Gå til innhold

Bloggen til Kjell Ola Kleiven


Jordbærogfløte

Anbefalte innlegg

Jeg oppdaget nylig bloggen hans, og må si at jeg er imponert over hvor mye bra han skriver om. Her kan du bli opplyst og underholdt. Det hele er pakket pent inn med lekker layout og pene bilder. Jeg må innrømme at jeg trodde at han var en overfladisk svindeljeger og glatt forretningsmann tidligere, men nå har jeg fått et helt annet inntrykk.

kleivenblogg.no

Hva synes dere? 

Endret av Jordbærogfløte
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, princesse skrev:

Er det han som er sammen med Lene Orvik?

Jeg vet ikke om de er sammen, men de er blitt observert sammen her og der i det siste. 

Endret av Jordbærogfløte
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bransjen hans ler de av han, sier han ikke har snøring på det han holder på med. Har hørt foredraget hans to ganger og ble ikke imponert. Pen gutt som bruker det han har, men å blande sikkerhet på nasjonalt plan med sponsa innlegg for Interoptik skaper ikke akkurat troverdighet. Pluss hvem er målgruppen hans? Mye armer og bein pluss innlegg han skriver fordi han har funnet en oppskrift på hva som funker. Så enkelt. Han betaler en del på annonsering og dermed skaper han trafikk. Enkel oppskrift

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Bloggleseren skrev:

Jeg har motsatt inntrykk. Førsterangs lettvekter og spradepasse, er den viben jeg får. Legg merke til hvor mye selvskryt han får flettet inn i alle innleggene, samtidig som det ikke er noen særlige tegn til virkelig suksess. Hvorfor kjøper han en bitteliten leilighet til seg og sønnen hvis han er rik? Og hvorfor er det ingen som henviser til ham i artikler om risiko hvis han er en nasjonal ekspert på området? Og hva slags risiko er han egentlig ekspert i? Militær? IT? Brannsikring? Redningsskøyta? Risiko kan jo være så mangt. Det er ingen som er ekspert i både i sjøforsvar og datainnbrudd, for å si det sånn.

Hvis man går inn på tag'en sikkerhet på bloggen, blir man heller ikke klokere. Der er det artikler om alt fra NATO til Facebook og hverdagsrisiko, og NATO-innlegget er bare en link til en dokumentar.

Foredraget hans tar visstnok for seg "risiko fra påskefjellet og skrekk-påsken 1967 til hendelser som Breivik, In Amenas, og moderne trusler som falske identiteter, CEO-svindel og cybercrime." Godt gjort med å gape over mye, i hvert fall. Hvis han kan noe om alt dette, må han både ha militær, økonomisk, kriminalitets-, overlevelses- og datasikkerhetsbakgrunn.

Men han er pen, da, det skal han ha. Kanskje han kan bli værdame i TV2. Da trenger man visstnok heller ingen faglig bakgrunn.

 

Perfekt match for Lenemor.

 

 

:hoho:

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig ikke lest noe på bloggen hans, men har klikket meg inn på noen få innlegg gjennom Nettavisen, og det som slår meg er hans vanvittige bruk av selfies på saker som ikke handler om han i det hele tatt. Er ganske lol når en sak om datakriminalitet inneholder 10 bilder av han :fnise:

 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan skal det gå med han og Lene...Han er jo totalt avholds...

Han er søt, men det er sååååååå kleint med bilder av seg selv UANSETT hva han skal skrive om.... Og ingenting gir mening...det er bare grøt. 

Kan noen si fra at han må bare slutte å poste disse bildene...Han kunne vært såååå bra, men ødelegger alt.

Og det er 99% single middelaldrende damer som kommenterer og liker...

Har ikke Norge noen bedre "manneblogger" ...noen som virkelig har gjort noe bra og har beina på jorda? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Kartoffel skrev:

Jeg skjønner ingenting av den bloggen. Hvor finner jeg innlegget? Kan noen linke?

http://kleivenblogg.no/det-a-matte-ta-valg-som-knuser-eget-hjerte-eller-egne-drommer-er-en-del-av-livet/

 

Rotete blogg, ja!! Og massevis av bilder av han og mange svulstige ord...vært på litt av en "reise" han og....

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3.2.2018 den 19.58, Bloggleseren skrev:

Jeg har motsatt inntrykk. Førsterangs lettvekter og spradepasse, er den viben jeg får. Legg merke til hvor mye selvskryt han får flettet inn i alle innleggene, samtidig som det ikke er noen særlige tegn til virkelig suksess. Hvorfor kjøper han en bitteliten leilighet til seg og sønnen hvis han er rik? Og hvorfor er det ingen som henviser til ham i artikler om risiko hvis han er en nasjonal ekspert på området? Og hva slags risiko er han egentlig ekspert i? Militær? IT? Brannsikring? Redningsskøyta? Risiko kan jo være så mangt. Det er ingen som er ekspert i både i sjøforsvar og datainnbrudd, for å si det sånn.

Hvis man går inn på tag'en sikkerhet på bloggen, blir man heller ikke klokere. Der er det artikler om alt fra NATO til Facebook og hverdagsrisiko, og NATO-innlegget er bare en link til en dokumentar.

Foredraget hans tar visstnok for seg "risiko fra påskefjellet og skrekk-påsken 1967 til hendelser som Breivik, In Amenas, og moderne trusler som falske identiteter, CEO-svindel og cybercrime." Godt gjort med å gape over mye, i hvert fall. Hvis han kan noe om alt dette, må han både ha militær, økonomisk, kriminalitets-, overlevelses- og datasikkerhetsbakgrunn.

Men han er pen, da, det skal han ha. Kanskje han kan bli værdame i TV2. Da trenger man visstnok heller ingen faglig bakgrunn.

 

Perfekt match for Lenemor.

 

 

Jeg ser at han er utdannet på BI og OMH (International Marketing) og det gjør deg vel egentlig ikke til ekspert i sikkerhet på alle tenkelige områder? Han skriver at bloggen har vært som en baby for han, og man skal ikke undervurdere kunnskapen du kan tilegne deg ved genuin interesse, utdanning eller ei. Men når han i neste avsnitt skryter så mye av seg selv at jeg blir fysisk uhell, så mistet "som en baby"-sitatet all troverdighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Moongirl skrev:

http://kleivenblogg.no/det-a-matte-ta-valg-som-knuser-eget-hjerte-eller-egne-drommer-er-en-del-av-livet/

 

Rotete blogg, ja!! Og massevis av bilder av han og mange svulstige ord...vært på litt av en "reise" han og....

Takk! Hadde faktisk aldri funnet fram på egen hånd 😂

Det var et særdeles svulstig og metaforisk språk med lite innhold, ja... Språket står iallefall ikke i stil til innholdet! Litt av en reise liksom..? Et vanlig liv kalles det der. Hjelpes. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte inn på facebooksiden hans for å finne direktelinken til bloggen. Veldig rart oppsett...

Og hvem «vi» er det han refererer til forhold til bloggen? «vi i kleivenblogg»

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som flere av dere skriver så er det mange bilder av ham selv i innleggene. Etter å ha gått bloggen litt mer i sømmene virker det som om at han vil uttrykke så mye, men så knoter han det til med så mange ord, metaforer og ordtak slik at budskapet sklir både hit og dit.. Rotete setninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

« Jeg har en jente som jeg skatter å komme hjem til»

Hva er det med å bruke skatter som et verb? Skal det liksom være en norsk versjon for «treasure»? 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, halvehimmelen skrev:

« Jeg har en jente som jeg skatter å komme hjem til»

Hva er det med å bruke skatter som et verb? Skal det liksom være en norsk versjon for «treasure»? 

Den var ny... I det siste innlegget skriver han «deres tanker er virkelig hjelpende». Den var ny for meg.. Det hele minner om noe som har vært oversatt fra et annet språk, synes jeg.

Endret av Jordbærogfløte
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...