Gå til innhold

Vanlig å tenke på hevn mot mobbere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 timer siden, Mrs.Purdey skrev:

Om en mobber ber om unnskyldning uoppfordret, er d ok?

Det får jo ikke bøtet mye på skaden. Du får ikke utløp for raseriet. 

Jeg har vært et utagerende barn og både mobbet og blitt mobbet.what comes around goes around.  Strengt tatt har jeg bare mobbet 1, hvorav jeg langt fra var den værste. Vet han av mange årsaker har et liv med psykisk trøbbel.  Jeg fant hans face og ba om unnskyldning men fikk aldri noe svar. Tenkte at det er et valg han må ta. Kanskje ville han ikke gi bort tilfredstillelsen med at alt liksom kan ordnes med en unnskyldning. Det er helt greit. Hva tenker dere? Ville dere tatt imot en unnskyldning?

Strengt tatt har du mobbet mange. Det synes på din oppførsel på kg. Dessverre for deg.

Anonymkode: b3a1e...6ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest making.a.mess
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Strengt tatt har du mobbet mange. Det synes på din oppførsel på kg. Dessverre for deg.

Anonymkode: b3a1e...6ff

Jeg har ikke mobbet noen på kg. Lager man en tråd og spør om et svar så må det være lov å fortelle fakta. Alle svar som ikke er positive er ikke mobbing. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Mrs.Purdey skrev:

Jeg har ikke mobbet noen på kg. Lager man en tråd og spør om et svar så må det være lov å fortelle fakta. Alle svar som ikke er positive er ikke mobbing. 

Å sette diagnoser på brukere og hetse de med all slags hersketeknikker i en og samme tråd fordi du ikke klarer å beherske deg er mobbing. Synd det ble slettet og du ikke ble utestengt. Det kunne du hatt godt av.

Anonymkode: b3a1e...6ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å sette diagnoser på brukere og hetse de med all slags hersketeknikker i en og samme tråd fordi du ikke klarer å beherske deg er mobbing. Synd det ble slettet og du ikke ble utestengt. Det kunne du hatt godt av.

Anonymkode: b3a1e...6ff

Hva slags tråd refererer du til? Hvilke diagnose og hva handlet det om? Forøvrig så mister jeg ikke beherskelsen over tråder på kg altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/31/2018 at 10:50 PM, AnonymBruker said:

Jeg har alvorlig PTSD pga han og er livredd norske menn. Jobber 50% for jeg har sånn angst for norske menn. Siden han verste mobberen er blond så får jeg helt fullstendig noia når jeg ser res sykt og irrasjonelt ut.. men sånn er det. Sitter mest inne for jeg syns det er skummelt å gå ut. Så livet mitt er i høyeste grad ødelagt. 

Anonymkode: 2a2f5...e4c

Sånn er det å leve med alvorlig PTSD, jeg føler med deg. :klem: Min hevn over de som har ødelagt så mye av livet mitt, er å tenke på hvor mye de ødelegger for seg selv. For det gjør de faktisk! Når folk er så jævlige som dem, så slår det tilbake på dem selv, på ett eller annet vis. Det kan ta tid, lang tid; men det kommer. Uten at jeg har trengt å gjøre noe for dét.

Det er nødvendig å være sint, for å få reagert på det som tidligere gjorde deg paralysert og stiv av skrekk. Da kan det føles herlig å tenke på alt det man kunne ha gjort som hevn, og la det bli med tanken. Det jeg velger å bruke kreftene mine på, er å skape en tilværelse for meg selv som er så bra jeg bare kan få til. Det er å gjøre seg selv godt og gi seg selv kjærlighet, og det er nødvendig etter all volden.

On 1/31/2018 at 11:03 PM, AnonymBruker said:

Jaja, det må være herlig å leve et liv hvor man kan skylde på at noe for 20 år siden skjedde og det ødela deg for alltid og ingen kan hjelpe deg og du får vel bare hente ut uføretrygden med god samvittighet. 

Anonymkode: bbc7a...739

Jaja, det må være herlig å sparke på noen som ligger nede og som ber om hjelp. Du som er fullkommen får vel bare holde på med god samvittighet.

On 2/1/2018 at 5:29 AM, AnonymBruker said:

Men for å gå til poenget mitt, er at når TS skriver om hevn, kunne hun fortelle historien sin slik andre har gjort det i MeToo: "Også jeg har blitt mobbet, og her er sannheten om det som skjedde den gang. Hvis det er flere som vil fortelle mobbehistoriene sine her, så gjør det."

Videre skriver TS om at han oppfordret henne til å begå selvmord - for å sitere det hun har skrevet: "Han la også kniver, tabletter etc på pulten min så jeg kunne ta livet mitt. Han banket meg til jeg besvimte." Det var altså atskillig alvorligere ting enn "å få bank av en mobber", noe som gjenspeiles i reaksjonene hennes i ettertid.

Derfor synes jeg det er trist når folk bagateliserer dette ved å skrive ting som en skrev tidligere i tråden: "Ellers syns jeg du skal ta deg sammen, folk på ungdomskolen og barneskolen vet ikke konsekvensene på mobbing". Fullstendig feil. Mobberne vet meget godt at de påfører et annet menneske smerte, og det er nettopp på grunn av offerets reaksjoner at mobbingen fortsetter.

Mobbing er ingen lek. For den som blir mobbet kan dette være et spørsmål om liv og død, noe som er grunnen til at jeg reagerer, og beklager om jeg roter litt når jeg skriver, men alt er relatert til det TS har skrevet tidligere.

Anonymkode: 9e7a9...f56

"Metoo" for mobbeofre er en veldig god idé; støtter forslaget! :tommelopp: Og det du skriver ellers her, er uendelig trist, urettferdig og desverre helt sant.

Anonymkode: 8f919...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg ble mobbet fysisk og psykisk selv (sparket i skrittet, slått, kalt sygge ting), men en holdning som din har jeg ikke. Det skal mye mer til for å ødelegge mitt liv. Du trenger hjelp ... 

Anonymkode: d53f1...821

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.4.2018 den 16.35, EvaLena skrev:

Jeg forstår deg så godt. Mitt ene barn ble mobbet på skolen og til tross for møter ang dette skjedde det ikke noe. Jævelen fikk ture frem som han ville og har på flere måter ødelagt mitt barn.

De tankene jeg har om den gutten egner seg ikke på trykk. Samtidig ønsker jeg han egentlig ikke vondt, jeg vet han sliter psykisk selv nå idag. Han har bedt mitt barn om unnskyld i voksen alder, men det skulle skjedd flere år tidligere.

Enig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.2.2018 den 5.29, AnonymBruker skrev:

Ulempen ved å skrive til langt utpå natt er at man blir så ukonsentrert at man begynner å kverulerere for mye uten å gå rett på sak; beklager dette.

Men for å gå til poenget mitt, er at når TS skriver om hevn, kunne hun fortelle historien sin slik andre har gjort det i MeToo: "Også jeg har blitt mobbet, og her er sannheten om det som skjedde den gang. Hvis det er flere som vil fortelle mobbehistoriene sine her, så gjør det."

Videre skriver TS om at han oppfordret henne til å begå selvmord - for å sitere det hun har skrevet: "Han la også kniver, tabletter etc på pulten min så jeg kunne ta livet mitt. Han banket meg til jeg besvimte." Det var altså atskillig alvorligere ting enn "å få bank av en mobber", noe som gjenspeiles i reaksjonene hennes i ettertid.

Derfor synes jeg det er trist når folk bagateliserer dette ved å skrive ting som en skrev tidligere i tråden: "Ellers syns jeg du skal ta deg sammen, folk på ungdomskolen og barneskolen vet ikke konsekvensene på mobbing". Fullstendig feil. Mobberne vet meget godt at de påfører et annet menneske smerte, og det er nettopp på grunn av offerets reaksjoner at mobbingen fortsetter.

Mobbing er ingen lek. For den som blir mobbet kan dette være et spørsmål om liv og død, noe som er grunnen til at jeg reagerer, og beklager om jeg roter litt når jeg skriver, men alt er relatert til det TS har skrevet tidligere.

Anonymkode: 9e7a9...f56

Nei, de gjoer ikke alltid det. Det er det som er poenget. De vet kanskje ikke engang at de mobber, og mest sannsynlig har du til og med vaert mobbing på skolen. Mobbing foregaar absolutt ikke alltid bevisst 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.2.2018 den 2.29, AnonymBruker skrev:

Ikke jeg som klager på dette. Det er Ts det gjelder. ;) 

Hvor gamle er du? Hvis mobbern til Ts er en voksen person kan det hende han eller henne sier unnskyld. Hvem vet? 

Ang disse meetoo greiene så har ikke det noe med saken å gjøre tror jeg. Så du kan heller skrive om det i meetoo trådene. :) 

Anonymkode: 6c5a4...4f5

Metoo-har litt med mobbing aa gjoere, men mest med seksuell trakkassering. Men anti-mobbe kampanjer finnes allerede i overveldende grad. Spesielt da The bully project og Oss Mot Mobbing 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/31/2018 at 11:03 PM, AnonymBruker said:

:roll:

Jaja, det må være herlig å leve et liv hvor man kan skylde på at noe for 20 år siden skjedde og det ødela deg for alltid og ingen kan hjelpe deg og du får vel bare hente ut uføretrygden med god samvittighet. 

Jeg støtter mobbing like mye som du støtter gruppevoldtekt :) 

Anonymkode: bbc7a...739

Ta deg en bolle. Du har vel levd et problemfritt liv tenker jeg som kan svare sånn. Ja, man kan bli fullstendig ødelagt resten av livet grunnet mobbing.

Anonymkode: 1b50e...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde oppsøke hjelp til å få bearbeidet opplevelsene du hadde da du ble mobbet. Det må være utrolig slitsomt å bruke så mye tid og energi på noe som hendte for lenge siden. Tenk hvis du kunne brukt den energien på noe positivt for deg selv! 

Ja, jeg vet hvordan det er å ønske hevn. Men det beste jeg gjorde var å greie å legge det bak meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.1.2018 den 19.44, AnonymBruker skrev:

Jeg er ekstremt bitter og langsint av meg, det har jeg alltid vært. Selv etter 20 år så klarer jeg ikke å komme over de som mobbet meg på ungdomsskolen. Jeg har SÅ lyst å ta hevn for at de har ødelagt livet mitt. De er nå suksessfulle mennesker som er gift og har barn de fleste, god økonomi. Mens alle menn hater meg og er slemme, jeg kommer aldri til å bli gift og få barn. Jeg ber hver kveld om at mobberne mine skal bli utsatt for noe grusomt, type gruppevoldtatt eller at de får kreft og dør en smertefull død. 

Han ene er definisjonen på Satan, han har ikke forandret seg og var utrolig slem mot venninna mi (som også ble utsatt for mobbingen hans) på byen for bare noen få år siden. Vi er nå 36 år gamle, men han er fortsatt ondskapsfull og jeg hater han. HATER, HATER , HATER. Hadde det ikke vært for at jeg havnet i problemer hadde jeg drept han, det mener jeg. Han er et dårlig menneske, og det er skremmende at han både har familie og eget firma. Det fortjener han ikke. Jeg er livredd norske menn pga det han har gjort. Han slo og sparket meg, i tillegg til grov mobbing. 

Har også vurdert å lage en hatside mot han på facebook, men dette er dsv forbudt. Hvorfor skal han få slippe unna med oppførselen sin, mens livet mitt er ødelagt?

Tips til hevn, som er lovlig? 

Anonymkode: 2a2f5...e4c

Å tenke hevn og hevntanker er lite konstruktivt. Det vitner om å henge fast i fortiden, henge seg fast i bitterhet og ikke leve her og nå med positivitet og fremtiden som fokus. 

Jeg er alvorlig skadet av noen som er dømt for å skade meg med vitende og vilje. Skulle jeg i tillegg til å være skadet henge fast i bitterhet så ville ikke livet vært levelig.

Oppsøk hjelp om du henger fastmi fortiden slik at du kan begynne å leve i nåtiden og se positivt på fremtiden.ellers kaster du bort dyrebar tid av ditt liv. Tid du aldri får tilbake.

Anonymkode: aff78...78e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

På 29.1.2018 den 19.44, AnonymBruker skrev:

Jeg er ekstremt bitter og langsint av meg, det har jeg alltid vært. Selv etter 20 år så klarer jeg ikke å komme over de som mobbet meg på ungdomsskolen. Jeg har SÅ lyst å ta hevn for at de har ødelagt livet mitt. De er nå suksessfulle mennesker som er gift og har barn de fleste, god økonomi. Mens alle menn hater meg og er slemme, jeg kommer aldri til å bli gift og få barn. Jeg ber hver kveld om at mobberne mine skal bli utsatt for noe grusomt, type gruppevoldtatt eller at de får kreft og dør en smertefull død. 

Han ene er definisjonen på Satan, han har ikke forandret seg og var utrolig slem mot venninna mi (som også ble utsatt for mobbingen hans) på byen for bare noen få år siden. Vi er nå 36 år gamle, men han er fortsatt ondskapsfull og jeg hater han. HATER, HATER , HATER. Hadde det ikke vært for at jeg havnet i problemer hadde jeg drept han, det mener jeg. Han er et dårlig menneske, og det er skremmende at han både har familie og eget firma. Det fortjener han ikke. Jeg er livredd norske menn pga det han har gjort. Han slo og sparket meg, i tillegg til grov mobbing. 

Har også vurdert å lage en hatside mot han på facebook, men dette er dsv forbudt. Hvorfor skal han få slippe unna med oppførselen sin, mens livet mitt er ødelagt?

Tips til hevn, som er lovlig? 

Anonymkode: 2a2f5...e4c

Tenk litt fornuftig nå og forsoek å skaffe deg hjelp. Jeg tror ingen er tjent med å ha det på den måten så lenge i ettertid. 

 

Og å hevne seg på mobberen så lenge i ettertid har ingen hensikt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.4.2018 den 19.54, Blod skrev:

Tråden er ryddet for oppfordring til lovbrudd.

Blod, mod

Hele traaden burde vaert stengt for oppfordring til gapestokk. 

 

Og TS kan selv ringe mental helses hjelpetelefon eller Kirkens SOS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, mobbing er grusomt. fortiden får du ikke gjort noe med. Men hvordan du forholder deg til det i ettertid, ligger i dine hender. 

Kan da umulig være trivelig å leve med så mye hat i seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 25.4.2018 den 13.18, AnonymBruker skrev:

Ta deg en bolle. Du har vel levd et problemfritt liv tenker jeg som kan svare sånn. Ja, man kan bli fullstendig ødelagt resten av livet grunnet mobbing.

Anonymkode: 1b50e...797

Ikke alltid. Jeg ble selv mye mobba i ungdomstiden. Har det ganske greit i dag, rmen det er noe man må jobbe seg igjennom. 

 

Det har krevd litt jobbing med meg selv. Og å bli mobba er aldri lett. Tror ettertiden kan vaere toeff baade for mange av dem som har mobba eller har blitt det. 

 

Men og å legge seg ned og gi opp er ikke riktig. Fordi livet kan vaere fyllt med baade lette og vanskelige perioder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.4.2018 den 22.16, Gjest making.a.mess skrev:

Om en mobber ber om unnskyldning uoppfordret, er d ok?

Det får jo ikke bøtet mye på skaden. Du får ikke utløp for raseriet. 

Jeg har vært et utagerende barn og både mobbet og blitt mobbet.what comes around goes around.  Strengt tatt har jeg bare mobbet 1, hvorav jeg langt fra var den værste. Vet han av mange årsaker har et liv med psykisk trøbbel.  Jeg fant hans face og ba om unnskyldning men fikk aldri noe svar. Tenkte at det er et valg han må ta. Kanskje ville han ikke gi bort tilfredstillelsen med at alt liksom kan ordnes med en unnskyldning. Det er helt greit. Hva tenker dere? Ville dere tatt imot en unnskyldning?

Det spiller ingen rolle om man var den verste eller ikke. Poenget er at det er galt, uansett, og at man kan ta laering av det. Alle mennesker tar feil avgjorelser fra tid til annen. Vi er dessverre ikke alltid snille mot hverandre, men jeg har en ide om at mobbing bare skaper mer mobbing, og kanskje var det fordi du selv ble mobba at det gikk utover ham. Vanskelig å svare på, men det er opp til ham hva han gjør med dette. 

Holdninger, hvordan vi oppfatter mennesker som er annerledes fra oss selv har nok mer betydning enn vi liker å tro. Samfunnet har denne utfordringen med hvordan vi oppfatter annerledeshet. Jeg tror mye av mobbing handler om hvordan vi forstaar mennesker som ikke tilhoerer vaar egen gruppe. 

Har du barn, så laer dem å ikke mobbe ved å tenke over hva man sier forran barna osv. 

Dessverre er jeg redd for at så lenge de voksne kan hakke på hverandre, dele seg inn i grupper osv, så vil det bli vanskeligere å hindre barn fra å gjøre det samme. 

https://www.cnn.com/videos/politics/2018/04/26/james-comey-was-a-bully-town-hall-sot.cnn

 

Dette er kanskje ikke vanskelig å kjenne seg igjen i. Man er ofte et produkt av sitt eget miljoe. Kan vi forstå mobbing som et samfunnsproblem, så er vi på vei. Jeg tror neppe at alle mobbere er ondskapsfulle, men mange bare foelger etter fordi de ikke klarer å tenke selv. De trenger absolutt ikke vaere ondskapsfulle, men rett og slett feige og redde for å tenke selv. 

James Comey skal foroevrig ha for at han toerr å staa frem med baade det han har vaert igjennom og det han har gjort. Og det er det eneste riktige for å klare å forstå uvesenet som mobbing er. 

Vi kan snakke om å ha blitt mobba, men jeg tror det er vel så mange som har mobba 

Endret av Mari Y
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.2.2018 den 2.14, AnonymBruker skrev:

Altså jeg syns ikke at du skal hevne deg mot en mobber, og jeg tror ikke det er vanlig å være så bitter og hevngjerrig ovenfor dine medmennesker selvom dette har skjedd. 

Har aldri opplevd det du har opplevd så mulig å forstå dette helt men reagerer litt på hevngjerrigheten din. 

Du kunne heller konfrontert mobberne dine i stedet og spurt om hvorfor de gjorde dette mot deg. Mye bedre det. ;) 

Anonymkode: 6c5a4...4f5

Jo tro meg, jeg har sett mye bitterhet og avsky i folk enda jeg ikke har gjort de noe. Så er det en del mennesker som liker å plage andre uskyldige og blir ugreie så fort du viser glede. Er helt forståelig at ts vil hevne seg hvis folk har vært veldig slemme, det handler om å vinne og gå rettferdig videre og vise at sette seg i respekt. De jeg kjenner som får mye respekt fra andre har faktisk kjempet seg til det. Det er jo ikke noe galt i det ts tenker enda dere viser tydelig skam overfor ts og setter finger og moraliserer, men det er jo typisk at de som kritiserer og setter finger er de som synder mest og lærer minst av sine feil 😉 

hvis du ser deg rundt så er det ikke så mye medmenneskelighet og man får heller ikke svar når man konfronterer noen fordi da går de i forsvarsmodus og offerrolle.

Anonymkode: 772ca...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke lett...... men prøv å tenk. Tror du han tenker på deg? På det han gjorde? Trolig ikke. 

Hevntanker går bare utover deg. Den beste hevnen er å leve et godt liv i dag. 

Anonymkode: f0770...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...