Gå til innhold

Vi venter på lillesøster!


Bolla!

Anbefalte innlegg

Tror nok det er på grunn av depresjonen sist - men du burde jo få vite det før henvisningen fra fastlegen. Forstår deg godt :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 18.5.2018 den 21.28, -Mala- skrev:

Takk for tips Azalea :5:

I dag fikk jeg brev fra sykehuset med innkallelse til jordmorsamtale og jeg aner ikke hvorfor.. Det står at det er fastlegen min som har sendt forespørsel. Jeg synes da det er litt rart at hun ikke sa noe om det sist jeg var på kontroll, og ikke minst om hva denne samtale handler om? :vetikke: 

Er det pga av de psykiske probleme etter sist fødsel, er det pga jøy BMI eller hva er det?

Mulig jeg overreagerer litt, er litt nedfor og hormonell i dag kjenner jeg... Jeg liker å vite hva ting gjelder, kall det gjerne en svakhet.. :sjenert:

Tenker at det er fint at fastlegen din passer på deg, jeg. :jepp: Det er jo veldig bra om jordmor kan bidra slik at du får en bedre barseltid denne gangen. :) Svakhet er det ikke, en styrke vil jeg si! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14+0 og andre trimester :hoppendeglad:

Stille fra meg om dagen, men det er lite som skjer :sjenert:

Jeg ringte legen angående henvisningsen til jordmorsamtalen. Hun hadde ikke sendt noen henvisning, men mente at fødselsdepresjonen min står i journalen min, sånn at de hadde sett det når de fikk henvisning til UL og dermed bestemte seg for å sette opp en time til meg. Jeg er veldig glad og takknemlig for tett og god oppfølging altså, jeg bare liker å ha kontroll på hva som skjer 🙈

Ellers er det helt surrealistisk at jeg nå starter på 2. trimester, hvor ble alle ukene av liksom🤔:nori:

Har de siste dagene kjent noe som virker veldig kjent, men syns kanskje det er tidlig å skulle kjenne liv allerede nå? Ikke vet jeg hva som er vanlig, men det er noe veldig kjent med de "flaksende bevegelsene" jeg har kjent. :rodmer:

Håper dere har en fin helg :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Mala :hug: Åh, heldige du som er kommet så langt allerede! Deilig, altså! 

Bevegelser, så herlig! Når det er noe du kjenner igjen, så er det nok slik du tror, eller hva? :jepp: Jeg kjente i uke 13/14 med førstemann, så jeg synes ikke det er tidlig med uke 14, nei :)

Hvordan er det, holder du ut i sommervarmen? :sol:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo fint de vil gi ekstra oppfølging, selv om det hadde vært enda finere om du fikk vite om det. :)

Etter det jeg har skjønt er det veldig normalt å kjenne det tidligere med nummer to. Du vet jo hva du kan kjenne etter. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at du er i andre trimester allerede! :hjerter: Så gøy!

Jeg kjente bevegelser allerede i uke 15, og jeg er førstegangs. Da var jeg sikkert på at det var den lille jeg kjente. Kan fort tenkes at du kjenner noe allerede! :Nikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14+6 (fredag)

Vi har altså så herlig vær om dagen :sol:Men jeg må innrømme at det er litt for varmt for meg midt på dagen, sjeleglad for at jeg ikke går høygravid nå for å si det slik. 

Junior er så søt for tiden, han legger hodet inntil magen min og snakker til babyen gjennom navlen. Han er overbevist om at navlen min er kikkehullet til babyen :fnise:

Han gleder seg veldig til å bli storebror og snakker om det hver dag at han gleder seg til babyen kommer :rodmer:

God helg! :bolledeig:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig at han gleder seg!

Deilig vær ja, men vi har hatt noen dager med over 30 grader... Og det synes jeg ikke noe om... Varmt inne på jobb, varmt ute. Æææh. Er heldigvis meldt nærmere 20 grader i neste uke. Puh!

God helg! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da var det jammen lørdag igjen, som igjen betyr ny svangerskapsuke:nori:

16+0! 

Dette går i en forrykende fart, dagene går og jeg glemmer denne dagboken litt 🙈

Formen er i grunn grei, det er bare det hersens bekkenet som krangler litt, håper at gåturer i ulendt terreng i skogen kan hjelpe litt! :jepp:

3 uker til OUL og du verden som jeg gleder meg! Jeg håper at alt ser bra ut med bølla vår og at alt er som det skal. Og så nysgjerrig som jeg er, så er jeg ledig spent på om bølla er medgjørlig nok til å vise oss om det er en jente eller gutt der inne :rodmer:

Det er tydelig at mannen skjønner at det faktisk er en baby der inne nå som magen har poppet frem, han har blitt helt tussete i det siste og stryker, koser og snakker med magen :hjerte:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så greit med OUL i uke 19! Tiden går jo så fort, at dere plutselig sitter på venterommet. Håper at alt ser fint ut. Spennende å se om det blir en lillebror eller ei lillesøster! 

Herlig med tussete mann som koser og snakker med magen 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Long time no see:goodbye:

Jeg glemmer å oppdatere her inne og jeg er skikkelig dårlig på å legge igjen spor i andres dagbøker, men jeg er inne å leser :jepp:

Siden sist har vi vært på ultralyd, alt var bra med lille babyen vår :hjerte: Hadde helt glemt av den følelsen man har både før, under og etter den ordinære ultralyden :rodmer:

Jeg ble satt tilbake en dag, så er 19+6 i dag. 

Magefølelsen min viste seg å stemme dette svangerskapet også, så nå venter vi på lillesøster :babyjente: 

Formen er forholdsvis grei, bekkenet blir ikke bedre, men ikke verre heller. Jeg må bare fortsette med de øvelsene jeg gjør og passe på hvilke sko jeg bruker. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre fra deg! Gratulerer med ei jente i magen, koselig med lillesøster på vei! Håper at storebror tar det greit ;)

Godt at formen ikke har blitt verre. Veldig greit når du har triks som hjelper på bekkenet! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk jenter 😚

Storebror tok det forholdsvis greit, selv om han skulle ønske det var en gutt :fnise: 

Vi har også vært på den samtalen på sykehuset som jeg nevnte tidligere. Vi møtte en veldig koselig dame, gikk gjennom forrige fødsel, snakket om den tunge tiden etter fødselen og de tankene jeg/vi har nå. Veldig godt for både mannen og meg tror jeg!

Nå koser jeg meg med den voksende magen og nyter å kjenne lille bolla hver dag :hjerte:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sent ute, men gratulerer med jente i magen!:gravid: Og en ussel dag tilbake er jo ikke ille! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.7.2018 den 3.54, Tonio skrev:

Litt sent ute, men gratulerer med jente i magen!:gravid: Og en ussel dag tilbake er jo ikke ille! 

 

På 6.7.2018 den 15.01, lille_frosk skrev:

Gratulerer sååå mye med en liten jente på vei! :strix:

 

Takk jenter 😘

Nå er det ferie, sol og jeg kan endelig si at jeg er over halvveis i svangerskapet ☀️🤰🏽 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...