AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #1 Del Skrevet 1. februar 2018 Jeg har oppkjøring i morgen og gruer meg så inn i ........ Jeg føler meg trygg på meg som sjåfør og vet jeg kan kjøre er bare at dette har jeg ventet på i 10 år ( kunne jo gjort dette for lenge siden ) men Pga det økonomiske har ikke det vært mulig.. Jeg startet i slutten av oktober med lappen og kun tatt det obligatoriske men øvelseskjørt i flere år nå.. Jeg er bare redd for at sensor skal være sur og lite intr og at jeg skal få totalt blackout pga jeg er så nervøs... Så jeg trenger sårt noen tips om hvordan jeg best mulig skal beholde roen.. Jeg vil også gjerne at sensor skal prate men må jo ha noe å prate om? Om jeg ikke føler meg trygg på en vei pga mye svinger, glatt føre osv da er det greit jeg ikke ligger i fartsgrensen? Er det lurt å ha med kjørelærer også? Anonymkode: dcc90...41f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 1. februar 2018 #2 Del Skrevet 1. februar 2018 Er sensor pratesjuk går praten lett. Om ikke, så bare konsentrer deg om det du får beskjed om. Er han sur og mutt bare tenk inni deg at dette skal jeg klare! Bare pass på å overholde dine vikeplikter og ikke kjør på rødt, så skal det gå så fint atte😊😋 Lykke til!👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #3 Del Skrevet 1. februar 2018 Det kommer til å gå fint. Jeg hadde en sensor som var ganske kald og lite interessert, men det har ingenting å si for dine kjøreferdigheter. De fleste sensorer har forståelse for at du er nervøs og vil gjøre situasjonen bedre. Dette er tross alt jobben deres. Fokuser på kjøringen og ikke det sosiale med sensor. Nå som det er glatt ute er det selvsagt naturlig å kjøre litt saktere der det er svingete, men husk at du ikke må kjøre for sakte. Det blir sett på som å hindre trafikkavvikling. Kjør i den farten du føler er naturlig. Hvis du har øvelseskjørt i flere år er du godt forberedt og kan stole på instinktene dine. Det er ikke vanlig å ha med kjørelærer og har ingen betydning for om du består eller ikke. Jeg tenker det er en ulempe å måtte forholde seg til noen i baksetet Anonymkode: 15332...baf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 1. februar 2018 #4 Del Skrevet 1. februar 2018 Det går nok bra, husk å få nok søvn, spis og ta med kjørelærer om du føler det vil hjelpe. Husk å av pass farten etter forholdene. Pass på vikeplikten og riktig plassering. Lykke til, dette klarer du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #5 Del Skrevet 1. februar 2018 Takk for tips og gode ord 😊 Får bare prøve å puste ut og håpe på det beste. Anonymkode: dcc90...41f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #6 Del Skrevet 1. februar 2018 Høres ut som at du beskriver meg øvelseskjørte i 10 år før jeg fikk råd til å fullføre lappen. Tok både teori og oppkjøring på første forsøk. Ikke vær for aggressiv å ikke vær for passiv. Tenk over om du har noen uvaner. Sjekk speil når du skal svinge eller når du kommer ut på ny vei. Ellers vær obs på vikeplikt/stopp (veldig viktig, de kan stryke deg hvis du ikke passer på her). Ellers er de fleste sensorer vanlige mennesker som drar hjem til familien sin å spiser middag etter endt arbeidsdag ingenting å frykte. De spør gjerne om du ønsker å småprate mens du kjører eller vil ha ro. Anonymkode: bec76...d21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
barbent Skrevet 1. februar 2018 #7 Del Skrevet 1. februar 2018 lykke til dette klarer du så fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 1. februar 2018 #8 Del Skrevet 1. februar 2018 Hvis sensor er en stille og alvorlig type, så bare tenk på ham som en tilfeldig passasjer som du skal kjøre et sted, og konsentrer deg om kjøringa. Skjønner nervene, men kan du kjøre, så kan du kjøre med en sensor til stede også. Møt opp med et smil, så er sannsynligheten stor for at du får et smil tilbake. Jeg husker den gangen jeg kjørte opp. Da fikk jeg beskjed om at det bare var å bable i vei, om jeg følte det var best, eller så kan jeg holde helt kjeft, sa han. Det var helt opp til meg. Og om jeg ville ha på radioen, så var det bare å velge kanal og volum. Det var jeg som var sjåfør, og skulle kjøre på mine premisser. Det ble en hyggelig kjøretur der vi skravla om alt og ingenting, tulla og lo, og jeg glemte nesten helt bort at det var oppkjøring. Nesten litt skuffende da jeg til slutt fikk beskjed om å svinge inn på trafikkstasjonen. Vi var jo midt i en morsom diskusjon om Dolph Lundgren Krysser fingrene for at du får en like grei sensor. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #9 Del Skrevet 2. februar 2018 Takk for alle tips 😁😁 Fikk en super sensor og bestod 👌🏼😁🎉 Anonymkode: dcc90...41f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #10 Del Skrevet 2. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk for alle tips 😁😁 Fikk en super sensor og bestod 👌🏼😁🎉 Anonymkode: dcc90...41f Gratulerer 👏🏼👏🏼 Anonymkode: bec76...d21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 16. februar 2018 #11 Del Skrevet 16. februar 2018 Ryddet for medisintips og personangrep. Edie, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå