Gå til innhold

Hva gjør Emmaljunga/Bugaboo så mye bedre en konkurrentene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på barn nummer tre, og først nå kjøpte jeg en Emmaljunga. Den er brukt, så også den er på barn nummer tre. Jeg angrer på at jeg ikke kjøpte Emmaljunga til førstemann. Kvalitet og trillekomfort er suveren. 

Anonymkode: 27976...fa7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har valgt litt utenom boksen når det kommer til vogn. Endte opp med en Colletto Florino, og jeg elsker den! Ganske rimelig vogn, havnet på 6000,- inkludert tollsatser og mva. 

Fordeler er blant annet at den er lett, men allikevel solid, bagdelen er svær (85cm), en drøm å trille. Geniale løsninger for lufting under kalesj. Handlevognen under er hel med glidelås. Her faller ingenting ut! Man kan velge mellom lufthjul eller punkteringsfrie hjul. Jeg har det siste og angrer ikke ett sekund! Aldri mer flate hjul!|

Også ser den ikke ut som det alle andre triller på!

778E10EE-D121-49C6-835E-0F67D2A077F7.jpeg

Anonymkode: 1b6fa...131

Vel... Bagen minner om en dårlig kopi av Stokke og understellet + hjul ser ut som en billig variant av Bugaboo. Vognen minner mye om det «alle andre har». 

Gøy at du har tenkt litt utfor boksen uansett. Men hva gjør du dersom du trenger reservedeler, service på vognen o.l? Og hva med garanti? 

Det ser ut som noe du har kjøpt på eBay eller wish... 

Anonymkode: 75b93...58a

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel... Bagen minner om en dårlig kopi av Stokke og understellet + hjul ser ut som en billig variant av Bugaboo. Vognen minner mye om det «alle andre har». 

Gøy at du har tenkt litt utfor boksen uansett. Men hva gjør du dersom du trenger reservedeler, service på vognen o.l? Og hva med garanti? 

Det ser ut som noe du har kjøpt på eBay eller wish... 

Anonymkode: 75b93...58a

Veldig viktige spørsmål om garanti og reservedeler. 

Får man ikke tak i rrservedeler eller sliter med ting som er en garantisak, og i tillegg står uten en fungerende vogn, så kan dette bli en dyr billigvogn, nettopp fordi du da risikerer å måtte skaffe en vogn til før du forhåpentligvis får løst reservedles eller garanti problemene. Eller om du skal ut og fly eller på andre måter får enten bag eller understell skadet og må ha nytt, noe som ikke lar seg skaffe, alltid. 

Anonymkode: 7de9d...5f1

Skrevet

Vi har testet en del vogner og sitter vel med inntrykk av at Emmaljunga er et solid merke med vogner av god kvalitet, materialvalg og løsninger. Vet Bugaboo er veldig populær også, men synes de er litt oppskrytte - virker ikke spesielt solide og er ganske stive. 

Vi har vurdert Emmaljunga veldig i to runder nå, men har endt opp med Silver Cross begge gangene. Fantastisk solide vogner, stødige, fjærende demping, stor bag, god trille- og liggekomfort og selvsagt utrolig vakre. :)

Skrevet

Fordi det er motevogner. Intet annet enn motevogner. 

Anonymkode: 18495...aad

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er på barn nummer tre, og først nå kjøpte jeg en Emmaljunga. Den er brukt, så også den er på barn nummer tre. Jeg angrer på at jeg ikke kjøpte Emmaljunga til førstemann. Kvalitet og trillekomfort er suveren. 

Hva slags vogn hadde dere med de to første? Hva var det dere merket med at kvaliteten var dårlig med disse? Og trillekomforten? 

Det er mange som sier at E har så god kvalitet i forhold til andre vogner. Men på hvilken måte? Har de andre vognene gått i stykker? 

Skrevet
20 minutter siden, Omo skrev:

Hva slags vogn hadde dere med de to første? Hva var det dere merket med at kvaliteten var dårlig med disse? Og trillekomforten? 

Det er mange som sier at E har så god kvalitet i forhold til andre vogner. Men på hvilken måte? Har de andre vognene gått i stykker? 

Brio og Easywalker. Mye bedre kvalitet enn Easywalker, som virket litt «skranglete» i understellet. Brio var Ok kvalitet, men veldig tung (vi har den som sovevogn ennå), men emmaljungas vogner har generelt bedre materialer enn Brio, er mitt inntrykk. Eller hva de heter nå, husker ikke om de ble kjøpt opp ganske nylig? 

Jeg har aldri prøvd Bugaboo. Jeg vurderte Bugaboo før jeg skulle få sistemann, og dro til Barnas hus for å se. Men den var ikke helt min stil - likte ikke bagen, vil ikke ha ergonomisk sittedel, ville ha fire faste hjul som er like store. Så i valget mellom brukt Emmaljunga til 2500kr og Bugaboo til 12 000 (eller brukt - fremdeles lett 8k), var det enkelt.

Men smaken er forskjellig da, folk vil ha ulike ting i en barnevogn. Men at Emmaljunga = kvalitet er det i alle fall ikke tvil om. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Brio og Easywalker. Mye bedre kvalitet enn Easywalker, som virket litt «skranglete» i understellet. Brio var Ok kvalitet, men veldig tung (vi har den som sovevogn ennå), men emmaljungas vogner har generelt bedre materialer enn Brio, er mitt inntrykk. Eller hva de heter nå, husker ikke om de ble kjøpt opp ganske nylig? 

Jeg har aldri prøvd Bugaboo. Jeg vurderte Bugaboo før jeg skulle få sistemann, og dro til Barnas hus for å se. Men den var ikke helt min stil - likte ikke bagen, vil ikke ha ergonomisk sittedel, ville ha fire faste hjul som er like store. Så i valget mellom brukt Emmaljunga til 2500kr og Bugaboo til 12 000 (eller brukt - fremdeles lett 8k), var det enkelt.

Men smaken er forskjellig da, folk vil ha ulike ting i en barnevogn. Men at Emmaljunga = kvalitet er det i alle fall ikke tvil om. 

Takk for svar. Jeg suger til meg erfaringer. 

Vi har planlagt en tur til babyshop hvor det ser ut som de har alle merkene, så får vi sammenlignet, kjent, trillet og snakket med de som jobber der. 

Skrevet

Det har nok veldig mye med mote å gjøre. 

Vi prøvde flere Emmaljunga-modeller, og likte ingen av dem. De var tunge å trille, og virket så lave og små. 

Vi likte heller ikke Buggaboo'en. Håndtaket var vondt og ubehaglig, ikke ergonomisk i det hele tatt. 

Vi endte opp med Britax Go Big, og er kjempefornøyd med den. Den er vel like dyr som Emmaljunga og buggaboo, da. Britax Smile 2 var ikke helt for oss, uten at jeg husker helt hvorfor, men tror den var litt flimsete i sammenligning? 

Anonymkode: 86ed1...dfb

Gjest N-Nøff
Skrevet

Det er en jungel :) Jeg synes Emmaljunga er bra fordi det er kvalitet, det holder og holder. Den vognen gjør den jobben du vil at den skal gjøre. Hadde city cross, og den var ikke spesielt tung.. eneste er at den opptar mye plass i bilen, men de fleste vogner med bag og 4 hjul gjør det. Ved 1-års alder kan en jo bytte til f.eks babyjogger city mini/gt/elite. Mini er veldig lett.

Skrevet (endret)
12 timer siden, Omo skrev:

Kan den bøylen over liggedelen på Bugaboo Buffalo fjernes? Er ikke den veldig i veien?

Den er ekstremt lett å fjerne. Da datteren var liten og brukte bagdelen pleide vi å ha den festet i den ene enden (den kan vris, det er ledd i begge festepunkter) så det var lett å komme til, og det var like lett å klipse den på igjen dersom vi skulle ha av bagen for å bære henne ett eller annet sted. Den kan også tas helt av dersom det ikke er aktuelt å bære vogndelen. Vi pleide også ofte å ha det liggende i "bagasjerommet" under vogna da vi brukte vognbaggen, for det var sjelden vi skulle bære den. Når barnet begynner å sitte er den veldig kjekk å ha på, så barnet har noe å holde i når det skal titte seg rundt. 

Jeg synes buffalo fungerer bra både på sommerføre og Oslo-vinterføre, selv om det vel ikke er noen udelt drøm å trille noen vogn på de dagene med det verste slapseføret. Jeg har gått både på asfalterte gater og på grusveier i skogen (f.eks inn til / rundt Sognsvann), og har ikke hatt problemer med for dårlig demping selv om det sikkert finnes vogner som er bedre på det punktet. På smale skogsstier med masse trær og røtter som stikker høyt opp er den ikke noe særlig, men det tror jeg ikke det er så mange vogner som er.

Buffaloen er anvendelig, veldig lett å slå sammen/slå opp igjen, tar ikke alt for mye plass i bilen, det er lett å låse forhjulene om man trenger det til skikkelig slapsete dager, hjulene er store og gode, og vognen er stabil siden bagdelen ikke sitter alt for høyt og hjulene er store. Vi vurderte å kjøpe en Stokke også, og den var skikkelig veltepetter i forhold siden selve vogndelen sitter så høyt. Jeg er høy (ca 180), og har ikke noen problemer med at bagdelen sitter litt lavt. Håndtaket er teleskopisk og lett å justere, og jeg tåler fint å bøye meg når jeg skal løfte opp eller legge ned barnet. 

Sittedelen kan justeres i vinkel så barnet ligger med ryggen helt flatt, og selv om knærne da stikker litt opp har i alle fall datteren sovet veldig godt i den. Det er også ekstremt lett å justere den til litt høyere vinkel så barnet kan se litt dersom det våkner og ikke vil ligge mer. Det at sittedelen kan snus begge veier var dessuten et absoluttkriterium for meg.

Jeg vet noen synes stoffet i bag/sittedel er for "tynt", men i og med at de fleste kjører på med lammeskinn og vognposer ser ikke jeg noen problemer med dét. Her kommer jo smak og behag inn.

Det største irritasjonsmomentet mitt med den vogna er egentlig den lille "gleppa" med sollys som kan treffe ansiktet til barnet på solfylte høstdager med lav sol, mellom kalæsjen og den skjermen/plata over bagdelen - barnet mitt er visst delvis vampyr, og ble lynforbanna av det minste glimt av lys i fjeset :rolleyes: 

Vi har en babyjogger city mini gt i tillegg. Den er konge å ha med på flyreise eller i bil hvis man skal trille litt når man kommer frem; den er veldig lett å trille, ekstremt enkel å slå sammen og tar lite plass, men det er virkelig enorm forskjell på tre- og firehjulinger når det gjelder stabilitet. Jeg ville aldri valgt en trehjuling som hovedvogn. Hvis vi prøver å trille babyjoggeren på det holkeføret som er i Oslo nå, holder vogna på å velte sikkert fem ganger på vei til barnehagen (500 m å gå).

Endret av miore
Skrevet

Hvorfor nevner ingen Stokke lenger? Er alle så ååvitlet av Vixen bloggere at Emmaljunga er eneste man vet om?

er det blitt noe galt med Stokke jeg ikke hebfått med meg?

Anonymkode: b7cfe...714

Skrevet

Tilfeldig tips litt uavhengig av merke. Om du kan velge mellom kurv under i stålnetting, stoff, stoff med glidelås etc... Så tenk over bruken. Vi endte med stålkurv fordi det blir endel trilling på grusvei og vinter, og det er veldig greit å spyle av med hageslangen, uten å ta bort annet enn sittedelen. 

Er man mest innendørs på kjøpesenter og skal bruke mest på sommeren, så kan en tett i stoff være bedre. 

Anonymkode: 8635f...acd

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor nevner ingen Stokke lenger? Er alle så ååvitlet av Vixen bloggere at Emmaljunga er eneste man vet om?

Stokke er da nevnt ørten ganger i andre tråder? 

Vi prøvde en stokke, og hatet den ;) Stor og tung og alt for høyt tyngdepunkt. Og til og med damen i butikken sa at stoffet ikke var egnet til regnværsbyen vi bor i, og at hun egentlig ikke ville anbefale den. 

Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg nevnte den ikke fordi damen i butikken sa at de hadde sluttet å føre den fordi det var så mye reklamasjoner på den. Også synes jeg den er stygg. Og når den er så dyr så er der utelukket for min del. 

58 minutter siden, miore skrev:

Den er ekstremt lett å fjerne. Da datteren var liten og brukte bagdelen pleide vi å ha den festet i den ene enden (den kan vris, det er ledd i begge festepunkter) så det var lett å komme til, og det var like lett å klipse den på igjen dersom vi skulle ha av bagen for å bære henne ett eller annet sted. Den kan også tas helt av dersom det ikke er aktuelt å bære vogndelen. Vi pleide også ofte å ha det liggende i "bagasjerommet" under vogna da vi brukte vognbaggen, for det var sjelden vi skulle bære den. Når barnet begynner å sitte er den veldig kjekk å ha på, så barnet har noe å holde i når det skal titte seg rundt. 

Jeg synes buffalo fungerer bra både på sommerføre og Oslo-vinterføre, selv om det vel ikke er noen udelt drøm å trille noen vogn på de dagene med det verste slapseføret. Jeg har gått både på asfalterte gater og på grusveier i skogen (f.eks inn til / rundt Sognsvann), og har ikke hatt problemer med for dårlig demping selv om det sikkert finnes vogner som er bedre på det punktet. På smale skogsstier med masse trær og røtter som stikker høyt opp er den ikke noe særlig, men det tror jeg ikke det er så mange vogner som er.

Buffaloen er anvendelig, veldig lett å slå sammen/slå opp igjen, tar ikke alt for mye plass i bilen, det er lett å låse forhjulene om man trenger det til skikkelig slapsete dager, hjulene er store og gode, og vognen er stabil siden bagdelen ikke sitter alt for høyt og hjulene er store. Vi vurderte å kjøpe en Stokke også, og den var skikkelig veltepetter i forhold siden selve vogndelen sitter så høyt. Jeg er høy (ca 180), og har ikke noen problemer med at bagdelen sitter litt lavt. Håndtaket er teleskopisk og lett å justere, og jeg tåler fint å bøye meg når jeg skal løfte opp eller legge ned barnet. 

Sittedelen kan justeres i vinkel så barnet ligger med ryggen helt flatt, og selv om knærne da stikker litt opp har i alle fall datteren sovet veldig godt i den. Det er også ekstremt lett å justere den til litt høyere vinkel så barnet kan se litt dersom det våkner og ikke vil ligge mer. Det at sittedelen kan snus begge veier var dessuten et absoluttkriterium for meg.

Jeg vet noen synes stoffet i bag/sittedel er for "tynt", men i og med at de fleste kjører på med lammeskinn og vognposer ser ikke jeg noen problemer med dét. Her kommer jo smak og behag inn.

Det største irritasjonsmomentet mitt med den vogna er egentlig den lille "gleppa" med sollys som kan treffe ansiktet til barnet på solfylte høstdager med lav sol, mellom kalæsjen og den skjermen/plata over bagdelen - barnet mitt er visst delvis vampyr, og ble lynforbanna av det minste glimt av lys i fjeset :rolleyes: 

Vi har en babyjogger city mini gt i tillegg. Den er konge å ha med på flyreise eller i bil hvis man skal trille litt når man kommer frem; den er veldig lett å trille, ekstremt enkel å slå sammen og tar lite plass, men det er virkelig enorm forskjell på tre- og firehjulinger når det gjelder stabilitet. Jeg ville aldri valgt en trehjuling som hovedvogn. Hvis vi prøver å trille babyjoggeren på det holkeføret som er i Oslo nå, holder vogna på å velte sikkert fem ganger på vei til barnehagen (500 m å gå).

Takk :) 

Enig ang 3-hjul. Testa i butikken og velta den nesten der. Hadde ikke turt med liten baby. 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Nå ser du spøkelser på høylys dag. Vixen og bloggere? Really? 

Stokke nevnes da i de fleste tråder om temaet. Du trenger ikke skylde på Vixen (jeg skjønner ikke sammenhengen, men ok) fordi den ikke er nevnt ørten ganger i EN tråd? 

Ts spurte om Bugaboo, Britax  og Emmaljunga, så da er det vel naturlig at de nevnes mest. 

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg og min mann (som er designer selv) fant fort ut at det beste for oss var Stokke.

Undrer også over hvorfor ingen nevner den. 

Anonymkode: ad2e1...3f1

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og min mann (som er designer selv) fant fort ut at det beste for oss var Stokke.

Fordi ts spør om 3 spesifikke merker, hvorav ingen av dem er Stokke.... 

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er en designer mer kvalifisert til å velge vogn enn andre foreldre....? 

• Liker 9
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Er en designer mer kvalifisert til å velge vogn enn andre foreldre....? 

Designere er opptatt av funksjon i alle ledd, så ja! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...