Gå til innhold

Blogger ba om gratis opphold på hotell.....kongesvar


Gjest Ms. Daisy

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Capt. Obvious skrev:

Om dette er en relativt populær blogger som faktisk drar inn litt kroner og skaper blest, så må jo hotelleieren være en idiot. Det er klart ikke alle bloggere er like populære, men dersom man har mulighet til å markesføre seg ekstra slik at man kanskje får flere gjester, så kan dette mer enn betale utgiften for hotellnatt til denne ene bloggeren. 

Utrolig mange som har noe mot bloggere virker det som. Noen som har tenkt på at uten bloggere som tjener penger på det, så måtte disse ha vært i det ordinære arbeidsmarkedet? Vi trenger flere som faktisk greier å tjene sine egne penger i egen bedrift, ikke færre. Folk har et totalt irrasjonelt forhold til blogging. Skjønt, jeg forventer ikke mer av folk som jobber 08-16 og ikke skjønner at bedrifter må tjene penger. 

Har du hørt om målgruppe? Og merkevare? 

Kanskje hotellet har en helt annen målgruppe enn tenåringsjenter som er opphengt i tung sminke, kropp, restylane, botox, fillers (og alt det andre kunstige som denne bloggeren formerlig strutter av)? 

Det er - heldigvis - mange profesjonelle bedrifter som ikke biter på agnet når denne type bloggere pitcher. Heldigvis er det mange som skjønner at produktet man selger ikke nødvendigvis har godt av å "markedsføres" av en rosablogger. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anna Nas
16 timer siden, Dolce skrev:

Har du hørt om målgruppe? Og merkevare? 

Kanskje hotellet har en helt annen målgruppe enn tenåringsjenter som er opphengt i tung sminke, kropp, restylane, botox, fillers (og alt det andre kunstige som denne bloggeren formerlig strutter av)? 

Det er - heldigvis - mange profesjonelle bedrifter som ikke biter på agnet når denne type bloggere pitcher. Heldigvis er det mange som skjønner at produktet man selger ikke nødvendigvis har godt av å "markedsføres" av en rosablogger. 

Veldig enig. I tillegg til det du påpeker av mulige negative assosiasjoner, vil det mildt sagt være uheldig for hotellets rykte dersom de hadde blitt avslørt i å betale for positiv omtale og anbefalinger. 

Endret av Anna Nas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.1.2018 den 19.55, BlendaSensitive skrev:

Er det? Altså er det noe "alle vet", eller faktisk undersøkt og dokumentert?

 

Bare lurer, jeg studerer blant annet informasjonsdesign, og vi har ikke lært noe om at det for alle bedrifter er effektivt. Faktisk heller motsatt.... at det er "noe alle vet", og ingen tør la være fordi "alle andre gjør det".

ps. reach, altså nå ut til x-antall personer er IKKE det samme som eksponering, eller påvirkning.

 

Ja, det er det. Jeg studerer markedsføring, og dette er blant en av de mest effektive markedsføringsmetodene. Metoden heter "sosiale bevis".

Jeg vet selv at jeg som forbruker ofte går på den metoden. Om jeg leser en anbefaling på noe, blir jeg interessert og undersøker nærmere selv til jeg vurderer å kjøpe produktet eller ikke. Eller om jeg planlegger å kjøpe noe som koster litt, så googler jeg alltid etter anbefalinger. Om jeg finner flere bloggere som anbefaler og deler bilder fra et hotell jeg vurderer, så er sjansen ekstremt stor for at jeg går for akkurat det hotellet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Tibbie skrev:

Ja, det er det. Jeg studerer markedsføring, og dette er blant en av de mest effektive markedsføringsmetodene. Metoden heter "sosiale bevis".

Jeg vet selv at jeg som forbruker ofte går på den metoden. Om jeg leser en anbefaling på noe, blir jeg interessert og undersøker nærmere selv til jeg vurderer å kjøpe produktet eller ikke. Eller om jeg planlegger å kjøpe noe som koster litt, så googler jeg alltid etter anbefalinger. Om jeg finner flere bloggere som anbefaler og deler bilder fra et hotell jeg vurderer, så er sjansen ekstremt stor for at jeg går for akkurat det hotellet.

Og så er det vi andre, vi som vet at bloggere korrumperer det hele ved å ha slike avtaler som det denne bloggeren vil ha, og derfor ligger langt unna bloggeromtaler - fordi de er falske/forhåndsavtalte.

Endret av orfeus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, orfeus said:

Og så er det vi andre, vi som vet at bloggere korrumperer det hele ved å ha slike avtaler som det denne bloggeren vil ha, og derfor ligger langt unna bloggeromtaler fordi de er falske. 

Men du vet hva da for du boikotte alle kjendiser, filmer, tv serier, reality show og reklamer ;) 

Og det aller viktigste slutte å lese bloggen til fortballfruen ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.1.2018 den 13.55, Uhumskheter skrev:

Her er videoen hun lagde om det, om du har god tid.

NEI, gadd bare se 1 min men hva har skjedd med øynene hennes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Peonjenta said:

NEI, gadd bare se 1 min men hva har skjedd med øynene hennes?

Når man mottar dødstrusler gjør at man gråter..

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, indianerpila skrev:

Når man mottar dødstrusler gjør at man gråter..

 

Nei, det er operasjon 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Peonjenta skrev:

NEI, gadd bare se 1 min men hva har skjedd med øynene hennes?

Hun har visstnok operert bort skjeling (lazy eye).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Peonjenta skrev:

NEI, gadd bare se 1 min men hva har skjedd med øynene hennes?

Møkkete kontaktlinser kan også gi sånne utslag

Endret av orfeus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, indianerpila skrev:

Men du vet hva da for du boikotte alle kjendiser, filmer, tv serier, reality show og reklamer ;) 

Og det aller viktigste slutte å lese bloggen til fortballfruen ;)

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelper lite å holde dere unna bloggomtalelser av produkter, når dere kikker dere inn på disse bloggerne og følger dem på snap. er akkurat det som bidrar til at de får sponsete produkter ;) jo flere lesere jo mere spons

Fotballfrue er et praktfull eksempel på dette, hun har en hær av folk som er inne daglig og pirker og klager på absolutt alt hun gjør, men denne hæren bidrar jo til klikk og sponsete produkter. Hele greia er mot sin hensikt. Beste måten å utrydde en blogger på, er å ikke gi den oppmerksomhet pg hvertfal ikke gi dem klikk og øke antall følgere,

Endret av jentefranorge
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, orfeus skrev:

Møkkete kontaktlinser kan også gi sånne utslag

Oj, er vi på det nivået..

Endret av madsegen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
9 timer siden, Tibbie skrev:

Ja, det er det. Jeg studerer markedsføring, og dette er blant en av de mest effektive markedsføringsmetodene. Metoden heter "sosiale bevis".

Jeg vet selv at jeg som forbruker ofte går på den metoden. Om jeg leser en anbefaling på noe, blir jeg interessert og undersøker nærmere selv til jeg vurderer å kjøpe produktet eller ikke. Eller om jeg planlegger å kjøpe noe som koster litt, så googler jeg alltid etter anbefalinger. Om jeg finner flere bloggere som anbefaler og deler bilder fra et hotell jeg vurderer, så er sjansen ekstremt stor for at jeg går for akkurat det hotellet.

Lenke? 

 

Med RETT influenser, med rett sortens følgere er en sak. Noe annet er influensere med ørten fjørten all mulig følgere, der veldig få klikker, aktivt følger eller leser fordi de stoler på personen, men leser pga underholdning.

Dessuten skal både firma + blogger/influenser + rett sorts følgere matche. 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, BlendaSensitive skrev:

Lenke? 

 

Med RETT influenser, med rett sortens følgere er en sak. Noe annet er influensere med ørten fjørten all mulig følgere, der veldig få klikker, aktivt følger eller leser fordi de stoler på personen, men leser pga underholdning.

Dessuten skal både firma + blogger/influenser + rett sorts følgere matche. 

 

 

Det er sikkert snakk om Cialdini og hans "6 principle of persuation". 

"Social proof – People will do things that they see other people are doing. For example, in one experiment, one or more confederates would look up into the sky; bystanders would then look up into the sky to see what they were seeing. At one point this experiment aborted, as so many people were looking up that they stopped traffic. See conformity, and the Asch conformity experiments."

Boka hans ut i '84, med andre ord lenge før blogging var et tema. Nå skal man ikke undervurdere eksempelets makt (eller skal vi si effekten av en anmeldelse), men det fordrer selvsagt at mange nok i ønsket målgruppe ser informasjonen. Det er ikke gitt at denne bloggerens følgere var i hotellets målgruppe i det hele tatt, og da ville selvsagt "reklamen" være verdiløs for eier.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Synne-Marie skrev:

Det er sikkert snakk om Cialdini og hans "6 principle of persuation". 

"Social proof – People will do things that they see other people are doing. For example, in one experiment, one or more confederates would look up into the sky; bystanders would then look up into the sky to see what they were seeing. At one point this experiment aborted, as so many people were looking up that they stopped traffic. See conformity, and the Asch conformity experiments."

Boka hans ut i '84, med andre ord lenge før blogging var et tema. Nå skal man ikke undervurdere eksempelets makt (eller skal vi si effekten av en anmeldelse), men det fordrer selvsagt at mange nok i ønsket målgruppe ser informasjonen. Det er ikke gitt at denne bloggerens følgere var i hotellets målgruppe i det hele tatt, og da ville selvsagt "reklamen" være verdiløs for eier.

Nå er jo enkelte SoMe-aktører ganske omstridt - og hele poenget er jo at hvis noen i en gruppe du absolutt IKKE vil identifiseres med, velger å gjøre noe eller kjøpe noe, så vil du la være å gjøre/kjøpe det samme FORDI den personen som markedsfører står for verdier som folk IKKE vil identifiseres med. Og det var vel hotelleierens poeng her - hans kunder og målgruppe er nettopp IKKE bloggerens følgeskare - og han satt poenget sitt rimelig godt på spissen. :Knegg:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, pøbelsara skrev:

Nå er jo enkelte SoMe-aktører ganske omstridt - og hele poenget er jo at hvis noen i en gruppe du absolutt IKKE vil identifiseres med, velger å gjøre noe eller kjøpe noe, så vil du la være å gjøre/kjøpe det samme FORDI den personen som markedsfører står for verdier som folk IKKE vil identifiseres med. Og det var vel hotelleierens poeng her - hans kunder og målgruppe er nettopp IKKE bloggerens følgeskare - og han satt poenget sitt rimelig godt på spissen. :Knegg:

Exactly!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...