Gå til innhold

Vi venter på lillesøster!


Bolla!

Anbefalte innlegg

På 17.9.2018 den 14.39, sullå skrev:

Herlig med sopp og hemoroider, altså! Glad for at jeg (foreløpig, i alle fall...) har sluppet unna dét...

Så gøy med 30+! Kan tenke meg at tanken på fødsel gjerne er skumlere med nummer 2, nemlig fordi man vet hva som skal skje. Jeg nyter å være naiv førstegangs. Gleder meg ikke til fødselen altså, men jeg gruer meg heldigvis ikke heller! :)

Nyt å vær naiv førstegangs du, det er så mye mer behagelig 😄

Det er vel ingen som gleder seg til fødsel, men det er veldig godt når man ikke gruer seg da! 

På 28.9.2018 den 10.21, Nuttapia skrev:

Vet du, noen episoder med Fødeavdelinga har roet ned gruinga litt. Jeg ser på alle de forskjellige kvinnene som kommer inn, og de jobber instinktivt på hver sin, men nokså lik måte. Og smerte eller ikke, alle klarer det. Og alle smiler etterpå. Og siden dette er nummer to for oss begge, så går det an å håpe på mindre vondt der ndde, samt litt mer energi etter fødselen? :jepp: 

Så flott at du får henvisning! Håper jenta mi holder seg under 4000 gram.. ;)  Jeg skal be om det jeg også. Min var også over 4 kg, og jeg revnet innvendig så det sang etter 😢

Ser på fødeavdelingen innimellom, men vet ikke om det har noen annen virkning enn at jeg gråter hver gang det blir født et nytt barn😅 For ikke å snakke om første møte mellom storesøsken og den nye babyen, tårene spruter 😄❤️

Det er som jordmora mi sier, storebror har banet vei, det blir letter denne gangen! 

Greit å få henvisning og selv om slike estimeringer ikke er 100% pålitelig, så er det uansett et trygghet å sjekke opp hvis man selv er bekymret ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

35+4

For en natt! 

Våknet rundt halv 2 i natt av kynnere. De opplevdes annerledes enn jeg er vant med, det strålte nedover lårene og murret i korsryggen samtidig. Fikk litt panikk og tok frem rieteller for å se hvordan det utarter seg.

Plutselig ble de regelmessige med 3 stk i løpet av 10min... Holdt på slik til rundt halv 5 uten at de økte i styrke (heldigvis) 

Det var skikkelig utrivelig og jeg tenkte en stund at nå blir det fødsel 😳

Sliten i dag😴

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, høres ut som en slitsom natt. Husker lite fra sist gang, men husker godt maserier/sterke kynnere mot slutten. 

Har du snakket med jordmor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Azalea skrev:
 

Huff, høres ut som en slitsom natt. Husker lite fra sist gang, men husker godt maserier/sterke kynnere mot slutten. 

Har du snakket med jordmor?

Forrige gang hadde jeg bare helt vanlige kynnere før selve riene startet, ingen maserier. Føler nesten jeg er førstegangs igjen :sjenert:

Har ikke snakket med jordmor, men har time til legen i morgen, skal nevne det for henne da.

Håper på en god natts søvn nå, har ikke fått tatt igjen så mye søvn i dag som jeg kanskje burde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

37+1

Tenk, nå er ikke tuppa lenger prematur om hun skulle bestemme seg for å komme 💕

Ellers går dagene litt for fort, jeg er ikke klar for fødsel overhode! Gruer meg skikkelig og angsten er tilstede i varierende grad hver dag. Snakker mye med jordmor på helsestasjon og har også vært på samtaler på sykehuset. Men jeg føler ikke de skjønner hvor vanskelig jeg har det selv om jeg ikke holder tilbake, men forteller akkurat hvordan jeg har det og hva jeg tenker og føler. Det de vektlegger er at jeg er andregangs, kroppen vet hva den skal gjøre, førstemann har banet vei og det kommer til å gå raskere.

Problemet er bare at det hjelper meg ikke i det hele tatt. Jeg er like redd for fødsel og redd for ny fødselsdepresjon likevel :sjenert:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for over 37 uker! :danse:

Du kan ikke spørre om å snakke med noen andre? For det er så viktig å møte på noen det virkelig klaffer med. Om du ikke føler de forstår deg, vil du ikke klare å bearbeide frykten din. Hva brukte du av "hjelpemidler" under fødsel nr. 1? Kan det hende du klarer å koble ut med f.eks. musikk på ørene under fødselen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, 37 uker allerede! 

Kjedelig at du bekymrer deg sånn for en ny fødselsdepresjon :( Tror du ikke at du eventuelt vil kjenne tegn så tidlig, at du kan få hjelp så fort som mulig? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er så dårlig på å oppdatere her inne :plystre:

Siden sist har jeg vært i to nye samtaler på sykehuset, som har hjulpet litt i allefall. 

Nå har vi kommet til 39+1 og dagene bare flyr avgårde! Det kjennes at dette svangerskapet går mot slutten og kroppen jobber masse for tiden. Det er masse maserier og kynnere som til tider kommer både regelmessig og kraftig uten at det tar seg opp videre. 

Bekkenet er helt snålt, noen dager er jeg så vidt gangbar, men andre dager kjenner jeg ikke antydning til bekkenløsningen overhode. 

Halsbrann 24/7.... gudene må vite hvor lange pakker gaviscon, lovehearts og mandler det har gått 😅

Kviser! Hurra! Nye kviser dukker opp i ansiktet hver dag 🙈 

Det stikker skikkelig til oppi «Hufsa» til tider, og jeg er generelt øm og hoven der nede. 

Ja, så det er masse som skjer i kroppen og det er jo litt fascinerende ☺️

Ellers er bolla i magen veldig aktiv og gir fra seg noen skikkelig bevegelser inni mellom som virkelig kjennes. Sikker på jeg har blåmerker innvendig :fnise:

Fødebagen er så og si klar og huset likeså. Har hatt ville «nesting tendenser» i det siste 😄

Jeg håper det er bra med alle sammen, jeg er ikke så flink til å legge igjen spor i andres dagbøker, men jeg er inne å leser hver dag :blomst:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Lillesøster har meldt sin ankomst, hun er selvfølgelig perfekt og vi koser oss med den nye tilværelsen :hjerte:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, -Mala- skrev:

Lillesøster har meldt sin ankomst, hun er selvfølgelig perfekt og vi koser oss med den nye tilværelsen :hjerte:

Gratulerer så masse. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, -Mala- skrev:

Lillesøster har meldt sin ankomst, hun er selvfølgelig perfekt og vi koser oss med den nye tilværelsen :hjerte:

Gratulerer så mye :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...

Tusen takk jenter :blomst:

Det går veldig bra med oss. Lillesøster er stort sett blid og fornøyd. Hun er nå 4uker og har begynt å smile, så herlig det er når de gir respons tilbake :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det går fint! 4 uker allerede! Herlig med smil så tidlig. :)Her måtte vi vente tålmodig til han var 6 uker, og de kom ikke daglig før en uke senere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...