Gå til innhold

Baby nr 1!


Lene25

Anbefalte innlegg

Så spennende at dere prøver på ny spire 😍Jeg gikk ikke på prevensjon mellom graviditetene, så jeg vet dessverre ikke om det. Håper det ikke tar lang tid før syklusen er på stell! Og masse lykke til 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 23.6.2020 den 7.07, Kaiaermeg skrev:

Så spennende at dere prøver på ny spire 😍Jeg gikk ikke på prevensjon mellom graviditetene, så jeg vet dessverre ikke om det. Håper det ikke tar lang tid før syklusen er på stell! Og masse lykke til 😄 

Ja, gleder meg😍 Og jippi for deg! Gratulerer så mye!! Ble så glad når jeg leste du var gravid❤️ Det blir som en liten «barsel» gruppe selv om vi ikke kjenner hverandre når vi fulgte hverandre så «tett» første gang 🤩😂 

 

Skjønner! Angrer veldig på at jeg gikk på prevansjon, men men🙈 Ammetåke og legen anbefalte siden jeg ammet, så tenkte vell det var lurt😂 Selv om jeg og samboer egentlig ble enig om å ikke gå på noe siden vi ville ha to tette 🤦🏼‍♀️ 
 

tusen takk, blir spennende når vi kommer så langt 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk 😍 Ja, blir litt slik! 😍

Hehe, når man blir så påvirket er det nok lett å tenke at prevensjon er fornuftig! Det ble foreslått fra alle kanter her også, men jeg var så traumatisert etter fødsel at jeg visste at prevensjon ikke var nødvendig det første halvåret uansett 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

2021 🌟 

månedene har virkelig flydd avgårde, og snart har vi toåring i hus. 
 

dessverre er jeg ikke blitt gravid enda, selv om vi virkelig har lagt inn aksjer de siste mndene. Kjenner det er litt skuffende, men.. Må jo bare smøre meg med tolmodighet.. 

Januar har vi virkelig «jobbet» på😂 og ikm er imorgen 22.01. 
Jeg har kjent på symptomer på graviditet selvsagt (som alle andre mnder, hehe), men har prøvd å tenke at det er nok likt som det har vært de andre gangene, At mensen er på vei.

Nysgjerrigheten min tok overhånd, og jeg var å kjøpte tester på apoteket. Tok en nå i ettermiddag og den var negativ. 
mister selvsagt litt håpet, men samtidig så er jo det forsatt håp så lenge mensen ikke er kommet. 
Evnt at syklusen min tuller seg igjen. Har hatt noen mnder der den er forskjøvet med et par dager eller kommet før. Blir spennende å se! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikm idag og ingen mens foreløbig! 
Dermed kan det være en av følgende - 

* Senere EL enn forventet 

* Forsinket mens 

* Syklus tull 

* Gravid 

 

😇😇😇 

Jeg har idag kjent på litt murring, også har jeg vært litt av og på som i litt dårlig? Usikker hvordan jeg skal tolke dette. 
Om mensen ikke kommer i natt så kanskje jeg kan ta en test imorgen :) Ryddet litt på badet ikveld og fant enda en test! 🙏🏻 Lykken når en finner graviditetstester 😂

Endret av Lene25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny test idag og den var selvsagt negativ..... Men alt håp er jo ikke ute før mensen kommer☺️ 
1 dag over ikm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fysøren! Akkuratt en uke siden jeg skulle hatt mens ifølge Flo, og jeg får positiv test ❤️🙏🏻 
Jeg ble rimelig sjokket selv da jeg rett og slett antok at den var negativ. Men akk! 
Hva var liksom sjangsen for at den skulle være det en uke etter ikm. 
Min fasit er at jeg har hatt senere EL enn antatt og dermed forskyvet IKM. Jeg har hatt syklus på 28-34 de siste mndene, så denne graviditeten har jeg regnet ut ifra 34 dager. 
 

Bilde av testene! Første test 06.30 - Metoda (?) fra Apotek1 (billig). Var usikker på om den var trygg eller var kjent for skyggestrek så greide ikke å stole helt på denne. 
Tok så en ny clearblue 1 1/2 time etterpå (ny urin) og der var det ikke tvil ❤️

F31C5EFF-C132-45AF-A627-EDDA7B5F2ABC.jpeg

28008A56-A72B-4651-A864-865AFBABB6A7.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så takknemlig for å igjen kunne få oppleve dette. Selv om frykten for spontanabort eller annet er i bakhodet. Men skal prøve så godt jeg kan og bare nyte det. Og ikke minst nyte familien jeg har og vår lille jente som blir storesøster ❤️
 

Jeg er ifølge Preglife : 4+5 i dag søndag. 

Symptomer jeg kjenner på per nå er: 

- Murring (typ mensmurring ish), og i korsryggen. 
- Litt uvell som kommer og går. 

Når det gjelder murringen så er det vanskelig å forklare, men det er typ mensmurring med samtidig ikke helt det heller. Men men. Spennende om jeg får mer symptomer☺️ Hadde det ikke vært for positiv test så hadde jeg kanskje ikke tenkt jeg var gravid. Føler jeg må få litt mer for å «tro» helt på det😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

6+0 i dag ❤️ 
Måtte dette gå bra 🙏🏻 Jeg har sendt melding til fastlegen min ang henvendelse til tidlig ul, og at hun kan sitte meg opp på kontroller når den tid kommer. Wææ, spennende!! 
 

Foreløbig er det lite endringer i symptomer. Hadde det ikke vært for positiv test så😅 Jeg kan innimellom kjenne på ubehag/kvalme, men bare bittelitt også er den vekke igjen. Litt murringer innimellom, også i dag har jeg oppdaget at jeg har ømme brystvorter. Dette hadde jeg sist og 👍🏻 
Uff, føler jeg har så lite symptomer til at det skal gå bra. Selv om jeg vet at det er vell så vanlig og ikke ha symptomer, som at det skal være mye. 
Jeg angrer vell kanskje plutselig på at jeg ønsket meg flere synptomer 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...