Gå til innhold

2018 er året - jeg har blitt mamma!


sullå

Anbefalte innlegg

Hei!

Det er jo fryktelig skummelt å opprette en graviditetsdagbok, men la gå! De to testene jeg har tatt er i alle fall positive, og da skal jeg prøve å være positiv :)

Hvis alt går som det skal, venter jeg og mannen vårt første barn i oktober. Vi har alt på stell, og alt som mangler er en liten en! I PP4 fikk vi napp, og i dag er jeg 4+1. Sååå spent på fortsettelsen!

Jeg håper virkelig at jeg kan kombinere graviditet med lærerjobben min. Foreløpig kjenner jeg ikke mye av det store som skjer i kroppen min. Puppene har vært vonde i en uke, og jeg har kjent mensmurringer like lenge. I tillegg har jeg vært supertrøtt de siste kveldene. Jeg har forsåvidt aldri vært et B-menneske om kvelden, men jeg pleier i alle fall å holde ut til 21.30 ;)

Dagboka erklæres herved for åpnet! Håper at du vil følge meg på veien :)

Graviddagbok frem til side 15!

 

Endret av sullå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Spoiler

4+3, og jeg er overrasket over hvor mye jeg allerede merker graviditeten! Jeg kjenner at det skjer noe i magen, og jeg er supertrøtt. Har heldigvis ingen kvalme foreløpig, *bank i bordet*, men jeg er veldig følsom for lukter. Både parfymer og mat, grøss. Puppene mine er skikkelig vonde, og det har de vært siden ca. 1 uke etter eggløsning. De har vokst allerede også, trodde ikke det var mulig?!

I dag tidlig (eller natt, vil jeg vel heller kalle det) våknet jeg 04.30 og måtte på do. Greit nok det - men jeg fikk ikke sove etterpå! Lykke til med å fungere i ettermiddag og kveld... Vi har besøk i helga, og vil ikke røpe hemmeligheten helt ennå. Rimelig avslørende å være helt i koma allerede i ettermiddag, men i dag kan jeg i alle fall skylde på en dårlig natt! 😴

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Emiliania skrev:

Gratulerer så mye! :strix:

Takk for det! Så kjekt å se deg her! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+4, og "endelig" har besøket reist. Det har vært veldig hyggelig med besøk i helga, men også veldig slitsomt. Jeg er så kort på vei at vi ikke vil fortelle om det til noen ennå. Å ikke drikke alkohol var greit nok, men det har vært vanskelig å forklare hvorfor jeg har vært så utrolig sliten og trett. Nå er det i alle fall en stund til vi får overnattingsgjester igjen, og da er nok katta ute av sekken, tenker jeg. 

Har begynt å tenke på jordmor, legekontroll og tidlig ultralyd. Tenker å bestille litt timer i løpet av neste uke. Særlig jordmor bør jeg nok bestille i god tid. Muligens tidlig ultralyd også. Har ikke bestemt meg helt for når jeg vil ha det, egentlig. Jeg vet bare at jeg ikke kan vente til OUL! Det er lenge til, det..

Nei, her står senga for tur. Er litt på overtid, kjenner jeg... 😴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, sullå said:

Takk for det! Så kjekt å se deg her! 😊

Det er utrolig koselig å høre.

Å være trøtt det første trimesteret er så normalt, hadde samme problemet i begge svangerskap. Heldigvis går det seg til neste trimester. :sprettoy: Bare åtte-ni uker til :D Jeg synes det er litt morsomt at du er i samme svangerskapsgruppe her på KG som jeg var for 7 år siden. 

Endret av Emiliania
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Emiliania skrev:

Det er utrolig koselig å høre.

Å være trøtt det første trimesteret er så normalt, hadde samme problemet i begge svangerskap. Heldigvis går det seg til neste trimester. :sprettoy: Bare åtte-ni uker til :D Jeg synes det er litt morsomt at du er i samme svangerskapsgruppe her på KG som jeg var for 7 år siden. 

Så godt å høre at det går seg til! Plutselig dukker det vel opp verre symptomer også, tenker jeg...:fnise:

Er det allerede 7 år siden du var gravid med C? Går tiden virkelig sååå fort? Hjelpes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/5/2018 at 8:31 PM, sullå said:

Så godt å høre at det går seg til! Plutselig dukker det vel opp verre symptomer også, tenker jeg...:fnise:

Er det allerede 7 år siden du var gravid med C? Går tiden virkelig sååå fort? Hjelpes!

Som oppkast og gasslekkasjer :dry::P

Ja, C er nå 6 år gammel, tiden går utrolig fort! 

Endret av Emiliania
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først og fremst, gratulerer! :nordvesta:

Er mange timer å bestille og mye å tenke på. Noen steder har jeg forstått det på som at man har laang ventetid på jordmor, og at man ikke får besøkt før rundt uke 24. :ohmy: Så er nok greit å finne ut av litt slikt ja. Tidlig ultralyd er nok artig, å få se ett hjerte blinke og vite at alt er som det skal. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Emiliania skrev:

Som oppkast og gasslekkasjer :dry::P

Ja, C er nå 6 år gammel, tiden går utrolig fort! 

Gleder meg 😂 Håper jeg slipper billig unna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tonio skrev:

Først og fremst, gratulerer! :nordvesta:

Er mange timer å bestille og mye å tenke på. Noen steder har jeg forstått det på som at man har laang ventetid på jordmor, og at man ikke får besøkt før rundt uke 24. :ohmy: Så er nok greit å finne ut av litt slikt ja. Tidlig ultralyd er nok artig, å få se ett hjerte blinke og vite at alt er som det skal. :rodmer:

Tusen takk! 

Jeg tok kontakt med jordmor her i kommunen, og fikk time om 1 måned. Så det gikk heldigvis fint! Tror det blir jordmor før legekontroll - så lenge jeg (bank i bordet) ikke har behov for et legebesøk tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4+6 i dag! Tiden i dpo-land gikk sakte, men jeg synes jammen meg at tiden rusler forbi nå også! I morgen er det 1 uke siden jeg fikk positiv test, men det føles som om jeg har vært gravid i minst et par måneder :fnise:

Om akkurat 3 uker, 7+6, skal vi på TUL! Det gleder jeg meg til :)

Og på mandag skal det lille hjertet begynne å slå ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt med jordmorkontroll først. Hos legen skal du jo ta blodprøver, og de får du ikke tatt før etter uke 12, så er ikke så mye å få gjort hos legen før den tid (med mindre du opplever noen plager du trenger hjelp for da, men det satser vi på at du slipper ;) ).

Gratulerer med graviditeten forresten :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart jeg ikke har funnet dagboka di, jeg har lett i prøver-forumet. Men endelig fant jeg den, her følger jeg selvsagt med :tommelsmil: 

greit å bestille kontroll ja, jeg gjorde det vel dagen etter jeg hadde positiv test, haha, liker å være tidlig ute. Jeg bestilte til fastlegen, og fikk time når jeg er i uke 10. Tok det rett og slett i den uka for da slipper jeg å søke om fri. Vinterferie er gull :P 

Og så gøy med tidlig ultralyd om bare 3 uker! Det blir stas :ninuskapus: Kan jeg spørre hvilket trinn du er lærer på? Helt greit om du ikke vil svare assa. Jeg er lærer i 1. og jeg sliter vanvittig med lukta på enkelte matpakker og spesielt den tåfis/våte klær lukta i garderoben :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Marimba skrev:

Lurt med jordmorkontroll først. Hos legen skal du jo ta blodprøver, og de får du ikke tatt før etter uke 12, så er ikke så mye å få gjort hos legen før den tid (med mindre du opplever noen plager du trenger hjelp for da, men det satser vi på at du slipper ;) ).

Gratulerer med graviditeten forresten :) 

Takk! :) Blir faktisk UL to dager før samtale med jordmor, så det blir fint å få det såpass tett. Satser også på at jeg slipper å ta kontakt med legen før i uke 12!

7 minutter siden, plastfolien skrev:

Ikke rart jeg ikke har funnet dagboka di, jeg har lett i prøver-forumet. Men endelig fant jeg den, her følger jeg selvsagt med :tommelsmil: 

greit å bestille kontroll ja, jeg gjorde det vel dagen etter jeg hadde positiv test, haha, liker å være tidlig ute. Jeg bestilte til fastlegen, og fikk time når jeg er i uke 10. Tok det rett og slett i den uka for da slipper jeg å søke om fri. Vinterferie er gull :P 

Og så gøy med tidlig ultralyd om bare 3 uker! Det blir stas :ninuskapus: Kan jeg spørre hvilket trinn du er lærer på? Helt greit om du ikke vil svare assa. Jeg er lærer i 1. og jeg sliter vanvittig med lukta på enkelte matpakker og spesielt den tåfis/våte klær lukta i garderoben :fnise:

Så kjekt at du vil følge :) Jeg håper at jeg får til en legetime etter jobb. Både UL og kontroll hos JM har jeg fått til etter undervisning i alle fall, det har jeg mest lyst til. Orker ikke å skrive flere vikaropplegg enn nødvendig :ler:

Jeg er på 6. trinn. Syns faktisk parfyme er det verste. På alle mennesker i alle aldre. Håndkremer med parfyme, vaskepulver med parfyme, parfyme generelt. Slipper stort sett å lukte på elevenes tåfis, det setter jeg pris på :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...