Gå til innhold

Baby nr 1!


Lene25

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Kaiaermeg skrev:

Ja, gleder meg til å passere 12 uker, og tilbringe høsten og vinteren med et voksende gull 😍 Ser for meg at det blir veldig koselig å være omtrent høygravid på julaften 😍

Woho 😄 

Ååh jeg og! 😍 spennende tider imøte🙏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5+4 

Plutselig, snart 6 uker. Formen er grei, jeg merker at det er murring og diverse som skjer der nede. Strekning(?) 🤔 Deiligt å kjenne noe. Ellers har jeg fått kjenne på kvalmen! Fredag kjente jeg på en uggen følelse. Ikke sånn at jeg må spy, men jeg kjenner det er noe som ligger der. Inatt merket jeg en syyyk kvalme. Fikk ikke sove og bare var helt ør av det. Spydde ikke, men vurderte sterkt og gå å gjøre det. Spennende nå fremover om jeg kommer til å kjenne noe mer. 

Håper lille spiren vår har det fint 🌱❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Så gøy med symptomer, @Lene25 😍 Håper du ikke får mer kvalme - kanskje ikke det kjekkeste symptomet 😂

Ja, føler vertfall at det er noe som er på gang. Er litt urealistisk at faktisk gikk, greier ikke å venne meg til tanken ennda😂😍 Hahah, la meg Igår og ble plutselig dritkvalm. Varte en stund før det forsvant like brått som den kom 😂 også, gulpet jeg idag tidlig😂 Så lenge spiren har det bra, så går det fint. Da tåler jeg det for en stund 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Lene25 skrev:

Ja, føler vertfall at det er noe som er på gang. Er litt urealistisk at faktisk gikk, greier ikke å venne meg til tanken ennda😂😍 Hahah, la meg Igår og ble plutselig dritkvalm. Varte en stund før det forsvant like brått som den kom 😂 også, gulpet jeg idag tidlig😂 Så lenge spiren har det bra, så går det fint. Da tåler jeg det for en stund 😂

Haha, jeg er på helt samme stadie mentalt 😂Huffda! Jeg kjenner bare på en enorm sultfølelse, enn så lenge - men prøver å ta litt sunne valg 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kaiaermeg skrev:

Haha, jeg er på helt samme stadie mentalt 😂Huffda! Jeg kjenner bare på en enorm sultfølelse, enn så lenge - men prøver å ta litt sunne valg 😂

Godt vi er flere 😂 

åh, det kan jo bli farlig 😂 Bra du prøver å velge sunt. Får ikke håpe jeg får en sånn sult, da kommer jeg til å trykke alt mulig i munnen 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, Lene25 skrev:

Godt vi er flere 😂 

åh, det kan jo bli farlig 😂 Bra du prøver å velge sunt. Får ikke håpe jeg får en sånn sult, da kommer jeg til å trykke alt mulig i munnen 😂

Ja, virkelig! Og så prøver jeg å holde litt tilbake, men jeg tenker at det kan ikke KUN være psykisk om magen romler og kroppen hiiger etter mat 😂Skal handle inn litt flere sunne alternativ etter jobb nå! Litt morsomt, for før helgen var rødbet SÅ godt... men i dag var det helt-helt feil 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Ja, virkelig! Og så prøver jeg å holde litt tilbake, men jeg tenker at det kan ikke KUN være psykisk om magen romler og kroppen hiiger etter mat 😂Skal handle inn litt flere sunne alternativ etter jobb nå! Litt morsomt, for før helgen var rødbet SÅ godt... men i dag var det helt-helt feil 😂

HAha, kjenner meg godt igjen😂 Har tenkt det samme når jeg var så kvalm. At det bare er innbillning😂 men er noe med det når jeg faktisk må gå å prøve å brekke meg. Og det skjer flere ganger på rad 😂

haha, så artig! Blir spennende hvordan /hvilke symptomer som kommer fremover 👏🏻😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lene25 skrev:

HAha, kjenner meg godt igjen😂 Har tenkt det samme når jeg var så kvalm. At det bare er innbillning😂 men er noe med det når jeg faktisk må gå å prøve å brekke meg. Og det skjer flere ganger på rad 😂

haha, så artig! Blir spennende hvordan /hvilke symptomer som kommer fremover 👏🏻😄

Huff, ja da ligger det virkelig noe i det 😮😂 jaa 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+0 

6 uker idag! Jeg merker at kvalmen/uggenheten kommer og går som den vil. Plutselig kan jeg være skikkelig dårlig, og i neste sekund så er den borte. Like fort som den kom. Har vært plaget spesielt når jeg har lagt meg i sengen, men nå føler jeg det ka skje når som helst. Ellers idag merket jeg når jeg skulle snu meg at det strakk og skjedde noe der nede. Nesten sånn at det var ubehagelig å snu seg 😳 Håper andre har kjent på det samme og at det er ingenting å være redd for 🙈  jeg merker det av og til visst jeg skal tørke meg på do også, at det strekker litt .. jeg er super dårlig på å forklare, men håper noen kjenner seg igjen 😂

Endret av Lene25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lene25 skrev:

6+0 

6 uker idag! Jeg merker at kvalmen/uggenheten kommer og går som den vil. Plutselig kan jeg være skikkelig dårlig, og i neste sekund så er den borte. Like fort som den kom. Har vært plaget spesielt når jeg har lagt meg i sengen, men nå føler jeg det ka skje når som helst. Ellers idag merket jeg når jeg skulle snu meg at det strakk og skjedde noe der nede. Nesten sånn at det var ubehagelig å snu seg 😳 Håper andre har kjent på det samme og at det er ingenting å være redd for 🙈  jeg merker det av og til visst jeg skal tørke meg på do også, at det strekker litt .. jeg er super dårlig på å forklare, men håper noen kjenner seg igjen 😂

Så gøy med 6 uker! 😄 

Hehe, om jeg presser litt når jeg tisser føler jeg at det kanskje stikker litt der livmoren er 😮 Det er nok noe med at kroppen strekker seg, ligamentet osv :) Tipper det er helt naturlig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Så gøy med 6 uker! 😄 

Hehe, om jeg presser litt når jeg tisser føler jeg at det kanskje stikker litt der livmoren er 😮 Det er nok noe med at kroppen strekker seg, ligamentet osv :) Tipper det er helt naturlig! 

Veldig 😄 

ja, føler det er på siden. Ikke «rett» opp liksom😂 Søren at vi ikke kan sende følelsene ol sånn at andre kan vite eksakt hva en snakker om😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+2 

I går var jeg hos legen. Jeg ville ta urinprøve og få en henvisning for tidlig ultralyd. Urinprøven var fin, ingen tegn til uvi! Dette hadde jeg sterkt utslag på når jeg hadde en abort, så veldig godt å få vite at det ikke var noe denne gangen. Svangerskapskontroll ville jeg vente med til min fastlege var tilbake fra ferie , slutten av juli. Dette passer meg egentlig ganske fint👏🏻

I dag tidlig fikk jeg melding om at jeg hadde fått time til ultralyd allerede idag! Wææ, sykt fort og ikke minst skummelt. Herregud hvor jeg grudde meg. 

Men, 

idag fikk jeg se at det var noe i magen også fikk jeg se blafring og høre hjertet ❤️ Det er enda tidlig, så gyn mente det ble bedre neste gang. Herregud😭❤️ Så lite, så vakkert❤️ 

Lykkelig ❤️ Håper spiren holder seg trygt der hele veien🌱

Nå skal jeg til legen slutten av juli og gyn slutten av august. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7+0 

7 uker idag 🤩 Måtte det gå hele veien. Jeg hadde en periode jeg ikke orket noe som helst. Var rett og slett på minus på humør og energi. Orket ingenting. Dermed kom jeg utav min gode rutine med tur. Grådig hardt å begynne igjen 😕 

Jeg merker at jeg har slitt litt mer med hodepine nå den siste tiden. Noe jeg leser andre også har 🤔 Kvalmen har ikke økt, men minsket? Føler den kommer og går sjeldnere. 

Jeg teller ned dager og uker til ferie og til en ny ultralyd i begynnelsen av august 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Lene25 said:

7+0 

7 uker idag 🤩 Måtte det gå hele veien. Jeg hadde en periode jeg ikke orket noe som helst. Var rett og slett på minus på humør og energi. Orket ingenting. Dermed kom jeg utav min gode rutine med tur. Grådig hardt å begynne igjen 😕 

Jeg merker at jeg har slitt litt mer med hodepine nå den siste tiden. Noe jeg leser andre også har 🤔 Kvalmen har ikke økt, men minsket? Føler den kommer og går sjeldnere. 

Jeg teller ned dager og uker til ferie og til en ny ultralyd i begynnelsen av august 😄

Symptomene kan variere veldig. Husker jeg stressa rundt ømme pupper. At på mandag var de super ømme, på torsdag var de ikke.  Sanek gjaldt kvalme 😂 

August er virkelig ikke så langt unna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, Gakkepus skrev:

Symptomene kan variere veldig. Husker jeg stressa rundt ømme pupper. At på mandag var de super ømme, på torsdag var de ikke.  Sanek gjaldt kvalme 😂 

August er virkelig ikke så langt unna. 

Ja, merker det. Har hatt ømme pupper/nipler helt før positiv test 😅 Som sagt, kvalmen kommer og går, men mindre nå enn hva det var 🙈 

Nei, ikke i det hele. Tror det kommer til å gå fort selv om det går seint 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente på en ny følelse i kveld. Følelsen av riving/strekning nederst i magen - begge sider. Kan og kanskje minnest om sting? Årh, kjenner jeg ble litt redd nå. Jeg blør ikke, og har heller ikke gjort det denne gangen. Men, jeg fikk en sykt dårlig følelse nå.. 

håper selvsagt det er helt uskyldig.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som ligamentsmerter, @Lene25! I så tilfelle er det et veldig positivt tegn, ting utvikler seg, vokser, akkurat som det skal 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være det? Har aldri hatt det tror jeg. Var ikke vondt, men veldig ubehagelig. Fikk en sånn følelse av at nå kommer det snart blod, men ingenting. Det tar jeg vertfall som positivt. Det varte ganske lenge synst jeg. Hadde det i et par timer sånn. Nesten som at det var best å ligge i fosterstilling (lå helt strak og uten å kjenne det før jeg bevegde på meg). 

Hm, håper det er det. Mye nytt for oss førstegangs 🙈

@Kaiaermeg

Endret av Lene25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...