Gå til innhold

Baby nr 1!


Lene25

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

HERLIG!!! Leste akkurat det du skrev til meg, og tenkte at nå må jeg sjekke! Fantastisk, gratulerer! Så glad på dine vegne ❤️Sitter faktisk med tårer i øynene, herlighet. For en glede ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Lene25 said:

HERREGUUUUD 😱😱😱😱 

Ser dere hva jeg ser?? Er det sant?😭😭😭

8535CDBB-A2D0-46AB-BA47-1FD0779AABCF.jpeg

🤭🤭🤭 

Når man minst venter det! Gratulerer. Veldig glad på dine vegne 🤰🤱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, blomst12 skrev:

Oi den er jo veldig positiv!!! Gratulerer!!:)

Tusen takk😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Kaiaermeg skrev:

HERLIG!!! Leste akkurat det du skrev til meg, og tenkte at nå må jeg sjekke! Fantastisk, gratulerer! Så glad på dine vegne ❤️Sitter faktisk med tårer i øynene, herlighet. For en glede ❤️

Jaa!! ❤️ Er så sykt overrasket. Hadde virkelig ikke trodd det skulle skje nå😱 nå må den bare holde seg fast😍 

Ååh, du er skjønn❤️ tusen hjertelig takk! Jeg heier på deg nå❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Gakkepus skrev:

🤭🤭🤭 

Når man minst venter det! Gratulerer. Veldig glad på dine vegne 🤰🤱

Ja, det var det virkelig😍 tuuusen takk!! Sykt glad og takknemlig 🙏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille spiren vår 🌱❤️ 

Må du holde deg fast, vokse og bli stor og sterk! Vi har så lyst til å møte deg😍

Preglife : 5+1 

Babyveiene: 4+2 

noen som har erfaring med appene? Synst det er rart det ble en uke forskjell 🤔

Jeg greier ennda ikke å tro på at det er sant! At jeg endelig er gravid igjen. Sykt lykkelig, men samtidig sykt redd for at det skal skje noe. Jeg oppdaget litt rosa/blod på papiret idag. Og frykten hoppet i meg. Men helt ærlig så tror jeg det kommer av en «kvise» lignende sak, hårsekk eller noe i underlivet. Tørket meg godt oppi uten at det var antydning til noe. Men den følelsen, den er så sykt ekkel. Jeg tror jeg må ringe til legen neste uke og avtale en time. Jeg må ha tidlig ul for å se at det er liv. Vet at jeg ikke greier å roe meg uten 🤔 

 

forresten! Jeg skal på jobb intervju på mandag. Dette er en jobb jeg så grådig med stor G har lyst på, og jeg er så spent! Baby og ny perfekt jobb! Sist jeg var på jobb intervju var sist jeg var gravid. Da fikk jeg jobben, men mistet lille uken etter jeg begynte. Håper på et mer positivt utslag denne gangen 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Sjokoladepiken skrev:

Gratulerer!!!! ❤️🌸❤️

Takk❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lik dato på de to appene. Har du lagt inn termindato, første dag av mens eller hva? Regner med at det ikke er førstnevnte, og kanskje den da regner forskjellig? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Tonio skrev:

Jeg hadde lik dato på de to appene. Har du lagt inn termindato, første dag av mens eller hva? Regner med at det ikke er førstnevnte, og kanskje den da regner forskjellig? :)

Hmm.. jeg har lagt inn akkuratt det samme, så derfor jeg synst det er så rart. 🤔Lagt inn første dag i siste mens 😅

Endret av Lene25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snikleser litt her! Gratulerer så mye med positiv test, tror vi fikk det samme dag ☺️

Tror termindato varierer på apper fordi der er ulike definisjoner på hvor langt et svangerskap er i ulike land. I Norge regner vi 40 uker og 3 dager, mens i USA, Danmark og sverige regnes det som 40 uker. Dermed får du ulik termin. Om du har lange sykluser vil det også bli feil om du legger inn første dag av mens fordi disse tar utgangspunkt i en 28 dagers syklus. Jeg hadde el på cd20 og det vil gi meg termindato 6 dager senere enn om jeg hadde hatt el på cd14 som man tar utgangspunkt i på terminregning. 

Lege og jordmor kommer nok til å ta utgangspunkt i siste mens frem til ordinær ul. Men jeg kommer til å ta utgangspunkt i den siste datoen jeg har fått foreslått som er 22. feb. Så får det heller være en gledelig overraskelse om den blir justert på oul. Jeg vet fra forrige svangerskap hvor utrolig kjedelig det er å bli satt tilbake senere (når jeg trodde jeg var i uke 12 ble jeg satt tilbake til uke 11 og det var såååå kjedelig). 

Jeg har fått mellom 14-22. feb. Har manuelt overstyrt i appene slik at det blir 22 ☺️

Endret av grønnplante
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Babyverden kunne man vel si sykluslengde men ikke i preglife. Sistnevnte går utifra 28 dager. Så derfor sier den du er lengre på vei enn Babyverden som jeg regner med at du la inn syklusen din på. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Har fulgt litt med deg inne på forumet, gratulerer selv 👏🏻😄 spennende! 

Jeg har fått termindato 16 februar med babyverden, 10 februar med Preglife. 😅 

Tonio- akkuratt deg jeg fant utav Igår. At Preglife har bare en syklus på 28 dager🤔 Jeg er sikkert helt grønn, men skjønner ikke. Når jeg teller fra 4 mai, så er det vell over 5 uker?🤔

Jeg får endre sånn at jeg får lik på begge tror jeg. Bedre å gå tilbake no enn senere å få beskjed om at jeg er en uke mindre😅

2 timer siden, Tonio skrev:

I Babyverden kunne man vel si sykluslengde men ikke i preglife. Sistnevnte går utifra 28 dager. Så derfor sier den du er lengre på vei enn Babyverden som jeg regner med at du la inn syklusen din på. :)

 

11 timer siden, grønnplante skrev:

Snikleser litt her! Gratulerer så mye med positiv test, tror vi fikk det samme dag ☺️

Tror termindato varierer på apper fordi der er ulike definisjoner på hvor langt et svangerskap er i ulike land. I Norge regner vi 40 uker og 3 dager, mens i USA, Danmark og sverige regnes det som 40 uker. Dermed får du ulik termin. Om du har lange sykluser vil det også bli feil om du legger inn første dag av mens fordi disse tar utgangspunkt i en 28 dagers syklus. Jeg hadde el på cd20 og det vil gi meg termindato 6 dager senere enn om jeg hadde hatt el på cd14 som man tar utgangspunkt i på terminregning. 

Lege og jordmor kommer nok til å ta utgangspunkt i siste mens frem til ordinær ul. Men jeg kommer til å ta utgangspunkt i den siste datoen jeg har fått foreslått som er 22. feb. Så får det heller være en gledelig overraskelse om den blir justert på oul. Jeg vet fra forrige svangerskap hvor utrolig kjedelig det er å bli satt tilbake senere (når jeg trodde jeg var i uke 12 ble jeg satt tilbake til uke 11 og det var såååå kjedelig). 

Jeg har fått mellom 14-22. feb. Har manuelt overstyrt i appene slik at det blir 22 ☺️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min menstermin ble utregnet med 28 dagers av jordmor, selv om syklusene mine var varierende på 28-34 dager. Vet ikke om det er normalt alle steder, men ikke se bortifra at de gjør det med deg også. :)

Det kjedelige med det er at man nesten helt sikkert blir satt tilbake på oul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en test igjen, så måtte selvsagt bruke den. Det kunne jo vær at den andre var feil 😜😳 

Bestilt time til legen idag, så håper jeg får i nærmeste fremtid (lang kø hos min). Så håper jeg legen kan få en tidlig ultralyd til meg ☺️ 

Jeg har endret Preglife appen, og satt meg litt tilbake grunnet annen dato hos babyverden. Så da er jeg idag 4+4. 

Foreløbig så har jeg murringer som er av og på, litt ømme bryst. Har opplevd å være uggen (bittebittelitt kvalm) før positiv test. Såvidt etter og, men ikke noe som plager meg. 

Spennende😊😊🌱❤️

 

D211EEA4-1DE8-46E9-A0E2-C077DA4063D9.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tonio skrev:

Min menstermin ble utregnet med 28 dagers av jordmor, selv om syklusene mine var varierende på 28-34 dager. Vet ikke om det er normalt alle steder, men ikke se bortifra at de gjør det med deg også. :)

Det kjedelige med det er at man nesten helt sikkert blir satt tilbake på oul!

Åja 🤔 mine sykluser etter SA’en har vært veldig utstabile. Så spennende hvordan de kommer til å rekne det ut. 

Nei, tenker det er bedre å bli satt frem enn satt tilbake 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...