Gå til innhold

Hva koster en bil i måneden? ( ikke hverdagskjøring)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

sånn cirka hva koster en bil i måneden, inkl. «Alt»?

Skal brukes minimalt i uka, men til litt lengre turer i helga, 2-4 mil.

Automatbil ( hvis det har noe å si)

hilsen bil-noob

Anonymkode: 27f3c...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min bil koster ca 350kr i forsikring og ca 300 kr i drivstoff. Kjører ikke mye. Ikke automat.

Anonymkode: 9f6f8...7a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min bil koster ca 350kr i forsikring og ca 300 kr i drivstoff. Kjører ikke mye. Ikke automat.

Oi. En bil som ikke trenger dekk, vedlikehold eller forbruksartikkler? Hvilken bil er det du har? Jeg vil ha en slik.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer selvsagt an på hvilken bil du har. Men en gjennomsnittsbil koster omtrent 100.000 i året. Atl inkludert, også verditap.

Det blir 8-8.500 kr i måneden.

Anonymkode: ef737...9e7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kommer selvsagt an på hvilken bil du har. Men en gjennomsnittsbil koster omtrent 100.000 i året. Atl inkludert, også verditap.

Det blir 8-8.500 kr i måneden.

Anonymkode: ef737...9e7

Endelig et fornuftig svar. 

Det andre svaret der noen tror de kan ha en bil til 650 kroner i måneden, lol.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny bil koster ca 8kr per kilometer å eie og drifte. En bruktbil 3-6kr/km avhengig av type, alder osv.

Hvis du ikke skal kjøre så mye klarer du deg fint med en 10 år gammel bil til 30-50000kr. Den vil sannsynligvis koste deg rundt 3000kr/mnd alt inklusive med den lille kjøringen du har.

Anonymkode: f2499...ba8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en eldgammel men velholdt bil (nedbetalt). Den koster rundt 1000 i måneden i snitt, drivstoff unntatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kostnaden med å eie en bil ser du enkelt ved å se hva det koster å lease en bil. Fra ca 3000 pr måned når man regner med forskuddet som må betales. I tillegg kommer forsikring, drivstoff og vedlikehold. Med så lite kjøring blir det gjerne ekstremt dyrt pr kilometer/mil. Kanskje 200 kroner pr mil. Da kan du like gjerne ta taxi. En billig gammel bil vil bli en del billigere, men du kan også leie bil i helgene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar! Ser ut som en bilpool vil være en god løsning for meg :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, abrasiveRefraction skrev:

Oi. En bil som ikke trenger dekk, vedlikehold eller forbruksartikkler? Hvilken bil er det du har? Jeg vil ha en slik.

Ok, du har rett, glemte noen ting. Kjøper dekk hvert 3 år, pent brukt hos bilopphugger for 250 pr dekk. Altså 2000 kr som jeg da har i tre sesonger uten det sliter ut dekkene. Oljeskift hver 10.000 km etter anbefaling fra verksted. Lyspærer, og annet dilldall byttes med noen års mellomrom, kjøper og ordner selv. Så joda, litt mer enn de pengene jeg sa først blir det jo, men jeg har en gammel bil som jeg kjøpte kontant, og den koster ikke 100.000 i året og hvertfall ikke flere tusen i måneden, det hadde jeg aldri kunnet hatt råd til. Har vært heldig med bilen og ikke trengt store eller mange turer til verksted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, du har rett, glemte noen ting. Kjøper dekk hvert 3 år, pent brukt hos bilopphugger for 250 pr dekk. Altså 2000 kr som jeg da har i tre sesonger uten det sliter ut dekkene. 

Er du klar over at for rundt 4000kr får du nye, gode dekk? Det er ikke bare profil, men også gummiens mykhetsgrad og alder som er viktig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Ok, du har rett, glemte noen ting. Kjøper dekk hvert 3 år, pent brukt hos bilopphugger for 250 pr dekk. Altså 2000 kr som jeg da har i tre sesonger uten det sliter ut dekkene. Oljeskift hver 10.000 km etter anbefaling fra verksted. Lyspærer, og annet dilldall byttes med noen års mellomrom, kjøper og ordner selv. Så joda, litt mer enn de pengene jeg sa først blir det jo, men jeg har en gammel bil som jeg kjøpte kontant, og den koster ikke 100.000 i året og hvertfall ikke flere tusen i måneden, det hadde jeg aldri kunnet hatt råd til. Har vært heldig med bilen og ikke trengt store eller mange turer til verksted. 

Og årsavgift da.. 

Anonymkode: cb2f8...6f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og årsavgift da.. 

Anonymkode: cb2f8...6f9

Inkl i forsikringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 28.1.2018 den 17.49, AnonymBruker skrev:

Inkl i forsikringen.

Har du forsikring på 350 pr mnd inkl ca 250 pr mnd i årsavgift?  Du må ha en billig bil å forsikre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å regne med verditap og forsikring så koster bilen min MASSE. Har en 2005-modell og er det ikke det ene som feiler den, så er det det andre altså. Det er noe heeele tiden. Heldigvis kan jeg fikse litt selv og kjenner mange som hjelper meg å fikse det jeg ikke kan, men tusenlappene ryker fort på bildeler og evt diagnose av bilen dersom det ikke er åpenbart hva som er galt. Jeg kjører ikke veldig masse, men går fort en halv tank i uka siden det blir noen mil på helg. 

Anonymkode: 7c376...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.1.2018 den 17.28, AnonymBruker skrev:

Skal love deg at plutselig er det 10 ting på en gang som må fikses og da må en kanskje punge ut med mange titusener, spesielt om man ikke greier å fikse selv. 

Anonymkode: 7c376...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 27.1.2018 den 22.51, AnonymBruker skrev:

Hei!

sånn cirka hva koster en bil i måneden, inkl. «Alt»?

Skal brukes minimalt i uka, men til litt lengre turer i helga, 2-4 mil.

Automatbil ( hvis det har noe å si)

hilsen bil-noob

Blir billigere med taxi vil jeg tro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, prt90 skrev:

Blir billigere med taxi vil jeg tro

Kjempeinnlegg minimum én uke etter alle andre. Meget presist, opplysende og et virkelig løft i denne tråden. Slike bidrag var nok TS ute etter.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer mye, har en som koster omtrent 5-600 i  mnd og en som koster ca 1500 i snittet per mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...