Gå til innhold

Søketråden 2018


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ventelisten vil ikke endre seg før 24. juli.

Anonymkode: 21536...742

Jeg rykket frem på ventelisten på førstegangs i går, fra 32 til 27, men det er nok bare folk som har trukket seg fra venteliste, ikke folk som har kommet inn. Ventelista kan oppdatere seg frem til 24.juli men det er ikke før 29. juli man får vite om man kommer inn eller ikke

Endret av :((((
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk. Det var det jeg lurte på :) 

Anonymkode: 7a733...7e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.1.2018 den 2.33, AnonymBruker skrev:

Bachelor i geografi på uib. Er enkeltemne student nå så har egentlig allerede begynt på graden :laugh: 

Anonymkode: 8ff66...1ce

Prøvde å komme inn der, men ble satt på venteliste.. Hvor mange poeng hadde du når du søkte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, esmer skrev:

Jeg kom inn på juss ved UiB 😀 tar gjerne i mot all slags informasjon om vi tilfeldigvis har tidligere studenter her inne!! 

Hei! Og gratulerer så mye 😊 jeg begynner straks på 4. Avdeling. 

Litt om studie: De 2 første årene er det både arbeidsgrupper og storgrupper, så du vil få mye hjelp her! I arbeidsgruppen din samarbeider dere hver uke(varierer litt ut i fra hvor stort faget er men alt fra 3-8 ganger per kurs)  om å skrive en individuell oppgave. Du må også kommentere 2 medelevers oppgaver hver uke. Ellers er det forelesninger noen ganger i uken. 

Sosialt: jeg anbefaler deg å delta i fadderuken for å bli kjent med medstudenter og få deg venner. Mine 4 nærmeste venner på studiet var jeg i samme faddergruppe med. Jeg var heldig, så hvis du ikke skulle klaffe med noen på gruppen er det også fullt mulig å bli kjent med folk i f.eks arbeidsgruppen! Har også mange gode venner fra arbeidsgruppen både 1. Og 2. Året 😊

Ellers burde du absolutt prøve å bli med i studentforeninger! Alt fra sjakk til roing eksisterer på fakultetet. Kan være greit å delta fra starten av! Dere får info om det ila. Fadderuken. Jeg ble ikke med i noen studentforening før 2. Året, men det har fungert fint det også. 

Til slutt bør det kanskje nevnes at studentmiljøet kan bli litt «klikkete» da det er mange studenter fra samme områder. Dersom du ikke skulle «klikke»(haha) med denne gjengen er det flust av andre hyggelige studenter på fakultetet! 

Bare å stille spørsmål om du har noen 😊 

Lykke til! 

Anonymkode: ef05d...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har sett om poengrensene er kommet ut? 

Anonymkode: 85e71...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honeyblossom

Står som nr 3 på venteliste til førstevalget mitt :bond:

Og jeg har nøyaktig like mange poeng som poenggrensa ligger på.. fy søren om ikke jeg får tilbud i suppleringsopptaket vet jeg ikke hva jeg gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Olepetter skrev:

Prøvde å komme inn der, men ble satt på venteliste.. Hvor mange poeng hadde du når du søkte?

49 poeng, så kom inn med god margin. Hjelper å bli eldre da, jeg har alle alderspoengene. Grensen i år var 44,5 på ordinær. 

Anonymkode: 8ff66...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom inn på psykologi profesjon ved NTNU, men usikker om jeg skal takke ja til plassen eller ikke. Jeg studerer allerede noe annet og søkte utelukkende for å få tilgang til enkelte emner. Nå ser jeg at noen av emnene som var adgangsbegrenset har åpnet for alle studenter. For meg er det jo like greit å takke ja til plassen, men så tenker jeg jo på den søkeren som kunne ha fått min plass. Samtidig tenker jeg at mitt fremtidige frafall allerede er tatt høyde for ved overbookingen. Kommer antakeligvis til å tenke over det frem til skolestart. 

Anonymkode: 6f58c...952

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom inn på journalistikk avis/nett i Volda, som var førstevalget mitt. Har en bachelor fra før, som gjør at jeg med stor sannsynlighet vil jobbe med utenriks. Gleder meg☺️🙊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, rundtfingern skrev:

Kom inn på journalistikk avis/nett i Volda, som var førstevalget mitt. Har en bachelor fra før, som gjør at jeg med stor sannsynlighet vil jobbe med utenriks. Gleder meg☺️🙊 

Hvilken bachelor har du fra før? :)

Anonymkode: f1a1c...6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken bachelor har du fra før? :)

Anonymkode: f1a1c...6f7

Interkulturell forståelse! Så er mye samfunnsfaglig, og en del flyktninger, menneskerettigheter og pittelitt ped!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom inn på førstevalget, profesjonsstudiet i psykologi ved NTNU 🎉

Anonymkode: 06fd4...eb6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nr. 7 på ventelisten for statsvitenskap på UIA. Tror dere jeg har noe sjangs? Dette har virkelig ødelagt sommern. 

Anonymkode: 7d60f...559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er nr. 7 på ventelisten for statsvitenskap på UIA. Tror dere jeg har noe sjangs? Dette har virkelig ødelagt sommern. 

Anonymkode: 7d60f...559

Du ligger bedre enn nr  50 da. Du har sjanse , men har du plan B da?

Anonymkode: 56da1...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker said:

Du ligger bedre enn nr  50 da. Du har sjanse , men har du plan B da?

Anonymkode: 56da1...67b

Ja kom inn på andre valget mitt, men har for å være ærlig ikke lyst til å dra dit. Vi får se. Ønsker alle lykke til!!

Anonymkode: 7d60f...559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er nr. 2 og det står at studiet trolig ikke blir etterfylt. De ga 29 stk plass i fjor i etterfyllingsopptaket. Ca. like mange som har fått tilbud i år som i fjor. Håper jeg kommer inn. :) 

Anonymkode: 7a733...7e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står som nr 3 på venteliste på førstevalget mitt. 

De andre er jeg på 20+ og det står at studier trolig ikke blir etterfyllt. Heldigvis står det IKKE det på førstevalget så jeg har håp ennå!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er nr. 2 og det står at studiet trolig ikke blir etterfylt. De ga 29 stk plass i fjor i etterfyllingsopptaket. Ca. like mange som har fått tilbud i år som i fjor. Håper jeg kommer inn. :) 

Anonymkode: 7a733...7e1

Hvis det er antall personer på ventelistene på hovedopptaket og suppleringsopptaket så kan du ikke stole på de tallene, det kan hende de tok inn noen, men de fleste som har forsvunnet har sagt i fra seg ventelisteplassen

Anonymkode: 18069...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom inn på masteren jeg søkte på! Jeg var på venteliste nr 16, kom nettopp inn! 

Anonymkode: 8ff66...1ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...