Gå til innhold

Kornsirkler oppstår på uforklarlig måte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 hours ago, AnonymBruker said:

Lykke til med å lage denne med tau og pinner, jeg tror det når jeg ser det. Den består av 144 sirkler rundt en sirkel, og det uten at midten er rørt. Litt om den til slutt i videoen under:

Det er trivielt å lage en sirkel uten å stå i midten. Alt man trenger er f.eks. to like lange tau som knyttes sammen på midten. Hvis man holder det ene av tauene stramt kan man lage perfekte halvsirkler med de to andre endene, som til sammen blir en perfekt sirkel. Det at du ikke skjønner hvordan noe gjøres betyr ikke at det er umulig, eller engang særlig vanskelig. Resten av mønsterene er bare nye geometriske kombinasjoner som bygger på krysninger av den ytre eller indre sirkelen.

Anonymkode: 7b033...74f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 hours ago, AnonymBruker said:

Vel, jeg som har postet noen av de videoene som antyder at dette ikke er menneskeskapt, tror ikke at det er aliens som har lagd dem. Jeg skal nå introdusere et konsept for dere som kanskje er helt nytt. Nemlig det å ikke vite. Det er så veldig viktig for folk å trekke konklusjoner og tro at de vet alt, så de går automatisk ut fra at andre også tror at de vet alt. Men det gjør altså ikke jeg.
Jeg aner ikke hvem eller hva som har lagd dem. Det kan anbefales, det er ganske befriende å ikke vite :) 

Anonymkode: 3f61b...4aa

Du glemmer å ta i betraktningen at det ikke finnes noen indisier på at de er frembragt på annen måte. Med andre ord: Kornsirkler med ikke-menneskelig opphav: Evidence is against.

Egentlig vet vi ikke noe som helst, men vi er flinke til å gjøre sannsynlighetsvurderinger ut fra indisier. Det er vitenskap.

Anonymkode: b0ebf...f01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdens største kornsirkel på 540*450 meter skal ha oppstått i løpet av èn natt. Ved siden av ser man en stadion for sammenligning. Mannen i midten er Da Vinci's Vitruviske Mann  :) Butterfly-Crop-Circle-stadium.jpg

Anonymkode: 3f61b...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Verdens største kornsirkel på 540*450 meter skal ha oppstått i løpet av èn natt.

Det er alltid noen som påstår at de har blitt laget i løpet av en natt, men det er ingen grunn til å tro på det. Folk passer ikke på jorder over alt hver eneste dag, og mange steder vil man normalt ikke legge merke dem fra bakken.

Anonymkode: 7b033...74f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er alltid noen som påstår at de har blitt laget i løpet av en natt, men det er ingen grunn til å tro på det. Folk passer ikke på jorder over alt hver eneste dag, og mange steder vil man normalt ikke legge merke dem fra bakken.

Anonymkode: 7b033...74f

Men det finnes ingen halvferdige bilder av den Vitruviske Mannen/Sommerfuglen, heller ikke av noen andre store kornsirkler. Merkelig at de kun oppdages når de er ferdige etter flere dager/uker.
Også merkelig at folk har så mye fritid at de kan bruke hele nettene sine på dette, må være en temmelig stor gjeng med arbeidsledige matematikere som ønsker å være anonyme :) 

Anonymkode: 3f61b...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.1.2018 den 3.29, AnonymBruker skrev:

Har man sett på mens disse to mennene med planker og tau har laget kornsirklene? Finnes det fysisk bevis på at de har laget  hver eneste en, altså bilder? :P

Hvis ikke kan man ikke si at man vet hvordan de er laget.

Anonymkode: 3f61b...4aa

Jo, man kan det. Det er nemlig mange ting som tilsier det, for eksempel at kornsirkler øker i popularitet (det blir flere av dem) når de omtales i media.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men det finnes ingen halvferdige bilder av den Vitruviske Mannen/Sommerfuglen, heller ikke av noen andre store kornsirkler. Merkelig at de kun oppdages når de er ferdige etter flere dager/uker.
Også merkelig at folk har så mye fritid at de kan bruke hele nettene sine på dette, må være en temmelig stor gjeng med arbeidsledige matematikere som ønsker å være anonyme :) 

Anonymkode: 3f61b...4aa

Det er ikke så merkelig at de kun oppdages når de er ferdige, da folk gjerne ikke går rundt og leter og studerer kornåkre fra oven. Hvis man går i en kornåker så vet man jo ikke hva man går i, så man må gjerne opp i lufta for å se at det er en tegning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke at hyperintelligente vesener fra en annen planet kommer hit på natta og lager «bilder» fra vår kultur som den vitruiske mann osv. Og avanserte bilder og matematiske flotte greier, bilder av seg selv og kodespråk osv. Også stikker igjen. Sitter og fniser liksom av oss. «Hahaha, de skjønner ingenting nå!» de burde blitt frustrerte om de prøvde å ta kontakt. Skjer jo ik noe. Kun fantastiske sirkel greier. Meeeeen, jeg tror derimot på et naturfenomen som har blitt observert i maaaaaange år. Vanlig i åkere. Og folk ser gjerne noe lysende runde greier, hører og føler en elektrisitet. Og etterpå kommer det en lten sirkel i åkern. og i noen tilfeller oppstår det rett foran øyene på dem. Men ingen mønster eller svære greier. Omtrent som lyn og noe naturlig men uoppdaga fenomen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Men det finnes ingen halvferdige bilder av den Vitruviske Mannen/Sommerfuglen, heller ikke av noen andre store kornsirkler. Merkelig at de kun oppdages når de er ferdige etter flere dager/uker.

De fleste blir nok ferdige i løpet av ei natt, man tilpasser seg jo hvor mange som er med og hjelper og hvor mye man kan rekke.  Hvis det tar to så har ikke det noe å si så lenge ingen har oppdaget den i mellomtiden. Det hender det at de gjør, som du kan se hvis du søker etter unfinished crop circles. Sommerfuglmannen ville ikke tatt så ekstremt lang tid. Den går over et stort areal, men det er enkle mønstre og en relativt liten andel av kornet trenger å presses ned. Ellers omtales det i steg 4-4 i denne guiden for hvordan man lager en: https://www.wikihow.com/Make-a-Crop-Circle#Covering_Your_Tracks_sub

1 hour ago, AnonymBruker said:

Også merkelig at folk har så mye fritid at de kan bruke hele nettene sine på dette, må være en temmelig stor gjeng med arbeidsledige matematikere som ønsker å være anonyme :)

Det er vel ikke tilfeldig at de fleste lages om sommeren når folk har ferie, eller at det blir flest til i de mest folkerike landene. Jeg skjønner godt at de gjør det når man ser alle konspirasjonsteoriene som dukker opp, spesielt etter de litt mer avanserte. Jeg hadde kost meg glugg ihjel hvis jeg hadde vært med å lage noen av de som du og andre poster bilde av overalt.

Anonymkode: 7b033...74f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker kan beviselig lage de mest avanserte kornsirkler vi kan tenke oss. Så selv om man ikke kan bevise alle kornsirklers opphavsmenn, er det da ikke likevel underlig å påstå at de er laget på en overnaturlig måte, eller laget av utenomjordiske? Jeg mener, utenomjordiske er jo ikke bevist. Hvorfor skal da de bli tildelt æren? Det skjønner jeg ikke. Det er et prinsipp som sier at det enkleste er som regel det riktige. Det enkleste må jo være at det står mennesker bak.

Tilhengerne av det alternative tror jeg heller ønsker og håper at det skal være noe mer mystisk en gutta fra colleget i nærheten.

Anonymkode: 0bc00...181

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

Mennesker kan beviselig lage de mest avanserte kornsirkler vi kan tenke oss. Så selv om man ikke kan bevise alle kornsirklers opphavsmenn, er det da ikke likevel underlig å påstå at de er laget på en overnaturlig måte, eller laget av utenomjordiske? Jeg mener, utenomjordiske er jo ikke bevist. Hvorfor skal da de bli tildelt æren? Det skjønner jeg ikke. Det er et prinsipp som sier at det enkleste er som regel det riktige. Det enkleste må jo være at det står mennesker bak.

Tilhengerne av det alternative tror jeg heller ønsker og håper at det skal være noe mer mystisk en gutta fra colleget i nærheten.

Anonymkode: 0bc00...181

Har til gode å se det beviset. Kan godt hende det står mennesker bak men vi vet ikke hvem eller med hvilken teknologi. Tau og planker er klin umulig på de største og mest avanserte, og det finnes ikke noe videopptak av at de gjør det. Og hva med det at kornet ikke er knekt, men bøyd på et eller annet vis?

Anonymkode: 3f61b...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Har til gode å se det beviset. Kan godt hende det står mennesker bak men vi vet ikke hvem eller med hvilken teknologi. Tau og planker er klin umulig på de største og mest avanserte, og det finnes ikke noe videopptak av at de gjør det.

Kornsirkler består bare av kornstrå som enten er trykket ned eller ikke er det. Uansett hvor intrikat mønsteret blir seende ut til slutt så vil det alltid være mulig å lage det med tau og planker. Det finnes videoopptak av folk som lager kornsirkler, men de fleste gjør det selvsagt i hemmelighet siden hele vitsen er å lure sånne som deg.

10 hours ago, AnonymBruker said:

Og hva med det at kornet ikke er knekt, men bøyd på et eller annet vis?

At det skal være bevis for noe er bare påstander sånne som deg dikter opp for å ha noen argumenter. Strå knekker eller bøyer seg avhengig av hvordan man trykker dem ned, korntype, hvor tørre de er og sikkert mange andre ting.

Anonymkode: 7b033...74f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...