Gå til innhold

2018 er året - jeg har blitt mamma!


sullå

Anbefalte innlegg

Er det ditt første barn, Sullå? Høres absolutt ut som om kroppen begynner forberedelser. Fint at den gjør det i god tid, da kanskje du slipper å bli satt i gang. Ikke at det er så ille, for det er det eneste jeg kjenner til, og det gikk veldig fint - men selv drømmer jeg om at kroppen starter av seg selv denbe gangen :jepp: 

Høres ut som om du har en veldig aktiv livmor, og det er nok bare positivt!! Blir fryktelig spennende her fremover :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 timer siden, Nuttapia skrev:

Er det ditt første barn, Sullå? Høres absolutt ut som om kroppen begynner forberedelser. Fint at den gjør det i god tid, da kanskje du slipper å bli satt i gang. Ikke at det er så ille, for det er det eneste jeg kjenner til, og det gikk veldig fint - men selv drømmer jeg om at kroppen starter av seg selv denbe gangen :jepp: 

Høres ut som om du har en veldig aktiv livmor, og det er nok bare positivt!! Blir fryktelig spennende her fremover :popcorn:

Dette blir vårt første barn, ja. Spennende nå i innspurten!

17 timer siden, -Mala- skrev:

Høres ut som om kroppen din begynner å gjøre seg klar for det som kommer ja ☺️

Nå er du jammen snart i mål! :strix:

Håper at kroppen er i klargjøringsmodus! Nærmer seg nå! 💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for permisjon. :nordvesta:Du ser strålende ut!

Kroppen kan dessverre (?) gjøre seg klar i god tid. Det er ikke godt å gå slik lenge, men nå er du jo veldig nærme målstreken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, plastfolien skrev:

Hurra! Grattis med permisjon :hoppendeglad:

 

22 timer siden, blomst12 skrev:

Så deilig med permisjon!!:) 

 

18 timer siden, Gakkepus skrev:

Hurra! Gratulerer med begge deler. Nå er det nedoverbakke, gitt!

 

18 timer siden, Gakkepus skrev:

😁😁

 

16 timer siden, Tonio skrev:

Hurra for permisjon. :nordvesta:Du ser strålende ut!

Kroppen kan dessverre (?) gjøre seg klar i god tid. Det er ikke godt å gå slik lenge, men nå er du jo veldig nærme målstreken!

 

15 timer siden, Aryamili skrev:

Herlig, endelig permisjon! Vel fortjent :) Og så 37+1 da gitt 😄 

Kos deg masse, siste innspurt nå ❤️

Tusen takk, alle sammen! Blir spennende å se når han er klar til å møte oss. I dag monteres senga, bedre sent enn aldri. Neste uke skal jeg vaske klær! Vi har fortsatt ikke en kommode i hus, men nå klør fingrene etter å få vaske de små plaggene. I tillegg vil jeg gjerne få pakket ferdig fødebagen (mangler klær til baby og mor), så det skal gjøres klart i neste uke. 💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38+0 :duskedame:

Termin: 14. oktober

Igjen til termin: 17 dager

Kjønn: Gutt

Navn: Vi har et par navn klart. Vil gjerne møte lillegutt før vi bestemmer oss!

Neste kontroll: Jordmor i morgen, 28. september.

Liv i magen: Merker at han begynner å få dårlig plass, men kjenner godt med liv i løpet av dagen.

Vektøkning: 17 kg... Hvor skal dette stoppe? 😂 Og hvor er alle kiloene?

Plager: Har vært så heldig i hele svangerskapet, og hatt så få plager! Da det nærmet seg permisjon, hadde jeg en del kynnere og vondt i ryggen. Tror nok bare det var et tegn på at det var på tide å roe ned. Nå som jeg har permisjon, er jeg nesten ikke plaget med noen ting igjen. Noe nedpress, og litt kynnere innimellom, men stort sett går det veldig fint. Har til og med begynt å sove bedre.

Cravings: Ingen cravings 

Søvn: Hadde en periode der jeg måtte på do ca hver 1,5 time! I tillegg sov jeg dårlig på grunn av vondt i ryggen og hyppige kynnere. Nå er søvnen mye bedre. Jeg går på do 2 ganger, helt innafor, og klarer ofte å sove i hele 3 timer i strekk! Snakk om luksus. Herlig med permisjon, da får jeg tatt igjen søvn om morgenen hvis jeg trenger det.

Humør: Godt og stabilt humør. 

Utålmodig: Kjenner jo at det begynner å bli tungt, så det er fint å tenke på at det nærmer seg. 2,5 uker til termin, og dermed er det vel maks 4-5 uker til han er her? Det skal jeg klare!

Innkjøp: Tror egentlig alt er på plass. Eller, vi mangler badebalje.

Barnerom: Skal ligge hos oss de første månedene. Vi har likevel malt barnerommet, og begynner å få på plass litt møbler. Tenker at han kan få ha klærne sine på eget rom, og diverse leker osv.

Sykehusbagen: Nå henger det klær til tørk, så jeg regner med at bagen bli ferdigpakket i løpet av dagen!

Tanker om fødselen: Mer spent på tiden før fødsel (hvordan/når/hvor starter det?), og tiden etter fødsel (skummelt å tenke på at vi skal ha ansvaret for et lite menneske!), enn fødsel egentlig. Jeg har stor tro på at fødselen skal gå fint. 

Annet: I går startet jeg med modningsakupunktur! Jeg har et håp om at det kan gjøre at jeg unngår overtid, og at fødselen går relativt fort. I tillegg vet jeg at mange jordmødre bruker akupunktur under fødselen, og da er det greit at jeg vet hva det går i. Jeg tar en runde til i neste uke, så ser jeg om jeg vil en gang til eller ei. 

Magebilde 38+0:

20180927_093514.thumb.jpg.2e6cc9c8caeefe6bc66424c83c41c08e.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje det er på tide med en tippeliste? Blir i alle fall veldig glad om du vil tippe dato for fødsel, uansett om du har lagt fra deg et spor her inne tidligere eller ikke!

TIPPELISTE:

Termindato: 14. oktober

💙

TeamWP - 4. oktober

Blomst12 - 5. oktober

Lille_frosk - 8. oktober

Tweet - 13. oktober

Tonio - 14. oktober 

Azumarill - 14. oktober

Gakkepus - 14. oktober

Plastfolien - 15. oktober

Aryamili - 16. oktober

-Mala- - 17. oktober

Marimba - 18. oktober

Nuttapia - 23. oktober

Endret av sullå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh gøy med oppdatering om magebilde!! Misunner deg denne spennende ventetiden! Jeg tipper 5 oktober for da har jeg bursdag 😊Kunne valgt 20 oktober og for da blir mellomste jenta mi 3 år men noe sier meg du blir mer glad for 5!😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, blomst12 skrev:

Åh gøy med oppdatering om magebilde!! Misunner deg denne spennende ventetiden! Jeg tipper 5 oktober for da har jeg bursdag 😊Kunne valgt 20 oktober og for da blir mellomste jenta mi 3 år men noe sier meg du blir mer glad for 5!😂

Siden jeg er førstegangs, er det vel ikke helt utenkelig at det kan bli 20. Men det er jo hele 15 dager senere enn 5.! Så ja, kommer han 5. er det helt fint det. Da har jeg fått nesten to uker i permisjon uten baby ❤️

Gøy med bursdag på din bursdag, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så flott du er, og grattis med absolutt siste innspurt! :hjertesmil: Her er det 91 dager igjen og nøyaktig 3 mnd til termindato :fnise: 

Jeg er såpass frekkas at jeg tipper overtid, men det er fordi magen din fortsatt ser ganske høy ut :) Jeg sier 23.oktober. MEN, håper at du får veslegutten tidligere, og at du slipper igangsettelse. Ingen skam i det altså, jeg ble det selv, men er moro når kroppen fyrer i gang på egenhånd! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig vil jeg tippe 🤗 Jeg tror han kommer 17. oktober jeg :babysmokk:

Ellers må jeg si st du ser fantastisk ut altså! 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16. oktober tror jeg :) :duskedame:

Hehe, jeg har også lagt på meg en del, og lurer på hvor de kg har lagt seg. Må være på rumpa tror jeg 😅

Hva har du pakket i sykehusbagen? Jeg begynner å bli litt stresset, skrev liste i går over ting vi mangler og det er en del.. Har ikke stresset så mye med å kjøpe inn ting, og skal bare ha det mest nødvendige og heller supplere underveis, men mangler likevel vesentlige ting som f.eks. madrass til sprinkelsengen. Sykehusbagen har jeg ikke tenkt på en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...