AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #1 Del Skrevet 29. januar 2018 Jeg la bilen min for salg på finn. En mann ringte og ville kjøpe den. Pga arbeid kunne han kun komme i helgen og han fortalte på telefon at vi skulle være sammen når han gikk inn på nettbanken sin og overførte til min konto kr 100.000,-. Kunne han eller en kamerat stoppe denne betalingen slik at jeg ble lurt da banktransaksjonen skulle skje i helgen? Jeg ble redd og avslo handel. Anonymkode: 0eb08...d92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #2 Del Skrevet 29. januar 2018 Hvorfor ikke vippse i stedet ? Anonymkode: d6e8d...da5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GauteS Skrevet 29. januar 2018 #3 Del Skrevet 29. januar 2018 8 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor ikke vippse i stedet ? Anonymkode: d6e8d...da5 Fordi det kostar tusen kroner, kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjompen Skrevet 30. januar 2018 #4 Del Skrevet 30. januar 2018 I utgangspunktet er jeg skeptisk til alle slike manøvre som innebærer en risiko, så jeg synes du er fornuftig som heller avslår et salg enn å gjennomføre noe du er usikker på. I tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1475678 , så nevnes det at om man gjennomfører betalingen som "straksbetaling" så er det umulig å endre den. Det ser ut til å variere litt med muligheten til å reversere en betaling. Jeg har ikke en slik mulighet i min nettbank tror jeg, uten at jeg har sett det nødvendig å utrede det spesielt nøye. Du kan jo for sikkerhets skyld ta kontakt med banken din og høre, slik at du er forberedt på situasjonen om en ny liknende henvendelse skulle oppstå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #5 Del Skrevet 30. januar 2018 Jeg har kjøpt og solgt biler via nettbank. Har kontrollert at kontonr og beløp er rett, så har vi trykket OK og vist frem bekreftelsen til hverandre. Aldri noe problem. Anonymkode: febc6...a4a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #6 Del Skrevet 30. januar 2018 Ja, skal kontakte banken og spørre om det er mulig stoppe en transakson i helgen. Trodde ikke det gikk ann vippse 100 000,-. Trodde det var for småbeløp. Er fortsatt usikker på om dette er trygt. Anonymkode: 0eb08...d92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 31. januar 2018 #7 Del Skrevet 31. januar 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, skal kontakte banken og spørre om det er mulig stoppe en transakson i helgen. Trodde ikke det gikk ann vippse 100 000,-. Trodde det var for småbeløp. Er fortsatt usikker på om dette er trygt. Anonymkode: 0eb08...d92 Vipps er vel maks 3000,-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GauteS Skrevet 31. januar 2018 #8 Del Skrevet 31. januar 2018 41 minutter siden, tdm900 said: Vipps er vel maks 3000,-? VennebetalingDet koster ingenting å vippse penger til venner så lenge beløpet er under 5 000 kroner. Skal du vippse 5 000 kroner eller mer koster det 1 % av beløpet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #9 Del Skrevet 31. januar 2018 jeg kjøpte en ny bil nylig og betalte alt cash via nettbanken i butikken. Virket som det var normalt. Anonymkode: d267d...f1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne67 Skrevet 31. januar 2018 #10 Del Skrevet 31. januar 2018 I helgen skjer det ikke noe overføring, så det er nok en mulighet for at den kan stoppes innen mandag. Det beste er å se at pengene har kommet inn på egen konto, men skjønner det er vanskelig når kjøper vil ta den med seg med en gang den har sett på bilen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 1. februar 2018 #11 Del Skrevet 1. februar 2018 På 29.01.2018 den 21.16, AnonymBruker skrev: Jeg la bilen min for salg på finn. En mann ringte og ville kjøpe den. Pga arbeid kunne han kun komme i helgen og han fortalte på telefon at vi skulle være sammen når han gikk inn på nettbanken sin og overførte til min konto kr 100.000,-. Kunne han eller en kamerat stoppe denne betalingen slik at jeg ble lurt da banktransaksjonen skulle skje i helgen? Jeg ble redd og avslo handel. Anonymkode: 0eb08...d92 Det trenger ikke være noe problem. Mange banker har straksbetaling. Når den er kjørt er pengene på mottakers konto sekunder etter og kan ikke reverseres. Jeg har både kjøpt og solgt biler etc på denne måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #12 Del Skrevet 1. februar 2018 På 31.01.2018 den 12.48, AnonymBruker skrev: jeg kjøpte en ny bil nylig og betalte alt cash via nettbanken i butikken. Virket som det var normalt. Anonymkode: d267d...f1e Du betalte kanskje ikke cash da:-) Anonymkode: 8b9b7...fcf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå