Gå til innhold

Avalon og reisen til ICSI


Avalon

Anbefalte innlegg

Har helt glemt ut å skrive uker her i julen, i dag er jeg 15+2.

Slitt med å sove de siste nettene. Begynte med halsbrann en natt, klarer ikke engang å se på Gavisconpillene lenger så det var bare å vente det ut. Neste natt var det ligamentsmerter, og tredje natt var det samboer aka snorkfrøken som holdt det gående..

Har endelig fått fingeren ut å valgt kommunal jordmor. Tenkte lenge å gå til en privat som jeg så og si nabo til, men der var responsen da jeg tok kontakt heller laber. Lot det så ligge litt og prøvde igjen, fremdeles veldig lunken mottagelse om en i det hele tatt kan kalle det det. Da ble det kommunal jordmor! Og jeg var nok også litt heldig der da jeg har rykter om at det ikke er jordmor her hvor jeg bor lenger, det stemte det men, det begynner ei ny ei nå sent i januar! Yey! Første time er 16 jan, da må jeg møte på et annet kontor ca. 18 min herfra med bil. Men så blir jeg følgt opp videre av den nye jordmoren her etter det! Føltes veldig godt å endelig å dette i boks! 

Lagde quesedilla med hjemmelaget salsa med dressing for første gang. Det var ganske godt faktisk, ble veldig fornøyd med meg selv! Ellers har jeg klart å spise 3,5 appelsin i dag. Har lyst på mer.... er derfor mulig det ryker noen appelsiner til om jeg ikke snart blir trøtt.

 

Det går bra med lille pusen, men det går sakte. Den spiser og drikker godt. Er fremdeles ikke blitt like trygg som den var før det var besøk i huset. Håper fremdeles vi kan få det til å snu. Har tenkt litt på å snart la døren til badet stå åpen så kan den selv se om den våger seg ut men allikevel ha muligheten til å gå inn igjen om det blir for gummelt. jeg er innom badet flere ganger til dagen, og prøver å være der en god stund også. Allikevel synes vi at den er for mye alene, derfor ønsker vi snart å sjekke om det er tingen å åpne slik at den kan få teste grensene sine selv. 

 

Har handlet på romjulssalg! Det ble moseskurv med stativ, vippestol og et meget enkelt og kjedelig stellebord. Skulle ha et enkelt uansett, men ville ha et sånn i type tre med to hyller under og en stellematte. Så fant jeg ut da jeg skulle bestille det jeg hadde sett meg ut at det ikke finnes noe som heter standard størrelse på stellebord og stellematter. Da jeg ikke klarte å finne en eneste stellematten som hadde samme mål som stellebordet da var det nok. Sånt tull kjenner jeg at jeg ikke orker å forholde meg til. 

 

🍊🍊🍊🍊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Bokdamen skrev:

Har du prøvd flytende gaviscon? Revolusjonerte halsbrannen min 😉

Ja, har den. Får den like lite forbi øynene som tablettene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Fremdeles litt sånn rar døgnrytme, men nå har jeg i alle fall sovet godt når jeg først sover! Bedre enn ingenting det.

Begynner å glede meg til jordmortimen! Blir spennende, håper det blir litt mer snakk om ting enn det ble hos fastlegen. Det begynner såvidt å nærme seg oul også, er litt gruspent til den og håper virkelig at knerten ikke ligger med rumpa til for nå måå jeg ha ein liten anelse om hvem som kommer altså! 

Fått skiftet sengetøy nå nettopp, godt med alt som er gjort. Ellers har jeg gjort lite nyttig de siste dagene. 

Formen er fremdeles fin, har mer ubehag i magen igjen nå. Det kommer og går litt i perioder sammen med at magen da også blir øm. Tror det er livmoren som vokser jeg kjenner heller enn ligamentsmerter. Ligamentsmerter var nok de intense vondtene jeg fikk natten før jeg tok graviditetstest nr 2. Fyyy det var vondt det! Prøvde å ligge på magen her en dag, haha, det var jo noe for seg selv. Funket heller dårlig. Har jo ikke kunnet ligget på magen siden før jeg begynte med Bemfola i september :fnise: 

Håper også at jeg snart får en mage som ser gravid ut og ikke bare feit. Synes det snart er på tide altså. Føler meg faktisk ikke gravid enda. Så savner liksom å ha en mage man ser inneholder en baby.

 

Endret av Avalon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du magefølelse på kjønnet? Når er OUL? 

Jeg har blitt avvent med å legge på magen. Synes ikke det er behagelig lenger etter så lang tid på siden/ryggen :ler: 

følte magen kom omtrent over natta når den først kom. Men jeg så bare ut som jeg hadde luft i magen eller spist mye frem til uke 22 tror jeg det var. Og plutselig uka etter var det veldig gravidmage. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7.1.2019 den 2.36, Mynona skrev:

Har du magefølelse på kjønnet? Når er OUL? 

Jeg har blitt avvent med å legge på magen. Synes ikke det er behagelig lenger etter så lang tid på siden/ryggen :ler: 

følte magen kom omtrent over natta når den først kom. Men jeg så bare ut som jeg hadde luft i magen eller spist mye frem til uke 22 tror jeg det var. Og plutselig uka etter var det veldig gravidmage. 

OUL er 23 jan. Har egentlig ikke noe magefølelse. Fått det for meg at hvis jeg tror det er en gutt så er det sikkert en jente inni der, og omvendt :fnise: Av og til tror jeg det er en gutt, andre ganger tror jeg det er ei jente fordi jeg tror det kanskje kan være en gutt :skratte:

Er blitt ganske vant til å ikke ligge på magen jeg også, har jo ikke ligget på magen siden rundt 17 september om jeg husker riktig. Gleder meg til magen kommer jeg, den skikkelige magen. Er rund fra før og skikkelig oppblåst så er ganske stinn. Samboer kommenterte hvor hard magen er å ta på med "herregud, hvor mye luft har du inni der???" :skratte:Håper babymagen kommer over natta her også om en 4-6 uker :pinar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg å skriver en liste over utstyr, stort og smått som trengs til baby. Har nokså god kontroll på hva baby skal ha, men det er et par ting jeg lurer på om noen har litt tips til og det er hva trenger jeg?

Tenker da på f.eks ammeinnlegg, hvilke er gode, skal jeg gå for engangs eller sånn som kan vaskes eller begge deler? Siden jeg ikke vet hvor mye jeg kommer til å blø etterpå er det sikkert lurt å ha noe ala tena/ attends liggende, men hvilke? Har et par ammebher, nok til å begynne med i alle fall. Hva annet trenger jeg, bør ha, kan ha osv?

 

Og er bambus fint å kjøpe til en sommerbaby?

Endret av Avalon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk for Libero engangsammeinnlegg (synes de var mest behagelig og hadde ikke all den irriterende, ekstra plasten utenpå), men de siste månedene har jeg lekt minimalt, så da heklet jeg like gjerne egne innlegg 😁 Always nattbind brukte jeg, fornøyd med det. Hadde sneket med meg bind/bleier fra sykehuset om jeg fortsatt blødde veldig mye. Ha det i bakhodet! 

Bambus er meget fint alltid 😊 

Ammesinglett fra KappAhl har jeg likt å bruke, veldig behagelig. Også kosebukser!! De er så gull verdt altså, både rett etter fødsel og ellers. Noe jeg fikk av søsteren min som jeg satte stor pris på, var en kurv å ha i sofaen med det viktigste tilgjengelig. Der hadde jeg snacks, ammeinnlegg, ekstra gulpeklut, fjernkontroller, vannflaske, mer snacks og alt mulig annet som er greit å ha nært når man ammer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også veldig glad i amnesingletter i starten før melken hadde stabilisert seg 👌 jeg hadde både engangs ammeinnlegg (husker ikke merke) og noen i ull. 

Jeg tok også med meg noen bleier fra sykehuset til de første dagene hjemme. Det var ikke nødvendig mtp. Blødning men det føltes trygt. Nattbind var egentlig nok etter at vi kom hjem og jeg hadde en kraftig blødning. Men mesteparten kom de to døgnene på sykehus:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte bare bind etter sykehuset. 

Og libero ammeinnlegg. Du får noen i gratispakkene så du får tester litt forskjellig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye for tips! Må skrive en liste til meg selv også.

Postnord unngikk såvidt at jeg gav dem huden full da de klarte å ikke levere pakken dit den faktisk skulle, og for å endre utleveringssted eller gi noen andre fullmakt til å hente pakken for deg, det må du betale for... og jeg hadde ingen mulighet til å få hentet pakken selv der hvor den lå klar. Attpåtil så virket ikke nettsiden slik at jeg ikke fikk endre utleveringssted. Måtte da betale for at samboer kunne få hente den ut. Så var jo da dette pakke nr 3 av 4.... De 3 andre pakkene havnet på rett utleveringssted i dag. Forstår virkelig ikke hva postnord holder på med av og til.

Uansett, nå er stellebord, moseskurv og vippestol i hus!

Skjer jo rare ting med kroppen, en av de rare tingene er at brystvortene lever sitt eget liv. Opplevd det to ganger nå, en gang med hver pupp for å si det sånn. Fortalte om første gangen til samboer for lenge siden, og i går så skjedde det igjen med den andre. Da var han her så jeg sa jo selvfølgelig at nei nå skjer det igjen her. Han syntes det var kjempefestelig så klart. Brystvorten kommer plutselig ut av sitt lune hi uten at det er temperaturforandring eller noe, og det gjør ganske vondt i grunn (noe det ikke gjør når det skjer fordi det er kaldt osv), og så er det kun den ene som kommer for å si hei. Rare greier, men er jo tydelig det er noe som skjer siden det gjør vondt. 

Kvinnekroppen ass! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helgen gikk til en ekstrem vond skulder, smertene gikk da selvfølgelig oppover og rett i topplokket slik at det også ble til migrene. Lå omtrent 20timer i sengen. Døgnrytmen gikk jo til helvete så da migrenen var såpass levelig at jeg visste hva jeg selv het lagde jeg toro muffins! Da var klokka rundt halv 5 på morgenkvisten. Muffins er aldri feil, spesielt ikke "midt på natta". I dag har formen vært mye, mye bedre. Ser omtrent stjerner når sånn smerte letter. 

Samboer var veldig søt i dag, har begynt å glimte litt til. Ringte meg da han var på vei hjem fra jobb å lurte om det var noe middagsplaner, noe det ikke var da jeg ikke har vært å handlet. Spurte da om jeg hadde spist noe allerede, hadde jo ikke det sånn utenom restene av muffinsene, "Ja, men det er det ingen som blir stor og sterk av!" :ninuskapus:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde første time hos jordmor i går, valgte å gå kommunalt og det tror jeg ikke jeg kommer til å angre på. Fikk skikkelig godt inntrykk av denne damen, hyggelig, hun lyttet og forklarte godt og hun hadde humor! Gikk derfra med et smil! Fikk også, endelig, høre hjertelyden :rodmer::rodmer: Hun fant den med en gang og det var virkelig dagens høydepunkt. Jeg lå bare der å gliste! Hjerteslaget lå på 148, noe som i følge interwebzen indikerer jente. Vi får se, vi får se! Fikk vite for noen dager siden at svigermor har gått bananas på ebay og kjøpt babyklær. For all del, det er koselig det, men jeg hadde virkelig sett for meg at vi ble spurt om farger, hva vi ønsker oss og ikke minst hvilken str vi ønsker. Men, det kan hende det bare er meg som spør om sånt :sjenert: Uansett, poenget mitt her er at, svigermor som de fleste andre som "føler" hvilket kjønn det er, mener det er gutt. Så en litt ufin del meg tenkte at det hadde vært skikkelig morro om hun nå har kjøpt skikkelig über super gutteklær og så får vi jente :Knegg:

Skal prøve å få komme godt i gang med litt rydding i dag, det har hopet seg godt opp. Kjedelige greier.

Føler jeg kom litt innpå lillepus også i går kveld. Har funnet ut hva og hvordan han liker å leke. Vi lekte sammen ganske lenge med en ball hvor jeg dyttet ballen til han og han dyttet tilbake. Det likte han mye bedre enn fjærpinnen. Ble heller ikke redd da jeg brukte hendene på ballen under lek, det er også bra. For opptatt da med å holde øye med den frekke ballen. Så i natt med all do gåingen min så har han ikke løpt å gjemt seg. Veldig fornøyd med insatsen der altså! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så koselig med jordmortime og å høre hjertelyden ❤ må bare si at både gutten i magen og storebror har hatt frekvens under 150 på det jevne så usikker på hvor mye det stemmer 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, lillemeg90 skrev:

Så koselig med jordmortime og å høre hjertelyden ❤ må bare si at både gutten i magen og storebror har hatt frekvens under 150 på det jevne så usikker på hvor mye det stemmer 😅 

Hehe, ja jeg tror ikke sånt noe stemmer. Det er nok like 50-50 som alt annet. Det sies også at det er større sjanse å få jente når det er gjort med ICSI og at IVF gir flere gutter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nerve i klem :cry3:Det er så forferdelig vondt. Hatt det tidligere, for flere år siden, da i begge armene samtidig. Men, det er jo "normalt" for gravide å få nerver i klem og det skulle jeg jo selvfølgelig få :cry3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...