klager over at en del russiske idrettsutøvere idet heile tatt får være med til disse lekene. Det brukes det "argumentet" at  ""en del russiske utøvere vissnok skal ha dopet seg tidligere"" og dermed burde visst INGEN russiskw utøvere noensinne få gå noe som helst igjen. 

Selv uskyldige og rene utøvere  som aldri har blitt mistenkt for noe som helst, burde vissnok aldri få muligheten til å være med noe som helst. Men dette er vel egentlig en ganske tåpelig  begrunnelse uten særlig substans. Med en slik begrunnelse så burde egentlig INGEN idrettsutøvere fra Norge få muligheten til å delta heller. Både Sundby og Johaug har jo blitt dømt for doping, i løpet av de siste par årene. Så det blir jo umulig å være sikker på alle de norske utøverne er uskyldige eller ikke... 

Anonymkode: d218b...6e9

Stor forskjell på systematisk og statsstøttet doping og en leppesalve og et ekstra støt med ventilatoren mener jeg - selv om vi absolutt ikke skal være for kjepphøye og naive å tro at alle nordmenn har rent mel i posen. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg som ett barn på julekvelden til å se hele OL. Hvert eneste minutt.

Jeg ble sykmeldt på Onsdag og det er for en grunn, nemlig OL 😊 

Anonymkode: 42f44...cfc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...