Gå til innhold

Tear trough og øyebrynsløft - noen med erfaringer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 
Lurer på om noen har erfaring med eller kjenner noen som har gjort tear trough med filler under øynene, og øyebrynsløft med botox og kan si noe om resultatet? :) 
 

Anonymkode: 245e4...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tatt tear through, og ble godt fornøyd. Var ikke så ille under øyene, men det hjalp på. Skulle gjerne tatt det igjen om noen her jeg bor kunne det.

Anonymkode: 35b65...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 
Lurer på om noen har erfaring med eller kjenner noen som har gjort tear trough med filler under øynene, og øyebrynsløft med botox og kan si noe om resultatet? :) 
 

Anonymkode: 245e4...66c

Hva betyr dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tear trough er de søkkene man kan få under øynene når man blir eldre. Og også betegnelsen på inngrepet man kan gjøre for å fylle de ut. Det finnes ikke gode, norske oversettelser, tror jeg. Kanskje grop? 

Anonymkode: 4301c...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tear trough er de søkkene man kan få under øynene når man blir eldre. Og også betegnelsen på inngrepet man kan gjøre for å fylle de ut. Det finnes ikke gode, norske oversettelser, tror jeg. Kanskje grop? 

Anonymkode: 4301c...ab7

Jeg har hatt dette i alle år, ikke akkurat groper eller hulninger, men blålige ringer/områder under øynene. Jeg vet ikke hvor mye penger jeg kan ha brukt for om mulig å minimere disse, med lite eller ingen effekt. Concealer er min redning. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tear trough er de søkkene man kan få under øynene når man blir eldre. Og også betegnelsen på inngrepet man kan gjøre for å fylle de ut. 

Anonymkode: 4301c...ab7

Sitat

It can be hereditary and more common in certain ethnicities. Another cause could be seasonal allergies, fatigue, and stress. Rubbing the eyes aggressively can break tiny capillaries and cause hemosiderin, a brown stain left in the skin from the iron in the blood. Aging can also be a factor.

Følgende ting man må være obs! på:

Sitat

1. Do not take ibuprofen, Fish Oil and Vitamin E for a least 3 weeks before your treatment.  Some people will bruise regardless. If in doubt ask your physician what not to take prior to your treatment

2. Purchase Arnica start taking it a couple days before your treatment.  You can also buy pre/post injection formula capsules made by GliSodin, which will help you heal quicker. www.glisodinskin.com   Taking these supplements may help you heal faster and lessen the amount of bruising.

3. Go to a board certified surgeon, oculoplastic surgeon, board certified dermatologist or an experienced aesthetic RN injector.

4.  Ask how often they treat tear troughs. Proper injecting into the site is key for good results. If the filler is not injected deep enough it can leave lumps, pillows or pockets of puffiness. It can also leave you with a slight blue tint called the Tindle Effect. This is such a very delicate area to treat.

5. Ask to see before and after pictures.

5. Ask the doctor if you are good candidate for this procedure. As we age our skin thins. It is easier to treat  younger skin that is not so thin. Bruising is common plus one could get permanent discoloration as hemosiderin pigment is left behind.

6. Plan on being bruised and you may swell. Bruising can last  for 7-10 days. However, a zap with a laser treatment will shorten your bruising time.  I would not plan to have this done before any event or vacation.

7. Ask if you will be charged should you need the treatment to be reversed.

 

Anonymkode: cca37...c17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Arabella skrev:

Hva betyr dette?


Det er området under øynene.
For noen gjelder det å dekke over mørke ringer som dette

image.png.2856910743e2d26e757eb90a64b55865.png

Og andre pga samme linjen som blir ekstra synlig pga strukturen på nesebeinet mot kinnet og fett i kinnene , som er tilfellet for meg

image.thumb.png.4f4f5a23b23f0612e71848ab89cfa661.png

 


 

Anonymkode: 245e4...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ganske komplekser med det og syns at det er så utrolig synlig og at jeg ser så sliten ut og at det tar hele fokuset i ansiktet, så pleier å redigere det bort på bilder, men eneste jeg er redd for med å ta tear trough er å få et veldig flatt ansikt. Så er veldig interessert i å høre andres erfaringer og hva andre syntes :) Eksempel som dette som er fra tear trough før og etter, ser veldig redigert og flatt ut og livløst ut. Eller syns dere etter bildet var finere? (hun hadde veldig mild tear trough fra før da , så jeg syntes egentlig før bildet var finest)

 

Photo 27-08-2017, 20 24 31.jpg

Anonymkode: 245e4...66c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tatt tear through, og ble godt fornøyd. Var ikke så ille under øyene, men det hjalp på. Skulle gjerne tatt det igjen om noen her jeg bor kunne det.

Anonymkode: 35b65...a4a

Så bra du ble fornøyd! Det jeg er redd for er at ansiktet skal se litt for flatt og livløst ut på en måte, eller at filleren skal legge seg som en enda mer synlig pose i området.  Sånn som på Kris Jenner, en slags liten "pølse" eller bul der i stedet for jevnhet  :O

image.png.597368b1d7e1c2e8296fe44d576265cb.png

Sa hun som gjorde det på deg noe om langtidsetterfølgen av bruk av tear trough behandling? Det værste jeg frykter er at huden skal strekke seg ut og bli mere slappere i tidligere alder så jeg får synligere poser om jeg ikke fyller livet ut..

Anonymkode: 245e4...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tatt tear through, og ble godt fornøyd. Var ikke så ille under øyene, men det hjalp på. Skulle gjerne tatt det igjen om noen her jeg bor kunne det.

Anonymkode: 35b65...a4a


Og kan du kjenne filleren inni der? Hvis ja, kjenner du det er noe under huden til vanlig eller kun når du tar på det? Hvordan er det om man for eksempel sover med kinnet nedi puten, kan du kjenne noe hard filler mot huden da?

Anonymkode: 245e4...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tatt dette for det motsatte, altså poser under øynene? Er bare 27, men har alltid hatt det, og syns jeg ser så trøtt ut pga. det. 

Anonymkode: cbac8...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søkk under øynene kan også være genetisk, som hos meg. Jeg har hatt det siden jeg var liten.

Tok tear trough-filler i fjor. Angret på at jeg ikke gjorde det før. Før irriterte jeg meg alltid over søkkene, nå synes de ikke og blikket mitt dras ikke mot området lengre. Det er viktig å ikke fylle for mye - da kan man få de pølsene som det snakkes om. Bedre å ta litt mindre.

Jeg har også fått et lite brynsløft av Botox, men synes mine bryn ser sintere ut da :P Kan hende det kommer an på brynsformen en har fra før av. 

Anonymkode: c8249...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.2.2018 den 14.03, AnonymBruker skrev:

Søkk under øynene kan også være genetisk, som hos meg. Jeg har hatt det siden jeg var liten.

Tok tear trough-filler i fjor. Angret på at jeg ikke gjorde det før. Før irriterte jeg meg alltid over søkkene, nå synes de ikke og blikket mitt dras ikke mot området lengre. Det er viktig å ikke fylle for mye - da kan man få de pølsene som det snakkes om. Bedre å ta litt mindre.

Jeg har også fått et lite brynsløft av Botox, men synes mine bryn ser sintere ut da :P Kan hende det kommer an på brynsformen en har fra før av. 

Anonymkode: c8249...35e

Hei så fint at du er fornøyd! Kommentaren din gjør meg på nippet til å bestille time :D

Men lurer på , kan du på noen måte kjenne filleren inni der til vanlig, når du tar på det, eller når du ligger med kinnet ned i puten på kvelden?

Anonymkode: 245e4...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også veldig lyst til å ta under øynene, men er redd for smerte og at jeg skal se annerledes ut- er noe vesentlig med å forandre øynene synes jeg, men kommer vel til å gjøre det en dag- for jeg har byens største kolleksjon med under eye concealers. Synes forøvrig at bilde nr 2 var finest

Anonymkode: 2a0e1...e6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei så fint at du er fornøyd! Kommentaren din gjør meg på nippet til å bestille time :D

Men lurer på , kan du på noen måte kjenne filleren inni der til vanlig, når du tar på det, eller når du ligger med kinnet ned i puten på kvelden?

Anonymkode: 245e4...66c

Så lenge du drar til noen som er flinke, kommer det til å bli skikkelig fint :) Tror det er en av de behandlingene med fillers folk er mest fornøyd med. Resultatene ser du jo med én gang. 

Jeg kjenner aldri noe til filleren. Den bare er der. Mener at man bruker en veldig myk filler der(som i leppene), i motsetning til f.eks. kinn hvor det brukes en filler med tykkere materiale. Du vil ikke tenke over at du har fillers engang.

En annen fordel er at filleren under øynene holder lengre enn andre fillere. I f.eks. leppene må du fylle på oftere. 

Lykke til! :) Fortell om din erfaring her om du velger å gjøre det!

Anonymkode: c8249...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge du drar til noen som er flinke, kommer det til å bli skikkelig fint :) Tror det er en av de behandlingene med fillers folk er mest fornøyd med. Resultatene ser du jo med én gang. 

Jeg kjenner aldri noe til filleren. Den bare er der. Mener at man bruker en veldig myk filler der(som i leppene), i motsetning til f.eks. kinn hvor det brukes en filler med tykkere materiale. Du vil ikke tenke over at du har fillers engang.

En annen fordel er at filleren under øynene holder lengre enn andre fillere. I f.eks. leppene må du fylle på oftere. 

Lykke til! :) Fortell om din erfaring her om du velger å gjøre det!

Anonymkode: c8249...35e

Hvor ofte må man fylle på for å vedlikeholde under øynene? Jeg sluttet å ta filler i leppene fordi det varte så kort.

Anonymkode: bd201...fa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også «søkk» under øynene, men har aldri hørt om denne behandlingen før. 

Er det noen som kan anbefale et sted i Oslo-området som er dyktige på dette, samt vet ca. pris? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.1.2018 den 14.42, Arabella skrev:

Jeg har hatt dette i alle år, ikke akkurat groper eller hulninger, men blålige ringer/områder under øynene. Jeg vet ikke hvor mye penger jeg kan ha brukt for om mulig å minimere disse, med lite eller ingen effekt. Concealer er min redning. :)

Hvilken concealer bruker du?:) (beklager avsporing TS)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...