Gå til innhold

Yr.no elendig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Siste dagene var det meldtm ye nedbør, kadlt, overskyet, og selvfølgelig har det vært klarvær, litt snø og rundt 0.

 

Dette er ikke første gang heller. Syns yr melder feil hele tiden. En ting er at timevarselet deres kan være noe uriktig, men de bommer jo ofte fullstendig på resten av spådommene sine også. Er det bare jeg som syns yr.no er unyttig og veldig lite troverdig?

Anonymkode: a00ce...c98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yr er helt ubrukelig. Jeg finner ut av været ved å kikke ut av vinduet og sjekke gradestokken ved vinduet :fnise:

Endret av Minlillesky
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er har spesielt ille i det siste. Jeg pleier å bruke storm vs yr, men denne vinteren har det vært helt håpløst selv om jeg ikke ber om annet enn temperatur og vind akkurat nå, om morran en skoledag.

Når de ikke greier å bli enige om det er 0 grader og vindstille på en gitt sted eller om det er -7 og 12 mps da gir jeg opp. Har vært en del skidager og skøytedager i det siste og da sjekker man været realtime for å vite hva ungene skal kle på seg om morran, men det har jo blitt full bom flere ganger. At de ikke greier å tippe seg til skydekke og temperatur ut over dagen eller uka er ikke noe nytt, men hvor vanskelig kan det være å registrere riktig temp og vindstyrke da? Har de ikke orntlig utstyr? Yr er defintivit verst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker yr-time for time. De bommer ofte, men har reddet meg mange ganger også.:hjerte:

Anonymkode: b0bf6...13d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten skifter de mening hele tiden, - skulle tro det var forskjellige meterologer som bytter på å melde og som har helt forskjellige oppfatninger av værinformasjonen de får inn.

Tidlig på dagen kan de melde regn dagen etter, for så ved neste varsel å melde sol dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 hours ago, AnonymBruker said:

Nettbasert værmelding er ubrukelig faktisk.

Anonymkode: a00ce...c98

Værmeldingen er ikke basert på google, men på innsamling av måledata fra værstasjoner over hele kloden.

Hadde disse værstasjonene ligget med 100 meters avstand i alle retninger i tre dimensjoner opp til noen mils høyde, ville værmeldingen blitt bortimot eksakt riktig. Dette er dessverre helt urealistisk, med dagens teknologi, så da blir det som det blir.

Men jeg gjør oppmerksom på at mange i utlandet bruker yr.no, siden NMI er en av de beste værvarslerne - med varsler over hele kloden.

Anonymkode: e372a...f58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

Yr melder nesten alltid riktig vær her jeg bor. 

 

Kan ikke akkurat forvente at de skal treffe 100%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...