Gå til innhold

Avalon og reisen til ICSI


Avalon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I går var endelig dagen hvor jeg fikk kommet meg ut for å se etter kommoder! Siden det er langt til Ikea fra oss, og Ikea ikke har de rette målene på sine kommoder skulle turen gå til jysk. Jysk sine kommoder var så som så når det gjaldt kvalitet, målene var ikke riktige her heller og flere av kommodene hadde skuffer som var så dype at man fikk plass til en blyant. Frustrasjonen ble stor, den ble diger! Det sitret i kroppen av ufyselige bobler med uhyggelig frustrasjon. 

Til vårt lille soverom i det rundt 110 år gamle huset, er det ikke bare bare å finne en kommode som vil passe inn. Rommene er ikke bygget i nyere tid, få "hele" vegger finnes. Skråtak har vi også og mellom den ene "hele" veggen finnes det altså en dør, som ikke er sentrert midt på. Skikkelig puslespill egentlig å finne noe som går inn.

Oppgitt, sur og lei gikk turen hjemover igjen men, på veien stoppet vi innom Bohus. Bare for å se. Gikk vel ikke mer enn 7 minutter kanskje før jeg fant to kommoder. Jeg er nesten sikker på at den ene vil få plass på den ene veggen :icon_lol: Såh! Jeg gikk ut fra Bohus med to kommoder i boks!!!! Og....... Ny sofa og to stoler :sjokkbla::danse::kari::ninja::jepp:

Sofa med tilhørende stoler var jo ikke planlagt i det hele tatt kan du si..... Meeen altså når man plutselig ser den flotte sofaen til en såå fin fin pris og man er gravid og har muligens blitt bitt av redebyggings instinktet allerede, hva skal man si?  Den nye sofaen kommer om en 6-8 uker! Yay! Kommodene skal vi hente over helgen. Det er også viktig å presisere at ALT faktisk var på KAMPANJE PRIS også!!! Sparte over 9300kr på alt sammen. 

Åh, det skal bli sååå dejlig å endelig få kommodene på plass, få flyttet skikkelig inn der hvor vi sover nå og få begynne så smått å vaske små søte klær og legge den på plassen sin :strix:

Gleder meg også enormt til den nye sofaen kommer! Ååå det blir såå digg!!

Ellers går det fint! Masse bevegelse i magen og mye halsbrann. Malingen av gangen foregår enda.... jeg har pensjonert meg fullstendig der. Er bare listene igjen, men de får noen andre ta. Jeg ligger ikke på gulvet for å male lister. 

Så skal samboer på en messe på østlandet denne helgen med jobb. Han har virkelig lite lyst til å reise, men han må jo. Besøk blir det denne helgen også gitt..... :snurt: Sorry altså, men jeg er så drita lei besøk nå, har vært det lenge. Det har vært noe så og si hver eneste helg over lang tid. Det er heller ikke jeg som rår over akkurat det der, det er noe vi bare må finne oss i.

Vi bor i samme hus som mine foreldre. Vår "avdeling" er i øverste etasje, men vi deler kjøkken. Gjesterommene er i vår etasje, yeeeey! Når det også er nærmeste familie som kommer så har vi jo ikke en dritt å si på det. 

Det har bare vært en eneste helg uten gjester nå på en måned.... Jeg har virkelig ikke ork eller energi. Er ikke så sosial av meg. Blir mer tappet for energi av å måtte være sosial hele tiden enn at det gir meg energi. 

Men det må bli andre boller når baby kommer. Da håper jeg virkelig at folk kan ta hensyn til oss også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive i går at nå er bilstol i hus!! Valget falt på en Doona. Var faktisk samboer som først fikk øynene opp for denne, han trengte ikke bruke lang tid på å overbevise meg heller. "Vi må jo ha en sånn, går ikke an å få den vogna du har kjøpt i bilen":fnise:

Jeg tok virkelig ikke hensyn til om vognen fikk plass i bilen heller :skratte:Jeg ville ha en silver cross så jeg kjøpte en silver cross! 

Godt å få sånne ting på plass uansett. Klør så innmari i fingrene etter resten av utstyret vi MÅ ha til baby kommer. Seng og badebalje er det vi mangler. Skulle jo ha dette fra Ikea, men jeg er så utålmodig. Har trålet interwebzen i dag etter begge deler. Men så tenker jeg også at alt håp er ikke ute med tanke på å få tak i via ikea :icon_lol: Det er nok litt hormoner inne i bildet her også. Klør jo virkelig ikke i fingrene etter å rydde, eller vaske.

På den store handleturen spanderte jeg på oss to nye sengesett også. Må jo ha litt nytt vi også på nytt soverom!

I dag fikk jeg endelig tatt glukosebelastningen også! Det gikk veldig greit egentlig. Hadde med meg sugerør og svelget unna. Så nå er det bare å krysse fingrene for at jeg ikke har svangerskapsdiabetes :gravid: Får svaret om ca 1 uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Nå kan Ikea bare ha det så godt :fnise: Neida, men seng og badebalje er nå bestilt fra en helt annen plass. Fort gjort... litt godt også å vite at det snart er i hus! 

Magen er blitt ganske stor allerede og disse sparkene/ dultingen er så og si helt erstattet med åling. Ålingen er en veldig merkelig følelse fra innsiden. Tror ikke jeg kommer til å bli helt vant til akkurat den følelsen. På tirsdag er jeg i uke 29... det begynner seriøst å nærme seg altså. Helt surrealistisk enda. Klarer ikke helt å ta det innover meg at det faktisk er en liten baby der som snart skal ut..å herregud, fødsel. Den delen ser jeg virkelig ikke frem til. Det må jo til, uansett. 

Nå kjenner jeg veldig på de ekstra kiloene, trappegåing er tungt og ekstremt tungt når jeg bærer på en katt... Kattene er ikke spesielt tunge heller, de er sånn babyvekt alle sammen. Til og med når jeg bærer på de letteste så er jeg jo helt ferdig :ninja:

Vi tisser hele tiden omtrent. Og halsbrannen.. fy faen, den er så jævlig den. Jeg har enda tilgode å våkne av baby, halsbrann derimot.. Den våkner jeg titt og ofte av. Grusomt. 

I dag har jeg og samboer vært ute å fartet litt, kjøpt litt små ting og spiste tidlig middag ute. Kjempe koselig! 

På tirsdag skal lillepus, som har fått navnet Ailo til veterinæren for å bli chippet og snippet! Vi må låne felle av DB for å få han med... Ser ikke frem til akkurat det, men det er den muligheten vi har enn så lenge. Det kommer til å bli traumatisk for han, og for meg. Jeg skal ikke være inne i rommet mens de prøver å sedere han. Det orker jeg ikke når jeg vet hvor redd han blir. Jeg kan heller komme inn etter at det er gjort. Vil jo heller ikke at han skal assosiere meg for mye med det traumet, da han er kommet veldig langt og er ikke alt for langt unna å glemme ut at han ikke vil bli tatt på. Uff nei, det blir bra etterpå! Livet er bedre uten fyll i posen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nesten alt på plass nå da?

Åh, jeg savner ikke den halsbrannen og utslittheten der altså. Jeg ble delvis sykemeldt fra rundt uke 30 tror jeg det var. Ble jo utslitt av å gå til bussen... Det var 100 meter max. Og en tur på butikken, 100 meter hver vei, da måtte jeg sove en time etterpå. Og den mikroblæra! Herregud! Godt det er midlertidig!

Jeg så på snap-memories at jeg offisielt var høygravid i dag for 1 år siden. Husker ikke hvilken uke det var jeg :P Jeg som hadde så kontroll på sånt den gang. Men sånn 35 kanskje? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mynona skrev:

Er nesten alt på plass nå da?

Åh, jeg savner ikke den halsbrannen og utslittheten der altså. Jeg ble delvis sykemeldt fra rundt uke 30 tror jeg det var. Ble jo utslitt av å gå til bussen... Det var 100 meter max. Og en tur på butikken, 100 meter hver vei, da måtte jeg sove en time etterpå. Og den mikroblæra! Herregud! Godt det er midlertidig!

Jeg så på snap-memories at jeg offisielt var høygravid i dag for 1 år siden. Husker ikke hvilken uke det var jeg :P Jeg som hadde så kontroll på sånt den gang. Men sånn 35 kanskje? 

Alt er i bunn og grunn på plass, bare å få alt inn der det skal være etterhvert nå så blir det bra!! Har ingenting som står fremme enda, alt står på "lager" på det gamle soverommet vårt og så venter vi på seng og noe småtterier som kommer i posten. Når alt det er kommet er det nesten bare å begynne å telle dager til baby kommer (og få alt på plass da, selvfølgelig noe som jeg gleeeder meg sånn til!!!!!). Ja den blæra! Vi skulle fått kateter fra uke 18 altså! Og de må seriøst klare å finne opp noe for den halsbrannen som faktisk virker og varer lengre enn 1,5 sek.

Mener å ha lest at man er høygravid når man har sånn 40 dager igjen til termin, eller noe sånt? Jeg har ca 44 dager igjen før jeg da er høygravid, troor jeg :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er det mulig å revne før fødsel? Kjennes virkelig sånn ut. PTSD i rumpa. Tre dager med linfrø har ikke hjulpet, men har ikke tenkt å gi opp linfrø spisingen helt enda. Men herregud da, 2 trimester uten forstoppelse var jo helt fantastisk!! Og nå bare full stopp omtrent eller ren lidelse på do. Det kom så brått på. Så skal man holde på sånn som dette da i 10-12 uker... Ikke lenge til hemeroidene kommer heller da. Hadde håpet på å slippe unna de.

Ellers er formen fin, sånn egentlig. Har mye og fæl halsbrann så soving på nettene har vi sluttet med, og ryggen tåler lite. Ymse vondter her og der. Humøret er det ikke noe å si på. Merket jeg har mindre energi nå enn før men, i går hadde jeg nok energi til å endelig vaske badet!!! ååååh! Det føltes veldig digg!

I dag skal jeg i teorien bare konsentrere meg om å få vasket klær, ble mye opp og ned og bæring i går så må roe ned litt i dag. Er alene hjemme, samboer er å spiller disco golf eller hva det nå heter. Har bestilt hjelp av han til et par ting når han kommer hjem, inkludert massasje og middag. Så får vi se hva som skjer i realiteten. 

Samboer har begynt, av seg selv å ta meg litt på magen sånn av og til. Han er veldig forsiktig og må som regel tøyse det litt bort også med å stikke fingeren i navlen min (en sånn rar greie han fikk for seg for noen år siden). Kan allikevel tolkes som han begynner å bli litt nysgjerrig da. Han har fått kjenne på hikking et par ganger nå, og her om dagen så strakk babyen på seg noe så sinnsykt at jeg fikk to kuler på magen. Har bare sett såvidt antydning til ekstra bul tidligere, men har kunnet kjenne det godt med hånda. Så han fikk se og kjenne på den ekstra babykulen også!

Nå er absolutt alt klart av utstyr. Alt er ikke satt opp enda, sånn som stellebord. Tenker vi fikser det i mai eller noe sånn. Vi tripper begge to etter å få ny sofa inn! Og ellers tripper jo jeg veldig på alt som har med baby å gjøre. Har såvidt begynt å knote ned fødebrev til og med.

Lille Ailo ble kastrert og chippet for ei uke siden. Det var mye stress og mye redsel fra han stakkars, men det gikk bra til slutt. Og da vi kom hjem så var også han hjemme. Med det mener jeg at han roet seg helt ned og alt var sånn som det skulle selv om han ikke var helt i form. Det er trygt å være her rett og slett. Tok ikke lang tid før formen bedret seg og han var tilbake til å være i sitt ess igjen. Han kastet også opp sin første hårball her om dagen. Stakkars, han kunne ikke skjønne hva det var som kom ut den veien. Prøvde til og med å grave over det :fnise:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mynona skrev:

Sier bare en ting: lactulose/duphalac!! 

Den går jeg aldri på igjen :bond:Den gjør bare vondt verre på meg, aldri hatt så mye og intense magesmerter før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Avalon skrev:

Den går jeg aldri på igjen :bond:Den gjør bare vondt verre på meg, aldri hatt så mye og intense magesmerter før. 

Auda! Du tok ikke for mye da? Jeg måtte ha en slurk hver morgen siste trimester. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Mynona skrev:

Auda! Du tok ikke for mye da? Jeg måtte ha en slurk hver morgen siste trimester. 

Nei, følgte doseringen. Derfor jeg gikk over til linfrø, det virket som gull i første trimester. Får gi det noen dager til nå å se hvordan det går, hvis ikke må jeg prøve noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Avalon skrev:

Nei, følgte doseringen. Derfor jeg gikk over til linfrø, det virket som gull i første trimester. Får gi det noen dager til nå å se hvordan det går, hvis ikke må jeg prøve noe annet.

Ahh. Linfrø funka ikke på meg. Shottet et glass bløtlagt linfrø hver dag 😂 hva man ikke gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Avalon skrev:

Er det mulig å revne før fødsel? Kjennes virkelig sånn ut. PTSD i rumpa. Tre dager med linfrø har ikke hjulpet, men har ikke tenkt å gi opp linfrø spisingen helt enda. Men herregud da, 2 trimester uten forstoppelse var jo helt fantastisk!! Og nå bare full stopp omtrent eller ren lidelse på do. Det kom så brått på. Så skal man holde på sånn som dette da i 10-12 uker... Ikke lenge til hemeroidene kommer heller da. Hadde håpet på å slippe unna de.

Ellers er formen fin, sånn egentlig. Har mye og fæl halsbrann så soving på nettene har vi sluttet med, og ryggen tåler lite. Ymse vondter her og der. Humøret er det ikke noe å si på. Merket jeg har mindre energi nå enn før men, i går hadde jeg nok energi til å endelig vaske badet!!! ååååh! Det føltes veldig digg!

I dag skal jeg i teorien bare konsentrere meg om å få vasket klær, ble mye opp og ned og bæring i går så må roe ned litt i dag. Er alene hjemme, samboer er å spiller disco golf eller hva det nå heter. Har bestilt hjelp av han til et par ting når han kommer hjem, inkludert massasje og middag. Så får vi se hva som skjer i realiteten. 

Samboer har begynt, av seg selv å ta meg litt på magen sånn av og til. Han er veldig forsiktig og må som regel tøyse det litt bort også med å stikke fingeren i navlen min (en sånn rar greie han fikk for seg for noen år siden). Kan allikevel tolkes som han begynner å bli litt nysgjerrig da. Han har fått kjenne på hikking et par ganger nå, og her om dagen så strakk babyen på seg noe så sinnsykt at jeg fikk to kuler på magen. Har bare sett såvidt antydning til ekstra bul tidligere, men har kunnet kjenne det godt med hånda. Så han fikk se og kjenne på den ekstra babykulen også!

Nå er absolutt alt klart av utstyr. Alt er ikke satt opp enda, sånn som stellebord. Tenker vi fikser det i mai eller noe sånn. Vi tripper begge to etter å få ny sofa inn! Og ellers tripper jo jeg veldig på alt som har med baby å gjøre. Har såvidt begynt å knote ned fødebrev til og med.

Lille Ailo ble kastrert og chippet for ei uke siden. Det var mye stress og mye redsel fra han stakkars, men det gikk bra til slutt. Og da vi kom hjem så var også han hjemme. Med det mener jeg at han roet seg helt ned og alt var sånn som det skulle selv om han ikke var helt i form. Det er trygt å være her rett og slett. Tok ikke lang tid før formen bedret seg og han var tilbake til å være i sitt ess igjen. Han kastet også opp sin første hårball her om dagen. Stakkars, han kunne ikke skjønne hva det var som kom ut den veien. Prøvde til og med å grave over det :fnise:

 

 

Uff, forstoppelse er fæle greier. Akkurat som om ikke det er ubehagelig nok at alt av tarmer m.m. Er presset opp rett under ribbena 😝☹️

For meg hjalp det til syvende og sist med svisker og blåbær kombinert med en tur på mølla (vet ikke hva slags form du er i). I ettertid har jeg vært nøye på å spise minst mulig/kutte ut de matvarene jeg vet lett gjør meg forstoppet som mye finmalt hvete og annen fiberfattig mat, og fokusert på å spise forebyggende (mye fiber, svisker, blåbær Biola - pleier å ha det på enten havregryn eller cottage cheese.). 

Så hyggelig at det virker som om mannen begynner å vise mer interesse. Min har vært veldig interessert helt fra starten, og elsker å ligge å lytte på hjertet og se magen bevege seg - så hos oss har aldri det vært noe problem. Men jeg har skjønt at du har vært litt «alene» i prosessen? Men blir vel ofte lettere for mannen når det blir mer visuelt at det faktisk er noe der inne - noe levende som beveger seg? ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 18.4.2019 den 18.06, Mynona skrev:

Ahh. Linfrø funka ikke på meg. Shottet et glass bløtlagt linfrø hver dag 😂 hva man ikke gjør. 

I dag ble det en suksess!!! Jeg bløtlegger ca 1 spiseskje som jeg svelger unna. Skal vel ikke ha mer enn 1-2 spiseskjeer hver dag siden de inneholder blåsyre :ninja: Men, nå er jeg lykkelig over at de virket nå også! Ingen ekstra luft i magen og de gir heller ikke magesmerter, helt perfekt!

14 timer siden, Butter skrev:

Uff, forstoppelse er fæle greier. Akkurat som om ikke det er ubehagelig nok at alt av tarmer m.m. Er presset opp rett under ribbena 😝☹️

For meg hjalp det til syvende og sist med svisker og blåbær kombinert med en tur på mølla (vet ikke hva slags form du er i). I ettertid har jeg vært nøye på å spise minst mulig/kutte ut de matvarene jeg vet lett gjør meg forstoppet som mye finmalt hvete og annen fiberfattig mat, og fokusert på å spise forebyggende (mye fiber, svisker, blåbær Biola - pleier å ha det på enten havregryn eller cottage cheese.). 

Så hyggelig at det virker som om mannen begynner å vise mer interesse. Min har vært veldig interessert helt fra starten, og elsker å ligge å lytte på hjertet og se magen bevege seg - så hos oss har aldri det vært noe problem. Men jeg har skjønt at du har vært litt «alene» i prosessen? Men blir vel ofte lettere for mannen når det blir mer visuelt at det faktisk er noe der inne - noe levende som beveger seg? ❤️

Svisker har dessverre ikke den effekten på meg :ninja: Og biola mistet effekten omtrent på dagen da jeg fikk positiv test. I dag var det uansett linfrø suksess! 

Jeg er fremdeles ganske alene i svangerskapet da, han viser ekstremt lite interesse. Det er fremdeles jeg som har ordnet med utstyr og ikke minst er det min lommebok som står for alt. Han ser ikke lenger enn sin egen nese og sine egne behov. Jeg har også bestilt hjelp av han til rydding og støvsugning siden min rygg ikke tåler noen ting lenger, men her flyter det av rot og drit. Han er jo også livredd for å bli pappa så ikke vet jeg. Jeg tar de smulene jeg får rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

274273630_Skjermbilde2019-04-21kl_20_28_01.thumb.png.30adb96cc442c1e11879a705776c483f.png727162044_Skjermbilde2019-04-21kl_20_28_22.thumb.png.d583f7745cb6285b9b3042f801044e0a.png

Her er skjermbilde av mitt midlertidige fødebrev. Kommer til å prøve å korte ned på noe, ble litt langt men for meg er det like viktige punkter. Ønsker liksom å hel gradere meg siden jeg ikke aner hva jeg går til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed om å levere fødebrevet da jeg var på OUL, det var langt mer hippieaktig enn ditt 😛

Og far var ikke nevnt engang, hans behov dekkes da hele resten av tiden, den éne dagen der er det mine og babyens behov som skal dekkes 😛 Ut fra det du har skrevet om din mann tidligere så har vi noen fellestrekk der, min er og fryktelig god til å bare se sine egne behov og sette dem først. Jeg er veldig spent på hvordan det skal gå når babyen kommer 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ginny skrev:

Fikk beskjed om å levere fødebrevet da jeg var på OUL, det var langt mer hippieaktig enn ditt 😛

Og far var ikke nevnt engang, hans behov dekkes da hele resten av tiden, den éne dagen der er det mine og babyens behov som skal dekkes 😛 Ut fra det du har skrevet om din mann tidligere så har vi noen fellestrekk der, min er og fryktelig god til å bare se sine egne behov og sette dem først. Jeg er veldig spent på hvordan det skal gå når babyen kommer 🤔

Er skikkelig spent jeg også på hvordan det blir etterpå. Han har i alle fall begynt å kjenne på magen nå da, av seg selv. Vet ikke om han kan ha falt å slått seg? :fnise: 

Jeg valgte å nevne far slik at han kan føle seg litt i varetatt han også sånn at det ikke blir sånn "å herregud sååå jææævlig det var å bli med på fødsel" osv. Det har jeg lyst til å unngå så langt det lar seg gjøre, og også for å vise at jeg vil virkelig vise at han også er viktig og at det er et behov for at han også skal ha det greit. Har "bestilt" tid til at vi kan snakke om fødsel sammen, bare oss to (les:jeg snakker om fødsel til han) før vi skal til jordmor begge to å snakke om det samme på mandag. Så får han høre hvordan jeg ønsker å ha det og er ikke heeeelt blank når vi kommer til jordmor. 

Men ja, jeg er skikkelig spent. Håper virkelig at han klarer å bli forelsket i den lille, og ikke synes at babytiden er kjedlig. Er jo det hans kompiser har prentet inn i skallen på han.... "det er så kjedelig og fæælt å ha baby ass. Det begynner å bli litt bedre når de er sånn 5 år gamle. Jah, nå sitter du fint i det altså det er bare sååå grusomt. Livet er over"

Og dette er voksne menn, med barn... imponerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...