Gå til innhold

2018 er året - jeg har blitt mamma!


sullå

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så gøy å lese 😊 

Jeg lurer også litt på hva jeg gjør videre nå etter positiv test? Bor i en relativt stor by, tar jeg selv kontakt med jordmor? Når skal jeg bestille legetime? Såå mange spørsmål 🙈

Jeg er i følge appen 3+4 i dag, så føler jeg må vente litt med alt det der?

Ellers har jeg hatt bølge med kvalme i hele dag, og måtte ha hatt knappen på buksa åpen. Syns kvalme er for tidlig å få allerede nå?! 🤢

Blir spennende å følge med her videre siden vi er ganske likt på vei ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, -Mala- skrev:

Her vil jeg følge med :hallo:

Gratulerer igjen :yvonne::rodmer:

Så koselig! Takk! ❤

15 minutter siden, lille_myyy skrev:

Så gøy å lese 😊 

Jeg lurer også litt på hva jeg gjør videre nå etter positiv test? Bor i en relativt stor by, tar jeg selv kontakt med jordmor? Når skal jeg bestille legetime? Såå mange spørsmål 🙈

Jeg er i følge appen 3+4 i dag, så føler jeg må vente litt med alt det der?

Ellers har jeg hatt bølge med kvalme i hele dag, og måtte ha hatt knappen på buksa åpen. Syns kvalme er for tidlig å få allerede nå?! 🤢

Blir spennende å følge med her videre siden vi er ganske likt på vei ☺️

Kjekt med besøk!

Legen tar imot gravide fra uke 8, men fra uke 12 får man mer utbytte av legekontrollen. Det er visst først da de kan ta ulike blodprøver. Jeg har ikke satt meg helt inn i det, men har bestemt meg for å ta time hos jordmor først. 

Jeg googlet bare jordmor i xxx kommune, og fikk opp mailadresse og telefonnummer. Sendte en mail og ba om en time. :) Du kan jo ta kontakt for å høre litt om ventetid? Og du kan alltids booke en time, selv om du ikke er mer enn 3+4. :Nikke: Jeg tok kontakt da jeg var 4+4, for å sikre meg en time! Fikk allerede om rett over 3 uker, så akkurat nå er det nok ikke for lang ventetid i min kommune i alle fall. 

Jeg var faktisk kvalm i dagene rett før og etter positiv test. Det har heldigvis forsvunnet! Men oppblåst om kvelden er jeg, så her går det i pysjamasbukse etter middag. :ler:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+1 i dag 😍 I løpet av denne uka begynner hjertet å slå! ❤

Snart 20.30 en fredagskveld. Mannen er hos en kompis, og jeg er hjemme alene. Herlig å kunne sitte i pysjamasen, under et teppe i godstolen, og bare slappe av! Er så ufattelig sliten, og det er jammen godt med helg nå. Ikke bare det, jeg har vinterferie  neste uke! Da skal jeg virkelig lade batteriene. Har sovet så dårlig i det siste, skikkelig urolig, og våknet kl. 5 hver morgen av at jeg må på do! Vanskelig å sovne ordentlig igjen da, før alarmen ringer kl. 6.15..

Etter vinterferien er det fullt kjør på jobb, med øving til påskegudstjeneste (skal synge, danse og ha skuespill i kirka før påske), og utviklingssamtaler (usj). Denne ferieuka er god å ha :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, sullå skrev:

5+1 i dag 😍 I løpet av denne uka begynner hjertet å slå! ❤

Snart 20.30 en fredagskveld. Mannen er hos en kompis, og jeg er hjemme alene. Herlig å kunne sitte i pysjamasen, under et teppe i godstolen, og bare slappe av! Er så ufattelig sliten, og det er jammen godt med helg nå. Ikke bare det, jeg har vinterferie  neste uke! Da skal jeg virkelig lade batteriene. Har sovet så dårlig i det siste, skikkelig urolig, og våknet kl. 5 hver morgen av at jeg må på do! Vanskelig å sovne ordentlig igjen da, før alarmen ringer kl. 6.15..

Etter vinterferien er det fullt kjør på jobb, med øving til påskegudstjeneste (skal synge, danse og ha skuespill i kirka før påske), og utviklingssamtaler (usj). Denne ferieuka er god å ha :Nikke:

Bare å slappe av. Nyt det :tommelsmil: blir godt med vinterferien ja, selv om jeg er ute en uke etter deg :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt mitt første møte med kvalmen! :( Den ulmet litt i hele går kveld, men kom frem i all sin prakt da jeg la meg. Kveldskvalme! Tok sin tid før jeg sovnet, fant ingen behagelige stillinger. Heldigvis var kvalmen borte da jeg våknet!

Morsdag i dag, og jeg tenker sånn på at jeg kanskje kan feire min første morsdag neste år. Håper virkelig at jeg kan det! ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, sullå skrev:

Jeg har hatt mitt første møte med kvalmen! :( Den ulmet litt i hele går kveld, men kom frem i all sin prakt da jeg la meg. Kveldskvalme! Tok sin tid før jeg sovnet, fant ingen behagelige stillinger. Heldigvis var kvalmen borte da jeg våknet!

Morsdag i dag, og jeg tenker sånn på at jeg kanskje kan feire min første morsdag neste år. Håper virkelig at jeg kan det! ❤

Æsj den kvalmen er kjedelig assa. Håper du slipper unna den værste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, plastfolien skrev:

Æsj den kvalmen er kjedelig assa. Håper du slipper unna den værste :)

Ja, det håper jeg også! Har jo ikke kjent noe særlig tidligere, så jeg krysser fingrene for at den ikke kommer på besøk særlig ofte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, -Mala- skrev:

Håper du slipper billig unna med kvalmen! 

Skremmer den bort :rasende:

:plystre::fnise:

Takk! Jeg hadde i alle fall blitt redd! :ler:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, vinterferie! 

Tenk på det sånn da, at hvis du får kvalme er det faktisk ett godt tegn selv om den er syk kjip! Det er en av tingene jeg gjentok til meg selv da jeg slet. Kvalme betydde ifølge min jordmor ofte at man produserte mer hCG, som igjen betydde større sjanse for at alt gikk som det skulle! :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tonio skrev:

Åh, vinterferie! 

Tenk på det sånn da, at hvis du får kvalme er det faktisk ett godt tegn selv om den er syk kjip! Det er en av tingene jeg gjentok til meg selv da jeg slet. Kvalme betydde ifølge min jordmor ofte at man produserte mer hCG, som igjen betydde større sjanse for at alt gikk som det skulle! :yvonne:

Bra at kvalme er et godt tegn! Jeg håper likevel at ingen kvalme ikke nødvendigvis er et dårlig tegn heller, og at jeg slipper unna den verste kvalmen :ler: Får se når jeg bikker 6+0 på torsdag, tror mange blir kvalme da? Jeg har heldigvis bare opplevd det én eneste kveld. Har vært litt uggen noen dager, men det har vært helt overkommelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, sullå skrev:

Bra at kvalme er et godt tegn! Jeg håper likevel at ingen kvalme ikke nødvendigvis er et dårlig tegn heller, og at jeg slipper unna den verste kvalmen :ler: Får se når jeg bikker 6+0 på torsdag, tror mange blir kvalme da? Jeg har heldigvis bare opplevd det én eneste kveld. Har vært litt uggen noen dager, men det har vært helt overkommelig. 

Kvalme skal være et godt tegn ja, men det er heller ikke et dårlig tegn om man ikke er kvalm. 

Jeg krysser fingrene for at du slipper unna den verste kvalmen, det er så slitsomt! 

Tenk, da er du plutselig halvveis til den "magiske" uke 12 :nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, -Mala- skrev:

Kvalme skal være et godt tegn ja, men det er heller ikke et dårlig tegn om man ikke er kvalm. 

Jeg krysser fingrene for at du slipper unna den verste kvalmen, det er så slitsomt! 

Tenk, da er du plutselig halvveis til den "magiske" uke 12 :nori:

Åh, tenk det ja, dagen etter at du har testet (!) er jeg halvveis til uke 12! Så herlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, sullå skrev:

Åh, tenk det ja, dagen etter at du har testet (!) er jeg halvveis til uke 12! Så herlig :)

Ja! Og hvis jeg er så heldig å få  test på onsdag, så kan jeg også joine termingeuppa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, -Mala- skrev:

Ja! Og hvis jeg er så heldig å få  test på onsdag, så kan jeg også joine termingeuppa :)

Du er i så fall hjertelig velkommen - der har vi plass til flere! Hvis det har klaffet nå, når er termin sånn ca? Ganske sent i oktober?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var overhodet ikke meningen å gjøre de som ikke er kvalme nervøse altså. :fnise: Bare ment som en trøst som de som opplever kvalmen. Etter 10-12 uker med kvalme som gjorde at jeg gikk ned 15 kilo i vekt vet jeg selv hvor godt det er å ha noe som helst å trøste seg med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, sullå skrev:

Du er i så fall hjertelig velkommen - der har vi plass til flere! Hvis det har klaffet nå, når er termin sånn ca? Ganske sent i oktober?

Hvis det skulle være klaff, så er den foreløpige terminen 30. Oktober ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Tonio skrev:

Ja, det var overhodet ikke meningen å gjøre de som ikke er kvalme nervøse altså. :fnise: Bare ment som en trøst som de som opplever kvalmen. Etter 10-12 uker med kvalme som gjorde at jeg gikk ned 15 kilo i vekt vet jeg selv hvor godt det er å ha noe som helst å trøste seg med!

Neida, forsto det :fnise: Skal defiitivt bruke det som en trøst når/hvis det blir nødvendig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...