Gå til innhold

Avalon og reisen til ICSI


Avalon

Anbefalte innlegg

Huff, kjenner følelsen av å «miste» hus i budrunde. Skikkelig kjipt. Håper dere får tilslag på drømmehuset snart og at det også går veien med prøving. Kan sikkert være lurt å ikke fokusere på alt for mye samtidig, så man ikke føler alt går i motbakke på en gang:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Lavterskel skrev:

Huff, kjenner følelsen av å «miste» hus i budrunde. Skikkelig kjipt. Håper dere får tilslag på drømmehuset snart og at det også går veien med prøving. Kan sikkert være lurt å ikke fokusere på alt for mye samtidig, så man ikke føler alt går i motbakke på en gang:klem:

Absolutt! Er nettopp derfor samboer må ta seg av det som heter hus :ler2: Så får jeg bare si ja aha osv 😛 La han styre med det og jeg styre med medisiner osv. Arbeidsfordeling :idesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må bare ut... Beklager til alle sensitive lesere.

På jobb i dag da jeg skulle tømme søppelbøttene på doene.... :sjokkbla: den ene bøtta var full av avføring.. :kvalm: Og nei, det var ikke barn innom der i dag så det er ikke etter ei bleie, det er snakk om voksne folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg i gang med Synarela. Første dose er tatt og dose nr to er rett rundt hjørnet. Kan allerede rapportere ubehag. En stund etter første dosen ble tatt så stakk det helt vanvittig i nesen og nedover svelget. Det var lite digg. Varte en liten time før det gav seg. Håper dette er noe som forsvinner. Kjentes ut så masse bittesmå kniver. Urk. 

 

Men men, sånn er det vel. Nå ruller det fremover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Avalon skrev:

Da er jeg i gang med Synarela. Første dose er tatt og dose nr to er rett rundt hjørnet. Kan allerede rapportere ubehag. En stund etter første dosen ble tatt så stakk det helt vanvittig i nesen og nedover svelget. Det var lite digg. Varte en liten time før det gav seg. Håper dette er noe som forsvinner. Kjentes ut så masse bittesmå kniver. Urk. 

 

Men men, sånn er det vel. Nå ruller det fremover. 

Lykke til videre 😄

For håpe det blir bedre.

Jeg hadde ingen problemer de første dagene, men opplevde at det blei litt sårt i nesen etterhvert. Som når man har gått på vanlig nesespray for lenge. Dette var sikkert ikke så oppmuntrende, men vi er jo alle forskjellige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Butter skrev:

Lykke til videre 😄

For håpe det blir bedre.

Jeg hadde ingen problemer de første dagene, men opplevde at det blei litt sårt i nesen etterhvert. Som når man har gått på vanlig nesespray for lenge. Dette var sikkert ikke så oppmuntrende, men vi er jo alle forskjellige. 

Takk! merket ikke noe til den stikkingen på de to andre dosene.

Kan jeg spørre, det er jo annet hvert nesebor, i dag har jeg tatt høyre-venstre-høyre. Kan jeg gjøre det samme i morgen eller bør jeg da ta venstre-høyre-venstre for å unngå at det blir sårt? Spør fordi jeg er litt usikker og fordi venstre nesebor er som oftest nokså tett hos meg. Vanskligere å få noe inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er jo helt syykt!! Nå har vi blitt flyttet frem en uke til!!!!!!!! Totalt 4 uker frem er vi blitt flyttet nå!!! Herreguuud! Shittyshitty fuckfuck!!!!!:nori::bolledeig::bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Avalon skrev:

Takk! merket ikke noe til den stikkingen på de to andre dosene.

Kan jeg spørre, det er jo annet hvert nesebor, i dag har jeg tatt høyre-venstre-høyre. Kan jeg gjøre det samme i morgen eller bør jeg da ta venstre-høyre-venstre for å unngå at det blir sårt? Spør fordi jeg er litt usikker og fordi venstre nesebor er som oftest nokså tett hos meg. Vanskligere å få noe inn.

Jeg skulle ta to ganger om dagen. Begge en gang i hvert, så for meg ble det uansett to ganger PR.,dag i hvert nesebor. Men antar du kan bytte med mindre du har fått annen beskjed? Høres mest logisk ut. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror absolutt jeg er en smuule mer hissig nå på nesespray enn ellers :fnise: Og jeg sliter med å sovne.

Men, ellers går det bra og merker ikke til så mye annet, enda. Greit om jeg ikke blir i verre humør i alle fall :fnise: I morgen skal jeg til apoteket å få bestilt inn Bemfola! Var jo på nippet til å bestille dem inn til 27 sept tror jeg det var, men ombestemte meg pga jeg var usikker på om jeg trengte 10 stk på en gang. Like greit jeg ventet siden jeg nå har fått ny oppstart dato på denne, og det er jammen meg ikke lenge til gitt.

Dette må bare virke for oss. Hvis ikke havner jeg med ekspress fart rett ned i kjelleren. Håper virkelig vi får klar signal på ultradlyd den 27 sept. At det er mange gode egg. Vi trenger et gullegg og en gullspermie i samme skål. Kanskje en gullbelagt livmor også? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bemfola er bestilt. Begynner 19 september. Tror ikke det helt har gått inn i hodet mitt at det nå er i gang. På en måte har det det, på en annen måte ikke. Grubler mye for tiden, hva hvis det ikke funker? Tenk om jeg blir overstimulert og forsøket avbrytes? Hva om de ikke får ut noen egg? Hva om ingen blir befruktet? Hva om ingen deler seg slik de skal? Hva om det ikke fester seg? Hva hvis det fester seg, men ender i abort? Det er jo til å bli gal av. Innimellom dukker en annen liten tanke opp, "Jeg kan være gravid om en månedstid. Tenk om det faktisk går!?". 

Noen som har lært seg kunsten å skru hjernen av eller? Vil gjerne vite hemmeligheten. Blir det innsett ser jeg med skrekk og gru på de to ukene. Da må jeg prøve å holde meg så opptatt som mulig. Har bestemt meg for å ikke teste hjemme i så fall. Skal inn å ta den blodprøven og så sitte på nåler til de ringer. Tror det kommer til å gå greit å la være å teste hjemme. Har ikke tatt i en test etter den gangen jeg fikk falsk positiv. Den ødela hele lysten til å teste.

Også redd for at jeg allerede kan ha lagt på meg av nesesprayen.. har ikke våget å gå på vekta. Bare følt meg så veldig nomsete i det siste. Lyst til å knaske på noe godt hele tiden. Sliter veldig med å sove også pga den sprayen. Soving, det er for pyser. 

Og jeg skulle ønske samboer engasjerte seg mer. Er en lang historie bak akkurat den kommentaren min.. Vet ikke om jeg orker å utlevere så mye her. Det har vært tungt, og er fortsatt tungt å være alene i dette uten at man er alene, men man er alene allikevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker nesten som jeg kanskje får en "normal" mens nå. Sikkert Synarelaen som har gjort noe. Før i tiden, hadde jeg 5 dagers mens med ganske stor blødning. Nå har jeg 1-2 dager med veldig liten blødning, etter pilleslutt altså så har det vært sånn. Nå er det 3 dagen med mensen og blør jevnt for å si det sånn. Ikke stor blødning, men allikevel. Rart. Kjennes så mye mer normalt ut dette enn å bare blø i 1-2 dager.

 

 

Samboer reiser på tur i morgen tidlig og kommer hjem sent søndag. Alene helg. Har planer om å få ryddet og vasket skikkelig. Får se om det faktisk blir eller om det bare blir med tanken. Prøvd å få rydde og vaske skikkelig i ukesvis nå, men kommer liksom til et punkt hvor det bare daffer av. Har fått ryddet ganske grundig ut av garderoben min da. Noen plagg har jeg ikke fått gårr igjennom enda, de ligger til vask så får ta det når alt er vasket. Herlig å bli kvitt "kanskje om noen kilo"-plaggene, dårlige impulskjøp og bomkjøp. Blir litt greit også da å få helgen alene. Får som regel gjort mer fornuftig når han ikke er hjemme.

Regner med å få svigermor på besøk til uken igjen. Hadde egentlig håpet at hun ventet med å komme til andre uken i oktober. Da har jeg fått lønn (hun vil ut å shoppe med meg) og forhåpentligvis er da uttak og evt innsett overstått. Men så er det ting man ikke rår helt over som gjør at hun må komme nå. Det går nok helt greit, det er ikke det, men er litt stresset jeg kjenner på akkurat nå når det er rett rundt hjørnet.

Skulle egentlig ha vært på jobb i dag, men så var det ikke så mye å gjøre der fikk jeg beskjed om. Har en litt rar jobb med rare tiden utenfor sesongen. 

Får handle meg noe god middag og litt digg til helgen. Gjøre så godt jeg kan og orker med rydding osv. Pleier alltid når jeg tar et skikkelig grundig tak i huslige ting, å ta meg en laaaaaang laaaaaang dusj etterpå med litt hjemmespa som premie. Må også prøve å finne en ny serie eller filmer jeg kan kose meg med i helgen. Sett ferdig en del nå, og venter på sesongpremierer på noen nå i høst.

Føler nesten jeg har sett det som er, det som er av interesse for meg i alle fall, tar i mot tips uansett om noen har noen (kan være jeg allerede har sett de fleste :ninja:)

Og ikke minst, tvangskose puseklattene. Masse. Blir mindre tvangskosing nå når høsten er på dørstokken. Da er de mer inne og vil gjerne ha kos hele tiden. Spesielt gutten vår har vært veldig kosete og needy i det siste. Kjempe kos det, helt til du må tisse..Det er ikke noe katter tar hensyn til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gaaaaaaaah! Hva skjer når jeg har planlagt å begynne stor rydding? Joda, da skal hodet bli sinna og lage spenningshodepine. :raven: Får se om jeg kan gjøre noe stillesittende rydding i løpet av kvelden. Nå har jeg hvilt, spist en tablett og spist mat, men det har ikke hjulpet. Kanskje prøve en annen tablett nå, og legge meg litt nedpå igjen. Kunne gjerne gitt bort hodet mitt gratis på finn av og til altså. 

Fikk pakke i posten i dag, ikke noe kjempe spennende, bare nyttig. Nye filtre til vannfontenen (kattene sin) og de fikk seg nytt klorebrett i papp. De elsker klorebrettene i papp. Hannkatten fikk servert klorebrettet først og det var med stor glede og entusiasme at man skulle gni seg på det, kvesse klør, velte seg rundt og holde rundt brettet :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet dagen med å ikke komme meg opp så tidlig som jeg hadde tenkt, men tidlig nok til å hoppe i dusjen, kom meg så ut for å handle litt. Is ble kjøpt inn (som jeg enda ikke har hatt tid til å spise), Bemfola er nå i hus og jeg gikk bananas på Floriss. Ikke ofte jeg spanderer blomster på meg selv. To buketter og en helt nydelig oppsats!! Den var svindyr men så flott. Og blomster er jo fint når stuen er ryddet!

Så, stuen er i grunn ferdig. Var ferdig men så kom foreldrene mine med et skatoll som jeg har arvet. Ikke etter planen, men fint å få det inn og for å få det inn, måtte vi flytte ut en sjenk jeg hadde her. Fått det meste av det rotet som ble til i ut- og innflytting av møbler. 

Gangen er også vasket ren og pen. I morgen skal jeg ta for meg soverom og bad! Veldig fornøyd med meg selv i dag altså. Fått gjort mye. Fikk gjort en god del i går kveld også.

Nå må jeg ha en pause før jeg tar aller aller siste rest. Er faktisk litt trøtt. Kanskje det er et håp om å få sove i natt. Spørs om ikke isen må vente til i morgen. 

Reaksjonen til damen på apoteket da hun hentet sprøytene til meg i dag, "Skal du betale alt dette selv??" Jepp, det skal jeg. Hun har nok ikke levert ut den type medisin før. 5066,- for 10 stk Bemfola. Steike dyrt dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan svigermor bare komme. Ryddet og vasket alt som er, og hun kommer i morgen.

Første sprøyte med Bemfola er satt. Gjorde det selv. Ble myyye banning. Svei skikkelig da væsken gikk inn. Og dette skal jeg gjøre hver dag, gitt. Jippi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pga været kommer svigermor på søndag. Håper været har roet seg til dess, hun er redd hun ikke kommer seg hjem igjen. Vi har åpen ferge så de blir fort innstilt i heftig vær, slik det er nå. Men da kan jeg bruke dagen i dag på å bare daffe. Greit det også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig daffedag i dag. Herlig. Ikke gjort noe fornuftig bortsett fra at jeg handlet inn til helgen. Sett masse opptak som har ligget å ventet i evigheter, og jeg sitter å venter på at det skal blåse opp igjen. Vet ikke hvor ille været blir akkurat her, men det finner vi jo ut etterhvert. 

Gikk mye bedre å sette sprøyte i dag, klarte det uten å banne denne gangen :nori: Fremdeles litt små ekkelt å sette sprøyte på seg selv da. Utover kvelden i går ble jeg veldig øm nederst i magen, det er sikkert Bemfolaen. Har ventet på at det skulle komme. Det er litt ubehagelig, kjenner det i hver bevegelse. Kjennes ut som når du har måttet holde deg i timesvis og blæren er nær bristepunktet. Så kom jeg på, hva hvis denne ømheten blir litt verre og jeg også blir veldig øm lengre oppe på magen etter flere sprøyter og ikke klarer å bruke bukse :sprettoy: Nettopp kjøpt meg to nye bukser, hadde i tankene at ok nye bukser må jeg jo ha, kanskje er jeg heldig og må snart bytte dem ut med graviditetsbukser, ikke for oppblåst og øm mage :lol: Godt jeg har et skjørt og noen kjoler da. Satser på at buksebruk går fint.

Det er så rart at vi nå er så "langt" i prosessen. Om akkurat en uke skal jeg på ultralyd. Den dagen kommer jeg nok til å være ganske spent på hvilken beskjed vi får. Prøver også å ikke ha for store forventinger eller håpe for mye, det er vanskelig men må prøve.

Har forresten nå fått en kvise. Er en liten stund siden sist nå og denne er ikke så stor, men den er sinna. Heldigvis er det bare en, foreløpig. 

Klarte heller ikke i dag å motstå fristelsen å titte innom div barnebutikker på nett. Det ble en del skjermbilder av ting som havnet i baby-mappa. Jammen ikke lett å motstå å titte og ønske seg ting der altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Sjokoladepiken skrev:

Så kjekt du er i gang! Håper det går fint med buksene fremover😊😊

Takk for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...