Gå til innhold

Avalon og reisen til ICSI


Avalon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå er jeg kommet hjem fra Stavanger og kontrolltimen er overstått. Endte med at jeg måtte dra på timen alene, men søsteren min ble med som støtte. Samboer følte ikke han kunne be om fri selv om det var på slutten av arbeidsdagen. Han klarte derimot å få 2grads forbrenning og brukte tiden hos legevakten...

Uansett. Vi havner rett og slett i den kategorien hvor de ikke finner noen grunn til at vi ikke får det til. Ingenting i veien med meg og ingenting i veien med han. Vi skal fortsette å peise på og så sendes det henvisning til IVF. Gynekologen mente det var rundt 6 mndrs ventetid på det sykehuset som er nærmest oss. Hvis det stemmer så er jo ikke det hårreisende. 

Jeg er utrolig lettet. Var så sikker på at jeg hadde råtne egg. Så nå kommer jeg til å slappe mye mer av. Håper fortsatt at vi kan få det til selv. Henting av egg høres liksom ikke så digg ut.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal i slippe egg i dag. Stemmer veldig godt overens med skallebanken jeg har :lete: synes eggløsning uten skallebank hadde vært å foretrekke, men vi får bare hoppe i høyet uansett. Hadde vært fint om brevet fra sykehuset kom snart, er litt spent på når vi kan forvente time. 

Kjenner jeg slapper så mye mer av nå. Godt å vite at alt er som det skal selv om vi ikke har fått det til selv. 

Ellers skal vi i rund bursdag til svigermor senere i måneden. Har fått meg en nudelig kjole til anledningen. Spørsmålet er bare om jeg får foten nedi pensko :eeeh: Den er fremdeles hoven. Klarer fremdeles ikke å ha den siden av foten inntil noe eller bøye/ strekke foten i alle retninger. Meget mulig det blir joggesko, det får så være. Håper bare vi ikke blir pepret med "når skal dere få barn da" og "er det ikke snart på tide at dere får barn" i selskapet. Pleier å være en gjenganger. Er faktisk litt fristet til å fortelle om situasjonen til svigermor for å slippe sånne spørsmål, men på en annen måte så har jeg ikke lyst. Blæh. Får tenke litt på det, evt ta det som det kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk brev i går fra gyn om at jeg har for lite beskyttelse mor rubella (røde hunder). Må da ta den vaksinen på ny og derfor legger vi flere forsøk på egenhånd på hylla til vaksinen er satt og ventetiden der e over. Gyn skrev vi måtte ha pause i 1 mnd etter vaksinen var satt, på nhi sine sider står det 3 mndr. Skal høre med legen til uka hva som stemmer. Kommer kanskje også litt på om jeg må ha to doser.

Veldig kjekt å få beskjed om da! Jeg etterspurte å booste vaksiner i 2015, fikk da til svar at det bare var trippelvaksinen som var nødvendig å booste. Tydeligvis ikke, men det var også en dustelege jeg spurte.

Og veldig greit at vi ikke hadde hoppet til køys mer enn en gang denne uka. Skal uansett vente med å sette vaksinen før etter mensen er på plass senere i måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor må man vente så lenge etter vaksinen er tatt? Sa de det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Raven Emerald skrev:

Hvorfor må man vente så lenge etter vaksinen er tatt? Sa de det?

Er vel sikkert pga fosterskade kan jeg tenke meg. Syntes jo 3mndr hørtes veldig lenge ut. 1mnd hørtes greit ut i mine ører, men skal høre hva den nye legen min mener om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke noen som tilfeldigvis vet hva BMI grensen til sykehus pleier å være? De kan vel ikke sprike så veldig. Blir veldig glad om noen vet så jeg vet om jeg må sette i gang skikkelig mens vi venter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Avalon skrev:

Blæ!!! hvor lenge varte det, og ble du dårlig ellers?

Husker ikke hvor lenge det varte, men jeg hadde lettere feber og var slapp. 

Men tenk fordler, heller litt utslett og slapphet enn Røde hunder. :jepp:

Konsentrer deg om å tenke positivt, hva du kan vinner ved alt som er ubehagelig og ille, så sant du kan klare det da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lille Lerke skrev:

Husker ikke hvor lenge det varte, men jeg hadde lettere feber og var slapp. 

Men tenk fordler, heller litt utslett og slapphet enn Røde hunder. :jepp:

Konsentrer deg om å tenke positivt, hva du kan vinner ved alt som er ubehagelig og ille, så sant du kan klare det da. 

Har aldri reagert på vaksiner mer enn lokalt på stikkstedet men tror jeg skal være smart her å få gjort det på en fredag, just in case :fnise:

Tok du én dose eller to? Leste et sted at man noen ganger måtte få to doser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Avalon skrev:

Har aldri reagert på vaksiner mer enn lokalt på stikkstedet men tror jeg skal være smart her å få gjort det på en fredag, just in case :fnise:

Tok du én dose eller to? Leste et sted at man noen ganger måtte få to doser.

:fnise:

Tror jeg fikk satt vaksinen på en torsdag og skulle noe spesielt på mandagen, muligens tirsdagen etter, og var full av utslett i både ansiktet og på kroppen. Husker jeg følte meg veldig rød. :flau: Så vær litt lurere enn meg. 

Jeg har ikke reagert på vaksiner, verken før eller etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom brevet!!

5-6mndrs ventetid. Det er langt i fra hårreisende! Vedlagt ligger to skjemaer vi skal fylle ut og sende inn sammen med BILDER av oss.. Har ingen fysiske bilder av oss som jeg synes kan sendes. Det ene jeg har av meg selv er jeg iført min nieses plastikk tiara.. :fnise: Såe, nå er det bestilt bilder av oss på lalalab. De er kjappe så rekker fristen for å sende inn. 

I morgen har jeg time hos fastlege. Første gang hos han her, byttet sent i mai. Er spent på om det er en likandes lege eller ei. Regner med han ønsker at jeg venter med vaksinen til jeg har fått mensen sånn just in case. Det er neste uke så blir ikke så lenge å vente på det heller. Håper å unngå prikker. Prikker vil ikke matche kjolen jeg skal ha i svigermor sin 60årsdag :ironi:

Ellers har det vært en fin dag i dag men flott vær! Har vært ute hele dagen, håper på flere sånne dager før pollensesongen setter inn. Kanskje jeg kan klare å en annen farge enn blå eller rød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er skjemaene til sykehuset klare, venter nå bare på bildene. De kommer nok ganske raskt nå i løpet av uken. Etter det er det bare å vente på nytt brev med time til forhåndssamtale.

Posten har rotet bort et brev til meg fra gyn med en rekvisisjon i. Brevet ble sendt 7 mai.. For sikkerhetsskyld så tenkte jeg det var best å vente ut uken som var nå men det kom ikke noe. Jeg må sende inn en melding til gyn og gi beskjed om at det ikke er kommet frem.

Satser på å få tak i vaksinen i morgen og få satt den på onsdag. Dette er den beste uken å få satt den i tilfelle bivirkninger. 30 mai er det bursdag for svigermor (jeg skal også få ordnet nytt pass den dagen, hadde vært fint å fått gjort det uten prikker også), og dagen etter begynner jeg i ny jobb. Første uken på jobb og jeg skal styre showet helt alene. Har litt angst kan du si. Har ikke helt fått fatt i hvor lenge jeg blir alene heller, haha, om det er snakk om mer enn den ene uken. Finner jo det ut. 

Skal ha litt opplæring denne uken, og så skal vi ha noe branngreier også etterhvert. 

 

Føler litt at alt bare kommer på engang her nå. Full rulle på jobb og etterhvert IVF :kari:Det er litt godt også. Håper at jeg får en pause fra tankene om IVF når jeg jobber. Holde meg litt opptatt. Håper også at jeg blir veldig opptatt med jobb. Det er en jobb hvor det kan være mye dødtid men også veldig travelt. Spesielt nå i begynnelsen av juni kan det kanskje være litt dødt tror jeg, vil nok i allefall ta seg opp i juli.

WÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ! :unsure:

Med den nye jobben håper jeg det også blir mindre tid til å spise godteri.... vil gjerne noen kg ned til vi skal ha den første samtalen, selv om jeg er innafor bmi grensen deres. Er mye gåing i jobben når det ikke er dødtid, så håper jeg kan bli noen kg lettere med tiden. Skal begynne forsiktig der ellers sprekker jeg helt og overfaller alt som heter sukker. Som "siste innspurt" skal jeg manne meg opp til å begynne på knekkebrødkuren. Urk. Mulig jeg begynner på den eller noe lignende i slutten av juni. Da skal samboer på 14 dagers tur så da slipper jeg masing om middag og godis. De dagene vil være en god begynnelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres ut som du har en travel tid fremover, så kanskje ventetiden går raskt. Håper dere får forsamtalen rett over sommeren, så har dere noe å se frem til 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hællandussen. I dag kom bildene i posten. Bildene er pent pakket ned sammen med skjemaene i konvolutt. Klar til å sendes i morgen :bond:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Raven Emerald skrev:

Hvordan går det? 😃

Det går greit :) Ikke så masse som skjer. Rubella vaksinen var jo så klart bestillingsvare... Den er ikke kommet enda. Det er heller ikke kommet noe brev fra sykehuset enda, det kan jo ta noe tid før det kommer noe nytt der fra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...