Gå til innhold

Kornsirkler oppstår på uforklarlig måte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal vi tro Tine er det helt uforklarlig hvordan kornsirklene oppstår...

Anonymkode: cd3a3...3a9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det fascinerende er at kornsirkler er en ekte konspirasjon, av mennesker med tau, planker og andre hjepemidler, som ønsker å narre overtroiske og konspirasjonsteoretikere. Det er egentlig ganske genialt, siden slike mennesker aldri kommer til å innrømme for seg selv at de har blitt lurt.

Anonymkode: 7b033...74f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man sett på mens disse to mennene med planker og tau har laget kornsirklene? Finnes det fysisk bevis på at de har laget  hver eneste en, altså bilder? :P

Hvis ikke kan man ikke si at man vet hvordan de er laget.

Anonymkode: 3f61b...4aa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det bilder av disse mennene når de lager sirklene? Ser ikke noe sånt i videoen over. Det har jo også hendt at folk har tilstått mord de ikke har begått, så hvorfor ikke kornsirkler? :) 

Anonymkode: 3f61b...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy, dette er jo samlingskartong! Ja sykt mange kornsirkler er en gjeng med planker og tau, men mange er også helt uforklarlige og Tine har nok fått mye førstehåndsinformasjon og opplevelser med dette fra kornåkrene til melkebøndene deres.
Min onkel hadde stor gård og både han og hans far og mor i forskjellige episoder hadde sett orber/lys som de ikke kunne beskrive som noe annet enn lyskuler eller kjempestore lysfluer som veivet ca 1,5 meter over åkeren og morgenen etter var det avanserte kornsirkler der. Ikke mennesker for bikkja reagerte ikke.

Når man setter seg ordentlig inn i fenomentet kornsirkler så er mange av de så geometrisk avanserte og matematisk perfekte at det ikke kan lages fra bakken av og bli så synkront og symmetrisk (sacred geometry heter det), det er også mange kornsirkler som er avanserte mandalaer (religiøse symboler) og "beskjeder" og jeg tenker at de som mener at alt dette er lagt av mennesker med planker er nødt til å søke litt mer kunnskap om fenomenet. Det er desverre sånn at det er vanlig å være ignorant for de emnene man ikke har nok kunnskap om.

Anonymkode: 4061e...f1c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så gøy, dette er jo samlingskartong! Ja sykt mange kornsirkler er en gjeng med planker og tau, men mange er også helt uforklarlige og Tine har nok fått mye førstehåndsinformasjon og opplevelser med dette fra kornåkrene til melkebøndene deres.
Min onkel hadde stor gård og både han og hans far og mor i forskjellige episoder hadde sett orber/lys som de ikke kunne beskrive som noe annet enn lyskuler eller kjempestore lysfluer som veivet ca 1,5 meter over åkeren og morgenen etter var det avanserte kornsirkler der. Ikke mennesker for bikkja reagerte ikke.

Når man setter seg ordentlig inn i fenomentet kornsirkler så er mange av de så geometrisk avanserte og matematisk perfekte at det ikke kan lages fra bakken av og bli så synkront og symmetrisk (sacred geometry heter det), det er også mange kornsirkler som er avanserte mandalaer (religiøse symboler) og "beskjeder" og jeg tenker at de som mener at alt dette er lagt av mennesker med planker er nødt til å søke litt mer kunnskap om fenomenet. Det er desverre sånn at det er vanlig å være ignorant for de emnene man ikke har nok kunnskap om.

Anonymkode: 4061e...f1c

De kan altså faktisk ikke lages fra bakken av:fnise:.

Anonymkode: 4b400...958

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig hvordan folk lar seg lure eller lurer seg selv... Her et eksempel på norske 'svaksynte' i en som beviselig ble laget av BBC sitt QI program:

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Har man sett på mens disse to mennene med planker og tau har laget kornsirklene? Finnes det fysisk bevis på at de har laget  hver eneste en, altså bilder? :P

Hvis ikke kan man ikke si at man vet hvordan de er laget.

Anonymkode: 3f61b...4aa

Med mindre man kan tenke rasjonelt og ikke har et veldig sterkt behov for utrolige forklaringer.

Anonymkode: 7b033...74f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Bäcker
8 timer siden, HanenIFlokken skrev:

Det var ikke i Trøndelag for ca 10 år siden at disse oppstod? :mynona:

Hvis den var stygt ment, bør du skamme deg. Hvis den ikke var stygt ment, bør jeg skamme meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Så gøy, dette er jo samlingskartong! Ja sykt mange kornsirkler er en gjeng med planker og tau, men mange er også helt uforklarlige og Tine har nok fått mye førstehåndsinformasjon og opplevelser med dette fra kornåkrene til melkebøndene deres.
Min onkel hadde stor gård og både han og hans far og mor i forskjellige episoder hadde sett orber/lys som de ikke kunne beskrive som noe annet enn lyskuler eller kjempestore lysfluer som veivet ca 1,5 meter over åkeren og morgenen etter var det avanserte kornsirkler der. Ikke mennesker for bikkja reagerte ikke.

Når man setter seg ordentlig inn i fenomentet kornsirkler så er mange av de så geometrisk avanserte og matematisk perfekte at det ikke kan lages fra bakken av og bli så synkront og symmetrisk (sacred geometry heter det), det er også mange kornsirkler som er avanserte mandalaer (religiøse symboler) og "beskjeder" og jeg tenker at de som mener at alt dette er lagt av mennesker med planker er nødt til å søke litt mer kunnskap om fenomenet. Det er desverre sånn at det er vanlig å være ignorant for de emnene man ikke har nok kunnskap om.

Anonymkode: 4061e...f1c

Det er ingen som er uforklarlige, det krever bare at man er litt smartere og har litt mer kunnskap enn kornsirkelfanatikere. Det er mange som har det. Dessverre gjør de fleste som deg, argumenterer for det med en salig blanding av falske minner, ren fantasi og lavmåls rasjonalisering. Siden ikke de er smarte nok eller har nok kunnskap til å innse svakhetene i dem så kommer de alltid til å holde på troen sin.

Kornsirklene består av geometriske figurer fordi det er det som er enklest å lage i et stort format. De blir "perfekte" av samme grunn som at det er lett å tegne en "perfekt" blomst i en sirkel med en passer. Det er bare en konsekvens av geometri brukt på en konsekvent måte. Det ville vært mye vanskeligere å lage f.eks. et ansikt med nyanser. Hvis det var romvesener som gjorde det og de kunne knekke strå på så nøyaktige måter som fanatikerene har overbevist seg om at de kan så ville det være lett, så hvorfor holder de seg alltid til det mennesker med enkle hjelpemidler kan klare å lage? Og ja, nå er garantert fantasien din i full sving for å bortforklare det.

Anonymkode: 7b033...74f

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Tom Bäcker skrev:

Hvis den var stygt ment, bør du skamme deg. Hvis den ikke var stygt ment, bør jeg skamme meg. 

Hva var så stygt med det? 

 

Jeg lurer oppriktig altså, jeg har null peil på kornsirkler, så kan godt være det er noe her jeg har gått glipp av :ler:

 

Anonymkode: eb6dd...c1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Bäcker

 

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva var så stygt med det? 

 

Jeg lurer oppriktig altså, jeg har null peil på kornsirkler, så kan godt være det er noe her jeg har gått glipp av :ler:

 

Anonymkode: eb6dd...c1e

Det er folk der ute som påstår at de første kornsirkelene oppstod i et bryllup i Trøndelag for om lag ti år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tom Bäcker skrev:

 

Det er folk der ute som påstår at de første kornsirkelene oppstod i et bryllup i Trøndelag for om lag ti år siden.

Åja, okay :) men hvorfor er det eventuelt så stygt å mene dette, hvis det faktisk er mange som går rundt å tro det, da? Jeg personlig syns vel det høres veldig usannsynlig ut, men allikevel da. :)

Anonymkode: eb6dd...c1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Uredd skrev:

Artig hvordan folk lar seg lure eller lurer seg selv... Her et eksempel på norske 'svaksynte' i en som beviselig ble laget av BBC sitt QI program:

 

Gud så pinlig :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har man sett på mens disse to mennene med planker og tau har laget kornsirklene? Finnes det fysisk bevis på at de har laget  hver eneste en, altså bilder? :P

Hvis ikke kan man ikke si at man vet hvordan de er laget.

Anonymkode: 3f61b...4aa

Appliserer du dette til all kunst? Hvis ingen fotograf tok bilder eller filmet så kan den være laget av aliens? 

 

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Finnes det bilder av disse mennene når de lager sirklene? Ser ikke noe sånt i videoen over. Det har jo også hendt at folk har tilstått mord de ikke har begått, så hvorfor ikke kornsirkler? :) 

Anonymkode: 3f61b...4aa

Det finnes flere videoer av hvordan disse er laget selv om ikke hver eneste er filmet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Tom Bäcker said:

 

Det er folk der ute som påstår at de første kornsirkelene oppstod i et bryllup i Trøndelag for om lag ti år siden.

Den første kornsirkelen oppstod i england i 60-årene. To brødre har innrømmet at de stod bak, og har fortalt hvordan den ble laget.

Anonymkode: b0ebf...f01

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Bäcker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den første kornsirkelen oppstod i england i 60-årene. To brødre har innrømmet at de stod bak, og har fortalt hvordan den ble laget.

Anonymkode: b0ebf...f01

Jepps. Det skjedde en natt på vei hjem fra puben. Stuntet har senere blitt rekonstruert og filmet fra med kamera i en heisekran. Med målrettet innsats kan man lage ganske store sirkler i løpet av noen timer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...