Gå til innhold

Bilvaskeri har sannsynligvis revet ut kabel - verkstedregning på 2600kr

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi hadde bilen vår inne til håndvask utvendig og innvendig. Dagen etterpå var det flere ting på bilen som ikke virket. Blant annet AC, de elektriske vinduene, varme i setene og vindusspyleren. Vi tok bilen inn på et verksted og fikk beskjed om at det var en del kabler som hadde falt ut av kontaktpunktene sine. De sa også at dette ikke er noe som skjer av seg selv, men at man noen ganger kan dra ut disse kablene om man er litt voldsom når man tar ut gulvmattene f.eks. Dette hadde jo blitt gjort på bilvaskeriet, og verkstedet sa det var sannsynlig at det hadde skjedd der, ettersom vi ikke hadde vært i nærheten av stedet kablene befinner seg. 

Dessverre har vi ingen kvittering på at vi var der, men er det noen mulighet for å få dekket verkstedsregningen når det etter all sannsynlighet var vaskeriets feil?

Anonymkode: b9833...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen kvittering, ingen bevis på du har vært akkurat på DET stedet og fått vaska. Du har medt sannsynlig også bidratt til svart arbeid og det som værre er. Ikke en gang de som har firmabil får kvittering på slike steder!

Anonymkode: ec5b9...74f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ingen kvittering, ingen bevis på du har vært akkurat på DET stedet og fått vaska. Du har medt sannsynlig også bidratt til svart arbeid og det som værre er. Ikke en gang de som har firmabil får kvittering på slike steder!

Jeg fikk kvittering, ro helt ned! Men jeg kastet den. Kom uansett på at transaksjonen er registrert i nettbanken, og der står det jo hvem som fikk pengene.

TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lurte på her var hvordan vaskefirmaer løser slike problemer, og om noen har opplevd liknende. 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lurte på her var hvordan vaskefirmaer løser slike problemer, og om noen har opplevd liknende. 

TS

Hva med å heller kontakte de som du mener gjorde vaskejobben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan mener verkstedet at de har vært i nærheten av kupeviftemotoren som i grunn er oppi bak dashbordet? Tenker på siden du sier klimaanlegget ikke fungerte. Man kommer ikke til der om man drar ut gulvmattene. For å komme til der må enten dashbordet skrues ut eller man kan komme til under dashbordet ved å ta ut en myk plate. Denne platen må man da fysisk ta ut og så må man etter det dra ut ledningen.  

Anonymkode: d6c1b...3b8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen biler har sikringer osv lett tilgjengelig i fotrommet, så dette med gulvmattene virker ikke urimelig. Men hvordan i alle dager ble utlegget så stort? Mye ødelagt?

Når sammenhengen er klar og tydelig må selvsagt vaskebedriften punge ut. Den vanskelige biten er å få de til å forstå at det var dem...

Anonymkode: 9a29d...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en sikringsboks på passasjersiden under hanskerommet, og det kan løsne om man er uforsiktig. Dette har jeg fått bekreftet fra andre utenfor verkstedet også og vi fikk se det selv.

Det var da flere ting enn kupeviftemotoren som ikke virket, så jeg forstår ikke hvorfor du kun henger deg opp i den. 

TS

Hvordan mener verkstedet at de har vært i nærheten av kupeviftemotoren som i grunn er oppi bak dashbordet? Tenker på siden du sier klimaanlegget ikke fungerte. Man kommer ikke til der om man drar ut gulvmattene. For å komme til der må enten dashbordet skrues ut eller man kan komme til under dashbordet ved å ta ut en myk plate. Denne platen må man da fysisk ta ut og så må man etter det dra ut ledningen.  

Anonymkode: d6c1b...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å heller kontakte de som du mener gjorde vaskejobben?

Har du noen svar på det jeg lurer på i det hele tatt, eller er du bare her for å være spydig? Vi har selvfølgelig kontaktet bilvaskeriet, men daglig leder var ikke tilstede.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Noen biler har sikringer osv lett tilgjengelig i fotrommet, så dette med gulvmattene virker ikke urimelig. Men hvordan i alle dager ble utlegget så stort? Mye ødelagt?

Når sammenhengen er klar og tydelig må selvsagt vaskebedriften punge ut. Den vanskelige biten er å få de til å forstå at det var dem...

Anonymkode: 9a29d...b87

Ja, det er det jeg tenker kan være problematisk. Det er bare så påfallende at alt sluttet å virke dagen etter (noe sluttet å virke allerede samme dag)  som vi hadde hatt den til vask, og ingen hadde brukt passasjersiden.

Utlegget ble så stort fordi de brukte litt tid på å finne ut av problemet ettersom datatesten måtte kjøres manuelt.. Eller noe sånt. 

Takk for svar!

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje ikke svar på det du lurer på, men da jeg vaska bil på bensinstasjon, i sen vaskehallen der, så datt den vaskebørstestanga rett ned i taket mitt og laga et par dype hull. Daglig leder gjorde seg dritvanskelig og refererte til at der vasker en på eget ansvar og nektet å hjelpe. Jeh var vel ung og dum, men gjorde ikke noe med det. Kanskje du skal ringe NAF og høre med deres advokater så ikke vaskehallen kan rundsnakke deg

Anonymkode: f1d9f...3af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje ikke svar på det du lurer på, men da jeg vaska bil på bensinstasjon, i sen vaskehallen der, så datt den vaskebørstestanga rett ned i taket mitt og laga et par dype hull. Daglig leder gjorde seg dritvanskelig og refererte til at der vasker en på eget ansvar og nektet å hjelpe. Jeh var vel ung og dum, men gjorde ikke noe med det. Kanskje du skal ringe NAF og høre med deres advokater så ikke vaskehallen kan rundsnakke deg

Anonymkode: f1d9f...3af

Takk for tipset, det skal jeg se om jeg får gjort! :)

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS

Er de seriøse så bør de ta deg på alvor. Problemet blir å bevise hva som faktisk har skjedd. På den annen side virker det veldig urimelig at ledninger og sikringer skal løsne av seg sjøl når bilen har vært på vask. Jeg synes vaskefirmaet bør dekke hele regningen. I det minste bør de dekke halvparten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du noen svar på det jeg lurer på i det hele tatt, eller er du bare her for å være spydig? Vi har selvfølgelig kontaktet bilvaskeriet, men daglig leder var ikke tilstede.

TS

Er nok ingen her inne som har svar problemet ditt. Og det er jo soleklart at daglig leder ikke er til stede når du kommer og skal klage på noe ovenfor slike steder. Det var et program på tv om slike bilvaskehaller, dønn useriøst alle, så nesevis trenger du ikke være.

Og dessuten, du sier ikke i starten om at du selv hadde kasta kvitteringa, det kunne du i det minste ha gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er nok ingen her inne som har svar problemet ditt. Og det er jo soleklart at daglig leder ikke er til stede når du kommer og skal klage på noe ovenfor slike steder. Det var et program på tv om slike bilvaskehaller, dønn useriøst alle, så nesevis trenger du ikke være.

Og dessuten, du sier ikke i starten om at du selv hadde kasta kvitteringa, det kunne du i det minste ha gjort!

I alle dager..Jeg spør jo ikke om hvordan vaskefirmaet vil reagere, det er det jo ingen her som kan vite. Jeg etterspør andre erfaringer, tips og råd!  

Daglig leder er der nok vanligvis ikke på kvelden nei,  så vi fikk beskjed om å komme tilbake i morgen. 

Når det gjelder kviteringa så sa jeg aldri at vi ikke fikk kvitering, jeg sa bare at jeg ikke hadde den. Det var du som dro konklusjoner og begynte å bable om svart arbeid osv osv. Hvis du ikke har noe relevant å tilføre tråden trenger du ikke svare mer. Og for å gjenta meg selv slik at du forstår: jeg lurer på om andre har vært borti liknende tilfeller, hva de gjorde, og hvordan det endte. Ok? 👌

TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I alle dager..Jeg spør jo ikke om hvordan vaskefirmaet vil reagere, det er det jo ingen her som kan vite. Jeg etterspør andre erfaringer, tips og råd!  

Daglig leder er der nok vanligvis ikke på kvelden nei,  så vi fikk beskjed om å komme tilbake i morgen. 

Når det gjelder kviteringa så sa jeg aldri at vi ikke fikk kvitering, jeg sa bare at jeg ikke hadde den. Det var du som dro konklusjoner og begynte å bable om svart arbeid osv osv. Hvis du ikke har noe relevant å tilføre tråden trenger du ikke svare mer. Og for å gjenta meg selv slik at du forstår: jeg lurer på om andre har vært borti liknende tilfeller, hva de gjorde, og hvordan det endte. Ok? 👌

TS

Regner med at du kommer og snakker om hvordan det gikk, når du drar dit på dagtid for å snakke med daglig leder? Ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Regner med at du kommer og snakker om hvordan det gikk, når du drar dit på dagtid for å snakke med daglig leder? Ok?

Har ingen opplysningsplikt.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen opplysningsplikt.

TS

Nei det ville jo være flaut å oppleve det hele ble slik jeg har sagt nå, at slike steder opptrer ovenfor sine kunder:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...